Przejdź do treści

Zwiększ sprzedaż, dzięki 27 pomysłom na promocje Black Friday.

Pobierz listę
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Jak wybrać najlepszą agencję e-commerce?

Kategoria: 
Data aktualizacji: 
Czas czytania
: 8 min

Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, wybór firmy do zaprojektowania sklepu internetowego może być jedną z najważniejszych decyzji, którą podejmiesz. Jak wybrać dobrą agencję e-commerce spośród tak wielkiej liczby dostępnych na rynku? Dlaczego w ogóle warto postawić na takie rozwiązanie? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w naszym artykule.

 Jak wybrać agencję e-commerce

Czym jest agencja e-commerce?

Agencja e-commerce to specjalistyczna firma, która współpracuje z przedsiębiorstwami z branży handlu internetowego. Jej usługi obejmują szeroki zakres działań – od projektowania i tworzenia sklepów internetowych po strategie marketingowe, analizę danych, outsourcing programistów czy konsulting.

Niektóre agencje specjalizują się w konkretnym zakresie technologicznym. Tworzą spersonalizowane rozszerzenia, projektują szczególnie rozbudowane sklepy i oferują wsparcie techniczne. Takie przedsiębiorstwa zamiennie używają też nazwy software house.

Agencja e-commerce to zatem wszechstronny partner, który pomaga sklepom stworzyć i rozwinąć obecność online oraz maksymalizować zyski z cyfrowego handlu.

Zalety korzystania z usług agencji e-commerce

Dlaczego warto zdecydować się na współpracę z agencją specjalizującą się w e-commerce? Omówmy najważniejsze powody:

Wybór agencji e-commerce to spersonalizowane rozwiązania

Eksperci e-commerce zadbają o to, aby potraktować Twoje potrzeby indywidualnie i stworzyć rozwiązania dopasowane do specyficznych celów biznesowych.

Weźmy jako przykład design samego sklepu. Gotowy szablon pozwoli oszczędzić wydatki, jednak trudniej będzie Ci wyróżnić się na rynku. Może też okazać się, że nie ma możliwości wdrożenia pewnych funkcji oraz wyrażenia za jego pomocą unikatowego stylu Twojej marki.

Indywidualna współpraca z agencją w tym zakresie (oraz w wielu innych) przyniesie długoterminowe korzyści.

Dobra agencja zapewnia support i aktualizacje

Dzięki współpracy z agencją zyskujesz partnera, który będzie zapewniał stałe wsparcie.

Wyobraź sobie, że CMS, na którym działa Twój sklep, musi zostać zaktualizowany do nowej wersji. Niektóre update’y są bardzo rozbudowane i zawierają np. istotne poprawki dotyczące bezpieczeństwa. Z drugiej strony ich wdrożenie jest często trudne – należy wziąć pod uwagę kompatybilność z wykorzystywanymi rozszerzeniami, transfer baz danych itp. Łatwo tutaj o błędy. Dobra agencja e-commerce pomoże Ci na każdym etapie tego procesu, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na innych aspektach prowadzenia sklepu.

Agencja wnosi świeże spojrzenie

Eksperci e-commerce pozwolą Ci spojrzeć na pewne sprawy z innego punktu widzenia.

Załóżmy, że od długiego czasu stosujesz tę samą strategię promowania wybranych produktów. Nie przynosi ona niestety aż tak dobrych rezultatów. Specjaliści z agencji pomogą Ci odkryć nowe, niewykorzystywane dotychczas kanały. Być może nie chciałeś z nich korzystać, gdyż miałeś obawy co do ich skuteczności. Doświadczeni eksperci wiedzą, jak dobrze wdrożyć je w praktyce. Współpraca z agencją to zatem sposób na przełamanie rutyny i wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w Twoim biznesie.

Jak wybrać agencję e-commerce? 8 wskazówek

Najlepsza agencja e-commerce to taka, którą starannie dobrałeś, biorąc pod uwagę wiele czynników. Rozważ więc poniższe wskazówki.

  1. Sprecyzuj swoje krótko i długoterminowe cele

    Jest to jeden z najważniejszych czynników, które pomogą Ci wybrać właściwą agencję. Dotyczy on Ciebie, a nie zatrudnianej firmy. Wysoce skuteczna agencja e-commerce będzie w stanie pomóc Ci tylko wtedy, gdy masz jasno określone cele. Pamiętaj, że choć od agencji może zależeć powodzenie w realizacji Twoich celów, to jednak rozpoczęcie współpracy bez dogłębnego zrozumienia tego, dlaczego kogoś zatrudniasz, nie jest dobrym podejściem.

    Ważne jest, aby zanim rozpoczniesz poszukiwania, rozróżnić, które cechy agencji są najważniejsze dla osiągnięcia tych celów. Pomogą Ci namalować jasny obraz idealnego zespołu oraz zawęzić wybór.

    Na przykład, jeśli jesteś zainteresowany pełnym przeprojektowaniem sklepu internetowego, musisz ustalić, czy agencja ma wystarczające umiejętności twórcze i techniczne. Możliwe też, że szukasz długoterminowej współpracy obejmującej liczne działania jak tworzenie modułów na zamówienie, przeprowadzanie aktualizacji, migracja na inne platformy itp. W takiej sytuacji dobrze ustalić, czy dana agencja e-commerce ma na tyle duże moce przerobowe, aby realizować tak liczne i zaawansowane projekty.

  2. Sprawdź recenzje

    Przejrzyj recenzje na temat firm, które bierzesz pod uwagę. Skorzystaj z renomowanych serwisów gromadzących opinie klientów jak np. Clutch. Zamieszczane tam recenzje są bardzo rozbudowane. Opisują realizowane projekty, wyzwania, przed jakimi stał klient, procesy wdrożone przez agencję, a nawet budżet.

    Gdy przejrzysz takie recenzje, zyskasz szybki wgląd w możliwości agencji i jej sposób pracy. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wdrożyć kolejne porady.

  3. Przygotuj kwestionariusz

    Gdy już przyjrzysz się recenzjom i wybierzesz wstępnych kandydatów, możesz zdecydować się na zbudowanie kwestionariusza, który wyślesz wszystkim potencjalnym agencjom. Następnie będziesz mógł porównać udzielane odpowiedzi. Upewnij się, że kwestionariusz jest tak prosty, jak to możliwe. Najlepiej stworzyć go w Google Forms – to świetne, łatwe w obsłudze i darmowe narzędzie.

  4. Spójrz na ich portfolio

    Wybierając agencję e-commerce, przyjrzyj się jej portfolio. Zwróć uwagę na to, jak działają stworzone przez nich rozwiązania e-commerce i jak prezentują się pod kątem designu. Gdybyś zatrudniał kogoś do siebie na etat, dokładnie rozważyłbyś CV i doświadczenie takiej osoby. Tak samo powinieneś zrobić w przypadku wyboru agencji.

    Przy poszukiwaniu agencji od e-commerce bardzo pomocne może być utworzenie listy kontrolnej i kierowanie się podobnym podejściem jak przy zatrudnianiu pracownika. Choć przy podejmowaniu takich decyzji należy brać pod uwagę nieco inne czynniki, to istnieją też wspólne elementy warte uwagi jak umiejętności, wiedza, doświadczenie i specjalizacja.

    Zgodnie z punktem pierwszym powinieneś ustalić swoje konkretne długo i krótkoterminowe cele. Przyjrzenie się portfolio potencjalnej agencji pomoże Ci ustalić, czy będą w stanie zrealizować planowane przez Ciebie projekty.

  5. Ustal umiejętności techniczne agencji

    Eksperci których zatrudniasz, muszą rozumieć technologię, na którą chcesz postawić – Drupal, Magento itp. Zawsze najlepiej skierować się do specjalistów, którzy działają w wybranej przez siebie niszy. Da Ci to pewność wysokiej jakości pracy. Istnieją trzy główne obszary, które wymagają technicznego know-how:

    • front-end – deweloperzy muszą być biegli w budowaniu czystego, użytecznego frontu, który będzie działał na różnych urządzeniach i przeglądarkach oraz zapewni świetne user experience,
    • platforma –  zrozumienie docelowej platformy musi być na tyle duże, aby agencja była w stanie tworzyć niestandardowe rozwiązania spełniające unikalne cele Twojego biznesu. Jeśli działasz np. na Magento 2, sprawdź, czy agencja ma doświadczenie w przeprowadzaniu migracji,
    • integracje – w wielu przypadkach jest to najbardziej wymagająca część projektów e-commerce. Zespół, który wybierzesz, musi być w stanie zintegrować różne systemy od strony back-endu. Muszą ze sobą płynnie współpracować, w przeciwnym razie Twój sklep może napotkać poważne problemy w działaniu.
  6. Ustal sposób komunikacji

    Sposób, w jaki komunikujesz się z agencją, będzie kluczowy w przypadku tworzenia sklepu. Czy będziesz miał do dyspozycji Project Managera? Jeśli tak, to kim on jest i czy możesz się z nim spotkać? Z przydzielonym Project Managerem będziesz regularnie współpracował, więc musisz mieć z nim doskonałe relacje i rozumieć jego sposób pracy.

    Następnie ustal sposób, w jaki będziecie się komunikować. W jakich porach będzie dyspozycyjny? Czy będzie można kontaktować się z nim telefonicznie, przez Skype lub na wydzielonym team worku? W przypadku większych projektów dobrze mieć możliwość przeprowadzania cotygodniowych rozmów podsumowujących wykonaną do tej pory pracę.

  7. Oceń możliwości skalowania usług w przyszłości

    Aby wybrać skuteczną agencję e-commerce, musisz brać pod uwagę nie tylko swoje obecne potrzeby, ale także przyszłe.

    Załóżmy, że obecnie chcesz założyć lub już prowadzisz sklep internetowy sprzedający w Polsce, ale planujesz też ekspansję na rynki międzynarodowe. W takiej sytuacji ważne jest, aby agencja e-commerce była w stanie w przyszłości dostosować swoje usługi do nowych wymagań, takich jak zarządzanie contentem w wielu językach, różne waluty, uwzględnianie lokalnych praw i regulacji czy kwestie bardziej rozbudowanej logistyki.

  8. Nie kieruj się jedynie ceną

    Tworzenie świetnych sklepów internetowych nie jest tanie. Trzeba trochę zainwestować, aby cieszyć się e-commercem, który wygląda dobrze, płynnie funkcjonuje i zamienia odwiedzających w klientów. Dlatego nie warto iść na skróty i kierować się jedynie ceną. Jeżeli agencja e-commerce konkuruje jedynie niskim kosztem, to można to uznać za sygnał ostrzegawczy. Dostajesz to, za co płacisz. Zatrudnienie taniej agencji może skończyć się wynajęciem kolejnej, tym razem bardzo drogiej, która będzie musiała poprawić błędy.

Zapisz się do darmowego newslettera

Zdobywaj wartościową wiedzę z obszaru technologii i marketingu

CAPTCHA

Podsumowanie

Jak wybrać agencję specjalizującą się w e-commerce i dlaczego warto to zrobić? Przypomnijmy sobie najważniejsze informacje.

Czym zajmuje się agencja e-commerce i jak może mi pomóc?

Agencja ze specjalizacją w e-commerce (w niektórych sytuacjach określana zamiennie jako software house) to firma, która oferuje liczne usługi skierowane do właścicieli sklepów internetowych. Obejmują one m.in. projektowanie stron, wsparcie techniczne, marketing, indywidualne wdrożenia IT i konsultacje.

Dzięki współpracy z taką firmą otrzymujesz stałe, indywidualne i dopasowane do swoich potrzeb wsparcie. Agencja pomoże Ci także spojrzeć w świeży sposób na różne kwestie biznesowe.

Jak wybrać agencję e-commerce?

Na początku ustal swoje cele. Następnie dokonaj wstępnej selekcji – zapoznaj się z recenzjami, wyślij kwestionariusze do interesujących Cię agencji i sprawdź ich portfolio.

Gdy bliżej przyglądasz się poszczególnym firmom, oceń ich umiejętności techniczne, sposoby komunikacji oraz możliwości skalowania usług. Zwróć też uwagę na wycenę. Pamiętaj, że zatrudnienie taniej agencji e-commerce często się nie opłaca.

Oceń wpis
4.8
Ocena: 4.8 Liczba głosów: 16

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA