Magento 2

Opis platformy Magento w pigułce

Porozmawiajmy o projekcie na Magento
Element tła

Czym jest Magento?

Magento to jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia systemów e-commerce na świecie. Jako technologia Open Source nie wymaga od użytkowników ponoszenia opłat licencyjnych, a także zapewnia bardzo duże możliwości modyfikacji i konfiguracji. Platforma Magento to świetny wybór dla sklepów internetowych średniej i dużej wielkości, a także małych e-commerce, które myślą przyszłościowo.

Magento to platforma z ugruntowaną pozycją na rynku, którą budowała przez wiele lat swojego funkcjonowania. Wszystko zaczęło się w 2007 roku, kiedy Roy Rubin wystartował z projektem Magento. Rok później światło dzienne ujrzało pierwsze oficjalne wydanie Magento 1.0. W kolejnych latach wychodziły pomniejsze aktualizacje, a wraz z nimi nowe funkcje, wyraźnie usprawniające działanie platformy. 2011 to przełomowy rok dla Magento – projekt oficjalnie przejął gigant rynku e-commerce – eBay, a także rozpoczęto prace nad nowym wydaniem platformy – Magento 2.

Oficjalnie Magento 2.0 pojawiło się na rynku w 2015 roku – niespełna rok po wydaniu ostatniej wersji Magento 1 – 1.9. Następne lata stały pod znakiem intensywnego rozwoju Magento 2, czego najlepszym dowodem jest przejęcie projektu przez Adobe za kwotę prawie 7-krotnie wyższą niż w przypadku zakupu Magento przez eBay. Pomimo zmiany właściciela Magento wciąż pozostaje technologią Open Source, nad którą czuwa rozbudowana społeczność.

Magento

2007

Początek projektu Magento

Oficjalne rozpoczęcie prac nad pierwszą wersją platformy.

2008

Wydanie Magento 1.0

Po niemal roku od premiery wersji beta wypuszczone zostało pierwsze oficjalne wydanie Magento.

2011

Przejęcie Magento przez eBay

Nigdy nie uyjawniono kwoty zakupu Magento, jednak nieoficjalnie mówi się o 180 mln dolarów.

2014

Ostatnia wersja Magento 1

Po ośmiu latach od premiery Magento 1 wydało ostatnią wersję "jedynki" - Magento 1.9.

2015

Wydanie Magento 2

Oficjalna premiera nowej wersji systemu.

2017

Przekształcenie Magento Community Edition w Magento Open Source

Renaiming bezpłatnej wersji oprogramowania Magento.

2018

Przejęcie Magento przez Adobe

Cena zakupu była prawdopodobnie 7-krotnie wyższa niż w przypadku przejęcia przez eBay.

Magento 1.0

2020

Koniec oficjalnego wsparcia dla Magento 1.

Jak już wspomnieliśmy, Magento to platforma na licencji Open Source, jednak ma również swoją płatną odmianę – Magento Commerce (dawne Magento Enterprise Edition). Czym, poza ceną, różni się płatna wersja od klasycznej, darmowej Magento Open Source (kiedyś Community Edition)? Oto zestawienie podstawowych różnic.

Cechy wersji

Magento Open Source

Magento Commerce 

Przeznaczenie 

Małe, średnie i duże platformy e-commerce

Bardzo duże sklepy działające na skalę międzynarodową

Cena

Brak opłat licencyjnych

Opłata zależna od przychodu (ok. 22-125 000 $ rocznie)

Support

Wsparcie społeczności

Oficjalne wsparcie techniczne 24/7

Bezpieczeństwo

Wysokie przy regularnych aktualizacjach

Dodatkowe zabezpieczenia m.in. z zakresu bezpieczeństwa płatności (PCI)

Narzędzia marketingowe

Możliwość rozszerzenia funkcji za pomocą modułów

Wbudowane opcje m.in. prowadzenia programu lojalnościowego czy generowanie kart podarunkowych

Customer service 

Możliwość poszerzenia funkcji za pomocą modułów; od wersji 2.4.3 interfejs użytkownika zbudowany na zasadzie drag and drop

Wbudowane funkcje m.in. interfejs użytkownika zbudowany na zasadzie drag and drop, samodzielne zwroty produktów

Wyceń swój pomysł na sklep Magento Open Source
Skontaktuj się nami

Przez kilkanaście lat funkcjonowania na rynku e-commerce Magento doczekało się dwóch głównych wersji oprogramowania. Mimo tego, że system Magento 2 istnieje już kilka lat, wciąż wiele sklepów działa na pierwszej wersji Magento. Poniżej przedstawiamy zestawienie głównych różnic między systemami.

CechyMagento 1Magento 2
Data wydania20082015
Oficjalne wsparcieBrak od czerwca 2020 r.Zapewnione
BezpieczeństwoBrak oficjalnych łatek bezpieczeństwa od czerwca 2020 r.; wsparcie przez projekt OpenMage niepowiązany z AdobeRegularnie wydawane łatki bezpieczeństwa
Wykorzystane technologiePHP, Apache, MySQL, jQueryTo, co w Magento 1 plus: Varnish, Redis, Symfony, Composer
Panel administratoraSkomplikowana budowa wymagająca wdrożenia w poruszanie się po panelu, brak responsywnościUproszczony interfejs pozwalający zarządzać sklepem mniej doświadczonym osobom
Tworzenie PWANieTak
Instalacja i dostępność rozszerzeńTrudna, wymagająca dużych umiejętności programistycznych; ograniczona liczba rozszerzeńŁatwa, duża dostępność funkcji
SEOWiększość funkcji dostępna w formie dodatkowych rozszerzeńDomyślne funkcje tj. tagi canonical, meta tagi, rich snippets

Magento 2 to zgoła inna platforma w porównaniu do Magento 1 wyróżniająca się przede wszystkim lepszą wydajnością, łatwością obsługi i liczbą dostępnych funkcji. Ze względu na tak duże różnice między wersjami systemu, aktualizacja Magento 1 do Magento 2 jest wymagającym procesem.

Przeczytaj więcej o migracji Magento
Sprawdź

Magento, a w szczególności Magento 2, to platforma, którą szczególnie upodobały sobie znane na skalę światową marki. Oto kilka przykładów firm z rodzimego rynku, które postawiły na Magento.

Znane marki korzystające z Magento

Co powoduje, że platforma Magento 2 jest tak częstym wyborem wśród sprzedawców internetowych, a szczególnie tych, którzy myślą o swoich projektach przyszłościowo? Jakie cechy systemu mogą potencjalnie osłabić jego pozycję na tle konkurencji? Oto główne zalety i wady CMS Magento:

Zalety Magento 2

Logo Magento Zalety

Bezpieczeństwo

Magento 2 przykłada niebywałą uwagę do kwestii bezpieczeństwa – praktycznie każda aktualizacja zawiera łatki bezpieczeństwa chroniące przed potencjalnymi atakami hakerskimi.

Wydajność

Nie każdy system radzi sobie z dużym natężeniem ruchu, a tym bardziej z jego skokami. Magento 2 postawione na solidnym serwerze zapewnia płynne działanie niezależnie od obciążenia sklepu.

Ugruntowana pozycja na rynku

Kilkanaście lat na rynku, zaufanie największych światowych marek, przejrzysta ścieżka rozwoju. Wszystko to powoduje, że Magento jest godnym zaufania wyborem dla sklepów internetowych.

Elastyczność

Platforma Magento 2 daje bardzo duże możliwości konfiguracji zarówno pod kątem wyglądu sklepu, jak i jego funkcji.

Gotowe rozwiązania

Bardzo duża liczba gotowych rozszerzeń (darmowych i płatnych) powoduje, że wiele funkcji Magento 2 można wdrożyć niskim nakładem sił.

CMS

Dzięki wbudowanemu systemowi zarządzania treścią Magento umożliwia zarządzanie contentem nawet użytkownikom nie posiadającym wiedzy programistycznej.

Wady Magento 2 

Wymagania serwera

System Magento 2 będzie zapewniał wszystkie wskazane wyżej funkcje tylko w momencie, gdy zostanie postawiony na dobrym, wydajnym serwerze. Nie każdy hostingodawca poradzi sobie z wymaganiami Magento.

Koszt wdrożenia

Ze względu na swoje możliwości i bardzo dużą liczbę wbudowanych funkcji podstawowy koszt wdrożenia Magento jest wyższy niż w przypadku wielu innych technologii.

Aktualizacje

Update’y Magento 2 bardzo często przynoszą szereg nowych funkcji, co powoduje, że są one czasochłonne i wymagają ingerencji doświadczonych programistów.

Layout sklepu internetowego oraz jego szata graficzna to dla wielu właścicieli e-commerce priorytet. I słusznie – dobrze skonstruowany i wdrożony projekt graficzny sklepu może być kluczowym czynnikiem zwiększającym atrakcyjność platformy Magento 2 w oczach użytkowników. Oto kilka sposobów konfiguracji wyglądu sklepu Magento.

Zaprojektuj z nami wygląd swojego sklepu Magento
Napisz do nas
Zarządzanie użytkownikami

Zarządzanie użytkownikami w Magento 2

  • Nadawanie użytkownikom platformy różnych ról,
  • nielimitowana liczba użytkowników, którym można nadać uprawnienia,
  • przydzielanie dostępów do określonych zasobów poszczególnym użytkownikom,
  • dostęp do nieograniczonych zasobów platformy Magento 2 dla administratora,
  • możliwość modyfikacji uprawnień użytkowników,
  • możliwość zarządzania platformą przez wielu użytkowników jednocześnie.
Zarządzanie katalogiem

Zarządzanie katalogiem produktów w Magento 2

  • Dodawanie nielimitowanej liczby produktów, kategorii i podkategorii,
  • dodawanie różnych rodzajów produktów (prostych, konfigurowalnych, grupowanych itd.),
  • masowe importowanie i eksportowanie produktów,
  • określanie zestawu atrybutów dla danych produktów lub grup produktów,
  • zaawansowane opcje filtrowania i sortowania produktów,
  • zarządzanie stanami magazynowymi,
  • ustalanie progów podatków dla poszczególnych produktów, grup produktów lub klientów, wystawianie opinii i recenzji na temat produktów,
  • zaawansowane opcje określania cen.
Zarządzanie zamówieniami

Zarządzanie zamówieniami w Magento 2

  • Dostęp do wszystkich zamówień w ramach jednego panelu administracyjnego,
  • automatyczna zmiana statusu zamówień i możliwość ich śledzenia z panelu Magento 2,
  • filtrowanie zamówień według różnych atrybutów m.in. daty, numeru zamówienia, SKU,
  • masowe działania dotyczące wielu zamówień,
  • wystawianie wielu faktur dla jednego zamówienia,
  • prosty system zwrotów na zasadzie faktur korygujących,
  • system powiadomień o nowych zamówieniach.
Zarządzanie klientami

Zarządzanie klientami w Magento 2

  • Zarządzanie wszystkimi klientami z poziomu jednego panelu administracyjnego,
  • dostęp do historii zamówień poszczególnych klientów,
  • zaawansowane opcje zarządzania klientami m.in. określanie długości sesji czy okresu przechowywania danych,
  • wykonywanie masowych akcji względem klientów np. usuwanie profili, zapisywanie / wypisywanie z newslettera,
  • tworzenie grup klientów zróżnicowanych pod kątem czynników m.in. klas podatkowych,
  • możliwość personalizacji e-mailów.
Zarządzanie treścią

Zarządzanie treścią w Magento 2

  • Wbudowany system zarządzania treścią (CMS),
  • zarządzanie wszystkimi typami treści z poziomu jednego panelu administracyjnego,
  • dodawanie, edytowanie i usuwanie różnych typów treści przez edytorów z poziomu panelu,
  • przydzielanie treści do kategorii i podkategorii,
  • różne możliwości stylowania i formatowania treści,
  • możliwość dodawania nagłówków H1-H6 w treści,
  • możliwość stworzenia bloga.
Promocje i reguły promocji w Magento 2

Promocje i reguły promocji w systemie Magento 2

  • Zarządzanie promocjami z poziomu jednego panelu Magento 2,
  • wdrażanie masowych promocji dla rożnych grup produktów,
  • dodawanie promocji z poziomu katalogu i koszyka,
  • ustalanie różnych reguł cenowych (dla katalogów i koszyków),
  • zróżnicowane rodzaje promocji – obniżka ceny, darmowe dostawy, gratisy itd.,
  • ustalanie długości trwania promocji.
Raportowanie

Raportowanie w Magento 2

  • Zarządzanie raportami sprzedażowymi z poziomu jednego panelu administracyjnego,
  • generowanie, przeglądanie i eksportowanie raportów w danym przedziale czasowym,
  • raporty uwzględniające m.in. liczbę i wartość zamówienia, zastosowany podatek, status zafakturowania, metody dostawy, ilość i wartość uwzględnionych promocji,
  • raporty produktowe dotyczące m.in. najczęściej kupowanych produktów, porzuconych koszyków, produktów dodanych do koszyka,
  • generowanie raportów na podstawie statusu zamówienia.
Wielojęzyczność Magento 2

Wielojęzyczność platformy Magento 2

  • Możliwość wdrożenia różnych wersji językowych sklepu Magento 2,
  • zarządzanie wszystkimi wersjami językowymi z poziomu jednego panelu,
  • dostosowanie ustawień do danej wersji językowej (jednostki wagi, miary; strefy czasowe; dane kontaktowe),
  • możliwość prezentowania różnych kategorii lub pul produktów w różnych językach sklepu,
  • proste dodawanie tłumaczeń dla poszczególnych wersji językowych,
  • osobne sekcje tłumaczeń dla atrybutów produktów, kategorii, stron, bloków,
  • dostosowanie waluty i podatków do danej wersji językowej,
  • dostosowanie metod płatności i dostawy do wersji językowej.
Płatności i dostawy w Magento

Płatności i dostawy w Magento 2

  • Informowanie klienta o statusie płatności,
  • różne metody płatności: m.in. przelew bankowy, płatność za pobraniem, karty kredytowe, systemy ratalne, bramki płatnicze,
  • informowanie klienta o statusie dostawy, rożne metody dostawy: m.in. kurier, poczta, paczkomaty, odbiór własny,
  • możliwość dodania darmowej dostawy,
  • różne opcje określania kosztów dostawy – m.in. na podstawie wagi, wymiarów, miejsca dostawy.
Marketing w Magento

Marketing w Magento 2

  • SEO (m.in. meta dane, rich snippets, przyjazne adresy URL, canonical tags, generowanie sitemap XML),
  • zarządzanie wysyłką newsletterów; możliwość dodatkowej integracji z narzędziami do email marketingu,
  • social proof – system wystawiania ocen i recenzji,
  • tworzenie i zarządzanie formularzami ankietowymi,
  • dopasowanie i wyświetlanie produktów powiązanych, polecanych itd. - cross-selling i up-selling,
  • sekcje bestsellerów i ostatnio przeglądanych produktów.
Integracje marketing i sprzedaż za pomocą Magento

Integracje z zakresu marketingu i sprzedaży

  • Integracje z CRM,
  • integracje z narzędziami analitycznymi (Google Analytics, Piksel FB, Hotjar itd.),
  • integracje z kanałami social media,
  • integracje z porównywarkami cen,
  • integracje z marketplace’ami,
  • integracje z Google Merchant Center.
Chcesz poznać więcej możliwości Magento?
Umów się na rozmowę
Element tła

Integracje systemu Magento 2 

Dzięki dużym możliwościom konfiguracji platforma Magento 2 pozwala na integrację z rozmaitymi systemami zewnętrznymi – zarówno tymi stworzonymi specjalnie pod prowadzenie Twojego biznesu, jak i popularnymi rozwiązaniami z zakresu płatności, dostaw, prowadzenia marketingu czy działań sprzedażowych. Integracje Magento 2 polegają na instalacji rozszerzeń – gotowych, dostępnych na oficjalnej stronie Magento, na stronach trzecich bądź customizowanych – projektowanych pod Twój sklep. Oto przykłady jednych z najpopularniejszych integracji Magento 2.

Metody płatności w Magento 2

Uwzględnienie dodatkowych metod płatności wymaga instalacji i (w razie potrzeby) dostosowania integrujących ich modułów. W przypadku braku dostępności rozwiązania, przygotowujemy integrację serwisu od podstaw. W zależności od potrzeb i możliwości Magento, podstawowa instalacja i konfiguracja modułu zajmuje kilkanaście godzin. W przypadku rozszerzeń, w zależności od skomplikowania, 20-40 godzin. Na indywidualne rozwiązania musimy poświęcić do 60 godzin.

Płatności

Metody dostawy w Magento 2

Wdrożenie nowych metod dostawy w oparciu o moduł sprowadza się do:

  1. Przygotowania testowych kluczy API integracji.
  2. Instalacji modułu.
  3. Wprowadzenia konfiguracji spełniającej wymagania klienta - w niektórych przypadkach domyślne rozwiązania modułu nie spełniają wymagań i potrzebują rozbudowy. Po skonsultowaniu dodatkowych potrzeb, przygotowujemy rozszerzenie integracji i wprowadzamy wszystkie potrzebne funkcje.
  4. Dostosowania graficznego integracji do wdrożonego na platformie motywu.
  5. Testów wewnętrznych.
  6. Testów akceptacyjnych.
  7. Wdrożenia produkcyjnego.
Metody dostaw w Magento

Magento to system z ogromnymi możliwościami konfiguracji, dzięki czemu bez problemu możesz dostosować go do potrzeb Twojego biznesu. Jeżeli myślisz o zbudowaniu sklepu w oparciu o platformę Magento 2 – napisz lub zadzwoń do nas. Z chęcią doradzimy Ci i wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Twojego projektu.

Odezwij się do nas

Czy sam mogę zarządzać sklepem Magento?

Oczywiście. Magento ma rozbudowany, ale intuicyjny panel administracyjny, który pozwala jego użytkownikom na efektywne zarządzanie produktami, zamówieniami, klientami czy contentem.

Ile produktów można mieć w sklepie na Magento?

Magento nie nakłada limitów na liczbę produktów, które możesz oferować w swoim sklepie. Dzięki temu możesz zmniejszać lub zwiększać asortyment e-commerce wtedy, kiedy tego potrzebujesz.

Z jakimi systemami można zintegrować Magento?

W Magento integracje tworzone są na zasadzie instalacji rozszerzeń – gotowych lub customizowanych. Z tego powodu możesz zintegrować platformę niemalże z każdym systemem zewnętrznym, różnymi metodami płatności czy dostawy.

Czy mogę prowadzić kilka sklepów na Magento jednocześnie?

Tak, Magento oferuje bezpłatną opcję Multistore, dzięki której bez problemu możesz zarządzać kilkoma sklepami internetowymi z poziomu jednego panelu administracyjnego.

Wyceń swój pomysł na sklep Magento 2

Stwórz z nami wyjątkowy projekt

CAPTCHA