Nowy serwis korporacyjny dla jednego z liderów rynku elektroenergetycznego w Polsce
Rodzaj projektu
Serwis korporacyjny
Branża
Energetyka
Technologie
Zakres prac
Analiza przedwdrożeniowa, web development, support powdrożeniowy, rozwój serwisu
Najważniejsze elementy projektu
- Przygotowanie specjalnych sekcji strony dla różnych grup odbiorców
- Zwiększenie komfortu pracy edytorów dzięki zminimalizowaniu ingerencji w kod
- Oszczędność pracy zespołu klienta m.in. dzięki integracji systemu cenowego z zewnętrzną bazą danych
- Ujednolicenie technologiczne serwisu poprzez rezygnację z dwóch odrębnych aplikacji
O kliencie
Grupa Enea należy do czołowych koncernów energetycznych w Polsce. Gwarantuje stabilne i bezpieczne dostawy energii elektrycznej, jednocześnie intensywnie inwestując w OZE oraz unowocześnianie sieci dystrybucyjnej. Firma zarządza całym łańcuchem wartości na rynku energii – od pozyskania paliwa, przez wytwarzanie i dystrybucję prądu, aż po sprzedaż i kompleksową obsługę klientów.
Wywanie
Rozpoczynając współpracę, klient mierzył się z problemami w kilku, strategicznych obszarach. Przede wszystkim poprzednia wersja serwisu Enea miała przestarzałą szatę graficzną, która nie była odświeżana przez wiele lat. Klientowi zależało na wdrożeniu nowego projektu graficznego dostosowanego do obecnych standardów i oczekiwań użytkowników. Kolejnym istotnym problemem były utrudnienia w samodzielnej edycji treści i wyglądu podstron przez redaktorów. Dotychczasowa strona wymagała licznych ingerencji w kod, co utrudniało codzienną pracę i spowalniało wprowadzanie zmian. Dodatkowym wyzwaniem było ujednolicenie platformy, na której stworzono poprzednią stronę. Wcześniejsze rozwiązanie funkcjonowało w oparciu o dwie, odrębne aplikacje (jedna na Pimcore 3, druga na Pimcore 10), co powodowało rozproszenie procesów i komplikowało zarządzanie serwisem.
Cel projektu
Nasz cel był jasny – musieliśmy stworzyć nowoczesny, spójny i intuicyjny serwis korporacyjny, który odpowiadałby na potrzeby zarówno użytkowników, jak i administratorów. Witryna miała przede wszystkim:
- zyskać odświeżony, atrakcyjny wizualnie design zgodny z identyfikacją marki,
- zapewnić redaktorom swobodę w edycji treści oraz wyglądu strony bez nadmiernej ingerencji w kod,
- ujednolicić technologie, aby wyeliminować problemy wynikające z obsługi dwóch niezależnych aplikacji.


Rozwiązanie
Nowy serwis korporacyjny przygotowaliśmy w oparciu o Drupala 11, a samą strukturę strony budowaliśmy z użyciem modułu Paragraphs. Dzięki temu zapewniliśmy szybsze tworzenie nowych podstron i większą elastyczność przy kreowaniu różnych form prezentacji treści dla edytorów.
Na nowej stronie wdrożyliśmy również odświeżoną szatę graficzną, bazując na przekazanych przez klienta projektach. Po analizie dostarczonych materiałów zdecydowaliśmy się na tworzenie serwisu w oparciu o framework Tailwind CSS oraz mechanizm Single Directory Components. Takie połączenie zapewniło spójność wizualną, łatwą rozbudowę strony o kolejne typy bloków treści oraz możliwość dodawania nowych funkcji. Dodatkowo zastosowaliśmy TypeScript do obsługi skryptów JavaScript, a narzędzie Varnish do cachowania strony, aby zapewnić jak najlepszą wydajność serwisu.
Dlaczego postawiliśmy na Drupala w tym projekcie? CMS zapewnia:
- wysoką elastyczność w budowaniu i zarządzaniu treściami,
- możliwość pełnej personalizacji wyglądu serwisu,
- stabilność i bezpieczeństwo,
- szerokie wsparcie społeczności oraz dostęp do wielu darmowych modułów,
- łatwe skalowanie projektu w przyszłości.
Szczegóły rozwiązania

Modularna budowa strony
Jak wspomnieliśmy, strukturę strony zbudowaliśmy w oparciu o moduł Paragraphs, umożliwiający tworzenie w pełni konfigurowalnych bloków treści, które można wykorzystywać wielokrotnie na różnych podstronach. Dzięki temu redaktorzy zyskali znacznie większą swobodę w kształtowaniu wyglądu i zawartości podstron – bez konieczności ingerencji w kod. Sam mechanizm paragrafów jest bardzo intuicyjny – działa na zasadzie drag and drop, a dzięki bibliotece stworzonych komponentów, edytorzy mogą szybko sprawdzić wygląd i przeznaczenie danego paragrafu.

Podział strony na sekcje z osobnymi menu
Ze względu na zróżnicowanie grup docelowych, do których Enea kieruje swoją ofertę, serwis podzieliliśmy na cztery główne sekcje z osobnym menu: Dla domu, Małe firmy, Biznes, Strona korporacyjna. Każda z nich spełnia inne funkcje i odpowiada na potrzeby konkretnych odbiorców. Co więcej, umożliwiliśmy klientowi dodawanie kolejnych sekcji, aby w przyszłości mógł samodzielnie rozbudowywać strukturę serwisu.

Integracja cen dynamicznych z zewnętrzną bazą MS SQL
Aby zoptymalizować procesy biznesowe, zintegrowaliśmy system cenowy z zewnętrzną bazą danych MS SQL. Rozwiązanie pozwoliło na całkowitą automatyzację ustalania cen usług, eliminując konieczność ciągłego monitoringu rynku i ręcznej modyfikacji cennika przez analityków. W rezultacie administratorzy mogą efektywniej wykorzystywać swój czas, skupiając się na kluczowych dla rozwoju firmy inicjatywach.

Integracja formularzy z systemami Enport i Genesys
Formularze kontaktowe stworzyliśmy za pomocą modułu Webform. Dzięki temu administratorzy mogą je samodzielnie modyfikować i dodawać kolejne. Ponadto zintegrowaliśmy je z systemami wspierającymi obsługę klienta, dzięki czemu agenci mają dostęp do pełnej historii wcześniejszych zapytań, zgłoszeń czy zakupów. To znacząco ułatwia zrozumienie potrzeb klienta i szybsze rozwiązanie jego problemu.

Zaawansowana wyszukiwarka treści
Aby ułatwić użytkownikom szybkie dotarcie do interesujących treści, w ramach prac rozwojowych w serwisie wdrożyliśmy rozbudowaną wyszukiwarkę wewnętrzną opartą na Drupal Search API i Apache Solr. Rozwiązanie pozwala filtrować wyniki według sekcji serwisu i typów zawartości, podpowiada także wpisywane frazy oraz prezentuje najczęściej wyszukiwane hasła.
Efekty pracy
Klient otrzymał nowoczesny serwis korporacyjny, który wyeliminował wszystkie dotychczasowe bolączki
Dzięki ujednoliceniu technologii redaktorzy mogą pracować na jednym systemie, co znacznie upraszcza pracę i skraca czas edycji treści. Spójna platforma oznacza również większą stabilność, wydajność i bezpieczeństwo, a także minimalizację kosztów utrzymania i rozwoju projektu w przyszłości.
Zobacz kluczowe efekty naszych prac:

Dopasowanie treści do potrzeb różnych grup odbiorców dzięki odrębnym sekcjom serwisu.
Skuteczniejsza obsługa klienta dzięki formularzom zintegrowanym z Enport i Genesys.
Szybki dostęp do informacji za pomocą rozbudowanej wyszukiwarki.
Lepsze doświadczenie użytkownika dzięki przyjaznemu i odświeżonemu designowi.
Możliwość samodzielnej rozbudowy serwisu.
Statystyki realizacji
16
9
14
313
31
Zmagasz się z podobnymi wyzwaniami co Enea?