Pozycjonowanie stron internetowych – 2024

Pozycjonowanie stron www to jedna z najlepszych form marketingu internetowego. Dzięki niej nie tylko podbijesz wyniki wyszukiwania, ale również dasz się poznać szerszej grupie odbiorców oraz zwiększysz konwersję i ruch organiczny w swojej witrynie. Poznaj wszystkie korzyści z zastosowania tej metody oraz dowiedz się, jak bardzo pozycjonowanie w internecie może wpłynąć na Twój biznes.

Pozycjonuj się z nami!

Pozycjonowanie stron to działania, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce oraz podniesienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to na wyższy ruch na stronie, co odgrywa kluczową rolę m.in. w kontekście generowania konwersji.

Wyszukiwarka Google kładzie nacisk na wiele aspektów. Szybkość ładowania, treść czy bezpieczeństwo to tylko niektóre z nich. Aby dobrze wypozycjonować swoją witrynę, musisz zadbać o każdy element. Google wykorzystuje tzw. crawlery do przeszukiwania zawartości witryn, a następnie umieszcza je w indeksie. Jest to ranking stron, który wpływa na pozycje w wynikach wyszukiwania. Te obejmują wyniki płatne oraz darmowe (organiczne). Pozycjonowanie sklepów oraz stron ma za zadanie pozyskiwać ruch właśnie z wyników organicznych. W perspektywie długofalowej jest to najlepsza strategia.

Pozycjonowanie stron internetowych może przebiegać według kilku strategii. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep lokalny, nie potrzebujesz pozycjonować swojej strony za granicą ani nawet na cały kraj. Wystarczą najbliższe okolice Twojego miasta, czyli tzw. pozycjonowanie lokalne.

Kiedy jednak jesteś właścicielem dużej firmy i planujesz ekspansję na inne kraje w Europie czy na świecie, warto wtedy wziąć pod uwagę pozycjonowanie globalne.

Wyniki płatne
Element tła

Chociaż oba te terminy są często używane zamiennie, pozycjonowanie stron a SEO różnią się od siebie.

Pozycjonowanie stron, jak wcześniej wspomnieliśmy, to zestaw działań mających na celu podniesienie widoczności Twojej strony w sieci. Może to być np. link building, czyli budowanie profilu linków, które mają prowadzić do Twojej strony. Nie mogą to być jednak pierwsze lepsze witryny, a takie, które są jakościowe i mają już wyrobiony tzw. autorytet. Linki najlepiej pozyskasz, publikując artykuły sponsorowane lub korzystając z katalogów internetowych. Duża część z nich jest płatna, jednak możesz znaleźć również bezpłatne.

Natomiast SEO, które jest częścią pozycjonowania stron, skupia się przede wszystkim na działaniach w witrynie i zoptymalizowaniu jej w taki sposób, aby osiągnęła jak najwyższe pozycje w przeglądarce. Przykładem może być np. optymalizacja szybkości ładowania serwisu czy ustrukturyzowanie nagłówków.

Więcej o działaniach pozycjonerskich piszemy w dalszej części artykułu.

Pozycjonowanie strony można podzielić na dwie kategorie: onsite i offsite. Pozycjonowanie on-site (lub on-page) to wszystkie działania w obrębie strony, natomiast pozycjonowanie off-site (off-page) skupia się na zadaniach poza witryną. Co wchodzi w skład tych dwóch strategii?

Pozycjonowanie on-site

Pozycjonowanie on-site skupia się na optymalizacji i ulepszaniu elementów znajdujących się na Twojej stronie internetowej. Możemy do nich zaliczyć m.in.:

  • strukturę URL – zamieszczanie fraz kluczowych w adresie URL pomaga botom Google zrozumieć tematykę podstrony, a użytkownikom jej treść, nawet bez klikania linku,
  • optymalizację treści – jeśli długo prowadzisz blog, to dobrze wiesz, że niektóre treści mogły stracić na aktualności. Sprawdź, jak radzą sobie starsze wpisy w SERP-ach i zoptymalizuj je np. pod kątem nowych słów kluczowych czy długości,
  • ładowanie strony – szybkość wczytywania strony ma ogromny wpływ na ocenę Twojej witryny, dlatego postaraj się, aby ładowała się nie dłużej niż 3 sekundy,
  • metatagi – pozycjonowanie strony w Google oznacza też ustawianie tzw. metatagów, czyli opisów zawartości strony. Pamiętaj o dodawaniu fraz kluczowych oraz zmieszczeniu się w limicie znaków. Możesz do tego użyć różnych narzędzi, np. Mangools,
  • nagłówki – to kolejny ważny element w kontekście pozycjonowania on-site. Dzięki ustrukturyzowanym nagłówkom crawlerom łatwiej jest rozpoznać architekturę treści, a użytkownikom zrozumieć, o czym jest artykuł.

Pozycjonowanie off-site

Pozycjonowanie off-site to głównie działania dotyczące profilu linków czy poprawy rozpoznawalności strony w sieci. Krótko mówiąc, to czynniki, które wpływają na widoczność witryny, ale nie są prowadzone bezpośrednio na stronie. Jakie to działania?

  • Profil Firmy w Google – założenie Profilu pomoże Ci w promowaniu swojego biznesu (najczęściej lokalnego), ale również w utrzymywaniu kontaktu z konsumentami i potencjalnymi klientami. Możesz tam zamieścić nazwę swojej firmy, adres czy godziny otwarcia, a klienci mogą wystawiać oceny i komentować,
  • linkowanie zewnętrzne – jeśli jakościowa strona z wysokim autorytetem linkuje do Twojej witryny, na pewno zaprocentuje to w najbliższej przyszłości. Dbanie o profil linków jest bardzo ważne z perspektywy SEO, dlatego warto stosować m.in. marketing szeptany lub publikować artykuły sponsorowane na znanych serwisach,
  • media społecznościowe – social media to obecnie potężne medium, które możesz wykorzystać do wypromowania swojej firmy. Pochwal się ostatnią realizacją dla klienta lub eksperckim wpisem blogowym. Z czasem na pewno znajdziesz grupę czytelników, którzy przy okazji wejdą również na stronę Twojego biznesu.
Sprawdź poprawność obu typów pozycjonowania na Twojej stronie
Sprawdzam

Pozycjonowanie stron Google niesie za sobą szereg korzyści. Przedstawiamy 12 z nich.

Zwiększenie sprzedaży

Pozycjonowanie stron SEO przede wszystkim podnosi pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. W efekcie zwiększa się ruch na stronie, a co za tym idzie – sprzedaż. Decydując się na działania SEO, zwiększasz prawdopodobieństwo poprawienia wyniku finansowego Twojego biznesu.

    Poprawa widoczności w wyszukiwarkach

    Pozycjonowanie stron internetowych w Google pozwoli Ci pokazać firmę większej liczbie osób. Dzięki narzędziom analitycznym oraz wieloletniemu doświadczeniu specjaliści ds. SEO są w stanie sprawdzić mnóstwo informacji i wprowadzić konieczne zmiany w witrynie lub w trakcie jej tworzenia. Dzięki temu Twój serwis ma duże szanse na zaistnienie w sieci.

      Poprawa współczynnika konwersji

      Większa popularność w internecie ma swoje odzwierciedlenie w poprawie współczynnika konwersji. Będąc np. w TOP 10 witryn na określoną frazę, Twój sklep wzbudza zaufanie użytkowników chcących kupić określony produkt. Kiedy już do niego wejdą, istnieje spora szansa, że sfinalizują zakup.

        Zwiększenie ruchu z wyników organicznych

        Witryny z najwyższymi pozycjami notują największy ruch z wyników organicznych. Nic w tym dziwnego – na pewno nie raz wpisałeś zapytanie do wyszukiwarki. A czy chociaż raz zajrzałeś, co kryje się na drugiej stronie SERP-ów? Wyższe pozycje na liście wyszukiwania oznaczają łatwiejsze zdobycie zaufania użytkownika, a co za tym idzie – wzrost ruchu na stronie.

          Stabilne i długoterminowe efekty

          Proces pozycjonowania stron może być długotrwały. Na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba czasem poczekać nawet kilka miesięcy. Jednak kiedy zaczną się pojawiać, dadzą bardzo dobre rezultaty. Jest to świetna alternatywa dla płatnych reklam, ponieważ po zakończonej kampanii kończy się promowanie określonej usługi czy produktu. SEO natomiast daje długotrwały efekt. Oczywiście zawsze trzeba poprawić drobne niedociągnięcia lub dostosować się do najnowszych aktualizacji wytycznych Google, ale „baza” pozostaje taka sama.

            Budowa przewagi konkurencyjnej

            Pozycjonowanie www może być doskonałym sposobem na wybicie się na tle konkurencyjnych sklepów czy witryn. Nasi eksperci przeprowadzą analizę Twojego serwisu i na jej podstawie ustalą najbardziej optymalną strategię działania. Dzięki naszym działaniom Twoja strona będzie miała szansę „powalczyć” nawet z większymi sklepami.

              Wysoki zwrot z inwestycji

              Koszt pozyskania klienta w przypadku SEO jest relatywnie niski, jeśli porównamy go np. z reklamami w telewizji czy Google Ads. Oczywiście nie oznacza to, że pozycjonowanie stron internetowych jest całkowicie darmowe, szczególnie jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją. Natomiast w długoterminowej perspektywie taka strategia jest najbardziej opłacalna.

                Budowanie zaufania i wizerunku eksperta

                Działania z zakresu pozycjonowania umacniają pozycję Twojej firmy na rynku. Wysokie pozycje przekładają się na wyższe zaufanie potencjalnych klientów. Zwróć uwagę na własne nawyki. Czy częściej wchodzisz na strony z TOP 10, czy szukasz dalej? Wizerunek eksperta mogą Ci zapewnić np. wyczerpujące wpisy blogowe nasycone odpowiednimi frazami kluczowymi.

                  Dotarcie do klientów na każdym etapie lejka

                  Wyróżniamy cztery etapy lejka sprzedażowego: świadomość, rozważanie zakupu, konwersję i lojalność. Skuteczne pozycjonowanie stron jest w stanie zachęcić klienta, aby przeszedł przez nie wszystkie. Jak? Rozważmy to na krótkim przykładzie.

                  Dzięki wysokim pozycjom w SERP-ach dajesz się zauważyć potencjalnemu klientowi. Po wejściu na Twoją stronę i przeczytaniu np. pozytywnych opinii innych użytkowników, zaczyna rozważać zakup. Eksperckie treści publikowane na blogu mogą przekonać go do zakupu produktu lub usługi, a świetna optymalizacja sprawi, że chętnie wróci ponownie.

                    Rozszerzenie możliwości marketingowych

                    Pozycjonowanie stron www daje również większe możliwości jeśli chodzi np. o remarketing. Dzięki wysokim pozycjom potencjalny klient może wejść na Twoją stronę, a dzięki sprawnemu remarketingowi, możesz zachęcić go do dokonania konwersji, jeśli nie dokonał jej wcześniej.

                      Poprawa usability

                      Oprócz poprawy widoczności w SERP-ach, pozycjonowanie bardzo pozytywnie wpływa na tzw. user experience, czyli doświadczenie użytkownika. Dzieje się to w zasadzie automatycznie – optymalizujac stronę pod kątem SEO, skupiamy się np. na linkach wewnętrznych, poprawie szybkości strony czy responsywności. Te aspekty są kluczowe w kontekście zatrzymania klienta na stronie. To z kolei dobrze wpływa na konwersję, zaufanie do Twojej marki i sprzedaż.

                        Promocja 24/7

                        SEO nie ma wyznaczonych godzin pracy ani nie wyjeżdża na urlop. Ale Ty możesz. Kiedy Twoja agencja SEO poprawnie wykona czynności on-site i off-site, wyniki przyjdą prędzej czy później. Potem należy kontrolować wzrosty i spadki za pomocą narzędzi takich jak Ahrefs czy Senuto i wprowadzać korekty, jeśli to konieczne.

                          W Smartbees stawiamy na otwartość i rzetelność. Możemy dzięki temu pochwalić się współpracą z wieloma dużymi polskimi i międzynarodowymi firmami. Jakie są aspekty, które wyróżniają nas na tle konkurencji?

                          Porozmawiajmy!

                          Transparentność

                          Stawiamy na przejrzystą komunikację i jasny plan działania ustalony z Klientem. Dlatego nasze raporty są łatwe do zrozumienia i zawierają sugestie dotyczące zmian. Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości podczas procesu pozycjonowania – zawsze chętnie odpowiadamy.

                          Najlepsze metody SEO

                          Podczas pozycjonowania stosujemy tylko sprawdzone metody optymalizacji witryny. Nie korzystamy z tzw. Black Hat SEO, czyli działań niemile widzianych przez Google, np. farmy linków, kupowanie niskiej jakości backlinków lub keyword stuffing. Korzystamy również z najlepszych narzędzi analitycznych takich jak Surfer SEO, Screaming Frog czy Senuto. To wszystko sprawia, że pozycjonowanie serwisów www ze Smartbees gwarantuje wysokie pozycje w wyszukiwarce.

                          Doświadczenie i specjalizacja

                          Mamy wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron - na przestrzeni lat współpracowaliśmy z wieloma firmami z różnych branż. Ponadto nie zajmujemy się wyłącznie pozycjonowaniem – na pokładzie mamy również ekspertów od budowania responsywnych i świetnie zoptymalizowanych stron internetowych czy sklepów. Takie połączenie to gwarancja sukcesu.

                          Indywidualny opiekun

                          Aby nie tworzyć niepotrzebnego łańcucha komunikacji, do każdego projektu przydzielany jest specjalista SEO, który zawsze chętnie odpowiada na pytania i zajmuje się Twoją witryną. Dzięki temu z pierwszej ręki możesz dowiedzieć się, jak przebiega pozycjonowanie.

                          Strategia dopasowana do Klienta

                          Nie mamy z góry narzuconej strategii działania, bo doskonale zdajemy sobie sprawę, że każdy projekt wymaga innego podejścia. Dlatego do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie, najpierw przeprowadzając audyt, a następnie tworząc strategię i wdrażając ją.

                          Wsparcie i konsultacje

                          Nie musisz znać się na pozycjonowaniu stron – od tego jesteśmy my. Doradzamy na każdym etapie projektu oraz upewniamy się, że nasze działania przynoszą pożądane efekty. Dodatkowo zawsze jesteśmy na bieżąco z Klientem i przeprowadzamy konsultacje w celu omówienia statusu prac lub kierunku zmian, jeśli są konieczne.

                          Co wpływa na pozycjonowanie strony? Istnieje wiele czynników. Przybliżmy kilka z nich:

                          1. Domena – wyszukiwarka zwraca w tym aspekcie uwagę np. na to, czy nie dochodziło do ataków hakerskich na stronę lub czy nie wyciekały wrażliwe dane. Warto również mieć na uwadze, że zmiana nazwy domeny zmusza przeglądarkę do ponownej indeksacji serwisu.
                          2. Stan witryny – czytelna nawigacja bardzo pomaga crawlerom w zrozumieniu zawartości serwisu, a użytkownikom w nawigowaniu po nim. Warto dlatego zadbać np. o breadcrumbs czy menu wewnętrzne. Kolejną ważną rzeczą jest szybkość ładowania, o której wspomnieliśmy wcześniej. Pamiętaj również, aby koniecznie zabezpieczyć witrynę certyfikatem SSL.
                          3. Podstrona – crawlery biorą również pod uwagę stan konkretnych podstron. Skupiają się m.in. na metatagach, strukturze nagłówków i adresu URL. Wszystkie te czynniki mają związek z doświadczeniem użytkownika i informują jego oraz boty Google, czego mogą się spodziewać po kliknięciu odnośnika.
                          4. Linki zwrotne – backlinki to kolejny fundament pozycjonowania strony internetowej. W tym temacie Google zwraca szczególną uwagę na ich jakość – najlepiej jeśli pochodzą z witryn o dużym autorytecie. W przeciwnym wypadku możesz osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego, czyli zmniejszyć widoczność własnego serwisu. Zadbaj również o ich pokaźną liczbę – w tym przypadku im więcej jakościowych linków, tym lepiej. Warto także zwracać uwagę na źródło publikowanych odnośników – najlepiej jeśli są powiązane tematycznie z Twoją stroną.
                          5. Interakcje użytkowników – czas spędzony na danej podstronie wiele mówi o tym, czy treść zainteresowała użytkownika, czy nie. Jeśli postanowił wziąć udział w dyskusji i skomentować post, oznacza to, że artykuł okazał się angażujący. Te aspekty również odgrywają niebagatelną rolę w pozycjonowaniu.
                          Hexagony
                          Sprawdź, które elementy Twojej strony wymagają poprawy
                          Skontaktuj się

                          W tej sekcji przyjrzymy się bliżej, jakie działania trzeba podjąć, aby wypozycjonować stronę internetową.

                          Analiza danych

                          Analiza konkurencji

                          Przeanalizowanie działań konkurentów przez agencję pozwoli m.in. podejrzeć ich strategię SEO oraz frazy kluczowe, na jakie starają się rankować. Możesz następnie wykorzystać te informacje przy pozycjonowaniu własnej witryny. Jakie aspekty badamy w trakcie takiej analizy?

                          • Pozycja w wynikach wyszukiwania – analizujemy, jak poszczególne podstrony konkurencji radzą sobie w SERP-ach,
                          • słowa kluczowe – sprawdzamy frazy, na jakie rankują Twoi konkurenci. Weryfikujemy przy tym, czy są ściśle związane z branżą, czy nie,
                          • profil linków – analizujemy linki na stronie konkurencji i sprawdzamy, jak podchodzą do kwestii linkowania wewnętrznego oraz z jakich źródeł pozyskują linki zwrotne. Jeśli są to jakościowe witryny, nic nie stoi na przeszkodzie, aby się nimi zainspirować,
                          • rodzaj treści – sprawdzamy, jaki rodzaj treści publikuje konkurencja. Czy są to wpisy np. na bazę wiedzy, krótkie newsy czy eksperckie wpisy blogowe? Analizujemy również formę, strukturę i tematykę artykułów. To pozwala nam na ustalenie tematów na Twoją stronę.

                          Istnieje wiele narzędzi, które mogą okazać się pomocne w trakcie analizowania konkurencji. Najpopularniejsze z nich to Ahrefs, Senuto czy MOZ. Każde z nich oferuje nieco inne funkcje, które pozwolą na skuteczną analizę swoich działań, jak i konkurencji.

                          Z jakich narzędzi korzystamy?

                          Integracja z narzędziami analitycznymi

                          Skuteczne pozycjonowanie stron www to przede wszystkim wyznaczanie sobie celów, które z łatwością można mierzyć na przykład za pomocą wspomnianych w poprzednim punkcie narzędzi analitycznych. Jakie funkcje oferują poszczególne rozwiązania? Ahrefs daje możliwość sprawdzenia słów kluczowych czy profilu linków. MOZ z kolei pomoże przy monitorowaniu parametrów Twojej witryny. Natomiast Senuto jest niezastąpione przy analizie widoczności serwisu.

                          Analiza strony internetowej

                          Audyt SEO

                          Audyt SEO strony internetowej to kompleksowa analiza kondycji witryny, której celem jest wykrycie słabych stron oraz potencjalnych problemów. Audyt odpowiada na pytanie, czy serwis jest przystosowany do bieżących wytycznych wyszukiwarek oraz określa skuteczność dotychczasów działań SEO.

                          Audyt SEO bada przede wszystkim kwestie techniczne na stronie, ale również profil linków czy content. Jego efektem powinien być obszerny dokument, który krok po kroku analizuje poszczególne obszary strony. Dobry raport zwraca uwagę na słabe punkty w serwisie i zaleca konkretne rozwiązania problemów zgodne z wytycznymi Google i zasadami SEO.

                          Kiedy warto przeprowadzić SEO audyt?

                          1. Na start współpracy agencji SEO z nowym klientem – współpraca dotycząca pozycjonowania zaczyna się najczęściej od przeprowadzenia audytu SEO w celu ustalenia priorytetów i słabych punktów w witrynie.
                          2. Po aktualizacji wytycznych Google – warto przeprowadzić audyt, kiedy Twój serwis zaliczył istotne spadki widoczności po aktualizacji algorytmu i szukasz źródła problemu.
                          3. Po dużych zmianach na stronie – przeniosłeś witrynę na nową domenę lub mocno ją przebudowałeś? Warto po zakończonym projekcie przeprowadzić audyt SEO w celu zidentyfikowania i wykluczenia ewentualnych błędów technicznych, które mogły się pojawić przy pracach na stronie.
                          4. Przy budowaniu nowej witryny – audyt pozwoli znaleźć i uniknąć błędów już na etapie tworzenia nowej strony.

                          Wiesz już, jakie są najlepsze okazje do przeprowadzenia audytu. Przyjrzyjmy się zatem bliżej temu, co wchodzi w skład analizy strony.

                          • Słowa kluczowe – w raporcie z audytu powinna znaleźć się informacja o liczbie fraz kluczowych w przedziałach np. TOP3, TOP10 i TOP50 z porównaniem do konkurencji. Nie powinny one dotyczyć jedynie strony głównej, a różnych podstron w serwisie;
                          • porównanie z konkurencją – punkt odniesienia zawsze jest ważny. W trakcie audytu SEO Twojego serwisu zwracamy uwagę, jak radzą sobie strony Twoich konkurentów. Patrzymy m.in. na profil linków czy widoczność w wynikach wyszukiwania;
                          • poprawna indeksacja – widoczność strony w Google jest uzależniona od tego, czy zostanie poprawnie zaindeksowana. Dzięki audytowi SEO upewnisz się, że crawlowanie strony przez roboty Google przebiega poprawnie. Raport uwzględnia m.in. poprawność pliku robots.txt czy mapy witryny,
                          • profil i liczba backlinków – raport z audytu powinien uwzględniać profil linków zwrotnych, ponieważ jest to bardzo ważny czynnik w SEO. Aspekty, na które zwarcamy uwagę to m.in. liczba linków, ich źródło (czy pochodzą z jakościowych stron o wysokim autorytecie), udział linków dofollow/nofollow i tzw. anchor texty;
                          • responsywność – poprawne wyświetlanie się witryny na urządzeniach mobilnych to absolutna podstawa działań SEO. Jeśli są w tym aspekcie problemy, audyt SEO powinien je wykryć;
                          • szybkość ładowania – szybkie wczytywanie strony jest korzystne zarówno z punktu widzenia wyszukiwarek, jak i potencjalnego klienta. Weryfikacja wydajności serwisu powinna być zatem częścią każdego audytu SEO.
                          Frazy kluczowe

                          Wybór słów kluczowych

                          Kolejną ważną kwestią w pozycjonowaniu witryny jest wybór słów kluczowych. Można je podzielić na kilka kategorii.

                          1. Frazy short-tail (na krótki ogon) – zanim użytkownik przystąpi do wyszukiwania dokładniejszych zapytań, zaczyna najczęściej właśnie od tych z krótkiego ogona. Są to frazy, które nie przekraczają 3 słów. Charakteryzują się bardzo wysoką konkurencyjnością, ponieważ są bardzo często wyszukiwane przez internautów. Przez to uzyskanie satysfakcjonującej pozycji w wynikach wyszukiwania jest mocno utrudnione. Niemniej, potrafią wygenerować ruch na stronie, chociaż nie mają dużego wpływu na współczynnik konwersji.
                          2. Frazy long-tail (na długi ogon) – pozycjonowanie szerokie daje więcej możliwości niż short-tail. Przede wszystkim dlatego, że zapytania są dokładniejsze (składają się co najmniej z 3 słów) i mają zdecydowanie mniejszą konkurencję. Ułatwiają również dopasowanie treści do potrzeb potencjalnego klienta, a to z kolei pozwala na uzyskanie lepszego współczynnika konwersji. Na przykład fraza „buty Adidas” jest bardzo ogólna, natomiast „czerwone buty Adidas męskie” mówi o wiele więcej. Pozycjonowanie long-tail bardzo przydaje się, kiedy masz sklep internetowy, choć oczywiście nie tylko wtedy.
                          3. Frazy brandowe – brandowe słowa kluczowe zawierają w sobie nazwę konkretnej marki, firmy lub terminy, które bezpośrednio się do nich odnoszą. Przykładem takiej frazy mogą być „laptop Dell”, „Mirinda gdzie kupić” itd. Takie słowa kluczowe wysoko konwertują, ponieważ wpisujący je użytkownicy mają sprecyzowaną intencję zakupową. Jeśli masz sklep internetowy, warto przemycić takie frazy do treści, metatagów czy nagłówków, ponieważ zwiększysz szansę na sprzedaż.
                          4. Frazy lokalne – słowa kluczowe lokalne świetnie sprawdzają się przy zwiększaniu widoczności firmy oferującej lokalne usługi. SEO w takim wydaniu koncentruje się przede wszystkim na położeniu geograficznym. Fraza lokalna składa się najczęściej ze słowa i nazwy miejsca, np. „mechanik Płock”. Przy pozycjonowaniu lokalnym bardzo ważną rolę odgrywa wspomniany wcześniej Profil Firmy w Google.
                          5. Frazy sezonowe – co ciekawe, konkretne pory roku wpływają na częstotliwość wpisywania fraz i zainteresowanie użytkowników. Przykład? Wszelkiego rodzaju święta, np. Wielkanoc czy Boże Narodzenie. Frazy takie jak „prezent na gwiazdkę” czy „pisanki” cieszą się znacznie większą popularnością w określonym czasie i potrafią przyciągnąć klientów do sklepu. Trzeba jednak pamiętać, że ich konkurencyjność w tym czasie również wzrasta i trudniej się na nie wypozycjonować.
                          6. Frazy całoroczne – w opozycji do fraz sezonowych stoją frazy całoroczne, które nie ulegają dużym wahaniom w czasie. Są to dosyć ogólne frazy np. „ból brzucha przyczyny” itd. Warto znaleźć takie słowa i w miarę możliwości wykorzystać, ponieważ zapewniają całkiem spory ruch.
                          Tworzenie wartościowych treści

                          Treści

                          Tworzenie wartościowych treści na stronę jest podstawą pozycjonowania www. Skutecznie egzekwowana strategia content marketingowa potrafi znacząco podnieść pozycje w SERP-ach i pokazać potencjalnym klientom Twoją szeroką wiedzę na dany temat. Co jeszcze możesz zyskać?

                          • Budowanie wizerunku eksperta – pokazanie eksperckiej wiedzy na dany temat jest idealnym lead magnetem, który nie tylko podniesie autorytet Twojej witryny w oczach Google, ale również z całą pewnością zachęci potencjalnych klientów co najmniej do odwiedzenia strony czy sklepu. Jak to działa? Jeśli np. sprzedajesz zegarki, artykuły traktujące o tym temacie i konkretnych produktach mogą przekonać potencjalnego klienta do zakupu,
                          • wzrost ruchu w witrynie – wyższe pozycje w sieci oznaczają wyższy ruch na stronie. Skuteczny content marketing jest w stanie podnieść ruch w serwisie nawet kilkunastokrotnie,
                          • budowanie świadomości marki – content marketing jest bardzo pomocny przy kreowaniu rozpoznawalności Twojej firmy. Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania mogą oznaczać, że użytkownik, mimo że nie szukał konkretnie Twojego artykułu, może na niego wejść, zapoznać się z treścią, a następnie z całym serwisem. Dzięki temu pozna i zapamięta Twój brand i być może dokona konwersji w przyszłości.

                          Treść można też przekazywać na inne sposoby. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom contentu, które wykorzystuje się do promocji stron.

                          • Wpisy blogowe – najbardziej oczywisty i najpopularniejszy wybór. Długie, wyczerpujące temat wpisy blogowe wiodą prym w marketingu treści, ponieważ potrafią przekazać dużo wartościowej wiedzy w przystępny sposób. Dodatkowo tematy, struktura artykułów i frazy kluczowe są wybierane przez naszych specjalistów SEO po dokładnej analizie. Nie ma tu miejsca na przypadek,
                          • opisy produktów – opisy kategorii czy produktów pozwalają nie tylko przemycić nieco słów kluczowych na stronę, ale również zachęcić potencjalnego klienta do kupna. W jaki sposób? Stosując tzw. język korzyści, czyli nie tylko podając „suche fakty” nt. produktu czy usługi, a również podkreślić jego przydatność,
                          • krótkie filmiki – krótkie filmiki w formie reelsów zyskują na popularności. Pamiętaj, by przekazywały wartość dla potencjalnego klienta, a na pewno odegrają swoją rolę w pozyskiwaniu nowych leadów,
                          • e-book – jesteś ekspertem w danej dziedzinie? Wykorzystajmy to! Możemy pomóc Ci w stworzeniu obszernego materiału. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej – potencjalni klienci łatwiej dokonają konwersji, jeśli wiedzą, że mają do czynienia z profesjonalistami.
                          Linkowanie

                          Pozyskiwanie linków

                          W SEO wyróźniamy dwa rodzaje linków:

                          • wewnętrzne – kierują z jednej podstrony na drugą w obrębie tej samej domeny. Przykładowo Twój wpis blogowy może zawierać linka do landing page o usługach, jakie oferujesz,
                          • zewnętrzne – kierują do zupełnie innej domeny. Linkiem zewnętrznym jest np. odnośnik w artykule sponsorowanym, który przekierowuje użytkownika na Twoją stronę.

                          Omówmy najpierw te drugie. Istnieje wiele metod pozyskiwania backlinków i budowania ich jakościowego profilu. Oto najważniejsze z nich.

                          1. Tworzenie wartościowego contentu – temat treści wraca jak bumerang, ale nic w tym dziwnego. Jakościowe, eksperckie artykuły przyciągają nie tylko chętnych do przeczytania treści, ale również autorów innych serwisów, którzy np. mogą powołać się na stworzoną w Twoim artykule infografikę czy analizę. Dzięki temu podzieli się odnośnikiem do witryny i zyskasz wartościowy link. Oczywiście cały proces jest żmudny i czasochłonny, ale efekty mogą być piorunujące.
                          2. Influencer marketing – znasz popularnego influencera, który zajmuje się podobną branżą do Twojej? Spróbuj nawiązać z nim współpracę – udostępnij swój produkt za darmo i zaproponuj napisanie recenzji.
                          3. Artykuły gościnne – publikowanie tekstów w serwisach o podobnej tematyce może okazać się strzałem w dziesiątkę i obopólną korzyścią. Ty zyskujesz wartościowy link do swojej strony, a właściciel platformy, na której opublikowałeś tekst – jakościową treść.
                          4. Artykuły sponsorowane – publikowanie artykułów sponsorowanych to nieodłączna część pozycjonowania w Google. Wartościowy tekst z odnośnikiem do Twojej strony z pewnością przyciągnie sporą liczbę zainteresowanych. Niestety, ta strategia jest coraz droższa, więc należy nastawić się na wysoki koszt.

                          Skoro omówiliśmy najpopularniejsze metody pozyskiwania linków w internecie, warto teraz przejść do czynności, których nie powinno się wykonywać podczas link buildingu.

                          • Farma linków – farmy linków to grupy witryn, które wzajemnie do siebie linkują. Nie oferują żadnej wartości dla użytkownika, a jedynie chcą sztucznie zdobyć wysokie pozycje w SERP-ach. Ta technika została już dawno zakazana i należy do tzw. działań Black Hat SEO, czyli strategii pozycjonowania stron, których zdecydowanie należy unikać,
                          • treść słabej jakości – nadużywanie słów kluczowych (keyword stuffing) i dodawanie zbyt dużej liczby odnośników do treści nie jest dobrym pomysłem. Teksty muszą być jakościowe, przekazywać wartością wiedzę i zawierać konkretne informacje,
                          • wymiana linków – choć ta praktyka sama w sobie nie jest zakazana, trzeba z nią uważać. Wymiana linków jest dozwolona między stronami, które dzielą podobną tematykę i odnośniki mogą stanowić wartość dodaną dla użytkownika. Jeśli jednak strony nie mają ze sobą nic wspólnego, może być to uznane jako spam.

                          Więcej informacji o zakazanych praktykach SEO znajdziesz w dokumentacji Google.

                          Przy budowaniu profilu linków nie należy również zapominać o linkowaniu wewnętrznym. Breadcrumbs czy menu wewnętrzne odgrywają rolę nawigacji w serwisie, która pomaga zarówno botom Google, jak i użytkownikom odnaleźć się w jej strukturze. Zachęca przy tym do odwiedzania kolejnych podstron.

                          Pozycjonowanie stron internetowych nie mogłoby się obejść bez linkowania. Pamiętaj zatem o stworzeniu skutecznego profilu linków. Możesz również powierzyć to zadanie specjalistom. Chętnie pomożemy!

                          Aktualizacje algorytmów

                          Dostosowanie do zmian w algorytmach

                          Jako doświadczona agencja SEO wiemy, że stworzenie strategii pozycjonowania i osiągnięcie wysokich pozycji w SERP-ach to dopiero połowa sukcesu. Google aktualizuje swoje algorytmy SEO średnio kilka razy w roku, dlatego musimy być cały czas na bieżąco. Jeśli strona zalicza spore spadki, jest to sygnał do reakcji i szukania źródła problemu. Warto w związku z tym przeglądać branżowe fora lub subskrybować newslettery specjalistów SEO.

                          Istnieje kilkanaście algorytmów, które na przestrzeni lat zmieniły SEO. Oto najważniejsze z nich:

                          • Panda – algorytm wprowadzony w 2011 roku. Sprawił, że Google zaczęło brać pod uwagę jakość i unikalność. Duplikacja treści zaczęła być surowo karana, dlatego od tego czasu kopiowanie np. opisów produktów stało się nieopłacalne i mogło powodować efekt odwrotny do zamierzonego. Witryny stosujące keyword stuffing również ucierpiały. Google postawiło na jakość treści i doświadczenie użytkownika,
                          • Koliber – algorytm pozwalający wyszukiwarce lepiej zrozumieć zapytania użytkowników. Jest istotny m.in. dla wyszukiwania lokalnego. Od tego momentu wyszukiwarka precyzyjniej reaguje np. na frazę „najbliższa stacja benzynowa” i kierując się Twoją lokalizacją, wskaże Ci konkretne miejsce. Co więcej, algorytm poprawił również zrozumienie fraz na długi ogon,
                          • Pingwin – aktualizacja algorytmu Koliber z 2016 roku. Dzięki tej zmianie Google zwraca większą uwagę nie tylko na liczbę linków na stronie, ale przede wszystkim na ich jakość i źródło. To kolejna zmiana mająca na celu usprawnienie działania przeglądarki i poprawę UX,
                          • Helpful Content – system oceniania treści wprowadzony najpierw osobno w 2022 roku, a następnie w 2024 dodany do głównego algorytmu Google. Ocenia, czy treści na stronie są dla użytkownika wartościowe. Jak dostosować się do tej zmiany? Przede wszystkim tworząc unikalne, eksperckie artykuły, powołując się na sprawdzone źródła i pisząc rzetelnie, bez „owijania w bawełnę”.
                          Przygotowanie raportu

                          Raportowanie

                          Raportowanie to nieodłączna część pozycjonowania i SEO, jeśli korzystasz z usług rzetelnej agencji. W Smartbees zdajemy sobie sprawę, że każdy właściciel serwisu internetowego chce być na bieżąco z każdą sprawą. Dlatego wysyłamy miesięczne raporty podsumowujące. Zawarte w nich informacje to m.in. nasze wnioski nt. funkcjonowania serwisu, widoczność strony w Google czy zmiany pozycji. Przygotowaniem dokumentu zajmuje się Twój indywidualny opiekun strony. Oczywiście nie musisz czekać cały miesiąc, jeśli masz pytania lub wątpliwości. Do Twojej dyspozycji oddajemy dynamiczny raport Looker Studio, który pozwala na bieżąco śledzić statystyki witryny. Możesz także skontaktować się z nami i umówić spotkanie online. Jesteśmy cały czas do Twojej dyspozycji!

                          Daj się zauważyć w sieci
                          Pozycjonuj swoją stronę ze Smartbees

                          Pozycjonowanie stron firmy jest kluczowe w kontekście generowania leadów i ruchu. Oto najlepsze sposoby docierania do potencjalnych klientów.

                          Analiza współczynnika klikalności

                          Standardowe wyniki wyszukiwania

                          Analiza współczynnika klikalności (CTR) przeprowadzona w październiku 2023 przez First Page Sage wykazała, że strony na pierwszym miejscu w wynikach organicznych mogą pochwalić się CTR na poziomie 39.8%. To ponad 2 razy więcej niż strona zajmująca 2 miejsce (18.7%). Witryna na trzecim miejscu ma wynik 10.2%.

                          Natomiast wyniki płatne mają zdecydowanie niższy wynik. Strona na pozycji pierwszej jest w stanie wygenerować 2.1% CTR. Reszta witryn nie przekracza 2%.

                          Analiza pokazuje, jak ważne jest pozycjonowanie w internecie. Strony na najwyższych pozycjach mają zdecydowanie największy autorytet w oczach użytkowników i dlatego generują tak dużo ruchu.

                          Google grafika

                          Google Grafika

                          Pozycjonowanie stron w Google Grafika może przynieść sporo ruchu na Twoją witrynę. Internauci bardzo chętnie wyszukują obrazy, dlatego jeśli Twój serwis zawiera dużo zdjęć, warto zadbać o ich optymalizację. Na czym ona polega? Przede wszystkim na właściwym opisaniu. Zadbaj o to, aby w nazwie pliku graficznego pojawiło się słowo kluczowe. Ponadto nie zapominaj o tytule oraz atrybucie alt. Są to informacje dla Google, o czym jest obraz i po wpisaniu zapytania przez użytkownika łatwiej będzie go znaleźć. Co jeszcze wpływa na pozycjonowanie grafik?

                          • Format – właściwy format obrazu ma wpływ na czas jego ładowania. Najczęściej spotykanymi są JPEG i PNG. Jeśli grafika, którą chcesz dodać, ma bardzo duży rozmiar, przekonwertuj ją np. do formatu WebP,
                          • rozmiar – w przypadku dużych rozmiarów zdjęć warto je skompresować, aby ważyły mniej. Służą do tego różne narzędzia, np. TinyPNG. Dzięki takim działaniom podstrony zawierające grafiki będą ładować się znacznie szybciej,
                          • lazy loading – powolne ładowanie się zdjęć na podstronie również przyspiesza jej działanie. Lazy loading idealnie sprawdzi się w artykułach z dużą liczbą grafik lub galeriach.
                          Mapy Google

                          Mapy Google

                          Po wpisaniu frazy lokalnej, np. „mechanik Opole” wyświetla się tzw. trzypak z map Google. Składa się z mapy oraz 3 firm, które najlepiej odpowiadają na zapytanie użytkownika. Aby go osiągnąć, musisz stworzyć Profil Firmy w Google. Dzięki tej funkcji możesz szybko przejrzeć ofertę, przeczytać opinie i poznać cenę usług. Pozycjonowanie stron internetowych w mapach Google zapewnia więcej ruchu organicznego, osiągnięcie przewagi nad konkurencją i pokazanie się lokalnym klientom. Co więcej, po stworzeniu Profilu Firmy będzie ona również dostępna w mapach Google w formie klikalnej pinezki, która wyświetli podstawowe informacje o firmie.

                          Wiadomości Google

                          Google News

                          Google News to miejsce, które kategoryzuje i gromadzi treści informacyjne z różnych źródeł. Aby się tam znaleźć, musisz przede wszystkim zgłosić swoją stronę do Centrum Wydawców Wiadomości Google. Pozycjonowanie strony w Google News może okazać się przydatne, kiedy prowadzisz serwis informacyjny. Najczęściej „klikające się” tematy to katastrofy na świecie czy najnowsze wieści z dużych imprez sportowych (np. Igrzysk Olimpijskich). Treści z Google News mogą również pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Oto kilka wytycznych, jak optymalizować artykuły pod Wiadomości Google:

                          • twórz unikalne treści, które nie zawierają błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, stylistycznych itd.,
                          • bądź na czasie – newsy sprzed kilku tygodni lub miesięcy mają małą szansę znaleźć się w serwisach informacyjnych,
                          • przedstawiaj prawdziwe, zweryfikowane informacje i opieraj się na rzetelnych źródłach.
                          Seo w Youtube

                          SEO w YouTube

                          Pozycjonowanie filmików w YouTube brzmi nieco abstrakcyjnie, jednak przy tak wielkiej liczbie filmów wideo na platformie jest konieczne. Na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę?

                          • Zidentyfikuj słowo kluczowe – znajdź frazę, która będzie pasowała do tematyki Twojego filmiku i na niej oprzyj pozostałe elementy,
                          • nazwa pliku – tak jak w przypadku grafik, nazwa pliku ma znaczenie. Dlatego już na tym etapie postaraj się dodać do niego słowo kluczowe,
                          • tytuł – spróbuj wpleść frazę kluczową do tytułu filmiku, unikając keyword stuffingu. Pamiętaj, że musi brzmieć jak najbardziej naturalnie,
                          • opis filmu – poświęć kilka chwil na przygotowanie rzetelnego skrótu, co zawiera Twój filmik. Oczywiście nie zapominaj o słowach kluczowych,
                          • kategoria – nadaj filmowi odpowiednią kategorię. YouTube może wtedy powiązać go z podobnymi treściami,
                          • zostaw przypięty komentarz pod filmem – napisanie komentarza pod własnym filmem brzmi dziwnie, ale dzięki niemu możesz zebrać dodatkowe zaangażowanie użytkowników, a to przecież liczy się najbardziej. Przypnij go, aby był widoczny na samej górze listy komentarzy.

                          Pozycjonowanie wideo w Google ma jeszcze jedną, bardzo dużą wartość. Dobrze zoptymalizowany filmik może trafić do zakładki Wideo w wynikach wyszukiwania. W ten sposób dotrzesz do jeszcze większej grupy odbiorców.

                          Które elementy pozycjonowania strony uchodzą za najskuteczniejsze i sprawią, że zostawisz konkurencję daleko w tyle? Oto nasze TOP 7.

                          Dowiedz się więcej!

                          Linkowanie wewnętrzne

                          Wspomniane już w artykule linkowanie wewnętrzne bardzo pozytywnie wpływa na doświadczenie użytkownika. Jeśli w danym artykule znajdzie się jakieś pojęcie, które go zainteresuje, powinieneś dać mu możliwość zapoznania się z nim. Oczywiście wymaga to czasu na stworzenie pokaźnego zaplecza contentu na stronie, jednak wysiłek zdecydowanie jest tego wart.

                          Nie zapominajmy również o tym, jaką rolę linkowanie wewnętrzne odgrywa dla crawlerów Google. Tak jak spis treści czy breadcrumbs, ułatwia nawigację po stronie i w konsekwencji indeksację. To z kolei znacząco poprawia pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Linki wewnętrzne możesz rozmieścić na stronie nie tylko w artykułach. Idealnym miejscem okaże się również stopka czy menu główne. Jak poprawnie tworzyć linkowanie wewnętrzne?

                          • Ustal hierarchię – najpierw zdecyduj, które podstrony w Twoim serwisie są kluczowe, a następnie linkuj do nich,
                          • nie dodawaj zbyt dużo linków na jeden podstronie – zbyt duża liczba odnośników np. w jednym wpisie blogowym może prowadzić do spadków widoczności podstrony,
                          • stosuj prezycyjne anchory – zwracaj uwagę, aby tekst który linkujesz, dokładnie opisywał to, co użytkownik zobaczy po kliknięciu,
                          • dbaj o aktualność odnośników – monitoruj swoje linki i sprawdzaj, czy nie prowadzą do nieistniejących podstron oraz czy treść kryjąca się za nimi zachowała swoją aktualność.

                          Struktura strony internetowej

                          Pozycjonowanie strony oznacza również dbanie o jej poprawną strukturę. Co kryje się pod tym pojęciem? Struktura witryny to układ wszystkich elementów serwisu tworzący spójną i łatwą do zrozumienia całość. Dobrze zorganizowana strona oferuje świetną nawigację (np. poprzez menu wewnętrzne lub linkowanie wewnętrzne) oraz intuicyjną obsługę. W konsekwencji poprawia się też doświadczenie użytkownika. Jakie działania należy podjąć, aby upewnić się, że struktura Twojej strony jest dobra?

                          • Twórz przyjazne adresy URL – dobrze skonstruowane adresy URL zawierają słowa kluczowe oraz dokładnie informują użytkownika o zawartości podstrony,
                          • ustal hierarchię treści – określ, jakie są główne kategorie i podkategorie w Twoim serwisie. W przypadku prowadzenia blogu, przemyśl tematykę wpisów, a następnie przypisz artykuł do konkretnej kategorii,
                          • stwórz mapę witryny – mapa strony przedstawienie zawartości serwisu w formie listy adresów URL. Dodaj ją do Google Search Console, aby ułatwić przeglądarce indeksowanie treści,
                          • zoptymalizuj nagłówki – nagłówki w serwisie odgrywają ogromną rolę w pozycjonowaniu. Warto zatem zoptymalizować ich strukturę.

                          Większość tych działań mogą ułatwić CMS-y, takie jak Drupal czy WordPress. Dzięki nim możesz tworzyć przyjazne adresy URL czy mapę strony.

                          Zarządzanie indeksowaniem (crawl budget)

                          Nie wszystkie podstrony w serwisie internetowym wymagają indeksacji, a inne wręcz przeciwnie. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Google wymaga zatem poinformowania przeglądarki, których stron nie musi sprawdzać i wskazania tych, na których należy się skupić. Na tym polega zarządzanie indeksowaniem.

                          Crawl budget można podzielić na dwa elementy:

                          • częstotliwość indeksacji – określa, jak często roboty Google mają sprawdzać Twoją stronę,
                          • liczbę podstron – określa, ile podstron ma przeskanować.

                          Jeśli masz wielki e-commerce z dużą liczbą produktów, musisz skupić się na tym, aby pokazać je robotom Google. W przeciwnym wypadku nie znajdą się w wynikach wyszukiwania, a Ty nie zarobisz. Aby to zrobić, możesz wyindeksować mniej ważne podstrony, np. stronę wewnętrznej wyszukiwarki lub logowania. W ten sposób zmniejszysz pulę podstron, które trzeba przeskanować i tym samym przyspieszysz proces indeksacji witryny.

                          Aby sprawdzić, czy dana podstrona jest zaindeksowana poprawnie i czy nie pojawiły się komplikacje, warto użyć narzędzia Screaming Frog SEO Spider. Możesz również skorzystać z Google Search Console.

                          Szybkość strony

                          Prędkość ładowania witryny ma ogromne znaczenie w kontekście pozycjonowania serwisu. Jak wspomnieliśmy wcześniej, strona powinna wczytywać się poniżej 3 sekund. Ma to związek przede wszystkim z doświadczeniem użytkownika. Nikt przecież nie chce czekać długo, aż strona się otworzy. Szczególnie w przypadku sklepów internetowych. Może to odstraszyć potencjalnego klienta i skierować go do konkurencji. Jak zatem sprawić, aby strona szybko się ładowała? Jeśli masz duże pliki graficzne lub wideo na stronie, spróbuj je skompresować. Zastosuj również wspomniany wcześniej lazy loading. Jeśli Twoja strona jest zoptymalizowana pod względem szybkości działania, ale wyniki nadal nie są zadowalające, warto wtedy sprawdzić dostawcę hostingu.

                          Wskaźniki, które mogą pomóc Ci sprawdzić szybkość ładowania witryny to tzw. Core Web Vitals, czyli zbiór informacji, który powie Ci, czy Twój serwis jest szybki, responsywny i wizualnie stabilny. Składają się na niego trzy elementy. Largest Contentful Paint (LCP) wskazuje czas potrzebny do wyrenderowania największej zawartości na stronie, Interaction to Next Paint (INP) mierzy czas wszystkich interakcji użytkownika z serwisem, a Cumulative Layout Shift (CLS), to wskaźnik monitorujący niepożądane przesunięcia w trakcie ładowania strony.

                          Istnieje kilka narzędzi, które mogą pomóc Ci w sprawdzeniu Core Web Vitals. Jednym z nich jest PageSpeed Insights. Rozwiązanie pozwala na zmierzenie wskaźników na wersjach desktop oraz mobile. Pomaga również zidentyfikować problemy z wydajnością.

                          Blog firmowy

                          Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub oferujesz jakąś usługę i chcesz się pozycjonować w sieci, warto założyć firmowego bloga. Jest to doskonałe miejsce na pokazanie swojej rozległej wiedzy na dany temat oraz przemycenia wielu fraz kluczowych, które pomogą w procesie pozycjonowania. Jakie jeszcze zalety oferuje blog firmowy?

                          • Wspomaga pozycjonowanie fraz long tail – rozbudowane treści pozwalają na łatwiejsze umieszczenie fraz z długiego ogona,
                          • buduje więź z klientem – wartościowe treści przyciągają potencjalnych klientów. Po przeczytaniu Twojego artykułu, który pomógł użytkownikowi chociażby w naprawie pralki, na pewno wróci po więcej porad, jeśli zajdzie taka potrzeba,
                          • jest źródłem linków – jakościowe treści zawsze są w cenie, dlatego jeśli napiszesz artykuł i opatrzysz go ciekawą infografiką, istnieje spora szansa, że ktoś może wstawić link do Twojego wpisu,
                          • wspiera linkowanie wewnętrzne – długie wpisy blogowe pozwalają na zbudowanie dużej sieci linków wewnętrznych, które będą prowadzić do kluczowych podstron w Twojej witrynie.

                          Duplikacja treści

                          Zduplikowany content to coś, czego należy się wystrzegać przy pozycjonowaniu stron www, ponieważ może powodować niemałe zamieszanie w trakcie indeksacji witryny. Wbrew pozorom duplicate content występuje dosyć często, zwłaszcza na stronach z dużą ilością treści, choć nie tylko. Jakie działania mogą powodować duplikację? To między innymi:

                          • kopiowanie opisów produktów ze strony producenta,
                          • tworzenie różnych wersji językowych strony bez zastosowania atrybutu „hreflang”,
                          • kopiowanie contentu ze strony konkurencji,
                          • publikowanie tych samych treści na różnych kanałach komunikacyjnych.

                          Aby sprawdzić, czy Twoja treść jest powielana, możesz użyć specjalnych narzędzi, np. Screaming Frog, Google Search Console czy Copyscape.

                          Pamiętaj, że aby treść na Twojej witrynie mogła zaistnieć w sieci, musi być unikalna, dlatego nie kopiuj jej z innych witryn i nie zamieszczaj tych samych treści na różnych podstronach swojego serwisu.

                          Thin content

                          Thin content (dosłownie „cienka treść”) określa niskiej jakości treści, które nie wyczerpują tematu i są tworzone np., aby dodać jak najwięcej fraz kluczowych. Kolejne aktualizacje algorytmów Google starały się walczyć z tego typu contentem, dlatego obecnie nie ma dla niego miejsca na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Przekazywana treść musi być wartościowa, rzetelna i wyczerpywać temat.

                          Element tła

                          Na pierwsze efekty pozycjonowania stron trzeba czasem poczekać od kilku do kilkunastu tygodni. Ma to związek z wieloma czynnikami, które nie zawsze zależą od agencji SEO, z którą współpracujesz. Mowa np. o historii domeny czy poprzednich działaniach w witrynie.

                          Nie da się ukryć, że mówienie o efektach pozycjonowania jest trochę jak wróżenie z fusów. Natomiast nasze doświadczenie podpowiada jasno, że za rzetelną pracą zawsze przyjdą wyniki.

                          Ponadto na każdym etapie pozycjonowania możesz poprosić o update kondycji Twojej strony. Oprócz tego otrzymujesz comiesięczne raporty i jesteś w stałym kontakcie z opiekunem projektu. Efekty naszej pracy możesz również sprawdzać w niezależnych narzędziach, z których na co dzień korzystamy. Jesteśmy agencją, która stawia na transparentność. Dlatego nie możemy obiecać Ci konkretnej liczby podstron na najwyższych pozycjach lub nagłego skoku zainteresowania. Możemy natomiast zapewnić, że nasi specjaliści zrobią wszystko, aby tak właśnie się stało.

                          Cennik pozycjonowania różni się w zależności od agencji SEO. Może to być kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Skąd taki rozstrzał? Przyjrzyjmy się bliżej niektórym czynnikom wpływającym na cenę za pozycjonowanie.

                          • Zasięg – chcesz pozycjonować swoją witrynę lokalnie czy planujesz ekspansję na rynki międzynarodowe? Im większy zasięg pozycjonowania, tym wyższa cena,
                          • zakres działań pozycjonowania – jeśli chcesz zatrudnić agencję SEO do pomocy w działaniach copywriterskich, np. do pisania wpisów blogowych lub prowadzenia social mediów, cena na pewno będzie niższa niż w przypadku, gdy zdecydujesz się na pełne pozycjonowanie,
                          • konkurencyjność fraz – słowa kluczowe, na jakie chcesz się pozycjonować, również wpływają na cenę. Bardziej konkurencyjne frazy wymagają więcej pracy, aby dobrze rankować, a co za tym idzie – większego budżetu,
                          • wynik wstępnej analizy – wstępna analiza Twojej strony powie nam, na czym stoimy. Jeśli wykaże dużo błędów, najpierw zajmiemy się nimi, a dopiero potem przystąpimy do regularnego pozycjonowania i optymalizacji SEO,
                          • wielkość witryny – im większa strona, tym więcej czasu trzeba poświęcić na jej wypozycjonowanie. To naturalnie ma również wpływ na ostateczną cenę.

                          W Smartbees nie mamy określonego cennika usług pozycjonowania stron. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że każda witryna jest inna. Dlatego cenę uzależniamy m.in. od wyników wstępnej analizy serwisu oraz konkurencyjności Twojej branży. To ona nakreśla kierunek, w jakim podążymy oraz jaką strategię pozycjonowania obierzemy.

                          Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile może kosztować pozycjonowanie w przypadku Twojej witryny, skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy dla Ciebie wstępną analizę serwisui jeśli nadal będziesz zainteresowany, rozpoczniemy współpracę.

                          Screaming Frog

                          Dekoracyjna ikona

                          Screaming Frog

                          Rozbudowany crawler oferujący przydatne funkcje pod kątem technicznego SEO i wykrywający wiele błędów na stronie, np. duplicate content, niepoprawne meta tagi lub pętle przekierowań.

                          Surfer SEO

                          Dekoracyjna ikona

                          Surfer SEO

                          Bezcenne narzędzie w kontekście prowadzenia bloga czy pisania różnego rodzaju contentu. Pomaga w wyszukiwania słów kluczowych i tematów blogowych.

                          Senuto

                          Dekoracyjna ikona

                          Senuto

                          Służy m.in. do monitorowania pozycji w wyszukiwarce Google. Sprawdzamy w nim zarówno słowa kluczowe, jak i pozycje Twojej konkurencji.

                          Ahrefs

                          Dekoracyjna ikona

                          Ahrefs

                          Narzędzie, które dostarcza cennych informacji podczas procesu pozycjonowania stron www. Dzięki niemu jesteśmy w stanie przeanalizować m.in. profil linków w domenie, słowa kluczowe czy przeprowadzać audyty.

                          Google Search Console

                          Dekoracyjna ikona

                          Google Search Console

                          Bezpłatne narzędzie, które jest pomocne w monitorowaniu stron, sprawdzaniu poziomu zaindeksowania czy eliminacji różnych błędów w witrynie.

                          Google Analytics

                          Dekoracyjna ikona

                          Google Analytics

                          Drugie darmowe narzędzie Google, z którego chętnie korzystamy. Pozwala m.in. śledzić ruch na stronie i współczynnik konwersji.

                          Pozycjonowanie stron internetowych w Google jest złożonym procesem i zdajemy sobie sprawę, że może generować więcej pytań niż odpowiedzi. Spieszymy z pomocą!

                          Mam inne pytanie

                          Dlaczego pozycjonowanie strony jest ważne dla mojego biznesu?

                          Pozycjonowanie sklepów oraz stron odgrywa wielką rolę w docieraniu do nowych klientów i generowaniu ruchu w witrynie. Jego celem jest zajęcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to na wzrost popularności Twojego serwisu, a co za tym idzie – większą konwersję.

                          Nie ma znaczenia czy prowadzisz mały lokalny sklep, czy wielki e-commerce – usługa pozycjonowania może być dla Ciebie.

                          Czy pozycjonowanie sprawdzi się w każdej branży?

                          Działania w zakresie pozycjonowania witryn zdecydowanie sprawdzą się w większości branż. Pamiętaj jednak, że ich skuteczność może być uzależniona od wielu czynników, przede wszystkim od konkurencji. Jeśli działasz w bardzo konkurencyjnej branży, wypozycjonowanie strony może być bardziej czasochłonne, a co za tym idzie – droższe.

                          Jeśli natomiast produkty lub usługi, które sprzedajesz są niszowe, proces pozycjonowania powinien być krótszy.

                          Co obejmuje usługa pozycjonowania strony?

                          Proces pozycjonowania można podzielić na dwie części – działania na stronie (on-site) i poza nią (off-site).

                          Pozycjonowanie on-site skupia się przede wszystkim na jakości witryny i doświadczeniu użytkownika. Sprawdzimy zatem m.in. szybkość ładowania serwisu, jakość linkowania wewnętrznego czy responsywność.

                          Podczas pozycjonowania off-site weźmiemy pod lupę np. profil linków zewnętrznych i stworzymy Profil Firmy w Google, jeśli będzie to konieczne.

                          Oczywiście każda strategia pozycjonowania strony ustalana jest indywidualnie po przeprowadzeniu audytu i sprawdzeniu ogólnej kondycji Twojej witryny.

                          Jakich efektów z pozycjonowania można się spodziewać?

                          Pozycjonowanie strony w Google ma przede wszystkim za zadanie „przekonać do siebie” przeglądarkę i sprawić, aby Twoja witryna znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Efekty mogą być piorunujące – wzrost zainteresowania użytkowników, więcej ruchu organicznego na stronie, większy współczynnik konwersji, większa sprzedaż i wiele więcej. Niezależnie, czy prowadzisz sklep internetowy lub po prostu działasz w sieci, pozycjonowanie przyniesie pożądany efekt.

                          Czy możliwe jest SEO bez pracy nad treściami na stronie?

                          Zgodnie z maksymą „Content is King” nie ma SEO bez treści. Pozycjonowanie SEO to zbiór działań, które mają zmaksymalizować szanse Twojej witryny na sukces w sieci. Treści odgrywają w tym procesie olbrzymią rolę, ponieważ dzięki nim Google jest w stanie zrozumieć, o czym jest strona. Możesz w nich również przemycić frazy kluczowe, które są niezbędne do wypozycjonowania witryny.

                          Pamiętaj jednocześnie, że content to tylko jedna ze składowych skutecznego pozycjonowania stron. Aby osiągnąć sukces w internecie, potrzebujesz holistycznego podejścia.

                          Czy warto samodzielnie pozycjonować strony w Google?

                          Kompleksowe pozycjonowanie stron to czasochłonny proces. Dlatego jeśli jesteś właścicielem firmy lub sklepu internetowego, warto oddelegować tę pracę ekspertom, którzy zajmują się tym na co dzień i będą mogli poświęcić Twojej stronie tyle czasu, ile potrzeba.

                          Oczywiście samodzielne pozycjonowanie strony internetowej jest jak najbardziej wykonalne. Wymaga natomiast dużej wiedzy, bycia na bieżąco i poświęcenia sporej ilości czasu.

                          Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

                          Optymalizacja i pozycjonowanie serwisu nie mogłyby się obejść bez słów kluczowych. To na nich opiera się ten proces, dlatego trzeba przyłożyć szczególną wagę do ich wyboru. Pamiętaj, że muszą odzwierciedlać profil Twojego biznesu i to, co oferujesz.

                          Do wyboru fraz kluczowych warto użyć narzędzi, takich jak np. Surfer SEO czy Ahrefs. Mogą okazać się pomocne również podczas analizy konkurencji i fraz, na jakie rankują.

                          Ile czasu zajmuje uzyskanie widocznych efektów SEO?

                          Pierwsze wyniki SEO są zauważalne już po kilku tygodniach lub miesiącach. Jest to jednak kwestia indywidualna i zależy od wielu czynników, takich jak kondycja witryny, jej historia czy liczba błędów w serwisie.

                          Pozycjonowanie Twojej strony może zatem być czasochłonne i wymagać nieco cierpliwości, jednak jego efekty są tego zdecydowanie warte.

                          Rozpocznij pozycjonowanie swojej strony już dziś

                          CAPTCHA