Przejdź do treści
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

RedCart – co to jest?

Data aktualizacji: 
Czas czytania
: 4 min

RedCart – definicja

RedCart to polskie oprogramowanie dla sklepów internetowych, które funkcjonuje w modelu SaaS. Odpowiedzialna jest za nie firma Droplo z Wałbrzycha.

System RedCart pozwala prowadzić własny sklep internetowy oraz realizować sprzedaż w modelu dropshippingu, jak i za pośrednictwem serwisów typu Allegro, eBay czy Empik.

W ciągu 16 lat istnienia platformy utworzono na niej już ponad 60 000 sklepów.

Sklepy na RedCart można zbudować w ramach 3 abonamentów. Kwoty na wrzesień 2024 wyglądają następująco:

  • Micro – 199 złotych na miesiąc,
  • Plus – 259 złotych na miesiąc,
  • Premium – 359 złotych na miesiąc.

Zakup pakietu na rok z góry pozwala uzyskać rabat nawet do 86%. W przypadku wszystkich z nich dostępny jest darmowy okres próbny, który trwa 14 dni. Droższe pakiety pozwalają m.in. obsługiwać więcej produktów, bezpłatnie podłączyć się do kilku hurtowni, założyć więcej kont administratorów, czy zamówić indywidualne modyfikacje sklepu.

W ramach oferty RedCart można skorzystać także z dodatkowych usług przygotowania sklepu z produktami oraz zamówienia profesjonalnego projektu graficznego.

RedCart – podstawowe informacje

  • Rodzaj oprogramowania – kreator sklepów internetowych
  • Rok wydania – 2008
  • Dystrybucja – Software as a Service, darmowa wersja próbna
  • Oficjalna strona – redcart.pl

Sklep RedCart – najważniejsze funkcjonalności

Dlaczego warto skorzystać z omawianej platformy? Oto najważniejsze powody:

1. Integracje z hurtowniami i dostawcami

RedCart pozwala dokonać integracji z ponad 500 hurtowniami i dostawcami. Oferują oni ponad 5 milionów produktów z różnych branż.

Platforma RedCart na bieżąco synchronizuje stany magazynowe i ceny z bazami towarowymi dostawcy oraz natychmiastowo pobiera nowe produkty, gdy tylko pojawią się w ofercie.

2. Sprzedaż wielokanałowa

System oferuje wbudowane funkcje, które pozwalają sprawnie prowadzić sprzedaż jednocześnie we własnym sklepie, na Allegro, Facebooku oraz innych marketplace’ach.

3. Zaawansowany dropshipping

Sprzedaż w modelu dropshippingu to jedna ze specjalizacji systemu RedCart. Ponad 150 ze wspomnianych wcześniej 500 hurtowni zintegrowanych z platformą pozwala właśnie w ten sposób oferować swoje produkty.

Niektórzy z partnerów RedCart pozwalają realizować tzw. full dropshipping – w jego przypadku sprzedawcy nie muszą nawet samodzielnie przekazywać zamówień do hurtowni, gdyż aktualizacja oferty i składanie zamówień odbywa się automatycznie u dostawcy przez system.

4. Liczne raporty

Panel administracyjny daje dostęp do licznych narzędzi przydatnych w generowaniu szczegółowych raportów sprzedażowych. Dzięki nim dowiesz się m.in., skąd pochodzą Twoi klienci, kiedy dochodzi do porzucenia koszyków oraz jak dostosować swoje działania marketingowe.

5. Wsparcie

W przypadku wszystkich planów klienci otrzymują możliwość skorzystania z bogatego wsparcia – począwszy od wstępnych konsultacji dotyczących wyboru sklepu po jego uruchomienie, aż po ciągłą pomoc techniczną. Sam dział supportu dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Sklepy RedCart – dostępne integracje

Z RedCart zintegrowana jest platforma zawierająca liczne rozszerzenia, które da się szybko dodać do swojego sklepu. Znaleźć w niej można:

  • Dodatki do sklepu – przydatne, małe funkcjonalności, jak banery graficzne, szablony do newsletterów, zwijane opisy kategorii.
  • Hurtownie – liczne hurtownie oferujące produkty praktycznie ze wszystkich najważniejszych branż.
  • Kurierzy – integracje z najpopularniejszymi dostawcami jak InPost, Orlen Paczka, Paczka w Ruchu, DPD, Poczta Polska.
  • Marketing i promocja – integracje z licznymi narzędziami służącymi do marketingu i SEO, jak SEMSTORM, Callback24, Booste.
  • Markety – integracje z popularnymi platformami marketplace – Allegro, Webepartners, Morele.
  • Porównywarki cen – integracje z porównywarkami cen, jak Google Shopping, Ceneo, Nokaut, Skąpiec, Sklepy24.
  • Płatności – systemy płatności zwykłych, jak i odroczonych np. kupuj teraz, zapłać później; PayU,; Tpay; Przelewy24; PayPal i wiele więcej.
  • Raty i leasing – różne usługi finansowania online oraz rat jak i-Raty, i-Leasing, Grenke Leasing, Credit Agricole.

Platforma RedCart – funkcje marketingowe

RedCart daje swoim klientom liczne narzędzia i funkcje, które wspierają proces marketingu oraz ogólnego zdobywania klientów przez Internet. Oto najważniejsze z nich:

  1. bony, kupony i reguły rabatowe oraz wbudowane funkcje automatycznego przydzielania rabatów;
  2. funkcje służące organizacji i informowaniu klientów o obniżkach, akcjach promocyjnych oraz wyprzedażach;
  3. newsletter do prowadzenia działań z zakresu e-mail marketingu;
  4. wbudowane narzędzia SEO pomocne w optymalizacji technicznej strony;
  5. automatycznie generowana mapa XML;
  6. dostosowanie stron do urządzeń mobilnych.

RedCart – dla kogo sprawdzi się najlepiej?

RedCart to rozwiązanie skierowane do osób, które chciałyby założyć swój pierwszy sklep internetowy. Warto go wziąć także pod uwagę, jeśli w szczególności interesujesz się modelem dropshippingu. System sprawdzi się w różnych branżach – od odzieży i sprzętu elektronicznego, po produkty typu handmade.

Omawiana platforma raczej nie jest dobrym wyborem, jeśli zamierzasz tworzyć duży sklep internetowy.

Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA