Sellingo – co to jest?
Sellingo – definicja
Sellingo to gotowe oprogramowanie, dzięki któremu można łatwo założyć i prowadzić sklep internetowy. Rozwiązanie to da się testować przez 30 dni za darmo. Sprawdzić można również demo sklepu. System Sellingo obejmuje wszystkie funkcje, które są niezbędne do uruchomienia sprzedaży, a także dodatkowe rozwiązania, dzięki którym da się rozszerzyć jego możliwości.
W przypadku sklepów, które bazują na innym oprogramowaniu, możliwe jest wykonanie migracji. System Sellingo zapewnia prosty i funkcjonalny panel administracyjny, dzięki któremu zarządzanie witryną nie powinno sprawić problemów nawet tym, którzy nie mają doświadczenia z takimi produktami.
Sellingo – podstawowe informacje
- Rodzaj oprogramowania – SaaS (Software as a Service)
- Dystrybucja – 3 plany abonamentowe z płatnością miesięczną
- Oficjalna strona – sellingo.pl
Funkcjonalności platformy Sellingo
System Sellingo zapewnia korzystającym mnóstwo funkcji. Prowadzący sklepy nie powinni mieć większych problemów ze znalezieniem rozwiązań, których potrzebują do prowadzenia witryny. Należą do nich:
- Panel zarządzania – prosty w obsłudze, przejrzysty, nawet dla tych, którzy dotąd nie mieli żadnej praktyki ze sklepami internetowymi. Gwarantuje wszystko, co potrzebne do wygodnego zarządzania witryną.
- Obsługa zamówień i wysyłek – wszystkie informacje związane z dostawami znajdują się w jednym module. Wiele działań, do których dochodzi po zakupie produktów przez klienta, jest automatyzowanych.
- Marketing i SEO – platforma Sellingo jest zoptymalizowana pod wymagania popularnych wyszukiwarek. Ponadto można za jej pomocą naliczać kody rabatowe, prowadzić blog w sklepie, organizować promocje czasowe, happy hours, proponować produkty czy zestawy dnia i wiele innych.
- Obsługa reklamacji i zwrotów – platforma Sellingo umożliwia prowadzenie prostej i wygodnej ewidencji reklamacji i zamówień. Łatwo można zarządzać statusami poszczególnych zgłoszeń i powiadomieniami. To rozwiązanie, dzięki któremu można obniżyć koszty związane z obsługą klientów.
Jakie integracje oferuje Sellingo?
Dzięki wdrożeniu dostępnych integracji można zwiększyć możliwości, które daje ten system. Sklepy Sellingo mogą być wzbogacone o następujące integracje:
- Integracja z Allegro – umożliwia prowadzenie jednoczesnej sprzedaży w sklepie i na Allegro. Dane są synchronizowane, aby kontrolować dostępność produktów w magazynie. Można też obsługiwać wiele kont Allegro i masowo wystawiać oferty sprzedaży.
- Integracje z płatnościami – sklepy na Sellingo mogą zapewnić klientom wiele różnych możliwości zapłaty za zamówienie. Dzięki tej integracji można zagwarantować odbiorcom wszystkie popularne formy uregulowania płatności.
- Integracje z kurierami – sklep Sellingo pozwala klientom na korzystanie z wielu różnych sposobów dostawy produktów.
- Inne integracje – m.in. z porównywarkami cen, Google Merchant Center, BaseLinker czy Facebook Marketplace.
Zalety i wady platformy Sellingo
Oprogramowanie to ma zarówno wady, jak i zalety. Do tych ostatnich należy zaliczyć:
- Optymalizacja pod SEO – system jest dostosowany do wymagań popularnych wyszukiwarek. Zapewnia funkcje, dzięki którym łatwiej uzyskać wysokie pozycje.
- Rozsądna cena – opłacając sklep na rok z góry, można korzystać z usługi za połowę kwoty, którą zapłaciłoby się w przypadku płatności miesięcznych.
- Częste aktualizacje – system jest cały czas rozwijany.
Natomiast za wady Sellingo należy uznać:
- Brak integracji z systemami księgowymi.
- Brak integracji z hurtowniami.
- Ograniczone możliwości rozbudowy systemu, co może powodować trudności w przypadku dużych witryn, które dynamicznie się rozwijają.
Czy ten system jest lepszy od popularnych rozwiązań e-commerce? Co bardziej spełni oczekiwania – Shoper czy Sellingo? Każda z tych propozycji ma swoje wady i zalety. Warto wypróbować wersje demo obu producentów i na tej podstawie podjąć decyzję. Należy indywidualnie ocenić, czy dostępne funkcje są wystarczające.