Przejdź do treści

Nowe szaty pszczół! Dowiedz się więcej o rebrandingu naszej marki.

Pobierz e-book
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

UX & UI - co to jest?

Opublikowane: 
Czas czytania
: 1 min

Czym jest UI? Definicja

UI (User interface), czyli projektowanie interfejsu użytkownika to proces, w którym główny nacisk kładzie się na wygląd i styl rozwiązań internetowych. Projektanci chcą stworzyć projekt, który użytkownicy uznają za łatwy w użyciu i przyjemny. User Interface w głównej mierze odnosi się do graficznych elementów użytkowania, lecz w jego skład mogą wchodzić inne elementy jak np. kontrolowane głosem.

UI często mylone jest z projektowaniem UX, które obejmuje całe spektrum wrażeń użytkownika. Dlatego projektant UI powinien skupić się m.in. na:

  • strukturze strony,
  • rozkładzie treści,
  • menu,
  • panelu sterowania,
  • rozmiarze czcionek,
  • hierarchii nagłówków.

Jakie są różnice między UI a UX?

O różnicach UI i UX możesz przeczytać więcej w naszym wpisie na blogu, w którym tłumaczymy, dlaczego oba pojęcia są mieszane.

Czym jest UX? Definicja

UX (user experience) to proces, którego celem jest zwiększenie poziomu satysfakcji klientów korzystających ze stron, sklepów czy aplikacji internetowych. Na sukces UX-a wpływ ma zoptymalizowanie funkcjonalności i użyteczność witryny. Mówiąc prościej, liczy się to, aby nasz projekt był łatwy i przyjemny w obsłudze dla wszystkich użytkowników zarówno tych zaawansowanych, jak i początkujących.

Dostosowanie pod UX to wbrew pozorom nie jest taka prosta sprawa, jak może się wydawać. Musimy precyzyjnie wybrać moment, w którym dajemy naszemu użytkownikowi i potencjalnemu klientowi zaproszenie do interakcji, które może prowadzić do konwersji. O tym, jaki wpływ na konwersje w sklepie internetowym ma dobra optymalizacja pod UX, przeczytasz w naszym wpisie na blogu.

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA