Sylius – co to jest?

Sylius – definicja

Sylius to rozwiązanie e-commerce typu open source. Jest przeznaczony dla średniej wielkości firm B2C i B2B, które potrzebują niestandardowych rozwiązań. To otwarte oprogramowanie zostało wprowadzone na rynek w 2011 roku przez polskich programistów. Platforma jest napisana w języku PHP, a jako fundament przy jej tworzeniu posłużył framework Symfony. Na Syliusie założono ponad 7 000 sklepów.

 

Rodzaj oprogramowania framework e-commerce dla firm B2B i B2C
Licencja Open Source
Rok wydania 2011
Język PHP
Oficjalna strona internetowa sylius.com

Jak zbudowany jest Sylius?

Sylius wykorzystuje framework Symfony i oferuje zestaw interfejsów API, które umożliwiają programistom rozszerzenie jego funkcji. Został zaprojektowany tak, aby był elastyczny i łatwy w skalowaniu. Składa się z następujących głównych elementów:

  • komponenty – wszystkie komponenty (przykładowo Taxation) są niezależne i służą określonemu celowi jak obliczanie podatków. Oprócz tego implementują interfejsy (np. TaxableInterface), dzięki czemu są w stanie się komunikować i wspólnie pracować,
  • platforma – pełna aplikacja Symfony z rozbudowanym sklepem internetowym, który można elastycznie dostosowywać do potrzeb biznesowych,
  • pakiety – pakiety Symfony (np. TaxationBundle) ułatwiają integrację komponentów z aplikacjami Symfony. Pozwalają w łatwy sposób wdrażać funkcje e-commerce do istniejących systemów,
  • rdzeń – integruje wszystkie komponenty i obsługuje kluczowe funkcje e-commerce, jak zarządzanie produktami,
  • admin – AdminBundle zarządza funkcjami administracyjnymi sklepu. Dzięki niemu da się ograniczyć dostęp do funkcji administracyjnych dla określonych ról użytkowników,
  • sklep – ShopBundle odpowiada za interfejs B2C sklepu. Zawiera konfiguracje i szablony dla frontendu,
  • API – API w Syliusie oparte jest na frameworku API Platform. Pozwala w łatwy sposób konfigurować różne elementy i funkcje.

Wersje platformy Sylius

Platforma e-commerce Sylius dostępna jest w 2 wersjach.

  1. Sylius Standard

    Podstawowa wersja. Jak opisują twórcy: Sylius wierzy w ekonomię współpracy i dzielenia się, dlatego rozwijamy produkt Open Source oraz społeczność pełną pasjonatów, którzy pomagają nam kształtować innowacje. Główne funkcje platformy obejmują:

    • zarządzanie zamówieniami,
    • zarządzanie podatkami,
    • płatności,
    • obsługę wysyłek,
    • opinie o produktach,
    • sugerowanie produktów odwiedzającym,
    • motywy.
  2. Sylius Plus

    Sylius Plus daje dostęp do tych samych funkcji co Standard, zachowując przy tym strukturę open source. Oprócz tego wersja wyposażona jest w wiele dodatków przeznaczonych dla dużych firm:

    • wsparcie techniczne na umowie SLA – dostęp do zespołu wsparcia technicznego zarówno podczas opracowywania projektu, jak i po jego uruchomieniu,
    • jedna osoba kontaktowa – indywidualny Customer Success Manager prowadzi klienta przez proces wdrożenia i uruchomienia,
    • dostęp do nowych funkcji – natychmiastowy dostęp do nowych funkcji i aktualizacji zabezpieczeń w ramach subskrypcji, bez dodatkowych opłat,
    • wpływ na produkt – feedback nadsyłany przez klientów korzystających z Sylius Plus jest regularnie analizowany i traktowany z wyższym priorytetem.

    Koszt omawianego narzędzia e-commerce w wersji premium jest ustalany indywidualnie. Cena zależy od liczby wybranych modułów i wartości sprzedaży brutto realizowanej za pośrednictwem Syliusa. Stosowana jest subskrypcja roczna.

    Podstawowe zalety Syliusa

    Recenzje użytkowników Syliusa zgromadzone na stronach g2.com czy getapp.com podkreślają następujące zalety platformy:

    • szybki i łatwy do zrozumienia, dzięki czemu świetnie sprawdzi się w małych firmach,
    • skalowalna i otwarta struktura, która zapewnia potrzebne funkcje oraz usługi,
    • nieograniczone możliwości personalizacji każdego aspektu systemu oraz dodawania własnych wtyczek,
    • prosta integracja z istniejącymi rozwiązaniami biznesowymi oraz łatwy proces wdrożenia,
    • zaawansowane opcje zarządzania zapasami, promocjami oraz obsługą klienta,
    • REST-API dostępne dla każdego przepływu wymaganego do stworzenia kompletnego sklepu,
    • stabilne pakiety, rozbudowana dokumentacja oraz wsparcie techniczne przekładają się na stabilność i wysoki poziom bezpieczeństwa,
    • znalezienie specjalistów od platformy Sylius nie jest trudne, gdyż opiera się na popularnym wśród programistów frameworku Symfony.

    Funkcje Syliusa

    Na uwagę zasługują następujące cechy platformy:

    1. Współpraca z technologiami headless i PWA – Sylius jest wyposażony w potężny interfejs API REST, który świetnie integruje się z każdym frontendem i architekturą mikro usług
    2. Automatyzacja testowania i debugowania – Sylius jest pionierem w automatycznym testowaniu platform e-commerce. Twórcy stosują także podejście Behaviour-Driven Development, dzięki czemu masz pewność, że wdrożenia rzeczywiście będą odpowiadać Twoim potrzebom biznesowym.
    3. Zaawansowana obsługa transakcji – Sylius jest wyposażony w elastyczne przepływy płatności i zarządzania zamówieniami, które umożliwiają łatwe dostosowywanie oraz integrację z innymi systemami.
    4. Elastyczne promocje – platforma jest wyposażona nie tylko w gotowe scenariusze promocyjne, ale także pozwala tworzyć własne na podstawie różnych reguł i akcji.
    5. Dostosowywalny panel administracyjny – Sylius ma elastyczny panel administracyjny, który można łatwo dostosować do własnych potrzeb.

    Moduły i integracje do Syliusa

    Funkcje Syliusa da się sprawnie rozbudowywać dzięki licznym modułom, które są dostępne na stronie store.sylius.com. Obejmują różne kategorie takie jak księgowość oraz finanse, optymalizacja SEO, płatności, marketing, technologie headless i wiele więcej. Pozwalają także przeprowadzić integrację z zewnętrznymi narzędziami jak MailChimp czy Google Tag Manager. Dostępne pluginy są darmowe oraz płatne. Te drugie są w większości przygotowane bezpośrednio przez zespół Syliusa i wchodzą w skład Sylius Plus. Aby z nich skorzystać, musisz przejść na wersję premium. Płatne moduły są w stanie znacznie rozszerzyć funkcje platformy. Oto niektóre z nich:

    • Advanced Multi-store – dzięki temu rozszerzeniu sprzedawcy mogą prowadzić działalność międzynarodową, korzystając z wielu podmiotów prawnych i jednostek biznesowych,
    • Multi-source Inventory – śledzenie dostępności produktów w wielu lokalizacjach i częściowa realizacja zamówień w przypadku braków magazynowych,
    • B2B – zestaw funkcji przeznaczonych dla sprzedaży w modelu B2B. Obejmuje m.in. opcje zarządzania organizacjami, szybkie zakupy dla zamówień hurtowych, przystępne opcje tworzenia i edycji zamówień oraz tworzenie cenników dla określonych grup klientów,
    • OnePageCheckout – ten moduł pozwala zwiększyć sprzedaż, ponieważ umożliwia klientom złożenie zamówienia na jednej stronie. Wszystkie ważne elementy, takie jak adres rozliczeniowy i wysyłkowy, opcje wysyłki oraz informacje o płatności są dostępne na jednym ekranie.

Szukasz niestandardowego rozwiązania dla swojego e-commerce?

Skontaktuj się z nami
Udostępnij artykuł:
Oceń stronę:
0.0