Magento – opinie, wersje i funkcje platformy

Istnieje wiele platform, na których możesz stworzyć sklep internetowy. Jednak chcąc rozwijać swój ecommerce w przyszłości, powinieneś zdecydować się na system, który umożliwi Ci sprawne działanie za dwa, pięć czy nawet więcej lat. Takim rozwiązaniem jest Magento. Opinie o Magento i argumenty, dlaczego wybrać ten CMS, poznasz w poniższym artykule.

Magento - skąd biorą się pozytywne opinie?

Platforma Magento – najważniejsze informacje

Magento to platforma Open Source oparta na języku PHP. Została wydana w 2008 roku. Od tego czasu jest stale rozwijana i zgromadziła sporą społeczność. Do jej największych zalet należy z pewnością skalowalność – możesz rozwijać swój sklep o dowolne funkcje w każdym momencie, nie ryzykując przy tym spadku jakości działania witryny.

Magento oferuje m.in. intuicyjny interfejs czy rozbudowane rozwiązania do optymalizacji strony pod wyszukiwarki. Dzięki darmowej licencji CMS umożliwia ingerowanie w kod witryny i integrację z dowolnymi narzędziami.

Siła Magento polega również na uniwersalności. To system, który z powodzeniem może obsługiwać zarówno małe sklepy, jak i potężne platformy e-commerce B2B lub B2C.

CMS Magento z biegiem lat zebrał wiele pozytywnych opinii zarówno wśród deweloperów, jak i właścicieli sklepów internetowych. Szacuje się, że na tym systemie jest postawionych ok. 240 tys. serwisów.

Wersje Magento

Magento jest dostępne w dwóch wersjach:

  1. Magento Open Source – bezpłatna wersja systemu, która idealnie nadaje się dla małych i średnich sklepów. Oferuje sporo funkcji, np. duże możliwości personalizacji i integracji. Będzie wystarczającym rozwiązaniem dla większości ecommerce.
  2. Adobe Commerce (Magento Commerce) – płatna wersja CMS-a, który oprócz funkcji oferowanych w darmowej wersji proponuje m.in. oficjalne wsparcie techniczne Adobe czy dodatkowe zabezpieczenia PCI. Jest skierowana przede wszystkim dla bardzo dużych e-commerce, które działają na skalę światową i prowadzą sprzedaż międzynarodową.

Funkcje Magento Open Source

Magento Open Source usprawnia wiele aspektów, które są potrzebne w codziennym zarządzaniu sklepem. Oto kilka przykładów:

Zarządzanie katalogiem produktów

Magento Open Source oferuje rozbudowany i w pełni konfigurowalny system zarządzania katalogami produktowymi. Platforma umożliwia m.in. masowe importowanie i eksportowanie produktów, zarządzanie stanami magazynowami, a także zaawansowane opcje filtrowania i sortowania.

Analityka i raportowanie

Magento Open Source zapewnia sprzedawcom rozbudowane narzędzia analityczne, które oferują szczegółowy wgląd w różne aspekty działalności, np. zachowania klientów czy trendy sprzedaży. To pomoże Ci zrozumieć preferencje konsumentów i dostosować ofertę oraz strategię marketingową.

Zaawansowana obsługa klienta

Bądź w stałym kontakcie z klientami, którzy tego potrzebują. Magento w darmowej wersji zapewnia wbudowany formularz kontaktowy. Na pytania możesz odpowiadać z poziomu panelu administracyjnego.

CMS umożliwia również m.in. zaawansowane zarządzanie kontami klientów, tworzenie grup klientów czy specjalnych promocji dla konkretnych konsumentów.

Łatwe zarządzanie treścią

Dzięki wbudowanemu systemowi zarządzania treścią Magento umożliwia m.in. stworzenie bloga, dodawanie, edytowanie i usuwanie różnych typów treści oraz przydzielanie ich do kategorii lub podkategorii. Jeśli chcesz otworzyć sklep internetowy i prowadzić blog, platforma Magento będzie świetnym wyborem.

Magento – opinie ekspertów i klientów

Magento z biegiem lat zaskarbiło sobie sympatię wielu użytkowników. Przedstawiamy najczęściej powtarzające się opinie o systemie.

Opinia nr 1: Magento to świetna alternatywa dla rozwiązań SaaS

Głównym zadaniem każdej platformy jest zwiększenie obrotów sklepu internetowego. Z czasem, kiedy biznes coraz bardziej się rozwija, zwiększają się również wymagania wobec samego systemu. Rozwiązania typu SaaS powodują, że uzależniasz się od dostawcy usługi, płacisz mu abonament, ale początkowo sklep prowadzi się łatwo i przyjemnie. Jednak kiedy zechcesz wskoczyć poprzeczkę wyżej, platformy w chmurze będą blokować Twój rozwój. Nie masz możliwości wglądu w kod, nowe rozwiązania pojawiają się po czasie i to w zależności od tego, jak duża grupa osób ich potrzebuje. Platformy typu SaaS mają również ograniczenia w optymalizowaniu sklepu pod wyszukiwarki internetowe.

Oprogramowanie Open Source jak platforma Magento jest wolne od problemów przedstawionych wyżej. Masz tu pełną dowolność we wdrażaniu kolejnych elementów i poprawianiu funkcjonalności sklepu.

Opinia nr 2: Magento to skalowalny i wydajny system

Pozytywne opinie o Magento wynikają z bardzo dużych możliwości rozwoju tej platformy. Możesz rozbudować swój sklep internetowy, kiedy tylko tego potrzebujesz, zwiększając asortyment nawet kilkukrotnie. Dzieje się tak, ponieważ Magento nie nakłada żadnych limitów na liczbę produktów, jakie możesz sprzedawać.

Oczywiście rozwój sklepu wiąże się również z większym ruchem, czyli wzmożonym obciążeniem sklepu. Magento jest przygotowane na taką ewentualność – platforma zapewni płynność w działaniu nawet przy bardzo dużym obciążeniu np. w trakcie świąt. Jednak w tym przypadku bardzo ważny jest również dobór odpowiedniego serwera, który stworzony jest do sklepów tego typu.

O samym wyborze hostingu dla Magento piszemy więcej tutaj.

Opinia nr 3: Magento jest przyjazne dla SEO

Istnieje wiele opinii o Magento mówiących, że CMS jest niezwykle skuteczny i przyjazny w kwestii optymalizacji sklepu internetowego pod wyszukiwarki. Z Magento stworzysz m.in. mapę strony, przyjazne adresy URL i meta tagi dla produktów czy kategorii. Jeżeli dana funkcja nie jest dostępna w rdzeniu oprogramowania, bez problemów możesz dodać ją za pomocą dostępnych modułów Magento, które w większości są płatne. Nie każda platforma sklepowa zapewni tak kompleksowe możliwości działania nad optymalizacją pod kątem wyszukiwarek.

Opinia nr 4: funkcje Magento łatwo rozszerzyć

Wielką siłą Magento jest fakt, że system pozwala na stosunkowo proste rozszerzanie funkcji. Wystarczy, że skorzystasz z marketplace modułów i zainstalujesz rozwiązanie na swoim CMS-ie. Do przetestowania masz ponad 4000 płatnych i darmowych rozszerzeń, które mocno przyczynią się do rozwoju Twojego e-commerce. Przykładowe funkcje, o jakie możesz rozszerzyć swój sklep to:

  • możliwość dodawania opinii o produktach,
  • nowe opcje wysyłki,
  • opcje płatności.

Opinia nr 5: Magento ułatwia marketing

Magento w bardzo dużym stopniu usprawnia działania promocyjne, co wpływa na pozytywne opinie o platformie. Z jego pomocą można m.in.:

  • wdrażać elastyczne kupony,
  • badać opinię publiczną,
  • zarządzać wysyłką newslettera,
  • zintegrować platformę z Google WebsiteOptimizer dla testów A/B,
  • prowadzić bloga firmowego w ramach platformy,
  • wdrożyć integrację z narzędziami analitycznymi.

Ponadto Magento daje wiele możliwości promocji samych produktów – tworzenie list zakupowych, dodawanie do ulubionych, prezentację bestsellerów czy produktów powiązanych. Same promocje w Magento można ustalać zarówno z poziomu całych kategorii, jak i konkretnych produktów lub kont użytkowników.

Opinia nr 6: Magento usprawnia zarządzanie sklepem

W opinii wielu administratorów zarządzanie Magento jest bardzo wygodne i funkcjonalne. Każdemu z użytkowników można nadać inne uprawnienia i dostępy do poszczególnych części sklepu. Jest to szczególnie przydatne w przypadku dużych sklepów, którymi zarządzają dziesiątki osób, zajmujące się jego różnymi obszarami. Dla przykładu, inne dostępy potrzebne są web developerom, a inne osobom zajmującym się obsługą klienta.

Opinia nr 7: Magento umożliwia kontrolę nad wieloma sklepami

Platforma wyróżnia się możliwością kontrolowania wielu sklepów internetowych z jednego panelu administracyjnego (funkcja multistore). Oznacza to, że nie musisz za każdym razem osobno logować się do panelu administracyjnego, przełączając się na inny sklep – wszystkie funkcje każdego podpiętego pod tę instalację Magento sklepu będą dostępne w jednym miejscu.

Opinia nr 8: Magento umożliwia budowanie responsywnych stron

Wersje na urządzenia mobilne sklepów internetowych stworzonych na Magento są bardzo przyjazne dla użytkowników, dzięki czemu nie mają oni problemów z kupowaniem lub przeglądaniem produktów na smartfonach czy tabletach. Wpływa to na liczbę pozytywnych opinii o Magento wśród jego użytkowników. Szablony i skórki dostępne dla sklepów na Magento także świetnie dostosowują się do różnych rozdzielczości ekranów.

Opinia nr 9: Magento ma wiele narzędzi ułatwiających pracę

W Magento znajdziesz również bardzo rozbudowany system do analiz, zarządzania produktami i raportowania. System wykrywa lokalizację użytkownika, dzięki czemu sam nalicza odpowiednie podatki i obsługuje wiele walut. Magento pozwala również na tworzenie sklepów w wielu wersjach językowych, dzięki czemu nie musisz martwić się, gdy zechcesz podjąć się sprzedaży na rynki zagraniczne.

Zobacz również: Ile kosztuje założenie sklepu na Magento?

Opinie użytkowników Magento, czyli nie ma platform idealnych

Oczywiście omawiany CMS to nie same zalety i pozytywne opinie. Magento oferuje wiele funkcji, które wymagają sporych zasobów. Duża skalowalność platformy oznacza również bardziej skomplikowaną architekturę, przez co stworzenie sklepu internetowego w Magento jest trudniejsze i warto je zlecić zewnętrznej firmie, która specjalizuje się w tej technologii.

Magento to platforma przeznaczona głównie dla średnich i dużych sklepów internetowych, ale mogą z niej skorzystać również małe e-commerce, które nastawiają się na szybki rozwój. Mimo że poziom skomplikowania systemu może wpływać na opinie, Magento jest bardzo popularnym CMS-em, o czym świadczy to, że swoje e-sklepy na tym skrypcie mają takie marki jak Yes, 4F czy Reserved.

Chcesz stworzyć sklep na Magento?

Skontaktuj się z nami