Przejdź do treści

Nowe szaty pszczół! Dowiedz się więcej o rebrandingu naszej marki.

Pobierz e-book
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Ile kosztuje sklep na Magento?

Kategoria: 
Data aktualizacji: 
Czas czytania
: 11 min

Magento to platforma e-commerce znana z elastyczności, skalowalności i bogatego zestawu funkcji umożliwiających tworzenie zaawansowanych sklepów internetowych dostosowanych do specyficznych potrzeb każdego biznesu. Jako rozwiązanie Open Source, Magento oferuje także szeroki zakres personalizacji oraz możliwości integracji z zewnętrznymi systemami i aplikacjami.

Koszt sklepu Magento

Dowiedz się, ile kosztuje sklep na Magento

Wiele dużych firm stawia na Magento. Są to m.in. Coca-Cola, Nike, Ford, ASUS, Jaguar i HP. W Polsce korzystają z niego takie marki jak Eobuwie, Neonet, Świat książki czy 4F.

Platforma Magento wyróżnia się przede wszystkim funkcjonalnością, którą docenią zwłaszcza duże firmy. Przykładowo system znacznie ułatwia tworzenie i zarządzanie promocjami oraz kuponami rabatowymi, co jest kluczowe w procesie zwiększania sprzedaży. W kontekście generowania konwersji na pewno przyda się też funkcja, która pozwala przedstawiać inne wersje karty produktowej w zależności od pory dnia. W wersji darmowej systemu taki efekt możesz osiągnąć za pomocą modułu Scheduled Layout Update, a w Adobe Commerce jest dostępna domyślnie.

Oczywiście możliwości platformy nie ograniczają się wyłącznie do sprzedaży. Na uwagę zasługują także funkcje związane z:

  • administracją sklepu (jak Multistore),
  • zarządzaniem produktami i kategoriami,
  • zamówieniami,
  • dostawą,
  • płatnościami,
  • raportowaniem,
  • marketingiem.

Dlaczego wybrać Magento?

Magento oferuje bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o optymalizację SEO. Sklep automatyzuje wiele zadań związanych z pozycjonowaniem, m.in. dzięki przyjaznej budowie adresów URL i mechanizmowi tworzenia metadanych. Ponadto Magento pozwala na zbudowanie zaawansowanego serwisu dzięki rozbudowanej architekturze, która w zasadzie nie ogranicza działań programisty.

Zaletą platformy jest również rozległa i aktywna społeczność użytkowników, która obfituje w doświadczonych programistów, projektantów i właścicieli sklepów. Chętnie dzielą się oni swoimi spostrzeżeniami i wiedzą na forach tematycznych czy eventach branżowych. Jeśli napotkasz jakąś trudność podczas korzystania ze sklepu Magento, zapewne łatwo znajdziesz kogoś, kto kiedyś zmagał się z podobnymi problemami.

Więc, ile kosztuje sklep na Magento? Wszystko zależy od wybranych opcji, zastosowanych funkcji, potrzebnych rozszerzeń, tego, co charakteryzuje dany biznes oraz jego docelowego wyglądu. Przyjrzyjmy się bliżej temu, od czego jest uzależniona cena Magento.

Zdecyduj: agencja czy freelancer?

To, ile kosztuje sklep Magento, zależy od wyboru wykonawcy. Są firmy, które mogą sobie pozwolić na samodzielne projektowanie e-sklepu dzięki własnemu wyspecjalizowanemu zespołowi IT. Inne z kolei muszą skorzystać z podwykonawcy jak agencja czy freelancer. Co wybrać?

Samodzielne postawienie sklepu

Jeśli Twoi pracownicy znają się na Magento, możesz znacznie zaoszczędzić na kosztach wdrożenia. Pamiętaj jednak, że to zaawansowane narzędzie, które wymaga solidnej wiedzy programistycznej oraz dogłębnego zrozumienia specyfiki platformy. Instalacja oprogramowania, dopasowanie go do potrzeb danego sklepu i przeprowadzenie szeregu integracji z systemami i usługami innych firm przerasta wielu śmiałków. Może się okazać, że dany zespół IT potrzebuje sporo czasu na wdrożenie, a konfiguracja ostatecznie nie będzie zadowalająca. Jeśli Twoja firma nie posiada programistów specjalizujących się w Magento, warto pomyśleć o zatrudnieniu ekspertów.

Ile kosztuje sklep Magento przygotowywany przez agencję?

Wynajęcie profesjonalnej agencji do stworzenia sklepu na Magento jest sposobem na szybkie i pomyślne wdrożenie platformy. Cena jednak jest najczęściej wyższa niż koszty zatrudnienia freelancera. Nawet instalacja podstawowej, bezpłatnej wersji wymaga uwzględnienia kosztów nie tylko usługi, ale i stworzenia oraz utrzymania środowisk testowych czy monitoringu sklepu.

Koszty wynajęcia agencji najczęściej się zwracają – dobrze wybrana agencja to dostęp do szeregu ekspertów specjalizujących się w Magento, którzy są na czasie z najnowszymi funkcjami. Są w stanie także zaproponować dopasowane do danego biznesu rozwiązania sprawdzające się w konkurencyjnych sklepach.

Freelancer a cena Magento

Jakie są zalety zatrudnienia freelancera? Na pewno takie rozwiązanie oznacza niższy koszt niż zatrudnienie agencji. Dobrze wybrany freelancer może być znakomitym specjalistą, który jest zaangażowany w projekt. Podobnie jak większe firmy, w istotnym zakresie polega na poleceniach i opiniach klientów, co sprawia, że dba o swoje projekty oraz kontakt i zadowolenie kontrahentów. Z pomocy freelancera warto korzystać przy rozbudowie już istniejących sklepów albo tworzeniu mniejszych i średnich projektów.

Freelancer niestety oznacza również ryzyko. To w końcu jedna osoba odpowiedzialna za budowę całego sklepu. Choroba wykonawcy czy wypadek losowy może wstrzymać prace nad sklepem nawet na kilka miesięcy.

Koszty sklepu Magento w sektorach B2B i B2C

Wdrożenie sklepów internetowych Magento w przypadku B2B będzie z reguły droższe w porównaniu do rynku B2C. Wynika to z fundamentalnych różnic w zakresie potrzeb obu modeli biznesowych. Przyjrzyjmy się tym kwestiom bliżej.

  1. Złożoność i funkcjonalność

    Sklepy B2C na ogół koncentrują się na sprzedaży bezpośredniej do klienta indywidualnego, co wymaga prostszych funkcji, takich jak intuicyjne procesy zakupowe i podstawowe systemy płatności. Tego rodzaju rozwiązania da się wdrożyć stosunkowo tanio.

    Sklepy B2B z kolei wymagają bardziej zaawansowanych rozwiązań, takich jak możliwość zarządzania wieloma kontami użytkowników, złożone systemy cenowe dostosowane do indywidualnych umów handlowych oraz zaawansowane konfiguratory produktów. Wdrożenie takich funkcji w sklepie na Magento znacznie podniesie koszty implementacji i utrzymania platformy.

  2. Zarządzanie zamówieniami

    Sklepy B2B muszą radzić sobie z obsługą rozbudowanych zamówień, co wymaga rozbudowanych systemów dotyczących zarządzania i logistyki. Funkcje szybkiego składania zamówień, systemy zarządzania ofertami cenowymi oraz segmentacja klientów są niezbędne do sprawnego funkcjonowania biznesu.

  3. Baza klientów

    W modelu B2B kupującymi są inne, stosunkowo nieliczne firmy. Oznacza to mniejszą liczbę klientów, jednak każdy z nich ma znaczący wpływ na obrót. Jak wspomnieliśmy wcześniej, ich obsługa wymaga wdrożenia zaawansowanych narzędzi, które poradzą sobie z nielicznymi, ale za to rozbudowanymi transakcjami.

    Z kolei w przypadku sklepu Magento B2C docelowa grupa klientów jest znacznie szersza. Oznacza to większą liczbę transakcji, lecz każda z nich ma zwykle mniejszy wpływ na łączny obrót firmy.

    Same zakupy dokonywane przez klientów nie są złożone, ale jest ich za to znacznie więcej w porównaniu do B2B. Wymaga to innego podejścia w zarządzaniu transakcjami i zamówieniami.

  4. Wersja Magento

    Wersjom platformy Magento bliżej przyjrzymy się w dalszej części artykułu. Na ten moment zaznaczmy jedynie, że w przypadku sklepów Magento, które chcą korzystać z zaawansowanych funkcji B2B, zalecanym wyborem będzie wybranie płatnej wersji. Jej koszt zaczyna się od około $22 000 rocznie, co oczywiście zwiększa wydatki związane z wdrożeniem.

Jaki wpływ na koszt Magento ma projekt graficzny?

Cena Magento zależy m.in. od tego, na jakiej grafice chcesz się oprzeć i jak rozbudowany jest sklep. Zawsze można zastosować gotowy szablon, który zdecydowanie zmniejszy koszty wdrożenia. Przygotowanie spersonalizowanego projektu graficznego jest o wiele droższe – przy dużej liczbie widoków do wdrożenia wiąże się ze sporymi wydatkami.

Końcowa cena projektów graficznych zależy nie tylko od liczby materiałów, ale i ich poziomu skomplikowania. Niestandardowe rozwiązania, animacje, konfiguratory czy rozbudowane podstrony są pracochłonne. Nie warto rezygnować z nich w całości – w końcu to one wpływają na pozytywne wrażenia użytkowników, ułatwiają korzystanie ze sklepu i zachęcają do sfinalizowania transakcji. Trzeba mieć jednak świadomość tego, co w największym zakresie wpływa na cenę wdrożenia projektu graficznego sklepu internetowego.

Zatem czy istnieje kompromis między jakościową, a stosunkowo niedrogą grafiką sklepu Magento?

Oczywiście. W takich przypadkach nasi eksperci rekomendują wykupienie gotowego szablonu i stworzenie dedykowanej grafiki dla głównych widoków sklepu. Takie rozwiązanie zdecydowanie obniża koszty, a jednocześnie zapewnia unikalność projektu.

Cena Magento 2 a wersja platformy

Na koszt Magento duży wpływ ma również wersja platformy, na którą się zdecydujesz. Do wyboru masz trzy opcje – Open Source, Commerce i Commerce Cloud.

  1. Magento Open Source - dawne Community Edition to jak sama nazwa wskazuje bezpłatna wersja platformy. Zaspokaja potrzeby większości sklepów internetowych średniej i dużej wielkości i jest najczęstszym wyborem firm, które zaczynają przygodę z Magento. Wybór wersji Open Source znacząco obniża koszty, ale należy pamiętać, że jego wdrożenie wymaga równie dużych umiejętności programistycznych i doświadczenia, co wdrożenia płatnych wersji.
  2. Adobe Commerce - czyli dawne Magento Enterprise Edition, to płatna wersja platformy. Jej cena zależy od obrotów danego sklepu. Zaczyna się od około $22 000 rocznie i rośnie wraz z obrotami. Magento Commerce jest w pełni wspierane przez twórców platformy. Pozwala na rozwój sklepu bez żadnych limitów i zapewnia obsługę bardzo zaawansowanych rozwiązań.
  3. Adobe Commerce Cloud - poza funkcjami identycznymi z Adobe Commerce po stronie dostawcy usługi znajduje się również hosting oraz wszelkie aktualizacje platformy i jej zabezpieczenia.

Każda z wersji Magento oferuje bogaty wybór dodatkowych funkcji. To właśnie rozszerzenia pomagają zwiększyć użyteczność sklepu i dostosować go do unikalnych potrzeb danej firmy.

Magento – koszty integracji

Cena wdrożenia Magento rośnie wraz z liczbą integracji z systemami zewnętrznymi. Zwykle firmy korzystają z wielu narzędzi, które usprawniają codzienne funkcjonowanie. Aby zautomatyzować sklep i zniwelować tak zwany „czynnik ludzki”, z Magento należy zintegrować narzędzia marketingowe, systemy dostaw, magazyny czy płatności.

Cena zależy nie tylko od liczby integracji, ale też od poziomu ich skomplikowania. Najtrudniej jest z systemami, które nie mają dokumentacji albo nie udostępniają API. W takim przypadku całość integracji należy wykonać poprzez customowe rozwiązania. Proces jest czasochłonny i wymagający, co znacząco zwiększa koszty Magento.

Hosting – koszt Magento, od którego nie uciekniesz

Założenie sklepu wymaga wykupienia hostingu. To kolejna składowa ceny, którą ponosi klient za wdrożenie Magento. W tym przypadku wskazany jest wydajny serwer wirtualny, a najlepiej dedykowany. Wersja Adobe Commerce Cloud koszt hostingu ma zawarty w licencji – jest hostowana w chmurze. Jest to jednak wyjątek. Sklep na Magento bezwzględnie potrzebuje dobrego serwera, aby móc korzystać ze wszystkich dobrodziejstw, które oferuje platforma. Koszt dobrego hostingu dla Magento zaczyna się od kwoty ok. 1500 zł miesięcznie.

Dodatkowe funkcje i ich cena

Na cenę Magento składają się również moduły, które zwykle służą rozwojowi sklepu pod kątem wygody użytkowania, możliwości prowadzenia działań marketingowych czy zarządzania produktami. Rozszerzenia są dostępne na Magento Marketplace. Część z nich jest darmowa, jednak za zdecydowaną większość trzeba zapłacić. Ceny wahają się od $25 do $299. Niektóre z nich działają na zasadzie subskrypcji, którą trzeba uiszczać raz na rok. Ich ceny oscylują wokół 300 dolarów.

Marketplace oferuje wiele kategorii modułów, np. do finansów, customizacji contentu czy poprawy jakości obsługi klienta. Dzięki zaawansowanym filtrom możesz wybrać wersję Magento, widełki cenowe czy średnią ocenę, a wyszukiwarka po nazwie znacząco przyspiesza proces wyboru rozszerzenia.

Magento Multistore – czy generuje dodatkowe koszty?

Funkcja Magento Multistore to idealne rozwiązanie dla firm zarządzających kilkoma sklepami Magento na raz. Z jednego panelu administracyjnego możesz kontrolować wiele sklepów internetowych funkcjonujących pod różnymi URL-ami. To bardzo rozbudowany panel, który nie ogranicza działań związanych z zarządzaniem poszczególnymi sklepami oraz nie wymaga osobnego logowania i przełączania się. Co najlepsze, Magento Multistore jest bezpłatny, a w przypadku kilku sklepów korzystanie z niego zmniejsza koszty realizacji i przede wszystkimi utrzymania. Jedna technologia zapewnia wspólne aktualizacje.

Koszty wsparcia technicznego Magento

W ramach wsparcia technicznego sklepów na Magento doświadczeni eksperci będą zajmować się m.in.:

  • naprawą błędów – identyfikacja oraz rozwiązywanie prostych, jak i złożonych problemów technicznych,
  • aktualizacjami – proces aktualizacji wersji platformy Magento lub wykorzystywanych rozszerzeń jest złożony, dlatego warto wtedy zdać się na specjalistów,
  • stałą optymalizacją – deweloperzy będą na bieżąco poprawiać działanie sklepu,
  • szkoleniami i konsultacjami – eksperci mogą także regularnie pomagać Twojemu wewnętrznemu zespołowi pracowników w lepszym opanowaniu platformy.

Aby obliczyć koszt supportu, należy pomnożyć stawkę godzinową wynajmowanych specjalistów przez liczbę godzin wsparcia w miesiącu. Przykładowo, stawka godzinowa wynosi 200 złotych netto za godzinę, a pakiet miesięczny obejmuje 20 godzin. Koszt supportu wynosi wtedy 4000 złotych netto.

Ile kosztuje sklep Magento? Podsumowanie

Od czego zależy cena Magento? W dużej mierze od samego klienta – od tego, w jaki sposób planuje skonfigurować sklep i na jakich rozwiązaniach mu zależy. Nawet jeśli zdecydujesz się na darmową wersję Magento, musisz wziąć pod uwagę, że dodatkowe rozszerzenia będą najpewniej płatne. CMS jest również dosyć trudny w obsłudze technicznej, dlatego warto powierzyć support specjalistom. Ceny różnią się w zależności od pakietu i liczby godzin. Do tego należy doliczyć koszt hostingu.

Decydując się na Adobe Commerce, zapewniasz sobie nieograniczony rozwój e-commerce i oficjalne wsparcie Adobe. Ceny rozwiązania zaczynają się od $22 000 rocznie, ale pamiętaj, że rosną wraz z obrotami sklepu.

Koszty Magento zależą również od specjalisty, który je wdraża. Z tego powodu często opłaca się podjąć współpracę z software housem. Eksperci potrafią zaproponować rozwiązania, które często zmniejszają końcową cenę. Mają świadomość, z jakich funkcji użytkownicy nie korzystają, co sprawdziło się w przypadku innych e-sklepów, w co warto zainwestować, a z czego zrezygnować. Ich doświadczenie bezpośrednio przekłada się na koszt sklepu postawionego na Magento.

Zapisz się do darmowego newslettera

Zdobywaj wartościową wiedzę z obszaru technologii i marketingu

CAPTCHA
Oceń wpis
4.6
Ocena: 4.6 Liczba głosów: 93

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA