Ile kosztuje sklep na Magento?

Magento to platforma ecommerce, która niewątpliwie zadowoli wymagających użytkowników. Oprogramowanie z wyższej półki, bardzo funkcjonalne z ogromną liczbą możliwości rozbudowy. Pozwala na prowadzenie kilku sklepów naraz, przy użyciu jednego panelu. Posiada szereg funkcjonalności – rozbudowany system analiz, raportowania, systemy płatności czy wersję mobilną. Jest idealny dla średnich i dużych sklepów.

Myślisz o rozwoju swojego e-commerce? Zastanawia Cię, ile kosztuje sklep na Magento? Przeczytaj artykuł.

Koszt sklepu Magento

Dowiedz się, ile kosztuje sklep na Magento

Wiele dużych firm stawia na Magento. Strona Coca-coli, Nike czy Forda to właśnie Magento. W Polsce korzystają z niego takie znane marki jak Castorama, Super-Pharm, Reserved czy 4F. Sklep Magento to przede wszystkim rozbudowana funkcjonalność. I to bardzo szeroko rozbudowana. Dobrym przykładem jest możliwość ustawienia tak karty danego produktu, by klient widział go w różnych wersjach w zależności od pory dnia. Bogata oferta podpowiedzi kolejnych produktów dla klienta, integracja nawet z systemami ratalnymi czy choćby automatyczne skalowanie wgrywanych zdjęć.

Funkcjonalności związane są z administracją sklepu jak Multistore, z zarządzaniem produktami i kategoriami, zamówieniami, dostawą, płatnościami, raportowaniem i marketingiem. Magento posiada bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o optymalizację SEO. Planujesz osiągnąć pierwsze miejsce w Google – z Magento może to się udać! Sklep właściwie pozycjonuje się sam, dzięki dobrej budowie adresów URL, czy mechanizmom automatyzującym tworzenie metadanych. Ponadto Magento pozwala na zbudowanie zaawansowanego serwisu dzięki konkurencyjnej architekturze, która w zasadzie nie ogranicza działań programisty. Zaletą platformy jest również społeczność, która zapewnia szybkie i profesjonalne wsparcie techniczne przy obsłudze sklepu. Tak ważne w przypadku e-sklepów, które nie mogą sobie pozwolić na długie przerwy w działaniu.

Więc ile kosztuje sklep na Magento? Wszystko zależy od wybranych opcji, zastosowanych funkcjonalności, potrzebnych rozszerzeń. Od tego, co charakteryzuje dany biznes i jak ma wyglądać konkretny sklep online. Cena Magento jest uzależniona od wielu czynników, które opisaliśmy poniżej.

Zdecyduj: agencja czy freelancer?

To, ile kosztuje sklep Magento, na pewno zależy od wyboru wykonawcy. Są firmy, które mogą sobie pozwolić na samodzielne projektowanie e-sklepu dzięki własnemu wyspecjalizowanemu zespołowi IT – są takie, które muszą skorzystać z podwykonawcy jak agencja czy freelancer. Co wybrać?

Samodzielne postawienie sklepu

Jeśli Twoi pracownicy znają się na Magento, możesz znacznie zaoszczędzić na kosztach wdrożenia. Pamiętaj jednak, że to zaawansowane narzędzie, które wymaga solidnej porcji wiedzy programistycznej oraz dogłębnego zrozumienia specyfiki platformy. Postawienie oprogramowania, dopasowanie go do potrzeb danego sklepu, przeprowadzenie szeregu integracji z systemami i usługami innych firm przerasta wielu śmiałków. Może się okazać, że dany zespół IT potrzebuje sporo czasu na wdrożenie, a konfiguracja ostatecznie nie będzie zadowalająca. Jeśli firma nie posiada programistów specjalizujących się w Magento, warto pomyśleć o zatrudnieniu ekspertów.

Ile kosztuje sklep Magento przygotowywany przez agencję?

Wynajęcie profesjonalnej agencji do stworzenia sklepu na Magento jest sposobem na szybkie i pomyślne wdrożenie platformy. Cena jednak jest najczęściej wyższa niż koszty zatrudnienia freelancera. Nawet instalacja podstawowej bezpłatnej wersji, jeśli robi to agencja, wymaga uwzględnienia kosztów nie tylko samej instalacji, ale i stworzenia oraz utrzymania środowisk testowych czy monitoringu sklepu. Koszty wynajęcia agencji najczęściej się zwracają – dobrze wybrana agencja to dostęp do szeregu ekspertów specjalizujących się w Magento, będących na czasie z najnowszymi funkcjonalnościami, którzy potrafią zaproponować dopasowane do danego biznesu rozwiązania, które sprawdzają się w konkurencyjnych sklepach.

Freelancer a cena Magento

Dla kogo dobrym rozwiązaniem są freelancerzy? Na pewno takie rozwiązanie oznacza niższy koszt niż zatrudnienie agencji. Dobrze wybrany freelancer może być znakomitym specjalistą, zaangażowanym w projekt. Z reguły zależy mu na realizacji, stara się szybko ją sfinalizować. Polega na poleceniach i opinii klientów, co powoduje, że dba o swoje projekty oraz kontakt i zadowolenie kontrahentów. Z pomocy freelancera warto korzystać przy rozbudowie już istniejących sklepów albo tworzeniu mniejszych i średnich projektów. Freelancer niestety oznacza również ryzyko. To w końcu jedna osoba odpowiedzialna za budowę całego sklepu. Choroba wykonawcy czy wypadek losowy może wstrzymać prace nad sklepem nawet na miesiące.

Jaki wpływ na koszt Magento ma projekt graficzny?

Cena Magento zależy m.in. od tego, na jakiej grafice chcesz się oprzeć, jak rozbudowany jest sklep. Zawsze można zastosować gotowy szablon, który zdecydowanie zmniejszy koszty wdrożenia. Przygotowanie dedykowanego projektu graficznego jest drogie, w dodatku przy dużej ilości widoków do wdrożenia to generowanie bardzo wysokich kosztów.

Końcowa cena projektów graficznych zależy nie tylko od ilości materiałów, ale i ich poziomu skomplikowania. Niestandardowe rozwiązania, animacje, konfiguratory czy rozbudowane podstrony są pracochłonne. Nie warto rezygnować z nich w całości – w końcu to one wpływają na pozytywne wrażenia użytkowników, ułatwiają korzystanie ze sklepu, zachęcają do sfinalizowania transakcji. Ale trzeba mieć świadomość, co kosztuje najwięcej przy wdrożeniu sklepu internetowego.

Zatem czy istnieje kompromis między jakościową, a stosunkowo niedrogą grafiką sklepu Magento?

Oczywiście. W takich przypadkach nasi eksperci rekomendują wykupienie gotowego szablonu i stworzenie dedykowanej grafiki dla głównych widoków sklepu. Takie rozwiązanie zdecydowanie obniża koszty, a jednocześnie zapewnia unikalność projektu.

Cena Magento 2 a wersja platformy

Na koszt Magento duży wpływ ma również wersja platformy, na którą się zdecydujesz. Do wyboru masz trzy opcje – Open Source, Commerce i Commerce Cloud.

  1. Magento Open Source - dawne Community Edition to jak sama nazwa wskazuje bezpłatna wersja platformy. Zaspokaja ona potrzeby więkoszści sklepów internetowych średniej i dużej wielkości i jest najczęstszym wyborem firm, które zaczynają przygodę z Magento. Wybór wersji Open Source znacząco obniża koszty, ale należy pamiętać, że jego wdrożenie wymaga równie dużych umiejętności programistycznych i doświadczenia, co wdrożenia płatnych wersji.
  2. Magento Commerce - czyli dawne Magento Enterpise Edition – płatna wersja platformy. Jej cena zależy od obrotów danego sklepu. Zaczyna się od około 7 000 zł miesięcznie i rośnie wraz z obrotami. Magento Commerce jest w pełni wspierane przez twórców platformy. Pozwala na rozwój sklepu bez żadnych limitów, zapewnia obsługę bardzo zaawansowanych rozwiązań.
  3. Magento Cloud - ta edycja dostępna jest od 2016 roku. Poza funkcjami identycznymi z Magento Commerce po stronie dostawcy usługi znajduje się również hosting oraz wszelkie uaktualnienia platformy i jej zabezpieczenia.

Przeczytaj także: Różnice między Magento Open Source a Magento Commerce

Każda z wersji Magento oferuje bogaty wybór dodatkowych funkcjonalności. To właśnie rozszerzenia pomagają zwiększyć użyteczność sklepu i dostosować go do unikalnych potrzeb danej firmy. Na rynku dostępne są tysiące gotowych rozszerzeń, wiele z nich jest bezpłatnych. Płatne moduły zaczynają się od około 200 zł. Należy pamiętać również, że istnieje możliwość stworzenia dedykowanych rozszerzeń przez zespół programistów.

Magento – koszty integracji

Cena wdrożenia Magento rośnie wraz z integracjami z systemami zewnętrznymi. Zwykle firmy korzystają z wielu narzędzi, które usprawniają codzienne funkcjonowanie. Aby zautomatyzować sklep, zniwelować tak zwany “czynnik ludzki” należy zintegrować z Magento CRM, narzędzia marketingowe, dostawy, magazyn czy metody płatności. Cena zależy nie tylko od ilości integracji, ale poziomu ich skomplikowania. Najtrudniej jest z systemami, które nie posiadają dokumentacji albo takimi, które nie udostępniają możliwości integracji i trzeba to robić poprzez dedykowane rowiązania. Taka integracja jest czasochłonna i wymagająca, co znacząco zwiększa koszty Magento.

Hosting – koszt Magento, od którego nie uciekniesz

Założenie sklepu wymaga wykupienia hostingu. To kolejna składowa ceny, którą ponosi klient za wdrożenie Magento. W tym przypadku wskazany jest wydajny serwer wirtualny a najlepiej dedykowany. Wersja Magento Commerce Cloud koszt hostingu ma zawarty w licencji – jest hostowana w chmurze. Ale to wyjątek. Sklep na Magento bezwzględnie potrzebuje dobrego serwera, aby móc korzystać ze wszystkich dobrodziejstw, które oferuje platforma.

Dodatkowe funkcjonalności i ich cena

Na cenę Magento składają się również dodatkowe funkcjonalności, które zwykle służą rozwojowi sklepu pod kątem wygody użytkowania czy możliwości prowadzenia działań marketingowych. Nawet najlepiej przygotowany sklep online potrzebuje działań marketingowych, które bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży, ale i budują pozytywny wizerunek marki w oczach klienta. Nie warto rezygnować z takich funkcjonalności, których dodatkowy koszt najczęściej się zwraca. Można też rozłożyć ich wdrożenie w czasie.

Jakie dodatkowe funkcjonalności wpływają na to, ile kosztuje sklep Magento? Blog, który może przyjmować różnorodne formy, pozytywnie wpływa na pozycjonowanie sklepu oraz pozwala na stworzenie więzi z klientami. Ale i dodatkowe podstrony takie jak bestsellery czy lookbook, dedykowane formularze i inne personalizowane wymagania czy oryginalne pomysły właścicieli e-sklepów.

Magento Multistore - czy generuje dodatkowe koszty?

Funkcja Magento Multistore to idealne rozwiązanie dla osób zarządzających kilkoma sklepami Magento na raz. W Magento z jednego panelu administracyjnego możliwe jest kontrolowanie wielu sklepów internetowych funkcjonujących pod różnymi url-ami. Monitorować można wszystkie funkcje e-sklepu. To bardzo rozbudowany panel, który nie ogranicza działań związanych z zarządzaniem poszczególnymi sklepami, ale z drugiej strony nie wymaga osobnego logowania i przełączania się. Co najlepsze, Magento Multistore jest bezpłatny.

Ile kosztuje sklep Magento? Podsumowanie

Od czego zależy cena Magento? W dużej mierze od samego klienta. Od tego, w jaki sposób planuje skonfigurować sklep, na jakich rozwiązaniach mu zależy. Od ilości rozszerzeń, poziomu skomplikowania sklepu, od szeregu zastosowanych funkcjonalności. Koszty Magento zależą również od specjalisty, który je wdraża. Stąd często opłaca się zainwestować w software house'y. Eksperci potrafią zaproponować rozwiązania, które często zmniejszają końcową cenę. Mają świadomość, z jakich funkcjonalności użytkownicy nie korzystają, co sprawdziło się w przypadku innych e-sklepów, w co warto zainwestować, z czego zrezygnować. Ich doświadczenie bezpośrednio przekłada się na koszt sklepu postawionego na Magento.

Wyceń swój pomysł na sklep Magento

Porozmawiaj z ekspertami Smartbees