Drupal to bardzo stabilny i elastyczny system. Na świecie korzysta z niego wiele znanych brandów oraz instytucji – m.in. rząd Australii, Komisja Europejska, Harvard oraz takie marki jak Twitter czy Tesla. Poznaj polskie strony na Drupalu oraz dowiedz się, dlaczego warto go wdrozyć.
Drupal Polska – korzyści płynące z wdrożenia Drupala
Znane polskie firmy oraz instytucje państwowe coraz częściej decydują się na wdrożenie Drupala. System posiada wiele zalet. Jednym z jego głównych atutów jest wysoki poziom zabezpieczeń – regularnie publikowane są szczegółowe raporty dotyczące kwestii bezpieczeństwa systemu, nad którego rozwojem czuwa specjalnie dedykowany zespół. Ten dba o likwidowanie luk w zabezpieczeniach oraz rozwój ochrony Drupala przed ewentualnymi atakami hakerskimi.
System Drupal to bardzo elastyczny system, który pozwala na tworzenie wszechstronnych i różnorodnych witryn internetowych. Strony i sklepy postawione na Drupalu zawierają wiele rozmaitych treści, materiały wideo, statystyki, blogi, ankiety oraz duże możlwiości integracji. System zapewnia szereg funkcjonalności, jest zaawansowanym narzędziem, które daje ogrom możliwości rozbudowy strony www. Cechuje go bogaty wybór wtyczek oraz bardzo dobrze funkcjonujące wsparcie techniczne.
Zalety Drupala
- wysoki poziom zabezpieczeń,
- rozbudowane funkcjonalności,
- duża ilość wtyczek,
- wsparcie techniczne,
- zarządzanie wyglądem strony,
- stabilność systemu,
- nowoczesność.
Drupal w Polsce – przykłady realizacji
Drupal to w zasadzie brak ograniczeń co do wyglądu i funkcjonalności strony. Pozwala na realizację najbardziej wymagających projektów. W Polsce z Drupala korzysta wiele popularnych instytucji i brandów. Poniżej przykłady takich realizacji.
KGHM
KGHM Polska Miedź to jedna z największych polskich spółek. Jej strona jest bardzo rozbudowana i nowoczesna. Zawiera dużo informacji, rozszerzeń, dokumentów, załączników. Ilość zakładek jest zatrważająca. Jednak całość została bardzo sprawnie zorganizowana, strona jest czytelna i funkcjonalna. Ze względu na wielkość wdrożenia KGHM korzysta właśnie z Drupala.
InPost
InPost to lider w swoim segmencie na polskim rynku. Firma jest znana przede wszystkim z Paczkomatów, samoobsługowych punktów nadawania i odbioru przesyłek rozmieszczonych w całym kraju. Strona InPost korzysta właśnie z CMS Drupal.
Link4
Strona Link4 jest postawiona na Drupal 7. Link 4 to firma zajmująca się ubezpieczeniami, dlatego jej strona musi być niezawodna i bezpieczna ze względu na ilość danych, które codziennie umieszczane są w formularzach zgłoszeniowych klientów.
Wyższe Szkoły Bankowe
Wyższa Szkoła Bankowa – największa sieć prywatnych uczelni wyższych w Polsce korzysta z Drupala 8. Wdrożenie zostało zrealizowane na Drupalu ze względów na wielkość i poziom skomplikowania strony oraz kwestie bezpieczeństwa. Dodatkowo Drupal pozwala na ergonomiczne aktualizacje strony, a także rozbudowę w dowolnym momencie.
Przeczytaj także: Case study wdrożenia stron dla Wyższych Szkół Bankowych
Kwestia Smaku
Kwestia Smaku, od lat jeden z najpopularniejszych blogów kulinarnych w Polsce korzysta z CMS Drupal. To polskie wdrożenie Drupala może być zaskoczeniem ze względu na charakter strony. Blogerzy najczęściej korzystają z WordPressa.
Polski Komitet Normalizacyjny
Polski Komitet Organizacyjny zajmuje się opracowywaniem i rozpowszechnianiem polskich norm i innych dokumentów normalizacyjnych. Reprezentuje Rzeczpospolitą Polską w międzynarodowych spotkaniach dotyczących normalizacji. Posiada bardzo rozbudowaną stronę z dużą ilością danych oraz możliwością logowania użytkowników. Strona jest postawiona na Drupalu 8.
Przeczytaj także: Case study wdrożenia strony dla Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
TKMaxx
Jednym z polskich wdrożeń na Drupalu jest postawienie strony polskiego TKMaxx na Drupal 7. TKMaxx to międzynarodowa sieć sklepów z odzieżą i artykułami wystroju wnętrz topowych marek w cenach niższych od regularnych. Spółka posiada 540 sklepów w Europie i 4000 w Stanach.
Dulux
Nowoczesna strona marki Dulux potrzebowała elastycznego CMSa, który dostosuje się do jej oryginalnego designu. Dzięki Drupalowi stroną może zarządzać dowolna liczba osób, posiadająca różne uprawnienia administracyjne. To ważne w przypadku takich witryn jak ta marki Dulux, która posiada stronę z dużą ilością treści.
AXN
AXN Polska, czyli kanał rozrywkowy marki Sony oferujący dostęp do filmów i seriali. Ze względu na funkcjonalność i ilość dostępnych plików wideo polska strona AXN korzysta z CMS Drupal.
Akademia Leona Koźmińskiego
Jedna z największych uczeleni biznesowych w Europie również zdecydowała się na postawienie strony internetowej na Drupalu – najpierw na Drupal 7, a następnie na Drupal 8. Dzięki swojej wydajności Drupal bez problemów obsługuje znaczne wzrosty w ruchu np. w czasie rekrutacji na studia.
Przeczytaj także: Case study wdrożenia strony dla Akademii Leona Koźmińskiego
Drupal w Polsce – podsumowanie
Znane instytucje państwowe decydują się na wdrożenie Drupala głównie ze względu na bezpieczeństwo. Szyfrowane hasła, możliwość udzielania różnych zakresów dostępu do strony administratorom oraz rozbudowane wsparcie techniczne zachęcają do założenia strony na Drupalu. System jest popularny także wśród dużych polskich marek, przede wszystkim ze względu na możliwości, jakie oferuje. Brak ograniczeń co do wyglądu oraz funkcjonalności strony pozwala na stworzenie oryginalnej witryny przystosowanej do potrzeb danego brandu. Wdrożenie Drupala umożliwia wyróżnienie się wśród konkurencji. A różnorodne realizacje tylko potwierdzają elastyczność Drupala.