Przejdź do treści
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Drupal - system nr 1 dla Specjalisty ds. Marketingu?

Kategoria: 
Opublikowane: 
Czas czytania
: 7 min

Strona internetowa powinna być przyjazna nie tylko użytkownikom, ale również osobom, które nią zarządzają. A kto, jak nie Specjalista ds. Marketingu czerpie ze strony internetowej firmy garściami? Zobacz, jakie korzyści dla pracowników Działu Marketingu niesie CMS Drupal.

Drupal jako system dla Specjalisty ds. Marketingu

Zarządzanie treścią na kilka sposobów

Prosty i intuicyjny content management system jest tym, czego pożądają Specjaliści ds. Marketingu. Pokazujemy, jakie możliwości w tym zakresie oferuje Drupal.

Edytowanie tekstów przy użyciu Paragraphs module

Kiedyś najpopularniejszym sposobem dodawania i edytowania treści w Drupalu był edytor WYSIWYG. Jednakże nie było to najlepsze rozwiązanie dla osób zarządzających contentem. Standardowo wszystkie typy contentu były wstawiane w jeden blok edytora WYSIWYG. Dzięki modułowi Paragraphs treść na stronie można podzielić na wiele części w zależności od typu zawartości. Można stworzyć dedykowane paragrafy np. dla:

  • ciągłych tekstów, 
  • list wypunktowanych,
  • list numerowanych, 
  • zdjęć,
  • sliderów,
  • wideo. 

Takie rozwiązanie powoduje, że treści dodawane w Drupalu są uporządkowane, czytelne i łatwe w edycji przez wielu redaktorów. Pozwala to również tworzyć różne typy podstron przy użyciu dowolnej liczby paragrafów. Jak moduł zmienia czytelność i układ treści w Drupalu, widać na poniższej grafice.

Moduł Paragraphs w Drupalu

Blog, czyli podstawowe narzędzie Specjalisty ds. Marketingu

Stworzenie bloga na Drupalu nie stanowi żadnego problemu dla programisty. Blog na Drupalu może zawierać dowolną liczbę kategorii, zaawansowane opcje filtrowania i wyszukiwania. Dodawanie poszczególnych wpisów jest łatwe i intuicyjne, dzięki wspomnianym wyżej paragrafom i różnym typom zawartości. Ponadto, Drupal posiada wiele gotowych modułów SEO jak np.

  • Metatags – służący do dodawania m.in. meta title i meta description,
  • Menu Breadcrumbs -  automatycznie generujący breadcrumbsy,
  • Pathauto – tworzący przyjazne adresy URL.

Chciałbyś planować publikację artykułów na blogu? Nie ma problemu - gotowy moduł Scheduler przychodzi z pomocą. Jak widać, bloga na Drupalu można dowolnie rozwijać i poszerzać o nowe funkcjonalności w zależności od potrzeb redaktorów.

Dodawanie treści interaktywnych

Nieodłącznym elementem każdej angażującej użytkowników strony są zdjęcia, filmy czy slidery. Dodawanie ich w Drupalu jest bardzo proste, a cały proces znacznie ułatwia moduł Media. Dzięki niemu każdy Specjalista ds. Marketingu czy Content Manager będzie mógł dodawać zdjęcia, infografiki, filmy czy podcasty na stronę www, zachowując przy tym dobrą jakość mulimediów i możliwości przycinania.

Customer service i customer experience, czyli priorytety Specjalisty ds. Marketingu

Pozyskane leady to często główny miernik sukcesu marketingowca. Jednak najpierw musi on przekonać Klienta do nawiązania interakcji z marką. Pokazujemy, jak strona na Drupalu może w tym pomóc.

Email marketing

Integracja z newsletterem czy automatyczne tworzenie bazy kontaktowej? Oba rozwiązania są dostępne dla stron opartych o CMS Drupal. Oczywiście można stworzyć dedykowane rozwiązania zapewniające te funkcjonalności, ale na rynku dostępne są gotowe narzędzia, które wystarczy zintegrować ze stroną na Drupalu. Należy do nich chociażby MailChimp. Dzięki specjalnemu modułowi, można m.in.:

  • tworzyć kampanie mailingowe w Drupalu,
  • dodać możliwość zapisu do newslettera na stronie,
  • automatycznie tworzyć listy odbiorców,
  • wysyłać wiadomości przez interfejs Drupala.

 

Integracje z CRM-ami

Dla każdego Specjalisty ds. Marketingu integracja strony z systemem CRM powinna być ważną funkcjonalnością. Naturalnie Drupal to umożliwia. Jednym z przykładów CRM-u, który bez większych problemów można zintegrować z Drupalem, jest Salesforce. Dzięki gotowemu modułowi możliwa jest konfiguracja danych między CRM a CMS, a co za tym idzie łatwe zarządzanie klientami i przychodzącymi leadami.

Skuteczne i estetyczne formularze kontaktowe

Klient nie zawsze chce do nas dzwonić z zapytaniem bądź pisać rozbudowanego maila, dlatego coraz więcej firm wdraża gotowe formularze kontaktowe na swoje strony www. Na stronie opartej o Drupala istnieje kilka możliwości stworzenia formularza - m.in. można wykorzystać gotowy moduł lub utworzyć prosty i przejrzysty formularz przy użyciu Vue.js. Takie rozwiązanie wykorzystaliśmy np. na stronie software house Smartbees.

Badanie opinii i satysfakcji klientów

Chcesz dowiedzieć się, jak klient trafił na Twoją stronę? Albo czy jest zadowolony z usług świadczonych przez Twoją firmę? W Drupalu możesz tworzyć ankiety i badania składające się z dowolnych pytań. Ułatwia to m.in. Webform. Oprócz opcji kreowania ankiet moduł umożliwia wysyłanie spersonalizowanych powiadomień do administratora strony lub ankietowanego czy też wgląd w statystyki. Ponadto, dane z Webform można eksportować np. do Excela.

Moduł Webform dla Drupala

Strona responsywna i dostosowana do potrzeb niepełnosprawnych

Posiadanie strony, która jest dostępna bez większych problemów na wszystkich urządzeniach i dla wszystkich użytkowników to cel praktycznie każdego Specjalisty ds. Marketingu. Dobrze zaprojektowane strony na Drupalu są w pełni responsywne – wyświetlają się w poprawny sposób zarówno na desktopie, jak i tablecie czy telefonie komórkowym. Dają dostęp do wszystkich funkcjonalności strony niezależnie od typu urządzenia, na którym jest ona wyświetlana.

Jednak responsywność to nie wszystko, obecnie bardzo ważnym czynnikiem jest dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców, w tym osób z niepełnosprawnościami. Dostępność strony dla tych użytkowników zapewnia dostosowanie strony do WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Drupal to system, który świetnie radzi sobie z adaptacją do wytycznych WCAG, dlatego często wybierają go instytucje publiczne, których obowiązkiem jest dostosowanie stron do standardów dostępności.

Integracje z mediami społecznościowymi

Media społecznościowe stanowią dla Ciebie ważny kanał komunikacji z Klientami? Jeżeli tak, to zapewne zależy Ci na możliwości integracji social mediów ze stroną internetową. Ponownie masz dwie możliwości – skorzystać z gotowych modułów oferowanych przez Drupala lub zdecydować się na dedykowane rozwiązanie stworzone przez programistów. Drupal oferuje połączenie z wszystkimi powszechnie używanymi w Polsce mediami społecznościowymi za pomocą klikalnych buttonów. Do popularnych modułów należą: Share Everywhere, ShareThis czy AddToAny Share Buttons.

Jakie funkcje możesz zyskać dzięki tym rozwiązaniom?

  • Możliwość udostępniania treści na mediach społecznościowych przez użytkowników.
  • Umieszczenie widgetu w wielu lokalizacjach na stronie np. stopka, menu, blog.
  • Możliwość przejścia na media społecznościowe firmy po kliknięciu widgetu.

Dostęp do narzędzi analitycznych

Każdy Specjalista ds. Marektingu chce wiedzieć, czy jego działania są skuteczne. Ilu nowych użytkowników weszło w tym miesiącu na stronę? Skąd użytkownicy weszli na daną www? Bez odpowiednich narzędzi analitycznych nie będzie to możliwe. Przedstawiamy przykładowe narzędzia analityczne, z którymi bez większych problemów zintegrujesz swoją stronę na Drupalu.

Google Analytics

Tego narzędzia żadnemu marketerowi nie trzeba przedstawiać. Integracja Drupala z Google Analytics jest łatwa i przyjemna m.in. poprzez zastosowanie gotowego modułu Google Analytics. Dzięki niemu masz m.in. możliwość:

  • wykluczać śledzenie konkretnych użytkowników czy stron,
  • wybierać konkretne podstrony i zachowania, które chcesz monitorować,
  • śledzić pobrania plików ze strony,
  • wykluczać ze statystyk konkretne adresy IP,
  • śledzić obecność błędów 403 i 404.

Google Tag Manager

Chcesz w łatwy sposób zarządzać wszystkimi kodami śledzącymi powiązanymi ze stroną? Google Tag Manger z pewnością w tym pomoże. Dedykowany moduł na Drupala pozwala zintegrować GTM ze stroną. Dzięki temu będziesz mógł bezproblemowo dodawać, edytować i usuwać tagi np. Google Analytics, Google Ads czy Crazy Egg.

Hotjar

Jeżeli chciałbyś zdobyć informacje o zachowaniach użytkowników na Twojej stronie, polepszyć UX, a co za tym idzie, zoptymalizować współczynnik konwersji, pomoc Hotjar będzie nieoceniona. Moduł Hotjar pozwoli dodać kod śledzący do całej strony bądź konkretnych podstron serwisu na Drupalu.

Crazy Egg

Kolejnym przydatnym dla Specjalisty ds. Marketingu narzędziem związanym z UX jest Crazy Egg. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, gdzie użytkownicy spędzają najwięcej czasu na Twojej stronie, a które elementy są przez nich notorycznie pomijane, powinieneś pomyśleć o integracji z modułem CrazyEgg. Dzięki niemu możesz:

  • scrollować heatmapy,
  • nagrywać zachowania użytkowników na stronie,
  • przeprowadzać testy A/B.

Podsumowanie

To tylko niektóre z funkcjonalności Drupala, które zdecydowanie poprawiają jakość pracy Specjalisty ds. Marketingu. Drupal to wszechstronne i skalowalne rozwiązanie, dzięki czemu można je dowolnie konfigurować i stale rozwijać. Dobrze zaprojektowana strona na Drupalu będzie świetnym narzędziem zarówno w rękach początkującego, jak i doświadczonego marketera. Zapewni wysokie bezpieczeństwo i duże możliwości dostosowania do potrzeb Klientów.

Zapisz się do darmowego newslettera

Zdobywaj wartościową wiedzę z obszaru technologii i marketingu

CAPTCHA
Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA