8 najlepszych modułów social media dla Drupala

Integracja Drupala z social media może bardzo pomóc w różnych aspektach związanych z funkcjonowaniem strony. W tym celu warto skorzystać z odpowiednich modułów. Czym one są? Jakie są ich zalety oraz z jakich rozwiązań najlepiej skorzystać? Tego i więcej dowiesz się w tym artykule.

Integracje Drupala z social media

Czym są moduły do integracji z social media?

Moduł integracji mediów społecznościowych to narzędzie, które pozwala stronie internetowej łączyć się z różnymi platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook, Twitter, LinkedIn i inne.

Dzięki integracji zwiększysz zaangażowanie i dotrzesz do nowych użytkowników, którzy jeszcze nie znają Twojej marki, lub przypomnisz się osobom, które kiedyś trafiły na Twoją witrynę.

Funkcje obsługiwane przez moduły social media mają szerokie zastosowanie:

  1. Uwierzytelnianie użytkowników – odwiedzający są w stanie zalogować się na stronie internetowej przy użyciu swoich danych uwierzytelniających z mediów społecznościowych (np. konta na Facebooku).
  2. Udostępnianie treści – odwiedzający mogą za pomocą jednego kliknięcia szybko udostępnić dany content na wybranej platformie społecznościowej.
  3. E-commerce – funkcje e-commerce danej strony mogą być zintegrowane z platformami społecznościowymi, dzięki czemu użytkownicy są w stanie np. przeglądać listę produktów danego sklepu z poziomu Facebooka.

Zalety integracji Drupala z mediami społecznościowymi

Integracja Drupala z różnymi modułami dotyczącymi mediów społecznościowych może przynieść w szerszej skali wiele korzyści. Omówmy najważniejsze z nich.

Sprawniejsza komunikacja

Umiejętna integracja Drupala z mediami społecznościowymi za pomocą modułów pozwala sprawniej łączyć się z konsumentami, rozumieć i odpowiadać na ich zapytania oraz przekazywać wiadomości oraz aktualizacje szerszej grupie odbiorców w krótkim czasie.

Dotarcie do potencjalnych klientów

Moduły social media Drupal pozwalają na linkowanie do wybranych przez Ciebie platform, co w konsekwencji rozszerzy Twoją społeczność. Integracja będzie przede wszystkim skuteczna w budowaniu świadomości użytkowników i podtrzymaniu zainteresowania produktami/usługami Twojej firmy.

Poprawa user experience

Jeśli tylko zadbasz o przejrzyste przyciski social mediów, dobrze dobrane do layoutu Twojej strony, wpłyniesz pozytywnie na user experience. Integracje, takie jak wcześniej wspomniane uwierzytelnianie użytkowników, ułatwiają użytkownikom interakcję z witryną, co także jest na plus w kontekście doświadczeń.

Moduły Social Media dla Drupala

8 najlepszych modułów Drupala do social media

Jak więc widać, istnieje wiele powodów, dla których warto zintegrować Drupala z mediami społecznościowymi za pomocą specjalnych rozszerzeń.

Przejdźmy zatem do omówienia najlepszych modułów dla Drupala 9 i 10. Co ważne - moduły zawarte na tej liście zostały dokładnie przetestowane i wykorzystane przez nasz zespół zarówno w wewnętrznych firmowych projektach, jak i tych, które realizowaliśmy dla naszych klientów.

Jeśli chcesz znaleźć inne moduły, skorzystaj z oficjalnej wyszukiwarki modułów Drupala.

1. Moduł Social API

Social API to moduł dla Drupala, który koordynuje uwierzytelnianie z zewnętrznymi usługami społecznościowymi, zapewniając scentralizowane rozwiązanie do integracji uwierzytelniania użytkowników, automatycznego publikowania treści i innych zadań wymagających autoryzacji z zewnętrznymi podmiotami.

Omawiany moduł to część Drupal Social Initiative i jest wymaganą bazą dla takich rozwiązań jak Social Auth, Social Post i Social Widgets.

2. Moduł Social Auth

Social Auth pozwala ujednolicić sposób tworzenia modułów, które umożliwiają uwierzytelnianie użytkowników za pośrednictwem zewnętrznych serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn i inne.

Moduł ten nie tylko ułatwia logowanie za pośrednictwem kont social media, ale także zapewnia API, które pozwala zbierać dane ze stron społecznościowych.

3. Moduł Social Auth Facebook

Moduł Social Auth Facebook pozwala użytkownikom w prosty sposób zarejestrować się i zalogować do Twojej witryny na Drupalu za pomocą konta na Facebooku. Moduł wykorzystuje identyfikator Facebooka lub adres e-mail użytkownika do logowania istniejących użytkowników lub tworzenia nowych, a także kojarzy konta Facebook z uwierzytelnionymi odwiedzającymi.

4. Moduł Social Auth LinkedIn

Social Auth LinkedIn działa podobnie jak poprzednio omówiony moduł Facebook Auth, umożliwiając użytkownikom rejestrację i logowanie się do Twojej witryny na Drupalu za pomocą konta LinkedIn.

5. Moduł Social Auth Google

Kolejną integracją Drupala z mediami społecznościowymi jest Social Auth Google, które działa na podobnych zasadach jak wcześniej omówione. Moduł ten pozwala użytkownikom w prosty sposób rejestrować się i logować na stronie Drupal za pomocą swojego konta Google.

6. Moduł Social Auth GitHub

Dzięki temu modułowi użytkownicy GitHub-a także mogą w prosty sposób zalogować się na daną stronę drupalową, korzystając przy tym ze swojego konta na popularnej platformie dla programistów.

7. Moduł Social Post

Integracja Drupala z mediami społecznościowymi nie obejdzie się bez rozwiązania, które usprawnia proces publikacji treści na różnych platformach. Omawiane rozszerzenie służy jako baza do tworzenia modułów umożliwiających zautomatyzowanie publikacji treści na różnych serwisach społecznościowych. Scentralizowany interfejs pozwala skonfigurować ustawienia automatycznej publikacji i dostosować je do wymagań każdej platformy społecznościowej.

8. Moduł Social Post Twitter

Omawiany moduł zapewnia przydatną funkcjonalność mediów społecznościowych, gdyż pozwala publikować automatyczne tweety na koncie użytkownika. W ten sposób przykładowo oficjalne konto firmy na Twitterze może szybko witać nowych użytkowników czy wspominać o aktualizacji contentu, gdy tylko zostanie wprowadzona. Social Post Twitter pozwala także zarządzać licznymi kontami na Twitterze oraz personalizować poszczególne wiadomości.

Drupal i social media – często popełniane błędy

Nawet najlepszy moduł Drupal 9 do udostępniania w mediach społecznościowych niewiele pomoże, jeśli będziesz popełniać pewne podstawowe błędy. Przyjrzyjmy się im pokrótce:

  1. Nie zamieszczaj ikon do udostępniania w nagłówku – aby odwiedzający nie zapomnieli o tej opcji, umieść owe ikony w stopce strony lub na samym końcu treści np. artykułu blogowego.
  2. Nie promuj platform, na których nie jesteś aktywny – jeśli swoją aktywność w social media ograniczasz jedynie do kilku platform, to zamieszczaj tylko do nich np. przyciski udostępniania.
  3. Nie zapominaj o szybkości ładowania – niektóre widżety i funkcje związane z mediami społecznościowymi mogą wpływać na szybkość ładowania, dlatego zwróć uwagę na ich optymalizację. Po wdrożeniu modułu przetestuj pagespeed np. w darmowym narzędziu Pagespeed Insights.
  4. Nie twórz wszystkich treści w jednakowy sposób – użytkownicy poszczególnych platform mają inne oczekiwania, dlatego dostosuj publikowany content z myślą o nich.
  5. Nie ignoruj analityki – dzięki dokładnej analityce (np. śledzeniu liczby kliknięć w przyciski udostępniania) będziesz w stanie lepiej dostosować swoje działania związane z promocją na mediach społecznościowych.

Podsumowanie

Jeśli zastanawiasz się nad nową integracją Drupala z mediami społecznościowymi lub dopiero zamierzasz ją wstępnie zrealizować, weź pod uwagę kwestie omówione w tym artykule. Dzięki temu różne funkcje związane z social media skutecznie pomogą w rozwoju Twojej strony.

Starannie zatem wybierz funkcje, z jakich chcesz skorzystać oraz swoją ulubioną społecznościową sieć. Drupal na pewno zawiera moduły, które pomogą Ci wykorzystać jej potencjał.

Potrzebujesz pomocy we wdrożeniu integracji?

Odezwij się do nas