Jak wybrać dobrą agencję Drupala?
Wybór najlepszej agencji drupalowej może stanowić duże wyzwanie. Poznaj kryteria, jakie powinien spełniać software house, abyś był zadowolony z jego pracy. Dowiedz się, w jakich sytuacjach warto zgłosić się do specjalistów oraz ile może kosztować współpraca. W tym artykule odpowiadamy m.in. na pytanie, jak wybrać najlepszą agencję Drupala.
W czym może pomóc agencja Drupala?
Drupal to bardzo stabilny i elastyczny CMS oparty na licencji open source. Korzysta z niego np. oficjalna strona brytyjskiej rodziny królewskiej, Uniwersytet Oksfordzki, a nawet Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej – NASA. Ponad 1000 agencji na całym świecie oferuje usługi związane z Drupalem. Wśród nich znajdują się deweloperzy, szkoleniowcy, przedsiębiorstwa zajmujące się hostingiem oraz wsparciem, dostawcy systemów płatności online czy platformy służące do monitorowania i analizy stron. Jeśli chcesz założyć stronę opartą na tym CMS-ie, potrzebna Ci będzie agencja Drupala. Znajdziesz tam szereg specjalistów odpowiedzialnych za budowę strony oraz jej prawidłowe funkcjonowanie.
Drupal pozwala na niemal nieograniczoną rozbudowę. Gdy Twoja strona jest postawiona na tym systemie, specjalistów możesz potrzebować właśnie do jej rozwoju. W jakich przypadkach agencja Drupala może okazać się przydatna? Z jej pomocy często korzystają duże korporacje, potrzebujące narzędzi do komunikacji wewnętrznej, np. intranetu. CMS doskonale poradzi sobie z takimi funkcjami jak ewidencja czasu pracy, kalendarz urlopów, lista kontaktów czy czat. Drupal sprawdzi się również w przypadku obsługi eventów i konferencji – to doskonałe narzędzie do zarządzania użytkownikami czy terminami. Można go bez problemu zintegrować z systemami płatności lub weryfikacji. Jeśli planujesz założyć sklep internetowy lub rozbudować istniejący, zgłoś się do software house’u, który oferuje wdrożenia Drupal. System posiada moduł Drupal Commerce, który pozwala na budowę takich projektów.
Co można zbudować z agencją Drupala?
Drupal to uniwersalny CMS, który oferuje wiele funkcji. Oto kilka projektów, które możesz wdrożyć z jego pomocą:
- stronę dla dużej lub średniej organizacji,
- rozbudowany sklep internetowy,
- system zarządzania projektami,
- system intranetowy,
- stronę dla uczelni, agencji eventowych, klubów sportowych,
- serwis społecznościowy.
Agencja Drupala pomoże stworzyć zarówno nową stronę, jak i rozbudować obecną, a także rozwiązać pojawiające się problemy z serwisem, proponując nowoczesne i funkcjonalne alternatywy.
Co sprawdzić, wybierając agencję Drupala?
Końcowy sukces Twojego projektu zależy m.in. od wybrania odpowiedniego partnera do wdrożenia Drupal. Na rynku znajdziesz mnóstwo firm zajmujących się tym systemem. Podpowiadamy, na co najbardziej zwracać uwagę i jak znaleźć godnego zaufania partnera Drupal.
Specjalizacja agencji
Sprawdź, w czym specjalizuje się dana agencja. Czy projekty na Drupalu to jej główne zajęcie, czy tylko poboczne. Oceń jej specjalistów, ich doświadczenie, uczestnictwo w szkoleniach. Dobrze, jeśli dana firma prowadzi bloga, na którym dzieli się wiedzą związaną z systemem, organizuje webinary lub w inny sposób prezentuje poziom swojej specjalizacji w Drupalu. W ten sposób łatwo stwierdzisz, czy to partner dla Ciebie.
Usługi
Przeanalizuj ofertę agencji. Zobacz, jakie usługi oferuje. Najlepiej, by budowanie stron na Drupalu było jej głównym zajęciem. Warto również zwrócić uwagę na to, czy dany software house ma w swoim portfolio tworzenie sklepów internetowych oraz czy oferuje rozbudowane usługi supportowe.
Realizacje
Oceń portfolio danej agencji. Zwróć uwagę na wielkość realizacji. Poczytaj opinie klientów w internecie lub skontaktuj się z nimi i zapytaj, jak oceniają współpracę.
Doświadczenie we wdrożeniach Drupal odgrywa kluczową rolę przy wybieraniu partnera. Możesz skontaktować się bezpośrednio z agencjami, by odpowiedziały na parę pytań. Oto kilka przykładowych:
- Ile projektów na Drupalu wdrożyła Państwa firma?
- Czy mają Państwo doświadczenie w realizacji podobnego projektu?
- Jak zabezpieczycie Państwo moją stronę?
Dzięki skontaktowaniu się z potencjalnym partnerem nie tylko rozwiejesz swoje wątpliwości, ale również sprawdzisz, ile czasu zajęło mu odpisanie. Sposób kontaktu z klientem i podejście do niego mogą być pewną wskazówką, jak będzie przebiegać współpraca.
Komunikacja
Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, na samym początku komunikacji z potencjalnym partnerem, zwróć uwagę na czas odpisania na Twoją wiadomość, jak również styl komunikacji. Jednak to nie wszystko.
By projekt odniósł sukces, potrzebna jest współpraca między kilkoma działami. Praca nad wdrożeniem potrafi być stresująca – napięte terminy, testowanie nowych funkcji. Do współpracy zaproś agencję, która zatrudnia specjalistów posiadających tzw. soft skills, czyli osoby umiejące rozładować napiętą atmosferę i niestwarzające nerwowych sytuacji.
Otwartość komunikacji jest równie kluczowa. Przepływ informacji między poszczególnymi zespołami jest niezwykle ważny, dlatego wybierz software house, który chętnie i często dzieli się postępami swoich prac i nie unika pytań o projekty.
Wsparcie po wdrożeniu
Sprawdź, czy agencja oferuje wsparcie dla Twojego serwisu po wdrożeniu. Monitorowanie witryny i naprawianie ewentualnych błędów jest niezwykle ważne dla bezpieczeństwa danych oraz doświadczenia użytkownika. Wsparcie po wdrożeniu jest również istotne z punktu widzenia aktualizacji Drupala. Specjaliści pomogą wówczas w przeprowadzeniu update’u do najnowszej wersji systemu.
Szkolenie z obsługi systemu
Dzielenie się wiedzą obejmuje m.in. szkolenie z pracy nad Drupalem. Po wdrożeniu (lub podczas końcowych prac nad projektem) agencja powinna przeprowadzić trening, który pokaże Twoim pracownikom podstawowe funkcje systemu czy możliwości edycji. To bardzo ważne w kontekście pracy nad serwisem, ponieważ ułatwia nawigowanie po platformie.
Zakres szkolenia zawsze powinien być ustalany indywidualnie, w zależności od potrzeb klienta, poziomu wiedzy zespołu nt. Drupala i tego, dla jakiego działu organizowane jest szkolenie.
Ponadto agencja powinna dostarczyć klientowi dokumentację projektową, która zawiera informacje o wprowadzonych rozwiązaniach oraz ogólnie omawia CMS.
Dodatkowe usługi
W trakcie analizowania portfolio software house’u warto zwrócić uwagę na mniej oczywiste aspekty, które należy poruszyć przed procesem developmentu. Sprawdź, czy agencja organizuje np. warsztaty projektowe, przeprowadza analizy przedwdrożeniowe oraz oferuje projektowanie graficzne.
Wsparcie po wdrożeniu jest równie istotne. Oprócz wspomnianego wcześniej monitorowania witryny, agencja powinna również zaoferować usługi marketingowe, aby zwiększyć widoczność Twojej witryny w sieci.
Ile kosztuje współpraca z agencją interaktywną Drupala?
Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na współpracę z freelancerem zamiast z agencją. Często wydaje się, że jeden specjalista będzie kosztował mniej niż firma zajmująca się Drupalem. To niekoniecznie prawda. Współpraca z agencją nie musi kosztować więcej, a jej poziom często będzie wyższy niż pojedynczego specjalisty. Jaki jest koszt usług firmy? Ile kosztuje postawienie strony na Drupalu? Ceny wahają się od kilku do kilkuset tysięcy złotych. Wszystko zależy od poziomu skomplikowania zlecenia.
Warto pytać o indywidualne wyceny i należy pamiętać, że strony postawione na Drupalu można sukcesywnie rozbudowywać o kolejne moduły, więc poszczególne funkcje razem z kosztami da się rozłożyć w czasie.
Podsumowanie
Drupal CMS ma wiele zastosowań, jest bardzo elastyczny i funkcjonalny. Tworząc serwis internetowy, warto przemyśleć, czy nie podjąć współpracy z agencją Drupal. Specjaliści będą umieli doradzić w kwestiach funkcjonalności serwisu, zaproponować najnowsze rozwiązania czy podzielić pracę na etapy. Ważne, by partner do wdrożenia Drupala, z którym nawiązuje się współpracę, miał odpowiednią wiedzę, kompetencje i był otwarty na Twoje propozycje.