Baza wiedzy

Podstawowe terminy i FAQ w jednym miejscu

Specjalnie dla Ciebie stworzyliśmy zestawienie ważnych terminów technologicznych i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Baza wiedzy

UX & UI

UI (User interface), czyli projektowanie interfejsu użytkownika to proces, w którym główny nacisk kładzie się na wygląd i styl rozwiązań internetowych. Projektanci chcą stworzyć projekt, który użytkownicy uznają za łatwy w użyciu i przyjemny. User Interface w głównej mierze odnosi się do graficznych elementów użytkowania, lecz w jego skład mogą wchodzić inne elementy jak np. kontrolowane głosem.

UI często mylone jest z projektowaniem UX, które obejmuje całe spektrum wrażeń użytkownika. Dlatego projektant UI powinien skupić się m.in. na:

  • strukturze strony,
  • rozkładzie treści,
  • menu,
  • panelu sterowania,
  • rozmiarze czcionek,
  • hierarchii nagłówków.

O różnicach UI i UX możesz przeczytać więcej w naszym wpisie na blogu, w którym tłumaczymy, dlaczego oba pojęcia są mieszane.

UX (user experience)

To proces, którego celem jest zwiększenie poziomu satysfakcji klientów korzystających ze stron, sklepów czy aplikacji internetowych. Na sukces UX-a wpływ ma zoptymalizowanie funkcjonalności i użyteczność witryny. Mówiąc prościej, liczy się to, aby nasz projekt był łatwy i przyjemny w obsłudze dla wszystkich użytkowników zarówno tych zaawansowanych, jak i początkujących.

Dostosowanie pod UX to wbrew pozorom nie jest taka prosta sprawa, jak może się wydawać. Musimy precyzyjnie wybrać moment, w którym dajemy naszemu użytkownikowi i potencjalnemu klientowi zaproszenie do interakcji, które może prowadzić do konwersji. O tym, jaki wpływ na konwersje w sklepie internetowym ma dobra optymalizacja pod UX, przeczytasz w naszym wpisie na blogu.