Przejdź do treści

Zwiększ sprzedaż, dzięki 27 pomysłom na promocje Black Friday.

Pobierz listę
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Storyblok – co to jest?

Opublikowane: 
Czas czytania
: 2 min

Storyblok – definicja

Storyblok to bezgłowy system zarządzania treścią. Co oznacza bezgłowy? Chodzi o brak front-endu, czyli tego, co widzą użytkownicy strony WWW. Natomiast jego integralną częścią jest back-end, służący m.in. do zarządzania contentem, który można integrować za pomocą API. Zatem od standardowego systemu CMS różni się on brakiem front-endu. Nie oznacza to, że w takim przypadku nie ma możliwości przedstawienia contentu odbiorcy. Wprost przeciwnie – to zwiększa możliwości programisty, gdyż nie musi się on ograniczać do sposobów przedstawienia treści za pomocą jednej technologii. Inaczej taki system nazywany jest headless CMS.

Funkcjonalności platformy Storyblok

Storyblok to headless CMS, który zapewnia wiele funkcjonalności. Zaliczamy do nich:

  • edytor wizualny – za jego pomocą możliwe jest intuicyjne tworzenie contentu oraz wizualna edycja tekstu;
  • Storyblok Image – w ramach serwisu można optymalizować i cachować każdy obraz;
  • Digital Asset Manager – menedżer zasobów cyfrowych pozwala na edycję obrazów, ich przechowywanie i zarządzanie;
  • publikacje wielokanałowe - umożliwiają tworzenie spersonalizowanych treści przy zachowaniu najwyższej wydajności oraz dostarczanie contentu w wielu językach i do wybranych segmentów klientów.

Storyblok dla biznesu

Storyblok headless to dobre rozwiązanie dla biznesu. Witryna oparta na tym rozwiązaniu może zapewniać lepsze doświadczenia użytkownikom. To czynnik, który ma wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku marki. Storyblok umożliwia programistom stosunkowo łatwe dostosowywanie serwisu do aktualnych potrzeb biznesowych. Taka strona działa szybko, jest bezpieczna i elastyczna. System ten różni się od typowych bezgłowych CMS-ów tym, że zapewnia edytor wizualny, co ułatwia uzyskanie efektu oczekiwanego przez odbiorców biznesowych. Na Storyblok postawiło wiele cenionych, znanych na całym świecie marek. Wśród nich m.in. Adidas, Greggs czy Pizza Hut.

Storyblok dla deweloperów

Ten headless CMS jest wybierany przez wielu programistów z kilku względów. Przede wszystkim daje im możliwość wybrania preferowanej technologii do połączenia back-end z front-end. To powoduje, że specjaliści mogą korzystać ze znanych sobie i lubianych frameworków i języków. Dzięki temu łatwiejsze jest wdrażanie przeróżnych integracji. Tworzenie szybkich, bezpiecznych i niezawodnych serwisów trwa krócej, co umożliwia uzyskanie szybszego zwrotu z inwestycji.

Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA