Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Porównywarka produktów w sklepie internetowym – dlaczego warto ją wdrożyć?

Kategoria: 
Opublikowane: 
Czas czytania
: 4 min

W sklepie internetowym można zaprezentować tysiące produktów obok siebie. Porównanie produktów ułatwia klientowi podjęcie decyzji o zakupie w momencie, gdy nie zastanawia się, czy kupić produkt, ale który z dostępnych wybrać. Sklepy coraz częściej posiadają własne porównywarki produktów. Te umożliwiają przedstawienie ofert specjalnych i zachęcają do konwersji.

Porównywarka produktów w sklepie internetowym

Porównywarka produktów w e-commerce

Czym jest porównywarka produktów? Pozwala zestawić kilka produktów, ocenić i wybrać najlepszy. Znaną porównywarką na polskim rynku od lat jest Ceneo, które pomaga znaleźć użytkownikowi dany produkt najtaniej. Po wpisaniu w Ceneo nazwy produktu wyszukiwarka pokazuje, w jakich sklepach znajdziesz go w najatrakcyjniejszej cenie. Jest wiele wyszukiwarek produktów, które przygotowują ogólne zestawienia ofert dostępnych online. Jednakże coraz częściej sklepy proponują konsumentowi swoje porównywarki produktów. Po co? Jest wiele korzyści z wdrożeniem porównywarki w e-sklepie.

Porównywarka produktów w e-commerce:

  • zatrzymuje użytkownika dłużej na stronie sklepu,
  • zwiększa konwersję,
  • pozwala na prezentację promocji specjalnych,
  • wyróżnia produkty, które marka chce sprzedać,
  • jest kolejnym miejscem, w którym można zaprezentować produkt,
  • pokazuje asortyment sklepu w pozytywnym świetle,
  • ułatwia użytkownikowi dokonanie wyboru,
  • zwiększa sprzedaż.

Porównanie produktów – kryteria

W zależności od branży i specyfiki porównywanych produktów jest wiele kryteriów, które może brać pod uwagę porównywarka. Ważne, żeby odpowiadała przede wszystkim na oczekiwania klientów i była szczegółowa, dla tych którzy chcą zagłębić się w specyfikację produktów oraz pokazywała także w skróconej formie dane porównanie. Zazwyczaj klientów interesuje cena, poszczególne funkcjonalności oraz data produkcji. Porównywarki biorą pod uwagę również opcje wysyłki czy konkretne usługi.

Znaną porównywarką na całym świecie są Zakupy Google, ta porównywarka produktów bierze pod uwagę: cenę, kategorię, stan: nowy czy używany, dostępność w pobliżu. Porównywarka jest dopasowana do specyfiki produktu. Jeśli chcesz kupić szklaną butelkę na wodę, kryteriów do porównania masz niewiele i są ogólnikowe, natomiast, gdy szukasz telefonu komórkowego, menu porównywarki jest bardzo rozbudowane.

Porównywarki produktów w różnych branżach

Są branże, w których porównywarka produktów sprawdza się bardzo dobrze. Zestawienie ze sobą przedmiotów wymaga możliwości ich porównania, sklasyfikowania, pogrupowania. Nie jest to możliwe w przypadku każdego produktu czy usługi.

Porównywarka produktów agd

Na stronie sklepu RTV Euro AGD można znaleźć rozbudowaną porównywarkę produktów agd, która umożliwia zestawienie kilku przedmiotów. Pokazuje ich ceny, zaznacza różnice, przedstawia aktualne promocje.

Porównywarka produktów AGD

Porównywarka cen sklepów spożywczych

Czym zajmuje się porównywarka sklepów spożywczych? Prezentuje ceny w konkretnych lokalizacjach, pokazuje, gdzie taniej klient dokona zakupów. Można dzięki niej sprawdzić, w jakim sklepie za dany zestaw produktów zapłaci się najmniej w określonym czasie.

Porównywarka cen sklepów spożywczych

Porównywarka usług turystycznych

Porównywarka produktów to narzędzie, które świetnie sprawdza się w branży turystycznej, szczególnie na stronach hoteli. Poniżej przykład ze strony Booking. Szukając hotelu na weekend w Paryżu, klient wybiera go z listy dostępnych w danym czasie miejsc, przechodzi na stronę danej oferty, a tam widzi porównywarkę pokojów w konkretnym hotelu. Porównywarka pokazuje dodatkowe opcje: pokój z podwójnym łóżkiem? Może dodatkowo śniadania? Parking również będzie potrzebny? Winda? A może balkon? Aneks kuchenny? Dźwiękoszczelność? To nic innego jak prezentacja dalszej oferty hotelu.

Porównywarka usług turystycznych

Porównywarka sprzętów elektronicznych

Porównywarki produktów bardzo często są wdrażane w sklepach z elektroniką. Laptopy, telefony, aparaty fotograficzne posiadają wiele funkcji, opcji, danych technicznych, które łatwo przedstawić w formie tabeli i porównać. Amazon posiada porównywarkę produktów, która sama jest oferowana klientowi interesującemu się danym sprzętem. Pokazuje go w zestawieniu z innymi produktami z podobnej półki cenowej.

Porównywarka elektroniki

Interesującą porównywarkę ma też Komputronik. Warto przyjrzeć się jej możliwościom. Jest bardzo rozbudowana, poza tym oferuje klientowi pokazanie różnic pomiędzy danymi produktami, nie jest zwykłą tabelą z danymi, a przydatnym narzędziem.

Porównywarka sprzętów elektronicznych

Porównywarka produktów w Magento, WooCommerce czy PrestaShop

Czy wdrożenie własnej porównywarki produktów jest skomplikowane? Magento 2 świetnie sprawdza się w e-commerce, stąd nie jest trudno wdrożyć w nim porównywarkę produktów, wystarczy wgrać gotowy lub stworzyć customizowany moduł. Ten pozwoli na zestawienie ze sobą kilku produktów dostępnych w danym e-sklepie. Jak wygląda to w WooCommerce? Sprawę rozwiązuje specjalna wtyczka. Właściciel strony ma możliwość ustalenia parametrów do porównania oraz widgetu. PrestaShop świetnie integruje się z gotowymi porównywarkami takimi jak Ceneo czy Idealo, ale jeśli chodzi o wdrożenie własnego dedykowanego rozwiązania, w standardzie PrestaShop 1.7 nie ma takiej opcji, przy czym w poprzedniej wersji była.

Porównywarki produktów – podsumowanie

Porównywarka produktów to narzędzie, które warto wdrożyć w sklepie internetowym ze względu na to, że może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Jest to przestrzeń na reklamę produktów, atrakcyjny sposób na przedstawienie klientowi dodatkowych opcji lub po prostu oferty, a także zachęcenie do zakupu produktów droższych, o bardziej zaawansowanych możliwościach. Dlaczego nie wykorzystać takiej okazji na promocję?

Oceń wpis
4.6
Ocena: 4.6 Liczba głosów: 22

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA