Magento na polskim rynku - 11 dużych realizacji
Magento to jedna z czołowych platform e-commerce, która zyskała szczególne uznanie w wymagających projektach. Mimo wysokiego progu wejścia, jej szeroka funkcjonalność przyciąga wielu użytkowników. W jednym z naszych artykułów skupiliśmy się na analizie międzynarodowych wdrożeń Magento. Teraz skierujemy uwagę na nasz rynek, omawiając największe i najbardziej imponujące przykłady wdrożeń Magento w Polsce.
Magento – dlaczego polskie firmy stawiają na tę platformę?
Marki decydują się na ten system z wielu powodów. Należą do nich m.in.:
- dostosowanie do SEO – Magento wyposażone jest funkcje, które pozwalają sklepom konkurować o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google,
- charakter Open Source - jako że oprogramowanie ma otwarty kod, pozwala to programistom na wprowadzanie zmian i ulepszeń. Dzięki temu system można dostosować do potrzeb sprzedawców,
- dostosowanie do mobile - coraz więcej osób dokonuje zakupów na urządzeniach mobilnych. System pomaga w tworzeniu platform sklepowych, które będą poprawnie funkcjonować na różnych urządzeniach,
- elastyczność i skalowalność – Magento umożliwia łatwe dostosowywanie witryny oraz skalowanie jej w miarę rozwoju firmy. Dzięki temu możesz stale dodawać nowe funkcje i rozbudowywać sklep,
- integracje z narzędziami analitycznymi – Magento umożliwia połączenie z różnorodnymi narzędziami analitycznymi, co pozwala dokładnie monitorować ruch, zachowania użytkowników, wyniki sprzedaży i wiele więcej,
- liczne rozszerzenia – Magento to popularna platforma, która istnieje na rynku od wielu lat. Przez ten czas wydano do niej liczne moduły, które umożliwiają łatwe dodawanie nowych funkcji, takich jak systemy płatności, systemy logistyczne czy narzędzia marketingowe. Znajdziesz je na Commerce Marketplace,
- wsparcie dla wielu języków i walut – platforma idealnie sprawdza się w firmach działających na rynkach międzynarodowych, gdyż oferuje wsparcie dla wielu języków i walut, co ułatwia obsługę klientów z różnych regionów.
Przejdźmy zatem do omówienia konkretnych przykładów wdrożeń Magento w Polsce.
1. 4F
Sklep 4F oferuje zróżnicowaną odzież sportową dla mężczyzn, kobiet oraz dzieci. Fakt, że działa on na Magento, pomaga w sprawnej obsłudze dużej liczby zamówień.
2. Super-Pharm
Jeśli mowa o wdrożeniach Magento w Polsce, to powyższy sklep jest kolejną dużą realizacją w naszym kraju. Platforma umożliwia płynne działanie sklepów z bardzo dużym ruchem, a właśnie taki jest Super-Pharm – według Senuto, miesięczny ruch z wyników organicznych w sklepie wynosi prawie półtorej miliona użytkowników.
3. Semilac
Marka Semilac zajmuje się sprzedażą hybrydowych lakierów do paznokci. Wraz z rosnącą popularnością zdecydowała się na skorzystanie z wydajniejszej platformy e-commerce. Magento umożliwiło również planowanie sprzedaży na rynki zagraniczne.
4. Home&you
Sklep Home&you oferuje szeroki wybór wyposażenia wnętrz, dekoracji, tekstyliów domowych, akcesoriów kuchennych, mebli oraz oświetlenia. Strona jest świetnie zorganizowana – liczne kategorie produktów ułatwiają sprawną nawigację.
Sklep przez lata działał na PrestaShop, ale właściciele postanowili przenieść się na Magento 2. Nowy CMS zapewnił lepsze skalowanie i optymalizację procesów biznesowych. Umożliwił również szybsze wyszukiwanie produktów, co znacznie poprawiło doświadczenie użytkowników.
5. QUIOSQUE
QUIOSQUE jest polską marką odzieżową, która działa na rynku już ponad 15 lat. Oprócz sieci 145 sklepów stacjonarnych prowadzi także sprzedaż online. Jednym z ważniejszych kroków w rozwoju przedsiębiorstwa było skupienie się na omnichannel – strategii, którą Magento pozwala skutecznie realizować.
6. SOLAR
Solar to polska marka modowa, która obsługuje ponad 1,5 miliona klientów rocznie. Dzięki Magento sklep internetowy firmy oferuje ciekawą prezentację zdjęć produktowych, a sama witryna ma dosyć minimalistyczny design.
7. Cropp
Cropp to znana marka oferująca streetwear, w tym odzież, obuwie i akcesoria dla młodych ludzi ceniących modę inspirowaną kulturą miejską. Jej sklep internetowy wyróżnia się nowoczesnym, przejrzystym designem oraz intuicyjną nawigacją. Na uwagę zasługują także kategorie produktowe oraz to, że wiele ofert dostępnych jest w wariantach (np. koszulki w różnych rozmiarach i kolorach) – warianty produktów i ich opcje customizacji to jedna z większych zalet Magento.
8. Świat Książki
Na platformie Magento w wersji 2 zbudowany jest również sklep internetowy jednej z największych polskich księgarni – Świat Książki, oferujący szeroki wybór książek, e-booków i filmów.
9. Dr. Max
Dr.Max to popularna sieć aptek, która ma także swój sklep internetowy. Można znaleźć na nim produkty w różnych kategoriach takich jak zdrowie, witaminy, mama i dziecko, kosmetyki oraz higiena.
Strona umożliwia również rezerwację leków na receptę. Odwiedzający mogą też zajrzeć na bloga, aby zapoznać się z artykułami na temat zdrowia, urody, diety oraz stylu życia. Wszystkie te rozbudowane i przydatne funkcje w sprzedaży e-commerce są możliwe dzięki świetnej funkcjonalności platformy Magento.
10. Coccodrillo
Coccodrillo to marka specjalizująca się w odzieży dziecięcej. Oferuje szeroki asortyment ubrań, butów i akcesoriów dla dzieci w różnym wieku. Sam sklep internetowy charakteryzuje się atrakcyjnym, kolorowym designem oraz intuicyjną nawigacją ułatwiającą zakupy.
Coccodrillo intensywnie korzysta z przydatnych funkcji sprzedażowych obsługiwanych przez platformę Magento. Jest to m.in. cross-selling (sugerowanie produktów komplementarnych, np. koszulka pasująca do przeglądanych spodni) oraz rekomendacje dostosowywane na podstawie historii przeglądania użytkownika.
11. Drogerie Natura
Drogerie Natura to popularna sieć drogeryjna w Polsce. Jej sklep internetowy oferuje m.in. kosmetyki, produkty do pielęgnacji ciała, twarzy, włosów oraz akcesoria do makijażu. Strona wyróżnia się estetycznym, przejrzystym designem i łatwą nawigacją.
Na uwagę zasługuje niewątpliwie liczba obsługiwanych produktów. Jak przystało na drogerię, klienci mogą znaleźć setki, a nawet tysiące ofert w każdej z kategorii. Według testów Magento 2 jest w stanie obsługiwać 100 tysięcy, a nawet milion produktów. Taki zakres skalowania na pewno doceniają szczególnie rozbudowane sklepy jak właśnie Drogerie Natura.
Magento w Polsce – podsumowanie
To tylko kilka przykładów znanych firm działających w Polsce na Magento – sklepy na tym oprogramowaniu postawiły również takie marki jak Tołpa czy Kubenz. Polska to kraj, w którym e-commerce stale się rozwija. Jeśli zatem zależy Ci na powodzeniu i rozwoju Twojego sklepu internetowego, warto zdecydować się na sprawdzoną technologię, którą dostarczy Ci nasza agencja Magento.