Sky-Shop – co to jest?
Sky-Shop – definicja
Sky-Shop to popularna polska platforma e-commerce stworzona z myślą o średnich i małych sklepach internetowych, jak i hurtowniach B2B.
Omawiana platforma funkcjonuje w modelu Software as a Service. Usługodawcy zajmują się hostingiem, bezpieczeństwem i innymi sprawami technicznymi, jednocześnie zapewniając narzędzia, które pozwalają osobom bez umiejętności kodowania zaprojektować sklep.
Według BuiltWith obecnie na platformie Sky-Shop funkcjonuje niemal 2 200 sklepów internetowych, z czego zdecydowana większość pochodzi z Polski.
Cennik sklepu na abonament we wrześniu 2022 prezentuje się w następujący sposób:
- StartUp – od 89 zł/miesiąc,
- Basic – od 179 zł/miesiąc,
- Business – od 289 zł/miesiąc,
- Advanced – od 469 zł/miesiąc.
Zakupienie abonamentu na rok z góry pozwala zaoszczędzić nawet 40% w skali miesiąca. Droższe pakiety dają dostęp do większej liczby produktów, dodatkowych funkcji marketingowych, programów lojalnościowych, czy wsparcia dodatkowych języków i walut.
Możliwość skorzystania z darmowego okresu próbnego trwającego 14 dni, pozwala wypróbować wszystkie funkcje.
Cennik pakietów do dropshippingu we wrześniu 2022 prezentuje się w następujący sposób:
- Drop Go – od 249 zł/miesiąc,
- Drop Plus – od 349 zł/miesiąc,
- Drop Max – od 449 zł/miesiąc.
Zakupienie abonamentu na rok z góry pozwala zaoszczędzić nawet 40% w skali miesiąca. Droższe pakiety dają dostęp do częstszych aktualizacji danych z hurtowni, dodatkowej liczby kont administratorów, czy większego limitu zamówień.
Sklepy na Sky-Shop mogą skorzystać także z wielu innych dodatkowych usług, jak zaprojektowanie witryny od podstaw, instalacja certyfikatu SSL, czy prowadzenie kampanii Google Ads.
Sky-Shop – podstawowe informacje
- Rodzaj oprogramowania – kreator sklepów internetowych
- Rok wydania – 2009
- Dystrybucja – Software as a Service, darmowa wersja próbna
- Oficjalna strona – sky-shop.pl
Platforma Sky-Shop – najważniejsze funkcjonalności
Zastanawiasz się nad korzystaniem ze Sky-Shop? Zwróć uwagę na następujące funkcjonalności:
- nielimitowane mailowe i telefoniczne wsparcie techniczne;
- 503 zintegrowane hurtownie (w tym hurtownie do dropshippingu);
- integracje z Allegro i innymi platformami marketplace;
- aplikacja mobilna, z której poziomu można zarządzać sklepem;
- WebAPI sklepu, który pozwala zintegrować platformę z innymi systemami;
- kreator sklepu typu drag & drop, który pozwala wprowadzać zaawansowane zmiany w wyglądzie strony bez umiejętności programowania;
- stabilne oprogramowanie i codziennie wykonywane kopie zapasowe.
Sklep Sky-Shop – zalety i wady
Sklepy na Sky-Shop odznaczają się następującymi zaletami:
- dostęp do licznych szablonów, które pozwalają skonfigurować wygląd sklepu według swoich potrzeb;
- bezpośrednio od sprzedaży produktów nie jest pobierana prowizja. Stałe koszty obejmują jedynie abonament oraz ewentualne moduły;
- opcja przeniesienia aktualnego sklepu na Sky-Shop. Usługa jest realizowana w ciągu 14 dni. Może odbyć się bezpłatnie pod warunkiem zakupu dowolnego abonamentu na rok;
- częste aktualizacje techniczne zapewniające większe bezpieczeństwo;
- bezpłatny okres testowy;
- liczne integracje, które pozwalają rozbudować sklep o dodatkowe funkcjonalności;
- możliwość obsługi sprzedaży na wielu kanałach z poziomu jednego panelu Sky-Shop.
Sklepy Sky-Shop mają kilka wad:
- brak dostępu do kodu sklepu;
- możliwości personalizacji sklepu są do pewnego stopnia ograniczone;
- brak drzewa linków utrudnia optymalizowanie struktury odnośników z myślą o SEO;
- koszty abonamentu opłacanego z miesiąca na miesiąc są bardzo nieatrakcyjne w porównaniu do opcji, która wymaga zobowiązania się na pakiet roczny;
- usługi dodatkowe (jak zaprojektowanie sklepu od podstaw) są stosunkowo drogie;
- choć darmowe wsparcie techniczne jest dostępne dla użytkowników wszystkich abonamentów, to jednak według niektórych opinii nie jest ono zbyt skuteczne.
Sklep Sky-Shop – dla kogo się sprawdzi?
Omawiana platforma to dobre rozwiązanie dla małych i średnich sklepów. Jeśli chcesz mieć „wszystko w jednym miejscu”, Sky-Shop będzie w sam raz dla Ciebie. Dzięki dodatkowym usługom z zakresu projektów graficznych czy marketingu (które są jednak nieco drogie) nie będziesz musiał przeznaczać czasu, aby szukać rozwiązań gdzieś indziej. Jak w przypadku wszystkich rozwiązań e-commerce SaaS, system Sky-Shop nie sprawdzi się w przypadku bardzo dużych sklepów internetowych, które wymagają zróżnicowanych, indywidualnie dostosowanych integracji. W takiej sytuacji lepiej sprawdzą się platformy e-commerce typu open source: dla małych sklepów – WooCommerce, średnich – PrestaShop i dla dużych Magento.
System Sky-Shop – dostępne integracje
Platforma Sky-Shop oferuje do pobrania liczne integracje, które pozwalają rozszerzyć funkcjonalność sklepu. Zorganizowane są one według następujących kategorii:
- hurtownie – ponad 500 hurtowni z różnych branż;
- hurtownie dropshipping – niemal 300 hurtowni, które wspierają sprzedaż w modelu dropshippingu;
- kurierzy i brokerzy – popularni kurierzy i spedytorzy jak InPost i DPD;
- marketing i narzędzia – różne narzędzia związane z reklamą i obsługą klienta;
- płatności i systemy ratalne – systemy szybkich płatności i rat dla klientów;
- porównywarki cen i opinii – integracje z popularnymi porównywarkami cenowymi jak Ceneo i Opineo;
- portale aukcyjne i marketplace – integracje ze znanymi platformami jak Allegro, Amazon i Shopee;
- systemy księgowania i ERP – programy księgowo-magazynowe jak iFirma, wFirma i Enova365.
Marketing i sprzedaż w sklepie Sky-Shop
Realizując sprzedaż na sklepie Sky-Shop, do dyspozycji masz wiele przydatnych funkcji i rozwiązań. Oto najważniejsze z nich:
- integracje z eBay i Allegro;
- integracja z Facebook Marketplace;
- sprzedaż wielokanałowa;
- wbudowany blog dostosowany pod SEO;
- darmowa konsultacja z zakresu kampanii Google Ads z możliwością skorzystania z usługi Sky-Shop Kampanie Ads dostępnej w 4 wersjach dostosowanych pod różne budżety;
- atrakcyjna, przygotowana z myślą o użytkownikach Sky-Shop oferta integracji sklepu z przesyłkami InPost