Przejdź do treści
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Idealna strona WWW, czyli jaka? Poznaj 21 elementów od Smartbees

Kategoria: 
Opublikowane: 
Czas czytania
: 5 min

Czy istnieje idealna strona internetowa? Jakie elementy powinny być brane pod uwagę, aby można ją było określić tym mianem? Postanowiliśmy przeanalizować…swoją stronę firmową pod tym kątem i wskazać dobre praktyki projektowania stron, zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej.

Jak stworzyć idealną stronę internetową?

Strona – jaka powinna być?

Łatwa w edycji

Nasza strona została stworzona na Drupalu – systemie do zarządzania treścią (CMS). Jego zaletą jest możliwość rozbudowy o dodatkowe funkcjonalności, samodzielnej edycji treści, dzięki przejrzystemu panelowi zarządzania.

Przejrzysta

Dzięki przejrzystej stronie internetowej, użytkownik od razu wie, gdzie trafił. Na naszej stronie najważniejsze elementy takie, jak logo i menu strony znajdują się widocznym miejscu. Slider oraz boxy poniżej prezentują usługi, które świadczymy, łatwo można się też z nami skontaktować poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio, mailowo – dane naszej firmy również są dobrze wyeksponowane.

strona www smartbees

Zachęcająca do działania

Zadbaliśmy o call to action zarówno w sliderze, jak i przy poszczególnych boxach na stronie. Stwierdzenia takie, jak „sprawdź naszą ofertę”, „skontaktuj się z nami”, „zobacz więcej”, „napisz do nas” czy „wyceń projekt” zachęcają do kliknięcia.

usługi smartbees

Z widoczną hierarchią

Na naszej stronie zastosowaliśmy fonty o różnej wielkości, które ułatwiają poruszanie się po niej i odnalezienie najważniejszych elementów.

Podstrona z usługą – co jest na niej ważne?

Język korzyści

Mówienie do klienta językiem korzyści zachęca go do skorzystania z usług lub kupienia produktu. Na podstronach usługowych określiliśmy, czym się zajmujemy, co możemy wykonać i jakie korzyści się z tym wiążą. Wyjaśniamy też, dlaczego rozwiązania, które proponujemy są dobre w boxach poniżej.

Dotychczasowe realizacje, portfolio

Aby zachęcić do skorzystania z naszych usług, dodaliśmy box z logo klientów, dla których wykonywaliśmy strony i sklepy internetowe. Ciebie też do tego zachęcamy –odbiorca będzie miał potwierdzenie Twoich kompetencji w postaci zrealizowanych projektów.

Formularz kontaktowy

Aby oszczędzić klientowi przeklikiwania strony, umieściliśmy formularz kontaktowy oparty o React JS również na podstronach z usługami. Zwiększa to prawdopodobieństwo jego wysłania.

Portfolio – dlaczego warto je mieć?

Portfolio jest potwierdzeniem naszych kompetencji i wykonanych do tej pory projektów. Klienci często pytają o nasze realizacje, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie osobnej zakładki Portfolio. Każdy klient ma podstronę ze szczegółowym opisem, co zostało wykonane i w jakiej technologii.

uslugi smartbees

Nawigacja – aby użytkownik się nie zgubił

Prawidłowa nawigacja na stronie jest ważna, nie tylko przy rozbudowanych, wielopoziomowych serwisach. Warto więc zadbać o kilka elementów.

Okruszki ang. breadcrumbs

Elementy nawigacyjne, które pomagają użytkownikowi określić, w którym miejscu na stronie się znajduje i w łatwy sposób powrócić do kategorii nadrzędnej czy też strony głównej. To popularna funkcjonalność wykorzystywana szczególnie przy dużych, rozbudowanych serwisach, jednak warto ją zastosować wszędzie tam, gdzie występują podstrony drugiego, trzeciego i kolejnego poziomu. Okruszki pomagają również robotom wyszukiwarek w poruszaniu się po witrynie, bo są istotnym elementem linkowania wewnętrznego.

Menu nawigacyjne

Mogłoby się wydawać, że strony bez menu nie istnieją. Nic bardziej mylnego! Wciąż można spotkać się z takimi, które mają je ukryte lub niewidoczne na poszczególnych podstronach. Użytkownik poruszający się po stronie, o ile nie jest to strona lądowania ang. landing page, powinien mieć możliwość wybrania konkretnej zakładki z każdego miejsca, w którym się znajduje.

Logo

Tak, jak istnieją strony internetowe bez menu, tak są i takie, przy których logo nie jest klikalne i nie odsyła do strony głównej. To błąd. Użytkownicy są przyzwyczajeni do tego, że kliknięcie w nie odsyła do strony głównej. Nie zmieniaj przyzwyczajeń użytkownika – podążaj za nimi.

strona smartbees

Elementy dodatkowe, które wspomagają marketing

Na stronie ważne są też inne elementy, które wspomagają marketing, ułatwiają zrozumienie zagadnień i przybliżają obszary działalności firmy.

Blog firmowy

Jednym z podstawowych narzędzi marketingu na stronie internetowej jest blog firmowy. Warto tworzyć na nim treści dostosowane do naszej grupy docelowej, związane z tematyką działalności, którą się zajmujemy. Na swoim blogu poruszamy zagadnienia związane z tworzeniem i promocją stron i sklepów internetowych opartych o CMS Drupal i Magento.

Baza wiedzy/FAQ

Baza wiedzy i FAQ dostępne na naszej stronie, oswajają potencjalnego klienta z zakresem usług i trudniejszą terminologią.

Newsletter

Newsletter jest świetnym narzędziem do utrzymania kontaktu z klientami. Za jego pośrednictwem możesz wysyłać informacje o nowych artykułach na blogu, promocjach czy też nowych usługach. Przy okazji zachęcamy Cię do zapisania się na nasz newsletter.

Przyciski do mediów społecznościowych

Dobrze widoczne przyciski do mediów społecznościowych oraz przyciski udostępniania są standardem. Warto je mieć na swojej stronie, aby zachęcić użytkownika do interakcji również w tym miejscu.

blog_smartbees

SEO

Strona dobrze dostosowana pod kątem widoczności dla robotów wyszukiwarek zyska wyższą pozycję, co przełoży się na zdobycie ruchu. Co wpływa na widoczność? Oto kilka czynników.

Unikalna, zoptymalizowana pod kątem Google treść

Na swojej stronie prezentujemy unikalną, dobrze zoptymalizowaną pod kątem Google treść zarówno na stronach z usługami, jak i na blogu.

Dopracowane meta tagi

To element zaniedbywany przy optymalizacji, a niezwykle ważny, wpływający na poprawę widoczności strony. W Smartbees zadbaliśmy o meta title odpowiednio nasycony słowami kluczowymi i meta description zachęcający do przejścia na stronę.

Prawidłowa hierarchia nagłówków

Istotnym elementem jest nadanie poszczególnym elementom na stronie odpowiednich nagłówków. To wskazówka dla robotów wyszukiwarek, które elementy na stronie są bardziej, a które mniej istotne.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie pomiędzy poszczególnymi podstronami w serwisie zapewnia przepływ mocy SEO. W Smarbees linkujemy zarówno między artykułami na blogu, jak i między poszczególnymi podstronami.

RWD – strona dostosowana do urządzeń mobilnych

Coraz częściej przeglądamy strony internetowe na urządzeniach mobilnych – tabletach i smartfonach. Właśnie dlatego tak istotne jest, aby strona dopasowywała się do różnych rozdzielczości. Ma to też znaczenie dla Google, które może niżej oceniać strony, które responsywne nie są. Jeśli potrzebujesz responsywnej strony WWW, skontaktuj się z nami.

Unikalne treści na blogu

Unikalne treści na blogu to nie wszystko. Na blogu Smartbees dbamy również o to, aby tworzyć treści, które zainteresują użytkowników, pomogą w rozwiązaniu ich problemów, a przede wszystkim są przez nich wyszukiwane.

Jak widzisz istnieje szereg elementów, dzięki którym Twoja strona internetowa może być atrakcyjna. Jeśli chciałbyś ją zlecić profesjonalistom, skorzystaj z naszej pomocy i wypełnij formularz kontaktowy.

Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA