Przejdź do treści

Nowe szaty pszczół! Dowiedz się więcej o rebrandingu naszej marki.

Pobierz e-book
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

PrestaShop – co to jest?

Opublikowane: 
Czas czytania
: 4 min

PrestaShop – definicja

PrestaShop to oprogramowanie typu open source, które służy do tworzenia e-commerce. Dzięki temu systemowi można łatwo uruchomić sklep www. Witryna oparta na PrestaShop daje możliwość korzystania z bardzo dużej liczby funkcji. Rozwiązania, których brakuje, można uzupełnić za pomocą pluginów (darmowych lub płatnych) ewentualnie zlecić wykonanie potrzebnej modyfikacji. System opiera się na języku PHP i umożliwia budowanie sklepów różnej wielkości. W Polsce od lat sklepy PrestaShop należą do najpopularniejszych. W 2022 roku liczba witryn opartych na tym oprogramowaniu w naszym kraju wynosiła ponad 15 tys., natomiast globalnie – ponad 220 tys.

Sklepy na PrestaShop można prowadzić bez opłat licencyjnych. Platforma daje dostęp do kodu źródłowego, który można modyfikować zgodnie ze swoimi potrzebami.

PrestaShop – podstawowe informacje

  • Rodzaj oprogramowania – CMS dla e-commerce
  • Rok wydania – 2005
  • Język programowania – PHP, JS i MySql
  • Dystrybucja – wersja darmowa
  • Oficjalna strona – prestashop.com

Funkcjonalności platformy PrestaShop

System PrestaShop jest rozbudowany i od lat rozwijany. Zapewnia wszystkie funkcje, które są potrzebne do prowadzenia e-commerce. Jeśli sklep potrzebuje innych rozwiązań, warto wziąć pod uwagę pluginy lub wdrożenia zmian potrzebnych do danej realizacji. Oto możliwości, jakie zapewnia platforma PrestaShop:

  • Bogaty panel zarządzania sklepem – witrynę opartą na PrestaShop buduje się stosunkowo łatwo. System udostępnia mnóstwo funkcji związanych z wprowadzaniem kategorii i dodawaniem produktów. Problemów nie powinno również sprawić przeprowadzenie konfiguracji witryny. W razie wątpliwości można skorzystać z pomocy dużej społeczności PrestaShop lub wielu programistów, którzy specjalizują się w tym systemie.
  • Wysokiej jakości motywy – dostępne są płatne i darmowe rozwiązania. Wybór jest bardzo duży i bez problemów można znaleźć taki motyw, który jest optymalny dla danego projektu. Są to propozycje responsywne – zarówno, jeśli chodzi o front-end, jak i back-end.
  • Obsługa wielu walut i języków – sklep PrestaShop dostępny jest w tłumaczeniu na ponad 60 języków. Można dać również klientowi wybór waluty, w której będzie chciał się rozliczyć za zakup.
  • Optymalizacja pod SEO – system PrestaShop jest dostosowany do wymagań wyszukiwarek. Za jego pomocą można między innymi optymalizować strony kategorii i produktów. Ewentualne brakujące funkcje da się uzupełnić za pomocą pluginów.
  • Różne systemy płatności – PrestaShop wspiera wiele systemów płatności, m.in. PayPal, Amazon Pay, WorldPay, Discover Global Network, First Data i Authorize.Net. Ponadto można udostępnić różne formy dostawy, z cenami uzależnionymi od wartości zamówienia czy wagi produktu.

Integracje sklepu PrestaShop

Możliwości sklepu PrestaShop zwiększają się dzięki wdrożeniu odpowiednich integracji. Rozwiązania te mogą odpowiadać za przeróżne funkcje. Oto przykładowe, popularne integracje PrestaShop:

  1. Integracja z Allegro – to wsparcie dla działalności prowadzonej w sklepie internetowym. Dzięki temu produkty mogą się pojawiać w tym serwisie aukcyjnym. Ponadto integracja zapewnia aktualizację stanów magazynowych po sprzedaży na Allegro.
  2. Firmy przewozowe – integracje pozwalają uniknąć ręcznego wypełniania listów przewozowych. Zautomatyzowany jest także proces zamawiania kuriera do wysyłki produktów.
  3. Integracja z programami magazynowymi – to szczególnie istotne rozwiązanie dla sprzedających stacjonarnie i online. Dzięki niemu informacja o stanie magazynowym jest zawsze aktualna.
  4. Porównywarki cenowe – można za ich pomocą określić, które produkty mają się wyświetlać w poszczególnych porównywarkach cen.
  5. Integracja z hurtowniami – automatyzuje to proces pobierania ofert z hurtowni. Produkty mogą być dostępne w sklepie po dosłownie kilku kliknięciach. Dane można aktualizować automatycznie.

Zalety i wady platformy PrestaShop

System PrestaShop ma wiele zalet, do których należą:

  • Prosta instalacja – aby rozpocząć proces instalacji na serwerze, wystarczy pobrać paczkę z oficjalnej strony producenta, wgrać pliki na serwer i stworzyć bazę danych.
  • Jest darmowy – użytkowanie oprogramowania nie wymaga opłacania licencji.
  • Jest łatwy w obsłudze – obsługa systemu PrestaShop nie wymaga wiedzy programistycznej. Opanowanie panelu zarządzania nie powinno powodować większych problemów.
  • Duża społeczność – PrestaShop to bardzo popularne oprogramowanie. Bez trudności można znaleźć wsparcie przy rozwiązywaniu wątpliwości związanych z tym rozwiązaniem.
  • Łatwe dostosowanie – sklep może być dostępny w różnych językach, ceny są podawane w wielu walutach, z uwzględnieniem lokalnego prawa podatkowego.
  • Integracje – zawiera rozwiązania, dzięki którym można dodatkowo zwiększyć możliwości tego systemu.

Wiele zalet nie oznacza, że PrestaShop jest pozbawiony wad. Należy do nich zaliczyć:

  • Brak oficjalnego wsparcia – ponieważ oprogramowanie jest darmowe, nie ma wsparcia. Jeśli potrzebujesz pomocy, możesz korzystać ze społeczności PrestaShop, która liczy kilkaset tysięcy członków.
  • Ograniczona skalowalność – PrestaShop jest dobrym rozwiązaniem dla małej i średniej wielkości sklepów. Natomiast w przypadku koniecznej rozbudowy lub większych wymagań, może okazać się problematyczna.

Źródło: Store Leads

Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA