Migracja sklepu z wysokiej jakości roletami, żaluzjami i akcesoriami
Rodzaj projektu
Migracja Magento 1 do Magento 2
Branża
Wnętrzarska
Technologie
Zakres prac
E-commerce development, konfigurator produktów, migracja Magento
Problem
- Niska wydajność systemu na Magento 1
- Zakończenie oficjalnego supportu producenta Magento 1, a przez to potencjalne problemy z bezpieczeństwem witryny
- Ograniczenia w rozwoju funkcjonalności
- Przestarzała szata graficzna
O kliencie
Lotari to polska firma, która oferuje wysokiej jakości produkty: rolety, żaluzje, plisy, tapety i wiele więcej. Dodatkowo marka proponuje oryginalne dodatki do wnętrz, takie jak plakaty czy ramki, uzupełniające aranżację przestrzeni domowej.
Wyzwanie
Lotari od kilku lat korzystało ze sklepu internetowego postawionego na Magento 1. Z biegiem czasu jednak oprogramowanie nie było w stanie sprostać oczekiwaniom Klienta i wymagało odświeżenia.
Cel projektu
Klientowi zależało na skalowalnym, bezpiecznym systemie, który nadąży za wprowadzaniem kolejnych produktów i ulepszeń. Celem było wpasowanie sklepu w obecne trendy i jednocześnie utrzymanie w ponadczasowej kolorystyce. Z racji dodania do oferty personalizacji produktów, Klient oczekiwał odświeżenia obecnego już konfiguratora.
Rozwiązanie
Ze względu na pozytywne doświadczenia z pracy na platformie Magento, firma chciała kontynuować działania na tym silniku. Konieczna była więc migracja sklepu ze zdezaktualizowanej wersji platformy na aktywnie wspieraną i rozwijaną wersję – Magento 2.x.
W przypadku Magento, migracja systemu nie jest zwyczajnym updatem. Bardzo duże rozbieżności w budowie wersji 1 i 2 wymuszają postawienie sklepu niemalże od podstaw. Niezbędne jest m.in. dostosowanie szablonu sklepu lub stworzenie całkowicie nowego.
Przy współpracy z marką Lotari czekało nas dużo pracy związanej z migracją m.in. przez liczbę customowych rozwiązań, które były dodane na starej wersji sklepu czy mnogość integracji z systemami zewnętrznymi. Byliśmy również odpowiedzialni za zaprojektowanie i wdrożenie nowej szaty graficznej sklepu, która oddaje nowoczesny charakter marki i pozwala użytkownikom intuicyjnie poruszać się po stronie.
Szczegóły rozwiązania
Galerie z powiązanymi produktami
Wprowadzona „Galeria inspiracji Lotari” służy promowaniu asortymentu sklepu. To tutaj klient ma możliwość podglądu wizualizacji produktów oraz filtrowania po dostępnych kategoriach.
Rozbudowane menu
Menu drugiego rzędu powstało z myślą o jak najlepszym user experience. Dodaliśmy w nim m.in. wyszukiwarkę, możliwość załadowania własnych plików czy opcję załadowania obrazów jako zajawki poszczególnych kategorii.
Integracja z systemem ERP
Lotari korzysta ze spersonalizowanego systemu ERP, który m.in. pobiera i przetwarza ok. 1 mln produktów o różnych wymiarach, konfiguracjach i cenach. Nasz zespół był odpowiedzialny za stworzenie customowego modułu umożliwiającego integrację z ERP.
Integracja z Adobe Stock
Dzięki tej integracji Klienci sklepu mają możliwość wyboru grafiki nadruku z milionów wysokiej jakości zdjęć dostępnych w katalogu Adobe Stock.
Konfigurator produktów z edytorem nadruku
Lotari wykorzystywało konfigurator produktów również na poprzedniej wersji sklepu. Na Magento 2 unowocześniliśmy to rozwiązanie, dzięki czemu umożliwia ono jeszcze lepsze dostosowanie produktów do potrzeb klienta.
Nowy konfigurator pozwala m.in. na:
- przenoszenie zdjęć na nadruki rolet, poduszek, obrazów lub plakatów;
- nadawanie efektów (wyrównanie, odbicie, powielenie wzoru);
- wybór wymiarów produktu;
- dostosowanie typu tkaniny, akcesoriów i wykończeń.
Generator miniaturek nakładający nadruk na produkty
Napisaliśmy moduł generujący wizualizację nadruku na produkcie. Dzięki temu klient sklepu widzi przybliżony podgląd gotowego produktu, jeszcze zanim przejdzie do jego edycji.
Efekty pracy
Customowe rozwiązania pozwoliły maksymalnie usprawnić sklep
Klienci sklepu Lotari mogą cieszyć się nowym wyglądem strony i sprawną opcją zamawiania produktów, a administratorzy mogą bez obaw wprowadzać kolejne ulepszenia. Główne zmiany, które wprowadzaliśmy, to:
Najnowsza, w pełni wspierana wersja platformy Magento 2.
Zachowanie wszystkich najważniejszych danych z Magento 1, dzięki migracji danych (m.in. treści, zamówień czy danych o klientach).
Najwyższe bezpieczeństwo, dzięki dostępowi do oficjalnych aktualizacji i łatek bezpieczeństwa Adobe.
Nowoczesna szata graficzna, która odpowiada identyfikacji wizualnej marki.
Uproszczony system zarządzania treścią dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.
Możliwość dalszego rozwoju sklepu, dzięki zachowaniu najwyższych standardów kodowania.
Statystyki realizacji
1400
30
5
Migracja sklepu na Magento 2
Zaufaj doświadczeniu naszego zespołu