KGHM

Migracja strony korporacyjnej dla czołowego producenta miedzi i srebra - KGHM

Rodzaj projektu

Nowa strona internetowa

Branża

Wydobywcza

Technologie

Logo Apache Solr Apache Solr
logo Drupal Drupal
SAP Ariba SAP Ariba

Zakres prac

Web development, migracja treści, support powdrożeniowy

  • Migracja strony z Drupala 7 na najnowszą wersję D10
  • Integracja z systemem SAP Ariba
  • Wdrożenie automatycznego newslettera
  • Implementacja wyszukiwarki wewnętrznej opartej o Apache Solr

O kliencie

KGHM to wiodąca firma państwowa i jeden z największych globalnych producentów miedzi oraz rafinowanego srebra. W Europie jest jedynym producentem renu i nadrenianu amonu z własnych złóż. Specjalizuje się głównie w eksploatacji i przetwórstwie surowców naturalnych. Firma ma projekty górnicze w Europie, Ameryce Północnej oraz Południowej.

Mirosław Jesionka

Dyrektor ds. Rozwoju i Utrzymania Systemów IT / KGHM Polska Miedź S.A.

KGHM Polska Miedź S.A. Centralny Ośrodek Przetwarzania Informacji poświadcza, że firma Smartbees Sp. z o.o. zgodnie z zawartą umową, świadczy usługi wsparcia w zakresie systemu zarządzania treścią CMS oraz wsparcia IT dla serwisu kghm.com. Współpraca z firmą Smartbees Sp. z o.o. przebiega bardzo dobrze, a wszystkie prace wykonywane są w sposób rzetelny i profesjonalny.

Podczas migracji strony KGHM największym wyzwaniem było przeniesienie i dostosowanie indywidualnie tworzonych integracji (np. SAP) i funkcji z poprzedniej wersji Drupala - 7 na aktualną. Musieliśmy zastąpić niewspierane i przestarzałe moduły tworzone przez społeczność Drupala i zaimplementować nowe, zgodne z najświeższym wydaniem CMS-a.

logo Drupal
Logo Apache Solr
SAP Ariba

Celem projektu była migracja rozbudowanej strony korporacyjnej opartej o Drupala na najnowszą, 10 wersję, przy zachowaniu wszystkich niezbędnych funkcji.

Cel nowej strony KGHM
Element tła

Przenieśliśmy witrynę z przestarzałej wersji, której wsparcie kończy się 5 stycznia 2025, na aktualne wydanie Drupala. W tym celu skorzystaliśmy z modułu Migrate API oraz, ze względu na dużą liczbę złożonych typów treści i mediów, stworzyliśmy własne skrypty migracyjne.

Wybór Drupala nie był podyktowany jedynie znajomością tego systemu z poprzedniej strony. Ten CMS:

  • oferuje niemal nieograniczone możliwości rozwoju, co dla stron korporacyjnych jest kluczową przewagą;
  • ma ponadprzeciętny system zabezpieczeń, który minimalizuje ryzyko wycieku danych;
  • daje możliwość tworzenia wielu rodzajów paragrafów dostosowanych do indywidualnych wymagań.
Migracja treści na Drupal 10

Migracja treści

W migracji treści na nową wersję Drupala 10 pomogły nam:

  • Migrate API;
  • moduły udostępnione przez społeczność Drupala - migrate_plus, migrate_tools, webform_migrate, location_migration;
  • customowy moduł do konfiguracji i implementacji migracji;
  • pomocnicze skrypty, które stworzyliśmy samodzielnie, do lepszej obsługi konfliktów między środowiskami: testowym i produkcyjnym.
Elastyczny system zarządzania treścią

Elastyczny system zarządzania zawartością

Zamieniliśmy proste typy treści na atrakcyjniejsze bloki, które dają edytorom większą swobodę tworzenia dynamicznych podstron. Wpływ na lepszy wygląd strony zawdzięczamy przede wszystkim wielu różnym typom paragrafów i dowolności w ich ułożeniu.

Integracja z SAP Ariba

Integracja z SAP Ariba

SAP Ariba to oprogramowanie pomagające firmom w zarządzaniu szeroko pojętymi zakupami online. Najważniejszą korzyścią i powodem, dla którego przedsiębiorstwa decydują się na to rozwiązanie, jest automatyzacja wielu procesów, m.in. integracja faktur z właściwymi zamówieniami, minimalizująca ryzyko pomyłki w płatnościach. My wykorzystaliśmy SAP Ariba do pobierania i wyświetlania przetargów i kupców na nowej stronie KGHM.

Jak to technicznie wyglądało? Skorzystaliśmy z automatycznego pobierania danych przetargów z tzw. endpointa, czyli punktu końcowego w API Ariba. Dzięki temu dane zapisują się w odpowiedniej encji (elemencie zawartości) w Drupalu, która później jest wykorzystywana do wyświetlania przetargów. Osobno w cronie uruchamiane jest też pobieranie danych kupców z innego endpointa API Ariba. Po pobraniu dane są dopasowywane do przetargu i uzupełniane w encji przetargu.

Dodatkowo zadbaliśmy o automatyczne usuwanie starych przetargów w systemie Ariba. W razie potrzeby umożliwiliśmy również ręczne usuwanie wybranych przetargów z poziomu Drupala.

Wyszukiwarka zawartości strony oparta o Apache Solr

Wyszukiwarka zawartości strony oparta o Apache Solr

Zaimplementowaliśmy wyszukiwarkę i dodaliśmy do niej funkcję indeksowania treści z zewnętrznej strony media.kghm.com. Dzięki temu użytkownicy w jednym miejscu znajdą wszystkie najważniejsze informacje o spółce KGHM.

Automatyczny newsletter KGHM

Automatyczny newsletter

Moduł, na którym opierał się poprzedni newsletter, jest już nierozwijany i niekompatybilny z najnowszą wersją Drupala, dlatego musieliśmy zaproponować inne rozwiązanie. Z pomocą przyszedł moduł Simplenews, który oferuje zarządzanie subskrypcjami. Dodatkowo stworzyliśmy własny moduł do wysyłki newslettera zgodnie z wybranymi przez subskrybentów kategoriami (np. „otwarte przetargi”, „raporty bieżące”, „raporty z notowań”).

Osoby zapisane do listy mailingowej z poprzedniej strony nie musiały ponawiać subskrypcji. Przygotowaliśmy customowe rozwiązanie, które zmigrowało dane użytkowników i dostosowało je do wymagań nowego modułu Simplenews.

Integracja z API Giełdy Papierów Wartościowych

Integracja z API Giełdy Papierów Wartościowych (gpw.pl)

Od teraz użytkownicy mogą na bieżąco śledzić ceny akcji KGHM. Dzięki udostępnionemu API GPW pobieramy aktualne notowania akcji dla konkretnych spółek. Dane wyświetlają się w pasku menu i kilku innych miejscach witryny.

Nowa strona KGHM to lepszy design i prosta nawigacja

Zmigrowaliśmy wszystkie niezbędne elementy z poprzedniej strony i udoskonaliśmy nową. Oto, co uzyskaliśmy:

Efekty pracy nad stroną KGHM
  1. Kompleksowa migracja zawartości z poprzedniej witryny i dostosowanie funkcji.

  2. Ułatwione pobieranie i wyświetlanie przetargów i kupców.

  3. Efektywniejsze przeszukiwanie strony dzięki dodatkowej indeksacji treści z media.kghm.com.

  4. Newsletter w odświeżonej wersji.

Element tła

W dalszym ciągu kontynuujemy współpracę w zakresie wsparcia powdrożeniowego projektu i kompleksowej realizacji nowych funkcji. Od tworzenia designu UI/UX zgodnego z obecną szatą graficzną, przez kodowanie oraz wdrożenia produkcyjne.

20

stworzonych customowych modułów

+ 22000

napisanych linijek kodu

3

wersje językowe witryny

2500

godzin realizacji projektu

Chcesz stworzyć lub rozbudować swoją stronę korporacyjną?