Nowy serwis korporacyjny dla firmy energetycznej
Rodzaj projektu
Nowy serwis korporacyjny
Branża
Energetyka
Technologie
Zakres prac
Web development, support powdrożeniowy
Najważniejsze elementy projektu
- Migracja treści z Drupala 7 do 11 z uwzględnieniem rebrandingu marki z EWE na Elenger
- Przeniesienie logiki strony i kluczowych funkcji, w tym kalkulatora zużycia gazu
- Wdrożenie nowej szaty graficznej
- Interaktywna mapa prezentująca szczegółowe dane o sieci dystrybucyjnej w danym województwie
- Architektura informacji podzielona na 3 główne sekcje: Dla firmy, Dla domu, O Elenger
O kliencie
Elenger to największa prywatna firma energetyczna w regionie bałtycko-fińskim, działająca nieprzerwanie od 1864 roku. Oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu gazu ziemnego, LNG, biometanu oraz energii elektrycznej – w tym odnawialnej. Firma działa na sześciu rynkach europejskich. Jej misją jest dostarczanie efektywnych i przyjaznych dla klimatu źródeł energii, wspierających zrównoważony rozwój regionu.
Wyzwanie
Klientowi zależało na aktualizacji serwisu z niewspieranego już Drupala 7 na najnowszego – 11. Ze względu na ogromne różnice technologiczne między wersjami systemu, nie mogliśmy po prostu skopiować funkcji. Każdą z nich, np. kalkulator zużycia medium czy interaktywną mapę, musieliśmy napisać od zera.
Równie istotny był renaming marki z EWE na Elenger, a wraz z nim – potrzeba wdrożenia całkowicie nowego wyglądu serwisu. Całość prac mieliśmy zamknąć w 4 miesiące.
Cel projektu
Naszym głównym celem było stworzenie nowej, spójnej z nowym brandingiem strony firmowej Elenger. Chcieliśmy wyeliminować problemy z niespójnością treści i funkcji, które wynikały z utrzymywania dwóch osobnych wersji serwisu – jednej desktop, a drugiej mobile.
Oprócz tego, skupiliśmy się na administratorach serwisu. Zależało nam na poprawie komfortu zarządzania stroną, aby codzienne zadania, jak dodawanie nowych artykułów czy zmiany w treściach, stały się dla nich znacznie szybsze i prostsze.


Rozwiązanie
Zgodnie z założeniami projektu, wdrożenie oparliśmy na technologii, którą klient zna i ceni – Drupalu. Sięgnęliśmy po najnowszą na moment wdrożenia wersję 11, która gwarantuje stałe aktualizacje bezpieczeństwa i pełne wsparcie społeczności.
Ze względu na duże różnice technologiczne między Drupalem 7 a 11, konieczne było stworzenie niektórych rozwiązań od podstaw. Zamiast próbować adaptować przestarzały kod, napisaliśmy kluczowe funkcje na nowo, zgodnie z możliwościami nowej architektury i dbałością o obecne standardy.
Warstwę wizualną wdrożyliśmy w oparciu o dwa narzędzia – bibliotekę Tailwind i moduł Vite. Tailwind pozwala opisywać wygląd każdego elementu, np. przycisku, bezpośrednio w jego kodzie. Dlatego zamiast tworzyć strukturę w jednym pliku, a wygląd w drugim, mogliśmy robić wszystko w jednym miejscu, optymalizując czas i upraszczając strukturę kodu. Z kolei dzięki Vite wszystkie zmiany, które wprowadzaliśmy, od razu widzieliśmy w przeglądarce (bez odświeżania strony). Oba narzędzia znacząco przyspieszyły naszą pracę i zagwarantowały zmieszczenie się w napiętym harmonogramie.
Szczegóły rozwiązania

Inteligentna migracja i automatyczny rebranding
Ręczne wprowadzanie zmian na wielu podstronach groziło pomyłkami i opóźnieniem projektu. Dlatego zastosowaliśmy zaawansowane skrypty, które automatycznie wykrywały w treściach frazy związane ze starą marką (EWE) i zamieniały je na nową (Elenger).
Mechanizm ten jednocześnie wyłapywał linki prowadzące do starej domeny i aktualizował je do nowej struktury. Dzięki temu zapobiegliśmy powstawaniu tzw. martwych odnośników i zachowaliśmy spójność SEO serwisu.

Mapa obszarów działalności Elengera
Zrezygnowaliśmy ze statycznych grafik na rzecz w pełni dynamicznego rozwiązania. Naszym celem było nie tylko dostosowanie mapy do identyfikacji wizualnej klienta, ale również odciążenie Biura Obsługi Klienta z pytań o to, czy dany rejon znajduje się w obszarze dostaw. Teraz wystarczy najechać na wybrany obszar na mapie, aby to sprawdzić.

Precyzyjny kalkulator zużycia gazu
Przenieśliśmy i unowocześniliśmy logikę kalkulatorów energetycznych, które pozwalają na dwukierunkową konwersję jednostek (z m³ na kWh i odwrotnie). Zadbaliśmy również o możliwość samodzielnej edycji współczynnika konwersji (ciepła spalania).
Po wdrożeniu tego rozwiązania użytkownik nie otrzymuje jedynie uśrednionego szacunku, ale może precyzyjnie wyliczyć wartość energii, podstawiając parametry rzeczywiste, zgodne np. z otrzymaną fakturą. Całość działa w czasie rzeczywistym, bez konieczności przeładowywania strony.
Efekty pracy
Nowy serwis to: spójny wizerunek marki, technologiczne bezpieczeństwo i komfort pracy redaktorów
W zaledwie 4 miesiące stworzyliśmy serwis klasy enterprise, gotowy na lata rozwoju. Udowodniliśmy, że nawet przy napiętym harmonogramie nie trzeba iść na kompromisy w kwestii jakości kodu i designu. Co konkretnie udało nam się osiągnąć?

Wyeliminowaliśmy dług technologiczny dzięki przejściu z niewspieranej wersji Drupala 7 na 11.
Zastąpiliśmy dwie osobne wersje strony (mobile i desktop) jednym, w pełni responsywnym ekosystemem.
Umożliwiliśmy zespołowi marketingu samodzielne zarządzanie strukturą menu, formularzami i treściami bez konieczności angażowania programistów.
Zwiększyliśmy samodzielność klientów, którzy dzięki interaktywnym narzędziom mogą bez pomocy konsultanta sprawdzić zasięg usług i oszacować koszty.
Utrzymaliśmy widoczność w Google mimo zmiany nazwy i domeny.
Statystyki realizacji
12
8
4
+ 600
Planujesz migrację serwisu do najnowszej wersji Drupala?




