Nowy serwis korporacyjny dla globalnego lidera infrastruktury transportowej
Rodzaj projektu
Nowy serwis korporacyjny
Branża
Budownictwo drogowe i inżynieryjne
Technologie
Zakres prac
Web development
Potrzeby marki
- Uproszczenie dostępu do informacji o oddziałach i ich lokalizacji na terenie kraju
- Usprawnienie komunikacji z lokalnymi odbiorcami i partnerami biznesowymi
- Wyróżnienie polskich projektów i inicjatyw na tle globalnych działań
- Zachowanie spójności ze standardami wizualnymi i komunikacyjnymi całej Grupy Colas
- Wzmocnienie rozpoznawalności i obecności marki na polskim rynku
O kliencie
Colas to międzynarodowa firma specjalizująca się w projektowaniu, budowie i utrzymaniu infrastruktury transportowej. Każdy projekt realizuje z troską o środowisko naturalne i lokalne społeczności. Na polskim rynku działa od 1997 roku. Od tego czasu odpowiada za ogromne inwestycje związane m.in. z autostradami i drogami szybkiego ruchu, lotniskami, obiektami inżynieryjnymi i przestrzeniami miejskimi. Działalność firmy w Polsce obejmuje również infrastrukturę kolejową, wydobycie kruszyw oraz produkcję materiałów budowlanych i emulsji asfaltowych.
Wyzwanie
Strona, którą stworzyliśmy, miała przedstawiać firmę Colas jako samodzielną jednostkę działającą w Polsce, jednak zgodną z wizerunkiem międzynarodowej marki. Głównym założeniem było pokazanie rozległej historii firmy oraz kompleksowości oferty – od dużych projektów infrastrukturalnych po wydobycie kruszyw.
Dodatkowym wyzwaniem był brak gotowych projektów graficznych. Nasi developerzy nie korzystali z makiet – punktem odniesienia była działająca francuska wersja serwisu, dotychczasowa strona Colas Polska, a także dokumenty korporacyjne i ogólnoorganizacyjne wytyczne Grupy. Bazując na tych materiałach, musieliśmy opracować strukturę i układ witryny zgodne z wymogami technologicznymi i tożsamością marki.
Cel projektu
Naszym celem było wsparcie firmy Colas w budowaniu silnej marki w Polsce, zarówno w kontekście pozyskiwania nowych klientów, jak i wzmocnienia wizerunku. Witryna miała umożliwić łatwy dostęp do informacji o rozległej sieci jednostek w naszym kraju, m.in. dzięki interaktywnej mapie. Firmie zależało na usprawnieniu komunikacji z odbiorcami przez pokazanie najważniejszych treści w jednym, logicznie uporządkowanym miejscu. Na końcu, oczywiście, całość miała odpowiadać najwyższym standardom technologicznym – z pełną responsywnością, ponadprzeciętnym bezpieczeństwem i zgodnością z dobrymi praktykami SEO.


Rozwiązanie
Firma potrzebowała technologii, która zapewni spójność globalnej marki, a jednocześnie pozwoli tworzyć treści dostosowane do realiów lokalnych oddziałów. Rozwiązanie musiało się wpisywać w istniejące standardy Grupy. Systemem bazowym francuskiej wersji serwisu jest Drupal, dlatego wybór tej samej technologii (w wersji 10) był naturalnym kierunkiem.
- System daje niemal pełną elastyczność – zarówno w zakresie zarządzania treścią, jak i odwzorowania warstwy wizualnej.
- Drupal zapewnia stabilność i bezproblemowe utrzymanie nawet przy rozbudowanych strukturach – dzięki modułowej budowie, regularnym aktualizacjom bezpieczeństwa i aktywnemu wsparciu społeczności.
- CMS oferuje pełną kontrolę nad dostępami – możliwość precyzyjnego definiowania ról (nawet dla pojedynczego widoku!) jest szczególnie cenna w firmach takich jak Colas, gdzie struktura organizacyjna opiera się na wielu oddziałach i rozproszonych zespołach operacyjnych.
- Open source świetnie sobie radzi z wydajnością wielopoziomowych serwisów – ładny front to za mało. Jeśli witryna ma działać niezawodnie i szybko, musi mieć solidne zaplecze wydajnościowe. Co oferuje Drupal? Rozbudowane mechanizmy cache’owania, optymalizacje zapytań do bazy danych, dostosowanie konfiguracji do konkretnych obciążeń i wiele więcej. :)
Szczegóły rozwiązania

Migracja treści z poprzedniej witryny
Rozbieżności w strukturze podstron i funkcjach serwisu uniemożliwiły automatyczną migrację treści. Materiały przenieśliśmy ręcznie, dbając o spójność i dostosowanie do nowej struktury.

Rozbudowana zakładka kontaktu
Stworzyliśmy mapę z lokalizacjami i kontaktem do wszystkich polskich oddziałów firmy Colas. Skonfigurowaliśmy encje w Drupalu tak, by administratorzy strony mogli łatwo dodawać kolejne oddziały bez angażowania programistów.

Wbudowany czytnik treści
Przenieśliśmy rozwiązanie, które sprawdzało się klientowi na poprzedniej stronie. Dzięki bibliotece speak-tts wdrożyliśmy funkcję głosowego odczytu treści, która wspiera osoby mające trudności z czytaniem.

Interaktywny timeline
Dostosowanie stylowania i odpowiednio zaprojektowane animacje pozwoliły nam osiągnąć płynne przejścia między kolejnymi wydarzeniami z życia firmy. Używając scrolla, użytkownik poznaje historię marki – kluczowe momenty rozwoju i towarzyszące im fotografie.

Slidery porządkujące rozbudowane sekcje tekstowe
Zrezygnowaliśmy z dużych bloków treści na rzecz bardziej interaktywnych rozwiązań. Przewijane moduły pomagają uporządkować informacje i skrócić stronę – są lekkie i czytelne, mimo sporej ilości treści.
Efekty pracy
Serwis Colas to połączenie uporządkowanej struktury z bogatą warstwą treści
Spełniliśmy wszystkie oczekiwania klienta. Witryna jest zgodna z identyfikacją wizualną marki, a przy tym dostosowana do potrzeb różnych użytkowników. Umożliwia m.in. wybór kontrastu, wielkości czcionki czy interlinii, a mnogość bloków i typów treści pozwala na prezentację złożonych informacji bez utraty przejrzystości.
Sprawdź najważniejsze rezultaty naszej pracy:

Nowa, niezależna strona polskiego oddziału, dopasowana do lokalnych potrzeb.
Dwie wersje językowe witryny.
Spójność identyfikacji wizualnej z globalnym brandbookiem.
Edytowalne bloki treści, pozwalające tworzyć nowe sekcje na podstronach (bez udziału developerów).
Widgety informacyjne z objaśnieniem funkcji, np. Przewiń, Wysłuchaj wersji audio.
Zaawansowane animacje połączone z szybkim przejściem do konkretnych treści bez przeładowania całej strony.
Statystyki realizacji
+ 700
19
6
2
35
5
Zależy Ci na podobnym rozwiązaniu?