Smart POST
Smart POST

Narzędzia Google dla Twojego e-commerce

Jakub Czyż
Autor: Jakub CzyżProject Manager

Poznaj listę przydatnych narzędzi Google dla e-commerce. Wykorzystaj ich potencjał, by usprawnić działanie Twojego e-sklepu. Dowiedz się, z czego korzysta konkurencja. Opieraj swoje decyzje biznesowe na rzetelnych danych.

Narzędzia Google dla Twojego e-commerce

Narzędzia Google dla e-commerce – ogrom możliwości

Narzędzia Google dla e-commerce to lista dość szeroka. Google słynie z szeregu programów, aplikacji, które ułatwiają funkcjonowanie przedsiębiorcom. Duża część produktów oferowanych przez Google jest bezpłatna. Poniżej przedstawiamy narzędzia Google, które dedykuje się firmom:

Narzędzia Google dedykowane firmom

Google posiada szereg rozwiązań również dla osób prywatnych, ale dziś skupimy się na tych, które pomogą usprawnić procesy w firmie. Wybraliśmy z oferty te narzędzia Google, które naszym zdaniem okażą się pomocne dla branży e-commerce - znajdziesz je w dalszej części artykułu. Wyższa pozycja Twojej strony w wyszukiwarce ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż. Narzędzia Google wpływają na jakość strony, pomagają optymalizować teksty, wskazują praktyczne rozwiązania, ułatwiają analizę bieżących działań oraz monitorowanie witryny. Często usprawniają pracę specjalistom ds. contentu, analitykom internetowym czy webmasterom.

Poznaj narzędzia Google dla e-commerce

Poniżej przedstawiamy naszą listę narzędzi Google przydatnych w e-commerce. Wśród nich na pewno znajdziesz takie, które już dobrze znasz. Warto przyjrzeć się im na nowo. Są też narzędzia Google, z których zaawansowane korzystanie wymaga specjalistycznej wiedzy, być może zatrudnienia dodatkowego pracownika. Przeanalizuj listę i zastanów się nad wdrożeniem kilku nowych rozwiązań w swoim biznesie.

Google Analytics

O tym, jak Google Analytics może usprawnić funkcjonowanie e-sklepu, można napisać nie tylko oddzielny artykuł, ale i cały ich cykl. Jest to narzędzie do analizy statystyk strony www. Dzięki Analytics wiemy, skąd trafili do nas użytkownicy, ile osób odwiedza www, o jakich porach najczęściej dokonywane są zakupy. Na podstawie statystyk można sprawdzić, które reklamy czy działania na stronie przekładają się na zyski, które produkty są najczęściej oglądane, ale np. ich sprzedaż jest niska. Google Analytics daje wiele możliwości rzetelnych analiz marketingowych, na których śmiało można opierać decyzje biznesowe, rozwijać sprzedaż. Jeśli jeszcze nie korzystasz z tego programu albo nie doceniałeś jego potencjału, naprawdę warto!

Google Ads

Google Ads pozwoli zaplanować kampanie reklamowe w sieci. Dzięki nim dotrzesz z produktami swojego sklepu do potencjalnych klientów. To narzędzie Google ma bardzo bogaty wybór formatów reklam oraz miejsc, w których mogą być wyświetlane. Dla sklepów szczególnie polecane są kampanie produktowe, które pozwalają na prezentowanie zdjęć konkretnych produktów z krótkim opisem i linkiem do sklepu. Kampanie w Google Ads są płatne.

Planer Słów Kluczowych

Planer Słów Kluczowych jest idealnym narzędziem nie tylko dla osób planujących kampanie reklamowe za pomocą Google Ads, ale również osób odpowiedzialnych w firmie za content strony. Planer pozwoli dobrać takie słowa kluczowe, które wpłyną na widoczność strony w wyszukiwarce. Wiedza uzyskana dzięki Planerowi jest niezwykle cenna przy budowie firmowego bloga oraz kompleksowej strategii contentowej firmy.

Google Data Studio

Jest to narzędzie Google służące do wizualizacji danych. Przedstawia w przejrzysty i praktyczny sposób dane, pozwala tworzyć raporty, składające się z wielu statystyk i elementów. Można w nim tworzyć dokumenty, które opierają się na danych z różnych źródeł – można je integrować z wieloma narzędziami od zewnętrznych dostawców. Narzędzie jest bezpłatne i zdecydowanie usprawnia funkcjonowanie każdej firmy.

Google Search Console

Pozwala zrozumieć, jak wyszukiwarka widzi stronę Twojej firmy. Ulepsza funkcjonowanie www, wysyła alerty o problemach i monitoruje działanie witryny. Pomaga tak zoptymalizować sklep, by wyglądał dobrze w wyszukiwarce Google. W skrócie – jest skarbnicą wiedzy o stanie Twojej witryny internetowej i podpowiada Ci, jak możesz ją usprawnić.

Google Moja Firma

To narzędzie służące do stworzenia wizytówki Twojej firmy w wyszukiwarce Google oraz Mapach Google. Jest świetnym rozwiązaniem dla sklepów internetowych, szczególnie dzięki możliwości dodawania oferowanych produktów, udostępnienia opinii o sklepie, dostępności czatu dla zainteresowanych, bez konieczności wchodzenia na www sklepu. Prawidłowo przygotowana wizytówka to świetny sposób na bezpłatną promocję e-sklepu.

Google Merchant Center

To ważne narzędzie dla właścicieli sklepów internetowych. Służy przede wszystkim do połączenia e-sklepu z usługami reklamowymi Google, dlatego, jeśli planujesz kampanie płatne, remarketing Google, kampanie produktowe - warto z niego korzystać. Przydaje się także w przypadku, gdy nie używasz Google Ads - zakładka związana z diagnostyką, na pewno Ci pomoże przy wychwyceniu błędów na www i przeprowadzeniu szczegółowych analiz.

Google Optimize

Kolejne narzędzie Google, który służy do optymalizacji strony. Konkretnie pozwala webmasterom i marketerom na testowanie różnych kombinacji treści witryny. Testy mają za zadanie zwiększyć konwersję oraz poprawić użyteczność strony. Narzędzie jest bezpłatne.

Wykorzystaj potencjał narzędzi Google

Jak widać, warto korzystać z narzędzi Google dla ecommerce. Potrafią one przetwarzać duże zbiory danych, pozwalają na analizę elementów z różnych źródeł, podpowiadają dedykowane rozwiązania. Informacje, które można uzyskać dzięki narzędziom Google, pozwalają na podejmowanie decyzji biznesowych, opartych o dokładne analizy zarówno naszego sklepu, jak i monitorowania tego, co dzieje się na rynku, w branży czy u konkurencji.

Chcesz wystartować ze swoim sklepem internetowym?

Zgłoś się do nas
Udostępnij artykuł: