Jak pozyskać ruch na stronę internetową lub sklep internetowy?
Samo stworzenie strony internetowej czy sklepu internetowego z pewnością nie zapewni Ci sukcesu w biznesie, aby zacząć myśleć o sprzedaży swoich usług czy produktów przez internet, musisz najpierw pozyskać ruch. Istnieje wiele kanałów, za pomocą których możesz to osiągnąć. Pamiętaj jednak, że czeka Cię dużo pracy. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na to jak pozyskać ruch na swoją stronę internetową lub e-sklep.
Treść ma znaczenie
Czym więcej różnego rodzaju treści na stronie, tym Twoja strona/sklep internetowy będzie wyżej w pozycjach wyszukiwarki Google, a to sprawi, że ruch się zwiększy. Treści w sklepie internetowym możesz rozwijać poprzez unikalne opisy kategorii oraz produktów, świetnie sprawdzi się również blog zawierający ciekawe recenzje Twoich produktów, aktualności oraz porady.
Podobnie sprawa wygląda przy zwiększaniu ilości treści na stronie internetowej. Jeśli jest to jedynie strona wizytówka, warto rozwinąć ją o opis Twojej działalności, pokazanie Ciebie i Twoich współpracowników oraz blog, na którym będziesz dodawać eksperckie wpisy, jak i te pokazujące codzienność w Twojej firmie. Pamiętaj, że roboty wyszukiwarek i internauci cenią artykuły z unikalną, nieskopiowaną treścią. Tutaj przeczytasz więcej o korzyściach prowadzenia bloga firmowego.
Zoptymalizuj stronę internetową
Meta tagi, odpowiednie nagłówki, słowa kluczowe, poprawnie zrobione przekierowania, mapa strony czy plik robots.txt – to wszystko, a także wiele innych czynników, ma wpływ na widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Nie tylko treść na stronie się liczy, warto więc też dobrze zoptymalizować swoją stronę od strony technicznej. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób optymalizować swoją stronę i od czego w ogóle zacząć jej pozycjonowanie to warto skierować się o pomoc do firm zajmujących się tym, gdyż zainwestowanie w efektywne działania SEO z pewnością Ci się zwróci.
Szybkość ładowania strony internetowej
Kolejnym czynnikiem, który wpływa zarówna na UX, jak i wyższe pozycje w wyszukiwarce jest szybkość ładowania strony internetowej. Jak myślisz czy użytkownik będzie czekał cierpliwie aż strona się załaduje, czy raczej poszuka innego miejsca w sieci, gdzie znajdzie to samo, co oferujesz Ty? Raczej stronę odrzuci, a Ty stracisz potencjalnego klienta. Dlatego tak ważnym jest aby kod Twojej strony był niezaśmiecony, obrazki miały odpowiedni rozmiar, a wszelkie wtyczki były wykorzystywane jedynie wtedy, kiedy są niezbędne.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Linki zewnętrzne w dużym stopniu wpływają na pozycjonowanie stron internetowych. Dlatego warto publikować wartościowe treści, na wartościowych stronach internetowych z linkiem do naszej witryny. Należy tu jednak pamiętać o silnej dywersyfikacji oraz niespamowaniu internetu. Treść otaczająca link powinna być unikalna i ciekawa zarówno dla użytkownika, jak i robota wyszukiwarki.
Nie tylko backlinki (linki zewnętrzne) mają moc do generowania ruchu na stronie. Ważna jest również wewnętrzna struktura linkowania. Kiedy budujesz treści na stronie pamiętaj, aby pozostawić sobie możliwość budowania linków wewnętrznych. Jest to pomocne nie tylko w pozycjonowaniu, ale ułatwia użytkownikowi poruszanie się po stronie. Ciekawym rozwiązaniem linkowania wewnętrznego w sklepach internetowych są boksy typu: Inni klienci kupili również; To też może Ciebie zainteresować; Zobacz też itp., które zachęcają do przejścia na podstrony innych produktów.
Social media
Facebook, Instagram, Twitter, Google+ czy Pinterest to najpopularniejsze dziś media społecznościowe. Dzięki nim jedni zyskują na sławie, a inni rozwijają swoje biznesy. Warto więc, aby Twoja firma również posiadała konto na jednym lub kilku portalach należących do mediów społecznościowych. Pamiętaj jednak, że każde z mediów społecznościowych charakteryzuje się nieco innym rodzajem komunikacji, więc skieruj tam swoje działania, gdzie będą najbardziej skuteczne. Dzięki publikowaniu linków do swojej strony czy po prostu przyjemnej komunikacji z fanami lub followersami szybko zwiększy się również ruch na Twoje stronie lub w sklepie internetowym.
E-mail marketing
O marketingu e-mailowym wielu przedsiębiorców dzisiaj zapomina, a można dzięki niemu pozyskać skuteczny wzrost ruchu na stronie. Twórz więc newsletter, zbieraj subskrybentów i przypominaj im o nowych produktach na Twoje stronie, aktualnych promocjach czy usługach, które pojawiają się w Twojej ofercie. Zachowaj jednak ostrożność i nie bombarduj subskrybentów ciągłymi wiadomościami o każdej zmianie na stronie, gdyż mogą szybko zrezygnować z przesyłanych przez Ciebie informacji.
Strona responsywna to dziś podstawa
Responsywne strony internetowe to dzisiaj konieczność - połowa ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, a każde z nich ma inną rozdzielczość czy przekątną wyświetlacza. Twoja strona internetowa powinna potrafić dopasować się do każdego urządzenia i to w taki sposób, aby była czytelna, a użytkowanie jej nie wymagało większego wysiłku. Dzięki zastosowaniu technologii RWD użytkownicy mobilni nie będą omijać Twojej strony z daleka. Responsywna strona internetowa to też możliwość na podwyższenie swojej pozycji w Google, który bardziej respektuje tego typu witryny.
Wyżej wymienione czynniki, mające wpływ na generowanie ruchu na stronie internetowej czy w sklepie internetowym, to tylko niektóre kanały, które można wykorzystać w marketingu internetowym. Opcji, które jesteś w stanie wykorzystać jest o wiele więcej, chociażby współpraca z blogerami czy kanał na YouTube. Pamiętaj, że każde skuteczne działanie, generujące ruch na Twojej stronie jest dobrą inwestycją, która z pewnością zwróci Ci się z nadwyżką.