Przejdź do treści

Zwiększ sprzedaż, dzięki 27 pomysłom na promocje Black Friday.

Pobierz listę
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

osCommerce – co to jest?

Opublikowane: 
Czas czytania
: 2 min

osCommerce – definicja

osCommerce to system do zarządzania handlem i sklepem internetowym. Co istotne, jest to rozwiązanie, z którego można korzystać bezpłatnie. To oprogramowanie typu open source – jego kod jest dostępny publicznie, można go dowolnie edytować i dostosować do swoich potrzeb. osCommerce zapewnia mnóstwo funkcji związanych z marketingiem i zarządzaniem. Wraz z systemem otrzymujemy zestaw narzędzi, które są niezbędne lub przydatne w prowadzeniu sprzedaży online. Dzięki dostępnym możliwościom sklep można wygodnie i szybko dostosować do indywidualnych oczekiwań. Jest to platforma, dzięki której można prowadzić sprzedaż skierowaną na różne rynki, do różnych krajów.

osCommerce – podstawowe informacje

  • Rodzaj oprogramowania – system CMS dla sklepu
  • Rok wydania – 2000
  • Język programowania – PHP
  • Dystrybucja – dostępny na zasadzie open source
  • Oficjalna strona – oscommerce.com

Funkcjonalności platformy osCommerce

osCommerce v4 to funkcjonalne rozwiązanie, które zapewnia opcje potrzebne do prowadzenia sprzedaży online. Oto wybrane funkcje, z których można korzystać dzięki temu oprogramowaniu:

  1. w pełni zarządzalny back-end, dzięki czemu bez wiedzy programistycznej można wdrożyć oczekiwane zmiany;
  2. integracje z popularnymi systemami płatniczymi;
  3. obsługiwanie wielu kanałów sprzedaży;
  4. rozwiązania, dzięki którym można optymalizować witrynę pod wymagania popularnych wyszukiwarek;
  5. wdrożenie różnych opcji dostawy, w tym uzależnionych od np. kwoty zamówienia;
  6. osCommerce v4 daje możliwość tworzenia atrakcyjnych, rozbudowanych stron produktowych.

Zalety i wady platformy osCommerce

osCommerce v4, czyli najnowsza wersja jednego z najstarszych systemów CMS, ma zarówno wady, jak i zalety. Do plusów tego rozwiązania należy zaliczyć:

  • rozwój – oprogramowanie nie stoi w miejscu, jest cały czas rozwijane;
  • open source – to rozwiązanie, z którego można korzystać za darmo i dowolnie je modyfikować;
  • elastyczność i skalowalność – system sprawdzi się zarówno w przypadku małych, średnich, jak i dużych sklepów;
  • społeczność – liczy ona ponad 300 tys. osób;
  • wiele integracji – bez problemów można korzystać dzięki osCommerce v4 z zewnętrznych usług kurierskich, płatniczych i innych;
  • wielu ocenia ten system jako potężną platformę e-commerce.

Natomiast jeśli chodzi o wady osCommerce v4, to można do nich zaliczyć:

  • wymaganie zakupu usługi hostingowej, jej konfiguracji, instalacji strony;
  • brak wsparcia technicznego;
  • niektórzy oceniają, że jest trudno skalowalny;
  • część użytkowników twierdzi, że system jest podatny na błędy.

Moduły i integracje do osCommerce

osCommerce v4 pozwala na skorzystanie z ponad 9 tys. pluginów, dzięki którym można uzyskać oczekiwane możliwości. Oto przykładowe integracje, które są możliwe w przypadku tego rozwiązania:

  • BaseLinker – dzięki niemu możliwe jest m.in. połączenie osCommerce v4 z serwisami marketplace typu Allegro, eBay czy Amazon;
  • SubiektGT – integracja z systemem ERP;
  • systemy płatności;
  • kurierzy.
Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA