Przejdź do treści
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Adobe Experience Manager – co to jest?

Data aktualizacji: 
Czas czytania
: 4 min

Adobe Experience Manager – definicja

Adobe Experience Manager, inaczej Adobe AEM to rozwiązanie, które umożliwia tworzenie usług cyfrowych i zarządzanie nimi. To jednocześnie system zarządzania treścią, zasobami cyfrowymi i usługa w chmurze. Platforma Adobe umożliwia administrowanie wszystkimi kanałami online w jednym miejscu. To natomiast krok do zwiększenia skuteczności marketingu online.

Podstawowe zalety Adobe Experience Manager

Adobe AEM to platforma, która pomaga firmom wyróżnić się, zwiększyć efektywność, produktywność i przychody. Oto wybrane zalety Adobe Experience Manager:

  • sprawne przeszukiwanie mediów – na podstawie metadanych możesz wyszukiwać np. zdjęcia. Dzięki temu znalezienie oczekiwanego pliku jest łatwiejsze, gdyż bazuje się na tagach przypisanych przez użytkownika, a nie nadanych automatycznie;
  • lepsze zarządzanie zadaniami – rozwiązanie pomaga administrować zadania. Daje również bardziej szczegółowe możliwości analityczne. Można pracować w sposób uporządkowany nad wieloma projektami jednocześnie. Można również prowadzić rozmowy, organizować zasoby multimedialne i czuwać nad realizacją kolejnych zadań;
  • łatwe zarządzanie zasobami cyfrowymi – Adobe AEM umożliwia konwersję plików do różnych formatów, aby zapewnić odpowiednie rozwiązania korzystającym z różnych urządzeń i kanałów;
  • elastyczność;
  • łatwość użytkowania;
  • możliwość korzystania z dodatków od firm trzecich.

Funkcje Adobe Experience Manager

AEM oferuje bardzo rozbudowany pakiet narzędzi, przy pomocy których można kreować całe cyfrowe doświadczenia, a nie tylko zarządzać treściami. Poniżej prezentujemy pięć najciekawszych, naszym zdaniem, funkcji Experience Managera.

Sites

Narzędzie do rozwoju stron internetowych oraz publikowania treści. Przy jego pomocy możesz stworzyć responsywną, dostosowaną do każdego urządzenia stronę – i równie responsywny content. Do dyspozycji masz:

  • dziesiątki gotowych szablonów;
  • rozbudowane opcje customizacji;
  • narzędzia do optymalizacji strony i przeprowadzania testów UX;
  • generatywną AI, ułatwiającą tworzenie i personalizację treści.

To wszystko w bardzo zautomatyzowanym środowisku programistycznym, opartym na zasadzie „build less”.

Assets

Zaawansowane narzędzie do zarządzania zasobami cyfrowymi. Pozwala w jednym miejscu zorganizować wszystko, co może się przydać podczas prowadzenia działań marketingowych – filmy, grafiki, nawet modele 3D. Sporą zaletą jest tu integracja z całym ekosystemem Adobe Creative Cloud.

Forms

Narzędzie do tworzenia formularzy oraz automatyzacji całego procesu onboardingu nowych i potencjalnych klientów. Pozwala nie tylko projektować same formularze, ale i zbudować wszystko, co dookoła nich – od procesów autoryzacji nowych użytkowników po wysyłkę spersonalizowanych wiadomości.

Guides

Bardzo ciekawą funkcją, której odpowiedników na próżno szukać w innych CMS-ach, jest AEM Guides. To odrębne narzędzie do zarządzania treściami technicznymi: dokumentacją produktów, instrukcjami, poradnikami, itp. – kierowanymi do klientów oraz pracowników firmy.

Screens

Równie oryginalną częścią platformy AEM jest Screens, które pozwala zarządzać treściami wyświetlanymi na…wyświetlaczach w przestrzeni fizycznej: w punktach sprzedaży, w centrach handlowych i innych przestrzeniach publicznych.

Kto korzysta z Adobe AEM?

Możliwości i popularność Adobe Experience Manager powodują, że po oprogramowanie sięga wiele cenionych marek. Skorzystały z niego m.in. Ford, T-Mobile, Samsung, Nike i GoPro. Dlaczego akurat to rozwiązanie? AEM to po prostu bardzo dobry i stosunkowo tani sposób na uzyskanie oczekiwanych doświadczeń.

Nad projektowaniem, budowaniem i testowaniem oprogramowania opartego na Adobe Experience Manager pracują programiści. Ich zadaniem jest integracja tego systemu z rozwiązaniami, które wykorzystywane są w firmie. Muszą również analizować skuteczność poszczególnych integracji, ich wydajność i niezawodność.

Porównanie AEM z innymi systemami zarządzania treścią

Co wyróżnia Adobe Experience Manager na tle innych systemów zarządzania treścią? Najważniejsze – to platforma komercyjna. Zatem w przeciwieństwie do WordPressa, Drupala i innych open source’owych CMS-ów, już za sam dostęp do AEM trzeba zapłacić. W zamian możesz liczyć na stałe wsparcie techniczne od Adobe, co jest sporym plusem.

Już od kilku lat AEM działa również w chmurze. Jest to kolejna zaleta, ponieważ taki model znacząco uprościł proces wdrożenia systemu, zwłaszcza w większych firmach. Przy okazji warto wspomnieć o ścisłej integracji AEM z innymi usługami Adobe, przede wszystkim ze wspomnianym Creative Cloud, które też są mocno oparte na tej technologii.

Z drugiej strony, Experience Manager wypada bladziej na tle open sourcowych platform jeśli chodzi o elastyczność i skalowalność całego zaplecza strony. Budując witrynę np. na Drupalu, możesz korzystać z tysięcy unikalnych modułów tworzonych przez społeczność platformy, swobodnie je modyfikować i wybierać, które z nich wdrożysz. AEM niejako skazuje na pracę z narzędziami proponowanymi przez developerów Adobe. To samo w sobie nie musi być wadą – do momentu, gdy strona będzie potrzebować bardziej customowych rozwiązań.

Oceń wpis
4.6
Ocena: 4.7 Liczba głosów: 36

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA