Platforma Magento i jej 12 znanych rozszerzeń
Jeśli korzystasz z Magento jako Twojej platformy e-commerce, jesteś z pewnością świadomy, że podstawowy zestaw narzędzi nie jest w 100 % wystarczający. Pamiętaj, że platforma Magento jest niezwykle skalowalna i posiada wiele napisanych pod nią rozszerzeń, które zwiększą możliwości Twojego e-sklepu. W Magento Connect znajdziesz narzędzia do zarządzania e-mailami, automatyzacji marketingu, mediów społecznościowych, optymalizacji konwersji i wiele więcej. Poniżej znajdziesz popularne rozszerzenia na Magento.
1. MatrixRate
Jedną z czynności, które przynajmniej na początku działalności Twojego e-sklepu będą sprawiać Ci spory problem, będzie zarządzanie dostawami. Ceny dostaw niestety różnią się w zależności od wielkości wysyłanego przedmiotu, adresu dostawy czy też cen operatora obsługującego przesyłkę. MatrixRate pozwala ten problem rozwiązać, dopasowując ceny do różnych parametrów przesyłki.
2. Yotpo Product reviews
Dobre recenzje zwiększają konwersję i jest to faktem. Yotpo to rozszerzenie, które w tym celu niezwykle pomaga, gdyż na podstawie recenzji użytkowników, generuje content, czyli np. pokazuje produkty, które również przeglądały osoby recenzujące. Dodatkowo obsługuje wiele języków.
3. Olark
Chcesz, aby klienci Twojego e-sklepu zbudowanego na platformie Magento, kontaktowali się z Tobą na live chacie? Olark się tym zajmie. Nie jest to oczywiście jedyny dostępny chat box, ale jest jednym z lepszych ze względu na możliwość dostosowania oraz raportowanie. Olark dobrze integruje się z Zendeskiem.
4. XML map creator
Rozszerzenie XML map creator pozwala na łatwe zaimplementowanie oraz stworzenie wielu map strony. Mapa strona w formacie XML daje dla strony/sklepu internetowego spore korzyści, przede wszystkim ułatwia wyszukiwarkom zobaczenie całej strony internetowej, dzięki czemu jest ona lepiej indeksowana i ma możliwość lądowania na wyższych pozycjach w SERP-ach, a co za tymi idzie ruch organiczny w Twoim e-sklepie potencjalnie się zwiększy.
5. SERP Editor
Poprawa Twojego CTR to najlepsza metoda, aby zwiększyć konwersję. Jeśli chcesz więcej sprzedawać, upewnij się, że podstrony Twoich produktów posiadają meta title, meta description oraz słowa kluczowe. Tworzenie tych elementów w czasie rzeczywistym ułatwia właśnie wtyczka SERP Editor, gdyż natychmiast otrzymujesz przykład tego, co zostało stworzone i jak będzie wyglądało w wyszukiwarce Google.
6. Automatic Internal Links
Dzięki jednemu z rozszerzeń, które udostępnia platforma Magento, linkowanie wewnętrzne będzie o wiele prostsze. Jak wiadomo linkowanie wewnętrzne jest niezwykle ważne dla SEO, ale także dla przyjaznej nawigacji i zwiększaniu ruchu, chociażby na starszych, nieodwiedzanych podstronach, które są tematycznie związane z aktualnym tematem.
Poprzez wtyczkę Automatic Internal Links, linkowanie wewnętrzne tworzone będzie automatycznie poprzez linkowanie słów kluczowych czy całych fraz. Dzięki temu Twoja pozycja w Google wzrośnie, zwiększysz ważność niektórych stron oraz słów kluczowych, zapewnisz wyszukiwarce bardziej płynne indeksowanie Twojego sklepu internetowego, a także sprawisz, że doświadczenie klientów z Twoim sklepem internetowym będzie lepsze.
7. Bronto
Świetnym sposobem na zwiększenie własnych dochodów, poprzez zindywidualizowane kampanie e-mailowe oraz krzyżowe, opierające się o różne źródła przekazu jest rozszerzenie Bronto. Wtyczka analizuje różne parametry zakupów pojedynczych klientów, takie jak średnia wartość zamówień, wartość ostatniego zamówienia czy całkowity dochód z danego klienta. Następnie wysyła wiadomości z Twojego e-sklepu, ze spersonalizowaną ofertą. Bronto dzieli również klientów poprzez ich preferencje zakupowe. Dzięki temu narzędziu stworzonemu na platformę Magento wyślesz prosty newsletter, ale również automatyczne przypomnienia do list życzeń czy porzuconych koszyków.
8. Address Label Printing
Address Label Printing to świetne rozszerzenie pozwalające na tworzenie i drukowanie etykiet wysyłkowych, które są przyczepiane do paczek. Dzięki temu rozszerzeniu wydrukujesz etykietę wprost z panelu administracyjnego platformy Magento, możesz w nim ustalić rozmiar etykiety czy informacje o wysyłanym przedmiocie.
9. Fooman Google Analytics
Czym byłaby platforma Magento bez odpowiedniej analityki! Rozszerzenie to pozwala na jeszcze głębsze analizowanie z Twojego konta w Google Analytics, takie jak śledzenie zakupów i konwersji z Twoich kampanii Adwords.
10. Layered Navigation
Nawigacja w sklepie internetowym jest niezwykle ważna, a im jest prostsza i bardziej precyzyjna, tym większą masz pewność, że klient w Twoim sklepie internetowym się nie zgubi, a tym samym nie przejdzie do konkurencji. Dzięki rozszerzeniu Layered Navigation dodasz nowe filtry do wyszukiwarki produktów czy breadcrumbs, dzięki którym powyższe rzeczy, czyli łatwiejsza nawigacja w Twoim e-sklepie, będą osiągalne.
11. One Page Checkout
One Page Checkout to rozszerzenie, które ułatwi dokonywanie zakupów Twoim klientom. Dzięki temu rozwiązaniu z zakupów, które klient musiał dokonać na 4-6 podstronach, przechodząc przy tym przez wielu kroków, teraz załatwi wszystko na jednej, prostej podstronie. Szybszy proces zakupowy zwiększa konwersję i zmniejsza porzucanie koszyków.
12. Nitrogento
Każda milisekunda w ładowaniu strony internetowej się liczy. Długo ładujące się sklepy internetowe są często przez potencjalnych klientów porzucane na rzecz lepiej zoptymalizowanej konkurencji. Wtyczka Nitrogento przyśpiesza ładowanie sklepu internetowego, ustawiając odpowiednie cashowanie stron. Minusem rozszerzenia jest wysoka cena, jednak zakup jest jak najbardziej opłacalny.
Powyższe rozszerzenia do Magento to oczywiście niewielki ułamek tego, co znajdziesz w Magento Connect - oryginalnym sklepie platformy. Są one jednak niezwykle przydatne i warto je posiadać w swoim e-sklepie.