Przejdź do treści

Nowe szaty pszczół! Dowiedz się więcej o rebrandingu naszej marki.

Pobierz e-book
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Czy warto zainwestować w wersję PWA swojego sklepu Magento?

Kategoria: 
Opublikowane: 
Czas czytania
: 4 min

Jeżeli jesteś sprzedawcą, który rozważa wprowadzenie nowego rozwiązania, to zapewne zastanawiasz się nad tym całym zamieszaniem wokół PWA, czyli Progressive Web Application. Czy jest to inwestycja, w którą warto się zaangażować?

Czym są Progressive Web Application (PWA)

W tym artykule dowiesz się:

  • Czym jest PWA i jakich korzyści dostarcza?
  • Gdzie zastosowanie PWA przyniosło wspaniałe rezultaty?
  • Czy warto korzystać z PWA, jeżeli większość klientów nie pochodzi z mobile?
  • Jak tworzy się wersję PWA sklepu internetowego?

Magento PWA – czy warto?

Progressive Web Application to mobilna wersja strony, która działa praktycznie tak samo jak aplikacja mobilna. Nie wymaga jednak pobrania ze sklepu z aplikacjami. Strony PWA przypominają natywne aplikacje. Nie potrafią jednak odwzorować wszystkich ich cech, ale są szybsze w działaniu, utrzymaniu i zarządzaniu. Aktualizacje są dokonywane jednorazowo. Nie musisz poprawiać i aktualizować wersji na Androida, następnie na iOS, a na koniec martwić się, czy sama strona internetowa działa poprawnie. Interesuje Cię jedynie wersja PWA.

Prawdopodobnie najważniejszą cechą z punktu widzenia klienta jest to, że nie musi on odwiedzać App Store czy Google Play, aby pobrać aplikację. Wersja PWA może być dostępna z domyślnego widoku w przeglądarce internetowej na telefonie.

Koszt utworzenia wersji PWA jest znacznie tańszy niż koszt zbudowania od nowa aplikacji natywnej. Dodatkowo strony PWA działają także wtedy, gdy użytkownik jest offline – nawet najbardziej responsywne strony nie dają takich możliwości.

Przykłady zastosowania technologii PWA

Istnieje już wiele firm, które wykorzystały omawianą technologię. Wiązało się to wielokrotnie z naprawdę wspaniałymi rezultatami.

AliExpress

User experience aplikacji mobilnej AliExpress było na przyzwoitym poziomie, czego jednak nie dało się powiedzieć o domyślnej wersji na stronę internetową. Co gorsza, nie każdy pobierał samą aplikację.

Firma zdecydowała się zatem zastosować Progressive Web Application, aby wyciągnąć jak najwięcej z mobilnej wersji aplikacji oraz dotrzeć do większej ilości odbiorców. Wyniki były zdumiewające:

  • konwersja wzrosła o 104%
  • długość trwania sesji wzrosła o 74% na wszystkich przeglądarkach
  • użytkownicy podczas sesji odwiedzali dwa razy więcej podstron

Trivago

Trivago zdecydowało się zastosować PWA, aby zapewnić stronom wyświetlanym na urządzeniach mobilnych funkcjonalność aplikacji natywnych jak dostęp offline, czy powiadomienia push.

Rezultaty także były wspaniałe:

  • zaangażowanie na stronie wzrosło o 150%
  • ilość click-out’ów do stron hoteli wzrosła o 97%

Twitter

Twitter Lite Progressive Web Application łączy w sobie najlepsze funkcje nowoczesnej strony wraz z cechami aplikacji natywnej. Twitter zastosował powiadomienia push, które działają tak, jak te z aplikacji oraz pojawiają się nawet wtedy, gdy przeglądarka internetowa użytkownika nie jest włączona.

Rezultaty:

  • ilość odwiedzanych stron podczas sesji wzrosła o 65%
  • liczba wysyłanych tweetów wzrosła o 75%
  • bounce rate spadł o 20%

Czy warto zastosować PWA, jeżeli większość klientów nie przychodzi z mobile?

Powyższe przykłady jasno pokazują, że PWA daje wiele korzyści. Czy warto jednak decydować się na niego w każdym przypadku? Oczywiście PWA jest głównie skierowany do użytkowników mobilnych. Jednak ulepszenia, jakie daje PWA, pozytywnie wpłyną także na wersję desktopową. Twoja strona zacznie działać sprawniej niezależnie od tego, jaki odsetek ruchu stanowi mobile.

Co ciekawe, rosnące znaczenie ma także desktop PWA. Coraz więcej przeglądarek zapewnia już wsparcie dla tego rozwiązania. Stanowi to kolejny krok w kierunku tworzenia stron, które są w pełni PWA. Dodatkowo ci, którzy zaadoptują PWA znacznie wcześniej, będą mieli później mniej problemów z implementacją tego rozwiązania.

Jak tworzy się wersję PWA sklepu Magento?

Czy developerzy muszą korzystać z istniejącej wersji sklepu na Magento i wprowadzić tylko kilka poprawek? Nie do końca. Da się oczywiście korzystać z rdzenia, czyli elementów backendu. One nie muszą być zmieniane. Pewne modyfikacje będę potrzebne w przypadku komponentów, w których są wykorzystywane API. Jeśli zaś chodzi o frontend – PWA nie korzysta z layoutu motywu Magento i jego struktury.

Do tworzenia wersji PWA wykorzystuje się narzędzie od Magento (PWA Studio) albo istniejący framework jak Deity czy Vue Storefront. Jakiegokolwiek podejścia nie zastosujemy, JavaScript będzie bardzo intensywnie wykorzystywany, aby osiągnąć odpowiedni workflow. Tak czy inaczej, całe user experience związane z frontend’em jest tworzone na nowo w przypadku PWA.

Podsumowanie

Żyjemy w świecie, który jest „mobile-first”. Sklepy internetowe także muszą stosować się do tego trendu. Stosowanie PWA daje naprawdę świetne rezultaty jak:

  • wzrost zaangażowania na stronie,
  • przyśpieszony czas ładowania,
  • zwiększone konwersje.

Warto zatem już teraz zastanowić się nad tym rozwiązaniem w przypadku swojego sklepu internetowego, aby nie pozostać później w tyle za nowymi trendami.

Zapisz się do darmowego newslettera

Czytaj treści tworzone przez developerów i marketingowców 

CAPTCHA
Oceń wpis
4.5
Ocena: 4.6 Liczba głosów: 26

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA