Newsletter – czym jest i dlaczego warto mieć go na stronie?
E-mail marketing od lat jest jednym z najtańszych i najprostszych sposobów dotarcia do nowego klienta. Jednym z rodzajów komunikacji opartej o pocztę elektroniczną jest newsletter. Dlaczego warto go stosować?
Programy do mailingu – przegląd
Programy do mailingu – przegląd
Mailchimp
Mailchimp jest zagranicznym narzędziem służącym do wysyłania kampanii mailowych. Program jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Możesz go zintegrować z większością popularnych CMS-ów. Wersja darmowa pozwala na wysyłanie maili do 500 odbiorców. Maksymalna, miesięczna liczba maili dla tej wersji wynosi 1000. Takie parametry pozwalają na bezpłatne korzystanie z programu mniejszym sklepom czy stronom, które nie mają dużej liczby subskrybentów.
Tworzenie grafik na potrzeby newslettera w Mailchimpie jest bardzo przyjazne. Istnieją bowiem gotowe szablony, które można odpowiednio spersonalizować. Oczywiście nie musisz z nich korzystać. Istnieje również możliwość użycia własnych grafik. Przydatne w Mailchimpie są również darmowe statystyki, które pokażą Ci skuteczność Twojej kampanii.
Ponadto narzędzie oferuje wiele funkcji ułatwiających codzienną pracę, jak m.in. gotowe templatki zapisu do newslettera, wiadomości na urodziny itp.
MailerLite
Na początku 2024 roku FreshMail oraz MailerLite połączyły siły, aby stworzyć niezawodne narzędzie do e-mail marketingu. MailerLite Polska łączy najlepsze cechy FreshMaila z nowoczesnymi funkcjami MailerLite.
Plan darmowy oferuje możliwość wysyłania 12000 maili miesięcznie maksymalnie do 1000 odbiorców. Dostępne są również trzy plany płatne różniące się liczbą użytkowników mogących korzystać z narzędzia, supportem i oferowanymi funkcjami. Przykładowo przy 5000 odbiorcach zapłacisz 179 zł lub 299 zł miesięcznie. Droższy pakiet oferuje m.in. wparcie 24/7, rozszerzony e-mail marketing automation czy pop-upy promocyjne.
Dla dużych firm powyżej 100000 odbiorców narzędzie przewiduje plan Enterprise.
Getresponse
Getresponse to zaawansowany program służący do e-mail marketingu. Oferuje takie funkcje takie jak edytor wiadomości, kreator landing pages, formularze, autorespondery, tworzenie zaawansowanych analiz, testy A/B czy scenariusze komunikacyjne. Wszystkie te parametry powodują, że Getresponse jest narzędziem wszechstronnym, z którego warto korzystać, mając wielu subskrybentów.
Narzędzie oferuje aż cztery plany rozliczeniowe, w zależności od Twoich potrzeb. Za najtańszy z nich zapłacisz 199 zł w rozliczeniu miesięcznym przy 5000 odbiorcach. Najdroższy pakiet zawiera spersonalizowane rozwiązania oraz dedykowaną obsługę klienta. Kosztuje 2749 zł na miesiąc.
Podsumowanie
Podsumowanie
Prowadzenie ciekawego i wartościowego newslettera jest w stanie znacząco podnieść efektywność Twoich działań marketingowych i umożliwi Ci budowanie relacji z klientami. Ponadto oferuje bardzo wysoki zwrot inwestycji. Jeśli jeszcze zastanawiasz się nad wprowadzeniem newslettera do swojego biznesu, nie zwlekaj! Możesz na tym tylko zyskać.