Remarketing – sposób na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej
Remarketing jest skuteczną metodą docierania do odbiorców, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę internetową, lecz opuścili ją, nie dokonując żadnego pożądanego działania. Dowiedz się, jak poprzez kampanię remarketingową wpłynąć na potencjalnych klientów i zwiększyć ruch na Twojej witrynie.
Czym jest remarketing?
Często zdarza się, że na przeglądanych przez nas stronach wyświetlają się reklamy produktów sklepów online, które wcześniej odwiedziliśmy, lecz nie dokonaliśmy w nich zakupu. Pokazywanie się banerów z obejrzanymi uprzednio towarami i usługami nie jest kwestią przypadku. Wspomniane reklamy pojawiają się na przykład w sieci reklamowej partnerów Google, czyli m.in. na popularnych witrynach. Zwykle mają postać graficzną – taka forma najbardziej przykuwa wzrok. Podstawowe kampanie remarketingowe są zbiorem działań mających ponownie sprowadzić użytkownika na konkretną stronę internetową. Adresuje się je do wszystkich odbiorców, próbując wypracować bliższą relację z potencjalnymi klientami.
Jak działa remarketing?
Remarketing, czyli działania marketingowe skierowane do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twój serwis internetowy i nie dokonali konwersji, funkcjonuje w oparciu o ciasteczka. Pliki cookie gromadzą informacje o odwiedzających witrynę. Pozwalają też na wyświetlanie reklam odbiorcom za pośrednictwem różnych kanałów. Ciasteczka mają ograniczony czas istnienia i znikają po jego upływie. Użytkownicy usuwają je także, gdy kasują historię przeglądarki.
Kampania remarketingowa krok po kroku
Aby rozpocząć kampanię remarketingową i zwiększyć ruch na stronie, należy wyposażyć swoją witrynę w odpowiedni skrypt zapisujący pliki cookies u odwiedzających ją użytkowników. Warto pamiętać, że również podstrony powinny posiadać wspomniany skrypt. Wówczas zyskamy pewność, że treści reklamowe rzeczywiście uwzględniają produkty i usługi, które mogły zainteresować potencjalnego klienta. Po dodaniu skryptów do podstron trzeba skorzystać na przykład z narzędzi AdWords i zaplanować kampanie reklamowe dla wybranych grup produktów i usług. Zaleca się określenie liczby wyświetleń reklamy dla każdej osoby z listy remarketingowej, by uniknąć sytuacji, gdy nasza reklama wydaje się wszechobecna i nachalna. Dla sprawnie przeprowadzonego remarketingu kluczowe okazuje się dopasowanie działań do konkretnych typów użytkowników na podstawie ich aktywności na stronie, a także zdefiniowanie okna konwersji.
Kampania remarketingowa – ile kosztuje?
Koszty kampanii remarketingowej uzależnione są od liczby kliknięć. Nie ma płatności za wyświetlenie reklamy, lecz za kliknięcia i wejścia na stronę internetową. Wejścia niedokonywane przez kliknięcie baneru nie wiążą się z opłatą. W przypadku Google AdWords właściciel/administrator witryny wygodnie zarządza kampanią i ustala budżety dzienne. Należy wiedzieć, że do kosztów remarketingu zalicza się też opłata za przygotowanie banerów, jeśli nie używaliśmy darmowego narzędzia do ich stworzenia.
Zalety remarketingu
Rematketing przynosi stosunkowo szybkie i zadowalające efekty. Spersonalizowane reklamy zwiększają sprzedaż i wywołują pożądane działania na stronie internetowej. Jeśli wdrażasz kampanię remerketingową, użytkownicy prawdopodobnie wrócą do sklepu online, w którym poprzednio nie dokonali zakupu ani nie zapoznali się z ofertą. Dzięki remarketingowi zwiększysz ruch na Twojej stronie i możesz liczyć na to, że dotychczasowi klienci zainteresują się usługami lub produktami podobnymi do wcześniej wybranych.
Opisane działania zbudują długotrwałą relację z odbiorcami naszych treści i wpłyną na przyszłe decyzje użytkowników. Remarketing pozwala oddziaływać na niezdecydowanych klientów i przyciągać ich zainteresowanie. Prowadząc kampanię w Google AdWords,z powrotem sprowadzasz użytkowników na Twoją stronę internetową. Wspierasz w ten sposób inne działania marketingowe, co bezpośrednio przekłada się na większą sprzedaż. Niezależnie od tego czy prowadzisz własny sklep internetowy, czy promujesz swoje usługi, nigdy nie pozwalaj swoim potencjalnym klientom o sobie zapomnieć. W tym zadaniu pomoże Ci właśnie remarketing.