Ile kosztuje sklep na Shopware?
Shopware to sprawdzona platforma e-commerce, z której korzysta wiele sklepów. Choć większość z nich pochodzi z krajów niemieckojęzycznych, to w ostatnim czasie rozwiązanie zyskuje coraz więcej zwolenników na całym świecie, w tym w Polsce. Jeśli zastanawiasz się nad skorzystaniem z tej technologii w swoim projekcie, zapewne chciałbyś ustalić, ile kosztuje sklep Shopware. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytanie. Przyjrzymy się różnym czynnikom, które mają wpływ na finalny koszt w przypadku takiego wdrożenia.

Cena sklepu Shopware – agencja czy freelancer?
Cena sklepu Shopware – agencja czy freelancer?
Jeśli masz podstawowe umiejętności lub zatrudniasz na etacie odpowiednich pracowników, prawdopodobnie będziesz w stanie zrealizować wdrożenie we własnym zakresie. W takiej sytuacji koszty Shopware będą na pewno mniejsze. Jeśli jednak chcesz skorzystać z usług ekspertów podczas przeprowadzania wdrożenia, do wyboru masz w zasadzie dwie główne opcje – agencję/software house lub freelancera. Przyjrzyjmy się, jakie zalety i wady towarzyszą obu rozwiązaniom.
Agencja/software house
Agencja/software house
Agencja to na pewno bardzo dobry wybór, jeśli chcesz przygotować średniej lub dużej wielkości sklep na Shopware. Takie wdrożenia to rozbudowane projekty, przy których konieczne jest staranne zaplanowanie pracy wielu specjalistów. Nawet gdyby podczas realizacji projektu pojawiły się niespodziewane komplikacje, software house dysponuje dużymi zasobami, dzięki czemu szybko przydzieli innych pracowników do poszczególnych zadań.
Z drugiej strony koszty wdrożenia przy takiej opcji są wyższe. Wycena obejmuje w końcu nie tylko samą usługę, ale i inne wydatki operacyjne, jakie ponosi agencja (np. utrzymanie biura, rozbudowany marketing itp.). Jeśli jednak wybierzesz dobry software house, taka inwestycja na pewno będzie się opłacać.
Freelancer
Freelancer
Freelancer, czyli pojedynczy specjalista, sprawdzi się w przypadku mniejszych wdrożeń, jak i przy niewielkiej rozbudowie już istniejących sklepów. W zależności od tego, jak zorganizujesz pracę, może on być w danym czasie skupiony jedynie na Twoim projekcie. Dzięki temu pozostaniesz z nim w bezpośrednim kontakcie, co na pewno pomoże przy realizacji poszczególnych etapów projektu (np. wprowadzaniu zmian w gotowy szablon graficzny). Wynajęcie kogoś takiego znacząco obniża koszty wdrożenia.
Z drugiej strony zatrudnienie freelancera ma swoje ograniczenia. Jest to jedna osoba, więc zakres realizacji jest znacznie mniejszy. Oprócz tego nieprzewidziane zdarzenia (np. choroba) mogą stanowić poważną przeszkodę w realizacji projektu. Jeśli jednak znajdziesz dobrego specjalistę, będziesz w stanie zrealizować jakościowe wdrożenie w przystępnej cenie.
Jaki wpływ na koszt Shopware ma wersja platformy?
Jaki wpływ na koszt Shopware ma wersja platformy?
Koszty wdrożenia to jedno – drugą kwestią jest sama opłata za dostęp do platformy. Obecnie z Shopware można korzystać albo na podstawie darmowej Community Edition, albo któregoś z trzech planów subskrypcji.

Źródło: shopware.com/en/pricing/
Community Edition
Open source’owa wersja Shopware, której kod źródłowy (w wersji 6) jest dostępny za darmo na oficjalnej stronie platformy.
Community Edition zostawia Ci pełną swobodę co do tego, gdzie będziesz hostować swoją platformę; możesz ją też dowolnie customizować pod swoje potrzeby. Oczywiście, w przypadku tej edycji nie masz dostępu do wsparcia technicznego producenta – to duży minus – ale społeczność Shopware jest całkiem liczna i aktywna, więc w razie ewentualnych problemów na pewno znajdziesz pomoc.
To świetne rozwiązanie na start, jeśli masz solidny zespół developerski i zależy Ci na tym, aby mieć pełną kontrolę nad infrastrukturą sklepu.
Shopware Rise
Wszystkie trzy płatne plany subskrypcji zapewniają dostęp do Shopware w chmurze (w modelu SaaS). Działają na dokładnie tym samym kodzie, co Community Edition, ale nie wymagają własnego hostingu i oferują kilka dodatkowych opcji, które w darmowej wersji są niedostępne.
Rise to najtańszy pakiet, w cenie od 600 € miesięcznie. Poza wszystkimi możliwościami wersji open source’owej ma na pokładzie wbudowany model AI (asystent Copilot) i obsługuje nieograniczoną liczbę kanałów sprzedaży. A do tego zapewnia podstawowe wsparcie techniczne (z czasem reakcji maks. 8 godzin, od poniedziałku do piątku).
Shopware Evolve
Evolve to już zdecydowanie droższy pakiet – koszt subskrypcji zaczyna się od 2400 € miesięcznie. W zamian za to otrzymujesz kilka kolejnych funkcji: o wiele bardziej zaawansowany model wyszukiwania do wdrożenia w sklepie, więcej opcji personalizacji treści i – najważniejsze – wszystkie niezbędne narzędzia do obsługi sprzedaży B2B. Do tego dochodzi oczywiście wsparcie techniczne (tym razem z czasem reakcji maks. 4 godziny).
Shopware Beyond
Najdroższy pakiet, za który zapłacisz minimum 6500 € miesięcznie. W tej cenie dostajesz już wszystkie możliwości Shopware – od elastycznych cen dla różnych grup klientów, przez możliwość sprzedaży produktów/usług w modelu subskrypcyjnym, po bardzo zaawansowany system zarządzania katalogami produktów. A wsparcie techniczne? Dostępne 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
Integracje Shopware i ich cena
Integracje Shopware i ich cena
Na cenę Shopware duży wpływ mają integracje oraz rozszerzenia, z jakich korzystasz. Często są one konieczne, jeśli zależy Ci na wprowadzeniu pewnych funkcji. Istnieją oczywiście darmowe wtyczki, jednak za wiele z nich warto zapłacić – w większości przypadków będzie to inwestycja znacznie bardziej opłacalna niż wdrażanie rozszerzeń we własnym zakresie.
Oto kilka przykładowych rozszerzeń Shopware wraz z ich ceną netto:
- SEO Professional (Dreischild GmbH) – 399 € rocznie lub 39,9 € miesięcznie,
- Blog for SW 6 (netzperfekt) – 17,5 € miesięcznie,
- Pickware ERP Starter (Pickware GmbH) – 1188 € rocznie lub 99 € miesięcznie,
- Shopware WMS Powered by Pickware (Pickware GmbH) – 179 € miesięcznie,
- Facebook Pixel & Conversion API Integration (mediameets GmbH) – 69 € jednorazowo lub 17,99 € miesięcznie,
- External order management (coolbax) – 95 € rocznie lub 9,9 € miesięcznie.
Gdy przeliczymy to na naszą walutę, koszt zakupu przykładowego rozszerzenia waha się w granicach od 400 złotych do 1 800 złotych. Jako że mowa tutaj o integracjach spełniających odmienne funkcje (SEO, zamówienia, marketing, zarządzanie contentem itp.), musisz liczyć się ze zróżnicowanymi kosztami integracji.
Załóżmy także, że chciałbyś wprowadzić kilka zmian w istniejące rozszerzenie lub zlecić stworzenie nowego. Zwykle jest to duży projekt, wymagający dobrej znajomości Shopware, dlatego warto w takiej sytuacji skorzystać z usług agencji. Stawka godzinowa takiej firmy wynosi zazwyczaj od 130 do 400 złotych za godzinę. Zatem tego typu inwestycja będzie się wiązać z wydatkiem przynajmniej kilku tysięcy złotych.
Cena Shopware a projekt graficzny
Cena Shopware a projekt graficzny
Ceny gotowych szablonów dla Shopware dzielą się na następujące kategorie:
- darmowe,
- tanie (do 100 €),
- droższe (do 250 €),
- drogie (od 250 € wzwyż).
Na dodatkowe wydatki wpływ ma także to, jak podejdziesz do przygotowania samego projektu graficznego. Tutaj także można wymienić kilka głównych opcji:
- brak edycji – koszt obejmuje jedynie zakup szablonu (brak wydatku w przypadku darmowego wariantu),
- wprowadzenie małych edycji – w gotowym szablonie realizowane są jedynie małe zmiany dotyczące położenia elementów, kolorów itp.,
- wprowadzenie dużych edycji – gotowy szablon zmieniany jest praktycznie nie do poznania,
- tworzenie spersonalizowanej szaty graficznej od zera – agencja/freelancer wykonuje szablon od początku wedle Twoich instrukcji.
Ostatnia opcja jest najdroższa i także może wiązać się z wydatkiem kolejnych kilku czy kilkunastu tysięcy złotych.
Shopware – koszty hostingu
Shopware – koszty hostingu
Jak wcześniej wspomnieliśmy, w przypadku płatnych planów Shopware nie ponosisz kosztów hostingu. Taka forma ma swoje wady i zalety. Jeśli jednak wybierasz opcję self-hosted, potrzebujesz własnego serwera. W przypadku sklepów internetowych Shopware powinien być to hosting dedykowany lub przynajmniej VPS. Wydzierżawienie lub zakup tego pierwszego to wydatek w okolicach odpowiednio 5 000 złotych rocznie lub 25 000 złotych jednorazowo. VPS to z kolei koszt od kilkudziesięciu do 300 złotych miesięcznie.
Ile kosztuje sklep internetowy na Shopware? Podsumowanie
Ile kosztuje sklep internetowy na Shopware? Podsumowanie
Koszty sklepu Shopware mogą się bardzo różnić. Poniżej przedstawiamy kilka możliwych scenariuszy.
- Powyżej 20 000 złotych – mały sklep stworzony w oparciu o Community Edition; gotowy, prosty szablon (ewentualnie małe ingerencje w jego układ), darmowe oraz tanie rozszerzenia, hosting VPS lub tani dedykowany. Taki koszt nie jest jednak osiągalny przy współpracy z agencją czy freelancerem – dotyczy wdrożeń Shopware własnymi zasobami.
- Powyżej 50 000 złotych – Community lub Rise, gotowy szablon z zaprojektowanymi poszczególnymi widokami lub dedykowana grafika, liczne płatne rozszerzenia oraz integracje, hosting dedykowany. Prace nad sklepem realizowane są przez agencję/software house.
- Powyżej 200 000 złotych – Evolve lub Beyond, szata graficzna tworzona od podstaw, indywidualnie projektowane funkcjonalności, bardzo dobry hosting dedykowany. Są to realizacje rozbudowanych systemów e-commerce, które potrzebują najwyższej klasy rozwiązań.
Jak widać, przeskoki cenowe przy sklepach na Shopware mogą być spore (zwłaszcza w przypadku Evolve oraz Beyond Edition). Oceń swoje potrzeby lub skonsultuj się z profesjonalistami, którzy pomogą Ci zaplanować udane wdrożenie Shopware 6.