Ile kosztuje sklep na Shopware?

Shopware to sprawdzona platforma e-commerce, z której korzysta już ponad 100 000 klientów. Choć większość z nich pochodzi z krajów niemieckojęzycznych, to w ostatnim czasie rozwiązanie zyskuje coraz więcej zwolenników na całym świecie, w tym w Polsce. Jeśli zastanawiasz się nad skorzystaniem z omawianej technologii w swoim projekcie, zapewne chciałbyś ustalić, ile kosztuje sklep Shopware. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytanie. Przyjrzymy się różnym czynnikom, które mają wpływ na finalny koszt w przypadku takiego wdrożenia.

Ile kosztuje sklep na Shopware?

Cena sklepu Shopware – agencja czy freelancer?

Oczywiście, jeśli masz takie umiejętności lub zatrudniasz na etacie odpowiednich pracowników, prawdopodobnie będziesz w stanie zrealizować wdrożenie we własnym zakresie. W takiej sytuacji koszty Shopware będą na pewno mniejsze. Jeśli jednak chcesz skorzystać z usług specjalistów podczas przeprowadzania wdrożenia, do wyboru masz w zasadzie dwie główne opcje – agencję/software house lub freelancera. Przyjrzyjmy się temu, jakie zalety i wady towarzyszą obu rozwiązaniom.

Agencja/software house

Agencja to na pewno bardzo dobry wybór, jeśli chcesz przygotować średniej lub dużej wielkości sklep na Shopware. Takie wdrożenia to rozbudowane projekty, przy których konieczne jest staranne zaplanowanie pracy wielu specjalistów. Nawet gdyby podczas realizacji projektu pojawiły się niespodziewane komplikacje, software house dysponuje dużymi zasobami, dzięki czemu możliwe będzie szybkie przydzielenie innych pracowników do poszczególnych zadań.

Z drugiej strony koszty wdrożenia przy takiej opcji są wyższe. Wycena obejmuje w końcu nie tylko samą usługę, ale i inne wydatki operacyjne, jakie ponosi agencja (np. utrzymanie biura, rozbudowany marketing itp.). Jeśli jednak wybierzesz dobry software house, taka inwestycja na pewno będzie się opłacać.

Freelancer

Freelancer, czyli pojedynczy specjalista, sprawdzi się w przypadku mniejszych wdrożeń, jak i przy niewielkiej rozbudowie już istniejących sklepów. W zależności od tego, jak zostanie zorganizowana praca, może on być w danym czasie skupiony jedynie na Twoim projekcie. Dzięki temu będziesz pozostawać z nim w szybkim, bezpośrednim kontakcie, co na pewno pomoże przy realizacji poszczególnych etapów projektu (np. wprowadzaniu zmian w gotowy szablon graficzny). Wynajęcie kogoś takiego na pewno obniża koszty wdrożenia.

Z drugiej strony zatrudnienie freelancera ma swoje ograniczenia. Jest to jedna osoba, więc zakres możliwej realizacji jest oczywiście znacznie mniejszy. Oprócz tego nieprzewidziane zdarzenia jak choroba mogą stanowić poważną przeszkodę w realizacji projektu. Jeśli jednak znajdziesz dobrego specjalistę, będziesz w stanie zrealizować jakościowe wdrożenie w przystępnej cenie.

Jaki wpływ na koszt Shopware ma wersja platformy?

W przypadku Shopware można wymienić 3 główne wersje: Community, Professional oraz Enterprise Edition. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Koszt Shopware

Źródło: shopware.com/en/pricing/

1. Community Edition

Darmowa wersja, która funkcjonuje w charakterze Open Source. Można z niej korzystać oczywiście jedynie we własnym środowisku hostingowym, które da się zainstalować lokalnie na komputerach z systemami Linux, Mac czy Windows. W przypadku omawianej edycji nie jest dostępne oficjalne wsparcie techniczne producenta, jednak społeczność zgromadzona wokół tej wersji jest całkiem liczna, dlatego na pewno znajdziesz wśród niej pomoc. Community Edition to dobre rozwiązanie na start, kiedy chcesz stworzyć e-commerce niskim kosztem.

2. Professional Edition

Bardziej rozbudowana wersja platformy, która sprawdzi się w przypadku średnich oraz dużych sklepów internetowych. Przede wszystkim zapewnia oficjalne wsparcie producenta, a ponadto daje dostęp do wielu dodatkowych funkcjonalności, np. rozbudowanych opcji konfiguracji produktów, sprzedaży wielokanałowej czy zwiększonej możliwości automatyzacji procesów. Koszty Shopware Professional zaczynają się od 199 € miesięcznie lub 2 495 € jednorazowo.

3. Enterprise Edition

Najbardziej kompleksowa wersja platformy skierowana do dużych sklepów, które potrzebują maksymalnej ilości zasobów oraz zaawansowanych możliwości skalowania. Na uwagę zasługują szczególnie rozbudowane opcje sprzedaży B2B, konfigurowalne narzędzie Enterprise Search oraz jeszcze większy zakres pomocy technicznej. Ceny tej wersji platformy ustalane są indywidualnie – kwoty zaczynają się od 2 495 € miesięcznie i 39 995 € jednorazowo. W przypadku omawianej edycji aktualnie nie jest dostępna wersja Shopware Cloud, choć planowane jest wprowadzenie jej w najbliższej przyszłości.

Integracje Shopware i ich cena

Na cenę Shopware duży wpływ mają integracje oraz rozszerzenia, z jakich zamierzasz korzystać. Często są one w zasadzie konieczne, jeśli zależy Ci na wprowadzeniu pewnych funkcjonalności. Istnieją oczywiście darmowe wtyczki, jednak za wiele z nich warto zapłacić – w wielu przypadkach będzie to inwestycja znacznie bardziej opłacalna niż wdrażanie pewnych funkcji we własnym zakresie.

Oto kilka przykładowych rozszerzeń Shopware wraz z ich ceną netto:

  1. SEO Professional (Dreischild GmbH) – 249 € jednorazowo lub 30 € miesięcznie,
  2. Blog for SW 6 (netzperfekt) – 149 € jednorazowo lub 15 € miesięcznie,
  3. Pickware ERP Starter (Pickware GmbH) – 99 € miesięcznie,
  4. Shopware WMS Powered by Pickware (Pickware GmbH) – 129 € miesięcznie (licencja na jedno urządzenie) do 1 069 € miesięcznie (licencja na 10 urządzeń),
  5. Facebook Pixel & Conversion API Integration (mediameets GmbH) – 69 € jednorazowo lub 17,99 € miesięcznie,
  6. External order management (coolbax) – 95 € jednorazowo lub 9,90 € miesięcznie.

Gdy przeliczymy to na naszą walutę, koszt zakupu przykładowego rozszerzenia waha się w granicach od 400 złotych do 1 500 złotych. Jako że mowa tutaj o integracjach spełniających odmienne funkcje (SEO, zamówienia, marketing, zarządzanie contentem itp.), musisz liczyć się ze zróżnicowanymi kosztami integracji.

Załóżmy także, że chciałbyś wprowadzić kilka zmian w istniejące rozszerzenie lub zlecić stworzenie nowego. Zwykle jest to duży projekt, wymagający dobrej znajomości Shopware, dlatego warto w takiej sytuacji skorzystać z usług agencji. Stawka godzinowa takiej firmy wynosi zazwyczaj od 100 do 300 złotych za godzinę. Zatem tego typu inwestycja będzie się wiązać z wydatkiem przynajmniej kilku tysięcy złotych.

Cena Shopware a projekt graficzny

Ceny gotowych szablonów dla Shopware dzielą się w zasadzie na następujące kategorie:

  • darmowe,
  • tanie (do 100 €),
  • droższe (do 250 €),
  • drogie (od 250 € wzwyż).

Na dodatkowe wydatki wpływ ma także to, jak podejdziesz do przygotowania samego projektu graficznego. Tutaj także można wymienić kilka głównych opcji:

  • brak edycji – koszt obejmuje jedynie zakup szablonu (brak wydatku w przypadku darmowego wariantu),
  • wprowadzenie małych edycji – w gotowym szablonie realizowane są jedynie małe zmiany dotyczące położenia elementów, kolorów itp.,
  • wprowadzenie dużych edycji – gotowy szablon zmieniany jest praktycznie nie do poznania,
  • tworzenie dedykowanej szaty graficznej od zera – agencja/freelancer wykonuje szablon od początku wedle Twoich instrukcji.

Oczywiście ostatnia opcja jest najdroższa i także może wiązać się z wydatkiem kolejnych kilku czy kilkunastu tysięcy złotych.

Shopware – koszty hostingu

Jak już wcześniej wspomniano, w przypadku Shopware Cloud nie ponosisz kosztów hostingu. Forma ta ma także inne zalety, jak i nieco ograniczeń. Jeśli jednak wybierasz opcję self-hosted, potrzebujesz własnego serwera. W przypadku sklepów internetowych Shopware powinien być to hosting dedykowany lub przynajmniej VPS. Wydzierżawienie lub zakup tego pierwszego to wydatek w okolicach odpowiednio 5 000 złotych rocznie lub 25 000 złotych jednorazowo. VPS to z kolei koszt od kilkudziesięciu do 300 złotych miesięcznie.

Ile kosztuje sklep internetowy na Shopware – podsumowanie

Koszty sklepu Shopware mogą się bardzo różnić. Poniżej przedstawiamy kilka możliwych scenariuszy:

  1. kilkanaście tysięcy złotych – mały sklep stworzony w oparciu o Community Edition; gotowy, prosty szablon (ewentualnie małe ingerencje w jego układ), darmowe oraz tanie rozszerzenia, hosting VPS lub tani dedykowany. Taki koszt nie jest jednak osiągalny przy współpracy z agencją czy freelancerem – dotyczy wdrożeń Shopware własnymi zasobami.
  2. powyżej 50 000 złotych – Community lub Professional Edition, gotowy szablon z zaprojektowanymi poszczególnymi widokami lub dedykowana grafika, liczne płatne rozszerzenia oraz integracje, hosting dedykowany. Prace nad sklepem realizowane są przez agencję/software house.
  3. powyżej 200 000 złotych – Professional lub Enterprise Edition, szata graficzna tworzona od podstaw, indywidualnie projektowane funkcjonalności, bardzo dobry hosting dedykowany. Są to realizacje rozbudowanych systemów e-commerce, które potrzebują najwyższej klasy rozwiązań.

Jak widać, przeskoki cenowe przy sklepach na Shopware mogą być spore (zwłaszcza w przypadku Professional oraz Enterprise Edition). Oceń swoje potrzeby lub skonsultuj się z profesjonalistami, którzy pomogą Ci zaplanować udane wdrożenie Shopware 6.

Chcesz poznać koszt sklepu na Shopware?

Wycenimy Twój projekt