Największe wdrożenia Magento na świecie – dlaczego znane marki stawiają na Magento?
Magento od lat jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie, zwłaszcza wśród dużych marek detalicznych. W tym artykule przyjrzymy się największym wdrożeniom na tym systmie – i pokażemy, co zyskały marki pokroju Coca-Coli czy Forda, wybierając platformę Adobe.

Znane firmy korzystające z Magento
Znane firmy korzystające z Magento
Od 2008 roku Magento przeszło bardzo długą drogę. Od małej, open source’owej platformy do prawdziwego lidera, który dziś napędza 107 tysięcy sklepów internetowych na całym świecie (w maju 2025 r. według danych BuiltWith), czyli około 7% wszystkich e-commerce’ów. Większy udział w rynku mają tylko Shopify i WooCommerce.
Przełomem był rok 2018 i przejęcie Magento przez Adobe (za imponującją kwotę 1,68 miliarda dolarów). I nie chodzi tylko o to, że rozwój platformy zaczął być finansowany przez technologicznego giganta, ale przede wszystkim o integrację z Adobe Experience Cloud i całym ekosystemem firmy z San Jose. Magento w nowej odsłonie – już jako Adobe Commerce – dało wielu firmom szansę, aby zbudować i zaoferować swoim klientom prawdziwie omnichannelowe doświadczenie – od pierwszego kontaktu po obsługę posprzedażową.
Dlatego udział platformy w rynku od tego czasu wzrósł, jak podaje Envisaged Digital w swoim raporcie „Magento Market Share Statistics 2024" A dużą część z tego stanowią klienci enterprise, którzy potrzebują elastyczności, wsparcia dla bardziej złożonych procesów biznesowych i możliwości skalowania sprzedaży.
Co Magento ma do zaoferowania największym markom na rynku? Sprawdźmy to!
1. Coca-Cola
1. Coca-Cola
Tak – internetowy sklep jednej z najpopularniejszych marek świata działa właśnie na Magento. Można w nim kupić spersonalizowane butelki, kubki w kształcie puszki Coca-Coli, a nawet… buty i kapcie sygnowane słynnym logo.

coca-colastore.com
Czy przeprowadzka na Magento się opłaciła? Według case study przygotowanego przez Adobe, jak najbardziej – firma odnotowała łącznie 36% wzrost przychodów ze sprzedaży swoich gadżetów, 19% wzrost konwersji z wyszukiwarki on-site, a także zwiększyła ruch w sklepie rok do roku o 50%. To zasługa nie tylko samej platformy sprzedażowej, ale też integracji z Adobe Experience Platform.
Nowa strona odegrała też ogromną rolę w lokalnych kampaniach promocyjnych – kolejne case study od Adobe, tym razem z Meksyku, pokazuje, że w ciągu 10 miesięcy udało się zwiększyć liczbę nowych kont w sklepie o 45%, a średnią wartość zamówienia – o 18%.
2. Land Rover
2. Land Rover
Swój sklep na Magento postawił również Land Rover, chociaż z trochę innym podejściem niż Ford. W sklepie brytyjskiej marki nie znajdziesz sprzętu do słynnych SUVów… a gadżety dla ich miłośników, inspirowane kultowymi modelami.

shop.landrover.com
Sklep ma stosunkowo mały asortyment, głównie z produktami premium – dlatego dobrze sprawdza się tu minimalistyczny design z kafelkowym układem, świetny zwłaszcza pod urządzenia mobilne. Można tu wspomnieć o kolejnej zalecie Magento – platforma nie narzuca żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o „wystrój” sklepu.
3. Fred Perry
3. Fred Perry
Kolejnym przykładem wdrożenia Magento jest brytyjska linia ubrań, nazwana na cześć byłego legendarnego brytyjskiego mistrza tenisa i tenisa stołowego, Freda Perry'ego, który założył tę markę odzieżową w 1952 roku. Zawiera asortyment strojów sportowych oraz obuwia dla mężczyzn, kobiet, a także dzieci.

fredperry.com
4. Gerber
4. Gerber
Firma Gerber, znana z produkcji żywności dla niemowląt i małych dzieci, również wykorzystuje Magento do obsługi swojego sklepu internetowego.

gerber.com
Sklep jest mocno zintegrowany z platformą MyGerber, czyli rozbudowanym programem lojalnościowym dla rodziców, w ramach którego otrzymują nie tylko atrakcyjne zniżki, ale też dostęp do wsparcia dietetyków i innych ekspertów. Mogą też skorzystać z subskrypcji na produkty Gerber i co miesiąc dostawać boxy z dobranymi pod potrzeby swojego malucha posiłkami. Duża w tym rola Magento – firmie udało się skutecznie zintegrować dwa systemy (sprzedaży i program wsparcia) w taki sposób, że oferuje spójne doświadczenie w duchu omnichannel.
5. Dior
5. Dior
Z Magento korzysta również słynny francuski dom mody, Dior. Wybór tej platformy nie był oczywiście przypadkowy – system od Adobe oferuje wsparcie, jakiego luksusowa marka o globalnym zasięgu potrzebuje.

dior.com
Po pierwsze, pozwala w bardzo prosty sposób zarządzać wieloma sklepami w ramach jednej instancji, przez co Dior mógł bez większych przeszkód prowadzić sprzedaż na całym świecie, z uwzględnieniem np. regionalizacji kampanii promocyjnych. Po drugie, strona Diora wyróżnia się silnym naciskiem na content commerce – czyli na połączenie zakupów z doświadczeniem marki premium; stąd sekcje z historią produktów czy bogate prezentacje limitowanych kolekcji i kampanii sezonowych. A dzięki połączeniu Magento z Adobe Experience Managerem, zarządzanie treściami jest po prostu łatwiejsze.
6 Cox & Cox
6 Cox & Cox
Szybko rozwijający się internetowy sprzedawca AGD, mebli i tekstyliów zdał sobie sprawę z tego, że potrzebuje ulepszyć swoją aktualną platformę Magento 1, aby przyspieszyć postęp. W celu usprawnienia sklepu internetowego firma Cox & Cox potrzebowała elastycznej, wydajnej i wielofunkcyjnej platformy. Marka zdecydowała się na aktualizację do Magento Commerce 2 w sierpniu 2016 roku.

coxandcox.co.uk
Podczas aktualizacji Cox & Cox mogło jednocześnie korzystać z nowego designu strony internetowej. Sklep internetowy z wizualną, ustrukturyzowaną nawigacją i prostą obsługą jest teraz łatwiejszy w obsłudze i nawigacji, jednocześnie pokazując piękne zdjęcia produktów. W związku z tym nowa witryna odnotowała wzrost średniego czasu trwania sesji oraz 36,5-procentowy wzrost liczby odwiedzanych stron na sesję.
7. Big Bus Tours
7. Big Bus Tours
Big Bus Tours zapewnia wycieczki autobusowe na czterech kontynentach. Strona Magento, którą uruchomiono pod koniec 2016 roku, zapewnia użytkownikom wygodną obsługę i prostą nawigację, która ułatwia odkrywanie różnych produktów i usług.

bigbustours.com
8. Liverpool
8. Liverpool
Dwudziestokrotny mistrz Anglii w piłkę nożną również zdecydował postawić na Magento przy budowie oficjalnego sklepu dla swoich kibiców – tych z Wysp i z całego świata.

store.liverpoolfc.com
Co przemawiało za takim wyborem? Między innymi to, jak dobrze platforma od Adobe radzi sobie z obsługą bardzo rozbudowanych katalogów produktowych, w tym tych z opcją personalizacji. Dodatkowo sklep jest zintegrowany z platformą aukcyjną, na której można licytować koszulki noszone przez piłkarzy klubu, co wymagało customowych rozwiązań przy wdrożeniu, a tym Magento również sprzyja.
9. Kurt Geiger
9. Kurt Geiger
Brytyjski sprzedawca detaliczny obuwia Kurt Geiger wdrożył platformę Magento 2 ze względu na jej wydajność i skalowalność. Potrzebna była wysoce spersonalizowana witryna, która może być skalowalna, aby wspierać ich cele rozwojowe, zapewniając jednocześnie unikalne user experience. Wdrożenie Magento Commerce 2 umożliwiło Kurtowi Geigerowi wykorzystanie nowego procesu rozliczenia, aby zwiększyć w ten sposób komfort zakupów.

kurtgeiger.com
Aby usunąć dotychczasową barierę konwersji, zespół utworzył „rozliczenia dla gości’ jako domyślną preferencję dla kupującego.
10. Krispy Kreme
10. Krispy Kreme

krispykreme.co.uk
Na migrację na nową platformę firma zdecydowała się na początku pandemii koronawirusa, co okazało się być dobrym testem dla możliwości Magento. Po wdrożeniu łączne przychody sieci ze sprzedaży online wzrosły – według case study opublikowanego przez Adobe – o 27%. Wskaźnik konwersji udało się niemal podwoić rok do roku; o 20% wzrosła też średnia wartość koszyka.
Magento może stać się też bazą dla sprzedaży… donutów na dowóz, co udowodniła sieć Krispy Kreme.
11. All-Clad
11. All-Clad
Świetnym przykładem tego, jak nowa platforma może wpłynąć na wzrost sprzedaży, jest przypadek All-Clad – producenta stalowych naczyń kuchennych z Pensylwanii.

all-clad.com
Rozwój własnego sklepu na Magento był dla firmy najważniejszym punktem w procesie przejścia z modelu sprzedaży B2C na D2C (direct-to-customer). Migracja na nową platformę okazała się wielkim sukcesem: sprzedaż wzrosła o 800% rok do roku, a współczynnik konwersji w sklepie szybko ustabilizował się na poziomie powyżej 1%, co otworzyło firmie drzwi do inwestycji w nowe linie produktów.
Podsumowanie
Podsumowanie
Magento to wybór gigantów e-commerce nie bez powodu. Dzięki open source platforma zapewna elastyczność i możliwość dostosowania do właściwie wszystkich modeli biznesowych. Bogactwo wbudowanych funkcji pozwala natomiast na skutecznie zarządzanie sprzedażą w różnych kanałach, a responsywność odpowiada na współczesne potrzeby klientów. Co więcej, zaawansowane możliwości optymalizacji SEO sprawiają, że sklepy oparte na Magento osiągają świetne wyniki w wyszukiwarkach i przyciągają wartościowy ruch.