Przejdź do treści

Zwiększ sprzedaż, dzięki 27 pomysłom na promocje Black Friday.

Pobierz listę
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Magento vs. WooCommerce – na czym oprzeć swój sklep internetowy?

Kategoria: 
Opublikowane: 
Czas czytania
: 4 min

Na rynku istnieje wiele platform e-commerce, dzięki którym będziesz w stanie z powodzeniem prowadzić sprzedaż internetową. Wybór jest jednak tak liczny, że nieraz trudno ustalić, co wybrać. W tym artykule przyjrzymy się dokładniej różnicom między Magento a WooCommerce. Dzięki temu dowiesz się, która technologia będzie dla Ciebie najbardziej wskazana.

Magento czy WooCommerce

Magento vs. WooCommerce – podstawowe informacje

Zanim zaczniemy porównywać ze sobą oba rozwiązania, przybliżmy sobie podstawowe informacje na ich temat.

Magento

Magento to CMS, który zdobył popularność wśród przedsiębiorców prowadzących duże sklepy internetowe. Po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2008 roku. Omawiana platforma od początku funkcjonuje w charakterze Open Source. Do jej napisania wykorzystano język PHP, dlatego wykorzystuje liczne frameworki jak Laminas czy Symfony. W roku 2015 wydano Magento 2.0 – jest to obecnie główna wersja CMS-a, gdyż wsparcie dla Magento 1 zakończył się 30 czerwca 2020 roku. Od 2018 roku Magento znajduje się w posiadaniu firmy Adobe Inc.

Zalety Magento

  • Funkcje, które pozwalają zarządzać licznymi widokami i wersjami sklepów z jednego miejsca.
  • Wsparcie wielu metod płatności.
  • Świetne możliwości skalowania.
  • Rozbudowane moduły sprzedażowe.

Wady Magento

  • Techniczna obsługa platformy wymaga zaawansowanych umiejętności programistycznych.
  • Płatne, bardziej zaawansowane wersje sklepu potrafią być kosztowne.
  • Choć istnieją funkcje, które pozwalają na proste dostosowywanie sklepu pod własne potrzeby, korzystanie z nich potrafi być czasochłonne.

WooCommerce

WooCommerce to nie osobna platforma dla e-commerce, lecz tak naprawdę rozszerzenie do najbardziej popularnego CMS-a na świecie – WordPressa. Instaluje się je podobnie jak inne wtyczki do WP, dzięki czemu można szybko uzyskać dostęp do funkcji e-commerce. Pierwsza wersja pojawiła się na rynku w 2011 roku. Jako że sam WordPress to platforma Open Source, WooCommerce także zachowuje otwarty charakter i funkcjonuje w oparciu o język PHP.

Zalety WooCommerce

  • Bardzo prosta instalacja.
  • Łatwa obsługa.
  • Swoboda przy dostosowywaniu sklepu pod własne potrzeby dzięki dużej ilości prostych w obsłudze pluginów.
  • Rozbudowana i aktywna społeczność.

Wady WooCommerce

  • Koszty rozszerzeń, które zapewniają najważniejsze funkcjonalności mogą z czasem stać się bardzo wysokie.
  • Trudności w skalowaniu platformy do bardziej zaawansowanych zastosowań.
  • WordPress jest częstym celem ataków hakerów. Oprócz tego w dużym stopniu będziesz polegać na różnych rozszerzeniach, a to, jak ich twórcy dbają o bezpieczeństwo, może się bardzo różnić.

WooCommerce vs. Magento – porównanie najważniejszych kwestii

Skoro podstawy mamy za sobą, przybliżmy sobie, jak obie platformy wypadają pod względem wybranych zagadnień.

Magento a WooCommerce – koszty

WooCommerce to w zasadzie darmowa platforma, jednak pod uwagę musisz wziąć koszty rozszerzeń, które z czasem mogą stać się całkiem wysokie. W przypadku Magento sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, gdyż do wyboru masz 3 wersje:

  1. Open Source Edition (wcześniej Community Edition) – darmowa wersja z podstawowymi funkcjonalnościami.
  2. Commerce Edition (wcześniej Enterprise Edition) – płatna wersja wzbogacona o dodatkowe funkcje, której koszt zaczyna się od ok. 22 000 dolarów rocznie i wzrasta w odniesieniu do rocznego obrotu sklepu.
  3. Commerce Cloud Edition (wcześniej Enterprise Cloud) – zawiera takie same funkcje jak Commerce Edition, jednak funkcjonuje w oparciu o chmurę. Koszt licencji w skali roku wynosi ok. 40 000 dolarów rocznie i podobnie skaluje się wraz z rocznym obrotem sklepu.

WooCommerce vs. Magento – wydajność i funkcjonalności

W zasadzie obie platformy są dobrze zoptymalizowane. Ich funkcjonowanie oczywiście będzie w dużym stopniu zależeć od tego, jak zarządzasz swoim sklepem. Jeśli jednak planujesz sprzedawać naprawdę dużo produktów, Magento będzie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, gdyż oferuje lepsze możliwości skalowania.

Podobnie też w kwestii funkcjonalności zarówno WooCommerce, jak i Magento pozwalają na wiele. Jednak to dzięki tej drugiej technologii będziesz mógł dostosować sklep pod praktycznie wszystkie potrzeby (zakładając oczywiście, że masz odpowiednie umiejętności lub środki, by wynająć specjalistów).

Magento vs. WooCommerce – bezpieczeństwo

W omawianej kwestii Magento stoi na wysokim poziomie, gdyż CMS otrzymuje regularne aktualizacje związane z bezpieczeństwem. Jeśli chodzi o WooCommerce, to jak wspomniano wcześniej, wiele zależy od rozszerzeń, z których korzystasz i poziomu ich bezpieczeństwa.

Magento a WooCommerce – co wybrać?

Tak naprawdę wiele zależy od Twoich potrzeb. Jeśli nie zamierzasz handlować wieloma produktami i nie potrzebujesz rozbudowanych funkcji, WooCommerce będzie dla Ciebie idealnym wyborem. A może dysponujesz dużym budżetem, planujesz zaawansowaną ekspansję i chcesz dostosować platformę dokładnie tak, jak chcesz? W takiej sytuacji zdecyduj się na Magento.

Zapisz się do darmowego newslettera

Czytaj treści tworzone przez developerów i marketingowców 

CAPTCHA
Oceń wpis
4.6
Ocena: 4.6 Liczba głosów: 9

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA