Panel administracyjny Magento - jak się po nim poruszać?

Czy jesteś nowym użytkownikiem sklepu Magento 2 albo chciałbyś popracować nad swoimi umiejętnościami korzystania z tej popularnej platformy? Jeśli tak, to znalazłeś się we właściwym miejscu. Poniższy artykuł jest początkiem serii, której celem jest przystępne wytłumaczenie, jak korzystać z poszczególnych funkcji sklepu Magento. Tematem tego poradnika będzie nawigacja po panelu administracyjnym Magento 2.

Panel administracyjny Magento 2 – podstawy

Panel administracyjny w Magento 2 to miejsce, które powinieneś znać na wylot. Na pewno ucieszy Cię wiadomość, że panel w Magento 2 jest znacznie prostszy w obsłudze w porównaniu do poprzedniej wersji popularnej platformy e-commerce. Jeśli korzystałeś wcześniej z Magento 1, zapewne w nowej wersji odnajdziesz się bez trudu. Niemniej jednak rozmieszczenie niektórych elementów zostało zmienione, dlatego dobrze będzie, gdy zapoznasz się ze szczegółami panelu administracyjnego Magento 2.

Panel administracyjny Magento 2 – najważniejsze informacje

panel administracyjny magento 2

Na początkowym ekranie możesz znaleźć następujące informacje:

  • Całkowita wartość sprzedaży
  • Średnia wartość zamówienia
  • Ostatnie zamówienia
  • Ostatnio wyszukiwane hasła
  • Najpopularniejsze wyszukiwania

Warto pamiętać o kilku kategoriach danych, między którymi możemy przełączać się w zaznaczonej na screenie części. Znajdziemy tam szczegółowe informacje dotyczące przykładowo zamówień w wybranym przedziale czasowym. Panel administracyjny Magento pozwala także szybko przełączać się pomiędzy raportami dotyczącymi poszczególnych widoków sklepu.

Panel administracyjny Magento 2 – podstawowe kategorie

Po lewej stronie panelu znajduje się część służąca nawigacji po poszczególnych zakładkach:

Pierwsze 3 zakładki zawierają informacje dotyczące następujących zagadnień:

  • Sprzedaż – zamówienia, faktury, dostawy, umowy rozliczeniowe, transakcje.
  • Katalog – produkty i kategorie (możliwość dodawania i edytowania produktów).
  • Klienci – lista klientów, obecnie zalogowani klienci, grupy klientów (możliwość wykonywania masowych działań jak dodawanie klientów do grup, usuwanie ich itp.).

Kolejna część panelu administracyjnego Magento, czyli Marketing, jest nieco bardziej rozbudowana:

Sekcja Marketing w panelu administracyjnym Magento

Przejdź do Promocje, jeśli chcesz:

  • dodać zasady cenowe i katalogowe, aktywowane przy odpowiednich warunkach.
  • wygenerować kody zniżkowe lub ceny dla poszczególnych grup.

Przejdź do Komunikacja, aby:

  • edytować i dodawać wiadomości wysyłane w newsletterach.
  • edytować feedy RSS.

W SEO i wyszukiwanie:

  • znajdziesz najpopularniejsze frazy kluczowe wśród Twoich klientów.
  • dostosujesz ustawienia meta dla podstron sklepu.
  • wygenerujesz mapę XML.
  • ustawisz przekierowania URL.

W Treści użytkowników możesz przeglądać, edytować i usuwać treści wygenerowane przez użytkowników jak recenzje czy opinie. Natomiast w sekcji Customer Engagement znajdują się narzędzia do automatyzacji marketingu.

Kolejna zakładka to Zawartość:

Sekcja Zawartość w panelu administracyjnym Magento

Wybierz Elementy, aby dodawać, edytować i usuwać strony CMS, czy widgety. Za to w celu instalacji i konfiguracji nowych motywów, przejdź do opcji Wygląd.

Następna kategoria panelu administracyjnego Magento 2, czyli Raporty, jest bardzo rozbudowana, a co za tym idzie daje dostęp do wielu przydatnych informacji.

Sekcja Raporty w panelu administracyjnym Magento

Sprawdź również: Migracja z Magento 1 do Magento 2

W sekcji Marketing znajdziesz najczęściej wyszukiwane zapytania przez użytkowników, nadzór nad newsletterami czy porzucone koszyki – krótko mówiąc są tutaj istotne informacje dotyczące zaangażowania klientów. W Sprzedaży masz dostęp do raportów sprzedażowych dotyczących zamówień, podatków, wysyłek, zwrotów, kuponów czy płatności PayPal. Obszar Klienci skupia się na statystykach dotyczących nowych klientów i liczby zamówień, natomiast w Produktach dowiesz się więcej o popularności poszczególnych produktów czy stanach magazynowych. Sekcja Statystki daje możliwość odświeżenia statystyk, a Business Intelligence podstawowe dane z zakresu analityki biznesowej. Ostatnia sekcja- Customer Engagement- jak sama nazwa wskazuje, pokazuje raporty związane z zaangażowaniem użytkowników.

Kolejna zakładka, czyli Sklepy, zawiera przydatne informacje dotyczące:

Sekcja Sklepy w panelu administracyjnym Magento

Niektóre z funkcji, jakie znajdziemy w Ustawieniach:

  • Konfiguracja wyglądu poszczególnych wersji sklepowych
  • Ustawienia edytorów typu WYSIWYG
  • Ustawienia Google Analytics i CAPTCHA

W Magazynach znajdziemy oczywiście informacje o stanach magazynowych produktów. W Podatkach dowiemy się o ich klasach, a także o strefach i wartości podatków dla poszczególnych rodzajów klientów. W sekcji Waluta mamy możliwość importowania kursu walut z pliku XML, w Cechach możemy dodawać atrybuty produktów. Natomiast w Dostawie znajdują się informacje dotyczące partnerów kurierskich i innych opcji wysyłek produktów.

Ostatnia kategoria panelu nawigacyjnego Magento 2 to System:

Sekcja System w panelu administracyjnym Magento

Transfer danych odpowiada za importowanie i eksportowanie danych w formacie CSV. W Rozszerzeniach znajdziesz informacje o szczegółach dotyczące integracji. Dzięki Narzędziom możesz tworzyć kopie zapasowe i zarządzać indeksami. W sekcji Uprawnienia możesz nadawać różne role użytkownikom. W Systemie znajdziemy również sekcję Inne, w której kontrujesz aktualizację sklepu Magento oraz zabezpieczenia dotyczące kluczy szyfrowania.

Panel administracyjny Magento 2 – podsumowanie

Dzięki temu poradnikowi na pewno łatwiej będzie Ci się orientować w tym, co znajdziesz w poszczególnych sekcjach panelu administracyjnego. W kolejnych artykułach z tej serii przyjrzymy się niektórym z nich bliżej, dzięki czemu jeszcze lepiej poznasz ich funkcje.

Zastanawiasz się nad wdrożeniem Magento?

Poznaj naszą ofertę