Przejdź do treści

Zwiększ sprzedaż, dzięki 27 pomysłom na promocje Black Friday.

Pobierz listę
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Praktyczne porady jak zwiększyć sprzedaż przez internet w okresie świątecznym

Kategoria: 
Opublikowane: 
Czas czytania
: 4 min

Święta Bożego Narodzenia to kluczowy moment dla wielu biznesów z branży e-commerce. To właśnie wtedy społeczeństwo dotyka zakupowy szał, a paczki prezentowe są kompletowane już od listopada. Co zrobić, by w pełni skorzystać z tej mody i Święta przeżywać w dobrym nastroju, z zielonymi strzałkami dotyczącymi sprzedaży przez internet?

Okres świąteczny a sprzedaż przez internet

Zacznij Święta szybko i z przytupem!

Śmiejemy się, że reklamy świąteczne pojawiają się w sklepach już we wrześniu. Wiele osób to wręcz irytuje. Nie zmienia to jednak faktu, że często to bardzo skuteczne rozwiązanie. Jeśli pomaga zwiększyć sprzedaż, to czemu z niego nie korzystać? Adsy można emitować tak naprawdę już dwa miesiące przed świętami, by mieć pewność, że dotrzemy nawet do tych najbardziej niecierpliwych wielbicieli Bożego Narodzenia, sprzedając przez internet!

Są tacy, którzy chcą uniknąć świątecznego szału i paczki prezentowe kompletują znacznie wcześniej. To bardziej październik i listopad niż późny grudzień. Pozwala to uniknąć chociażby stresu związanego z zapchanymi paczkomatami czy terminami dostaw kurierów. Stąd też kupowanie prezentów z wyprzedzeniem jest dla nich bezpiecznym i optymalnym rozwiązaniem. Nawet jeśli to wciąż raczkująca grupa, to warto dotrzeć do niej z komunikatem (np. przez Google Adwords) i przedstawić swoją ofertę.

Przygotuj sklep na święta

To oczywiście kluczowy element. Nie chodzi tutaj zresztą tylko o świąteczne dekoracje czy animacje zrobione w CSS lub o samą, dopracowaną prezentację produktów, ale także o funkcjonalność witryny.

Święta to na tyle gorący okres w sprzedaży przez internet, że warto jeszcze raz wszystko przetestować i zoptymalizować. Ot tak dla bezpieczeństwa. Jak szybko ładuje sobie strona? Jak serwer radzi sobie z dużą liczbą zapytań? Czy nic nie wysypuje się w wersji mobilnej? Przezorny zawsze ubezpieczony, a na święta wszystko musi być przygotowane perfekcyjnie. Dlatego nie należy lekceważyć dodatkowych testów i sprawdzenia działania backendu!

Zadbaj o wygodną dostawę

Dla wielu dostawa to duży problem przed świętami, szczególnie dla tych, którzy zakupu dokonują na ostatnią chwilę. A to przecież także bardzo ważna grupa!

Dlatego jako osoby odpowiedzialne za e-commerce musimy dostarczyć takie możliwości, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Nie zawsze optymalnym rozwiązaniem w sprzedaży przez internet będzie kurier – inni wolą odebrać paczkę w kioskach Ruchu. Dlatego też nie powinno się ograniczać tylko do jednego rodzaju dostawy, bo różni konsumenci mają różne preferencje. W okresie świątecznym nawet taka drobnostka może zaważyć na tym, czy ktoś wybierze naszą ofertę, czy też ofertę konkurencji.

Zwroty – czy na nie zezwalasz?

Nie jest to idealne rozwiązanie pod kątem finansowym (zyski mogą spaść po licznych zwrotach), ale optymalne pod kątem budowania zaufania odbiorców. Nie oszukujmy się – każdy z nas choć raz dostał na Święta nietrafiony prezent. Nawet jeśli nie chodziło o samą rzecz, to np. o rozmiar danej bluzki czy koszulki. Dlatego dając możliwość zwrotu, pokazujemy elastyczność i stawiamy potrzeby klientów na pierwszym miejscu.

Z drugiej strony pamiętajmy, że zwroty w sklepach internetowych to wciąż rzadkość i nie ma się za bardzo czego obawiać. Ludzie w stacjonarnych sklepach rzadko decydują się na to rozwiązanie, w zamówieniach e-commercowych jest to śmieszny odsetek. Z kolei takim maleńkim ustępstwem w sprzedaży przez internet możemy zdobyć zaufanie klienta, a w rezultacie także lojalność na dłuższy czas, co wpłynie korzystnie na lifetime value poszczególnych odbiorców.

Poradnik – co kupić na święta?

Nie zapominajmy także o roli content marketingu, który ogromne znaczenie ma także przed Świętami. Przecież w tym okresie szukamy nie tylko samych pomysłów, ale także prezenty na nie. A kto ma w tym przypadku przyjść z pomocą, jeśli nie poszczególne sklepy, którym najbardziej zależy na sprzedaży?

Kompleksowe teksty poradnikowe to doskonały sposób, by w nienachalny sposób przedstawić swoją ofertę i polecić te produkty, na których sprzedaży przez internet najbardziej nam zależy. W artykule możemy bez problemów umieścić linki kierujące do konkretnych produktów. W ten sposób nie tylko budujemy swoją eksperckość w branży, ale także wspieramy SEO i jednocześnie możemy zwiększyć sprzedaż!

Personalizowane przedmioty

Najlepsze prezenty, to unikalne prezenty. A żeby je mieć, warto wykorzystać personalizację. Co innego dostać standardową koszulkę, a co innego dostać ją z napisem bezpośrednio powiązanym z nami, naszym ksywką czy wspólną historią z osobą obdarowującą.

Tego typu prezenty to obecnie hit. Każdy chce dać na święta coś od siebie, dopasowanego do osoby, która dostaje prezent. Dlatego, jeśli tylko produkty da się spersonalizować, to nie czekaj i wykorzystaj tę szansę!

Wprowadzając te porady w życie macie znacznie większe szanse, by osiągnąć podczas świąt zadowalający poziom sprzedaży przez internet. To zawsze ogromna konkurencja między sklepami i to nie tylko w branży e-commerce. Pamiętajcie, że klienci mogą przebierać w ofertach jak w rękawiczkach i zdecydują się tylko na tę najlepszą. A my musimy zrobić wszystko, żeby za takową uznali naszą!

Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA