Jak założyć sklep na Facebooku i połączyć go ze sklepem internetowym?

Wykorzystaj potencjał social media, stwórz sklep na Facebooku. Połącz profile społecznościowe ze swoją stroną www i zarabiaj. Sprawdź, jak założyć sklep na Facebooku krok po kroku. Poznaj korzyści z jego posiadania. Dowiedz się, czym jest Facebook Shoper.

Jak działa sklep na Facebooku?

Sklep internetowy na Facebooku to osobna zakładka na fanpage. Można go połączyć ze sklepem internetowym i wygodnie sprzedawać produkty za pomocą social media. Umożliwia on zarówno prezentowanie, jak i sprzedawanie towarów. Najczęściej z tej funkcji Facebooka korzystają firmy prowadzące sprzedaż detaliczną takich produktów jak ubrania, akcesoria dla dzieci, biżuteria czy meble. Sklep jest jak witryna prezentująca produkty, a sam katalog to taki magazyn z asortymentem. Zawiera on informacje o promowanych produktach, ich cenę, nazwę, opis, zdjęcia oraz dostępność. Wiele typów reklam na Facebooku może pobierać te informacje o konkretnym produkcie, by prezentować je w formie reklamy potencjalnym klientom. Zakładka sklepu zwykle umieszczana jest na samej górze profilu i wygląda jak poniżej:

Jak wygląda sklep na Facebooku?

Po kliknięciu w dany produkt, wyświetla się on w następujący sposób:

Produkt w sklepie Facebooka

W zakładce widoczna jest nazwa produktu, marka, cena oraz link do sklepu online, na którym można dokonać zakupu towaru. Zakładka zawiera również szczegółowy opis produktu. Dany towar klient może udostępnić, zapisać, skomentować lub polubić. Facebook pozwala także na dodawanie danych produktów pod postami na tablicy.

Oznaczenia produktów na Facebooku

Konkretne produkty można umieszczać również w reklamach. Zakładka Sklep z pewnością otwiera więcej opcji promocji danych towarów za pomocą Facebook Ads, tym samym wpływa na wzrost sprzedaży. Poniżej dowiesz się, jak założyć sklep na Facebooku.

4 kroki, jak założyć sklep na Facebooku

Zanim założysz sklep na Facebooku, upewnij się, że na Twojej stronie jest wgrany piksel Facebooka. Pozwoli on uzyskać Ci informacje o ruchu na stronie, które są niezbędne do właściwego planowania promocji. Pamiętaj również o utworzeniu Menedżera Firmy na FB. Następnie wykonaj wskazane poniżej kroki.

Krok 1 - uruchomienie sklepu na Facebooku

Wybierz swój fanpage z menu Twoje strony. Przejdź do sekcji Ustawienia, w prawym rogu i z lewej strony kliknij sekcję Szablony i karty, sprawdź, czy aktualny szablon pozwala na wyświetlanie sklepu. Obecny szablon powinien mieć ustawienie: Zakupy, a na liście musi znajdować się: Sklep. W Ustawienia karta sklepu powinna być włączona.

Uruchomienie sklepu na Facebooku

Krok 2 - wgrywanie produktów do sklepu Facebooka

W menu Menedżera Firmy wejdź w zakładkę Katalogi, kliknij Utwórz katalog, typ: Handel elektroniczny, kliknij Dalej, a następnie wybierz: Prześlij informacje o produktach.

Dodawanie produktów do sklepu Facebooka

Nazwa katalogu jest widoczna tylko dla jego właściciela, jednak warto precyzyjnie go opisać. Najlepiej stworzyć stały szablon, by uniknąć problemów z uporządkowaniem. Po uzupełnieniu danych należy kliknąć Utwórz i Wyświetl katalog. Następnie z menu po lewej stronie wybierz: Źródła danych produktów. Kliknij Dodaj produkty, dalej Użyj zbiorczego przesyłania i Dalej oraz Zaplanowane zestawienie. W ten sposób podepniemy plik z danymi XML lub CSV - katalog może zawierać maksymalnie 100 000 produktów. Na etapie Skonfiguruj zestawienie wklejamy adres URL pliku oraz login i hasło, jeśli plik jest chroniony. Następnie Zaplanuj aktualizacje - najlepiej co godzinę lub jednorazowo w nocy, jeśli ruch w sklepie nie jest duży. Jeszcze pozostaje nam wybór waluty i oczekiwanie na pierwsze przesłanie danych. Pamiętaj, że liczba wgranych katalogów jest dowolna, jednak tylko jeden może być połączony ze sklepem.

Katalog produktów Facebooka

Krok 3 - połączenie z pikselem Facebooka

Trzeba pamiętać o powiązaniu danego katalogu z pikselem Facebooka. W zakładce Źródła danych zdarzeń należy kliknąć: Połącz, aby monitorować. Na liście należy kliknąć dany piksel i go włączyć. Piksel Facebooka jest nieocenioną pomocą przy analizie marketingowej i planowaniu promocji. Jest bezpośrednim narzędziem do zwiększania sprzedaży. Zbiera informacje o użytkownikach Facebooka, umożliwiając mierzenie skuteczności reklam, dzięki czemu dokładnie wiadomo, czy dana reklama działa, na kogo i o jakich porach. To pozwala na optymalizację reklam na podstawie konwersji oraz zastosowanie remarketingu, który ma na celu nakłonienie klienta do ponownego odwiedzenia danej strony. Piksel zwiększa zwrot wydatków na reklamę.

Chcąc uzyskać statystyki odnośnie do danego produktu, należy kliknąć zakładkę Narzędzia do publikowania, następnie w menu po lewej stronie kartę Sklep oraz pozycję Produkty.

Krok 4 - połączenie strony z katalogiem

Zostaje nam jeszcze połączenie nowego katalogu ze stroną sklepu. W tym celu należy w zakładce Zastosowania kliknąć strzałkę i Połącz stronę.

Połączenie strony z katalogiem produktów FB

Wybieramy z listy stronę i klikamy Dalej. Następnie klikamy Transakcja zakupu w innej witrynie, wybieramy walutę i klikamy Utwórz sklep. Gotowe!

Facebook radzi, by:

  • dbać o to, by asortyment był zawsze aktualny,
  • usuwać produkty, których stan się wyczerpał,
  • stworzyć unikatową nazwę użytkownika strony,
  • zachęcać użytkowników do dodawania ocen i opinii,
  • dodać na profilu adres stacjonarny sklepu,
  • tworzyć atrakcyjne posty z produktami ze sklepu.

Klikając w Wyświetl stronę sklepu, możesz zobaczyć, jak wygląda. Pamiętaj jednak, że produkty potrzebują czasu na załadowanie. Facebook zaznacza, że jeśli produkt jest zgodny z regulaminem, zostanie dodany w ciągu 24 godzin, jednak niektóre produkty mogą wymagać dłuższego sprawdzenia.

Nowe rozwiązanie - Facebook Shops

Facebook Shops to nowa platforma, którą Facebook uruchamia, by ułatwić detalistom zakładanie sklepu internetowego. Od 19 maja jest już możliwe korzystanie z danej platformy w Niemczech - jest to pierwszy kraj, w którym Facebook stał się platformą handlu online. Według Zuckerberga zakładanie sklepu na Facebooku będzie bezpłatne, a prace nad Facebook Shops nadal trwają.

Udostępnienie usługi zostało przyspieszone ze względu na pandemię Covid-19. Projekt ma pomóc przede wszystkim małym firmom przetrwać kryzys koronawirusowy. Facebook planuje łączyć różne usługi. Za pomocą WhatsApp, Facebook Messenger lub czatu na Instagramie konsumenci będą mogli skontaktować się ze sprzedawcą. Za zakupy będzie można zapłacić bezpośrednio, dzięki przechowaniu przez Facebooku danych z karty kredytowej, a rzeczywistość rozszerzona ułatwi zakupy - to algorytmy zajmą się doborem rozmiaru ubrań czy odpowiednich produktów do makijażu. Facebook zapowiada również prace nad programem lojalnościowym. Tym samym firma może stać się poważnym rywalem dla popularnych już platform sklepowych.

Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku - podsumowanie

Sklep na Facebooku warto założyć głównie ze względów marketingowo-sprzedażowych. Linki do produktów ze sklepu są bardziej widoczne tym samym lepiej klikalne. Klient może je udostępnić na swoim profilu, skomentować, polubić lub zapisać. Aktywność użytkownika widzą inni potencjalni konsumenci - zarówno jego znajomi, co pozwala dotrzeć do szerszej grupy użytkowników, jak i inni klienci, którzy mogą zapoznawać się z pozytywnymi komentarzami na temat danego produktu lub obserwować duże zainteresowanie nim - dzięki liczbie polubień, co docelowo może prowadzić do większej sprzedaży.

Facebook umożliwia dodawanie produktów ze sklepu w postach na tablicy oraz Instagramie. Pozwala również na tworzenie reklam dynamicznych z konkretnymi produktami, którymi interesował się wcześniej dany klient. Jeśli, więc pan Adam szukał wcześniej telefonu, to konkretne modele, które go interesowały, będą mu się wyświetlały z linkiem do zakupu. Taka promocja pozwala trafiać do osób, które są potencjalnie zainteresowane danym produktem, dzięki czemu szansa na sprzedaż jest większa, a reklama skuteczniejsza. Łatwiej jest odpowiadać na potrzeby niż je tworzyć.

Założenie sklepu na Facebooku zintegrowanego ze sklepem online to okazja na zyskanie klientów, zwiększenie sprzedaży, na promowanie swoich produktów i marki wśród fanów na Facebooku i ich znajomych. Utrzymanie takiego sklepu nie generuje dodatkowych kosztów, co czyni go ostatecznie jeszcze bardziej atrakcyjnym.

Chcesz zintegrować swój e-commerce z Facebookiem?

Sprawdź naszą ofertę