Przejdź do treści

Zwiększ sprzedaż, dzięki 27 pomysłom na promocje Black Friday.

Pobierz listę
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Influencer marketing - czym jest i jak pomaga w sprzedaży internetowej?

Kategoria: 
Opublikowane: 
Czas czytania
: 3 min

Influencer marketing to forma marketingu, w której kładzie się większy nacisk na wpływowych ludzi niż na rynek docelowy jako całość. Marketing ten nie koncentruje się na bezpośredniej komunikacji z konsumentami, lecz pozwala marce docierać do nich dopiero przez osoby mające znaczący wpływ na ich konwersję. Sprawdź, na czym polega influencer marketing i jak pomaga w zdobywaniu klientów oraz zwiększaniu zysków ze sprzedaży w branży e-commerce.

Influencer marketing i jego zastosowanie w e-commerce

Influencer marketing – podstawy

Influencer marketing bazuje na rozpoznawalności i pozycji osób zaangażowanych przez daną firmę w promocję jej produktów i usług. Działania w ramach tej dziedziny marketingu przypominają nieco marketing rekomendacji, lecz skupiają się wyłącznie na opinii wpływowych internautów. Część właścicieli sklepów online inwestuje w kampanie z influencerami po to, by wpisać się w aktualne trendy albo wyprzedzić konkurencję. Warto jednak dążyć do świadomego wyznaczenia celu swojej marki i nawiązania współpracy z influencerem, mogącym realnie wpłynąć na nasze zyski ze sprzedaży internetowej. Wydatki muszą przełożyć się na pożądane wyniki.

Kim jest influencer?

Influencer to osoba wpływowa, przyczyniająca się do kształtowania opinii internautów i konsumentów. Może być nią ekspert dzielący się swoją wiedzą w sieci, bloger, vloger albo właściciel popularnego konta w mediach społecznościowych. Największą zaletą współpracy z influencerem przy promocji marki, sklepu i jego produktów okazuje się duża wiarygodność komunikatów osoby wpływowej. Jej opinię odbiorcy treści postrzegają nie tylko jako bardziej autentyczną od tradycyjnych reklam, ale również jako angażującą i inspirującą.

Jak influencer marketing może pomóc Ci w sprzedaży internetowej?

Wielu konsumentów kupujących w sieci, poszukuje informacji o sklepach, produktach i usługach, przeglądając blogi i wpisy w mediach społecznościowych. Influencer marketing pomaga zdobyć uwagę i zaufanie klienta. Wpływa przez to na większą konwersję i wspiera sprzedaż online. Pozwalając budować autentyczną więź z marką, skłania konsumentów do powrotu na stronę sprzedawcy i wyszukania towarów rekomendowanych przez medialny autorytet.

Dzięki influencer marketingowi można precyzyjnie, a zarazem nienachalnie dotrzeć do swojej grupy docelowej, nawet jeśli okazuje się ona niszowa. W ten sposób właściciel sklepu internetowego zyskuje szansę na zwiększenie grona dotychczasowych klientów. W dodatku współpraca z influencerami nierzadko okazuje się znacznie bardziej atrakcyjna niż inne formy promocji. Sprzedawca zyskuje wsparcie wpływowego internauty w podejmowaniu decyzji dotyczących budowania relacji z konsumentami. Specjalistyczna wiedza i opinie poparte doświadczeniem z branży pozwolą spojrzeć na niektóre kwestie z zupełnie nowej perspektywy. Efektywność kampanii z influencerem zależy od wielu czynników, między innymi od odpowiedniego dobrania blogera czy youtubera i opracowania skutecznej strategii.

Dlaczego influencer marketing działa?

To właśnie u blogerów i twórców treści w social mediach konsumenci szukają wsparcia w podjęciu niełatwych zakupowych decyzji. Ponadto społeczność zgromadzona wokół influencera obserwuje i docenia go ze względu na jego wiedzę, charyzmę, pomysłowość i inne charakterystyczne cechy. Osoby wpływowe skutecznie budują i pogłębiają relację z fanami, wymieniając opinie, odpowiadając na ich wiadomości i reagując na propozycje. Z tych względów odbiorcy bardziej ufają rekomendacjom influencera niż tradycyjnym formom reklamy. To z kolei przekłada się na większą sprzedaż w sklepie przedsiębiorcy współpracującego z blogerem. Internet nie pozostaje zresztą jedynym kanałem sprzedaży, na który może wpłynąć działalność infulencera.

Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA