Przejdź do treści

Zwiększ sprzedaż, dzięki 27 pomysłom na promocje Black Friday.

Pobierz listę
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Drupal Commerce - dlaczego warto wybrać ten system?

Kategoria: 
Data aktualizacji: 
Czas czytania
: 8 min

Szukasz elastycznej platformy e-commerce, która pozwoli Ci w obrębie jednego systemu rozwijać własny sklep i zarządzać treściami na promującym ją blogu? Drupal Commerce może być idealnym wyborem dla Ciebie. W poniższym wpisie wyjaśnimy, dlaczego połączenie CMS-a z systemem e-commerce to świetny ruch dla Twojego sklepu.

Drupal Commerce - twój sklep internetowy na Drupalu

CMS i moduł e-commerce to gwarancja sukcesu

Możliwości Drupala w zarządzaniu treścią i pozycjonowaniu są bardzo duże i wie o tym każdy, kto z tym CMS-em miał styczność (sprawdź również nasze porównanie Drupala z WordPressem).

Drupal commerce zapewnia wiele funkcji, które usprawnią działania marketingowe i pomogą zwiększyć zaufanie do Twojej działalności:

Jakie funkcjonalności Drupal Commerce Ci w tym pomogą?

  • śledzenie dostępności produktów,
  • analiza zachowań użytkowników w sklepie,
  • tworzenie niestandardowych promocji i zniżek,
  • monitorowanie statystyk sprzedaży,
  • zarządzanie wieloma wersjami produktów.

Przejrzystość i łatwość zarządzania e-sklepem

Obsługa Drupala jest niezwykle intuicyjna i przejrzysta. Panel zarządzania zaprojektowany jest tak, aby osoba poruszająca się po nim, mogła w prosty sposób zarządzać treścią.

Drupal Commerce przeznaczony jest głównie dla średnich i dużych sklepów internetowych, a co za tym idzie — jedna osoba może mieć problem z zarządzaniem całością treści. Dlatego też w Drupalu dla każdego z użytkowników można określać rolę. Jedna osoba może zarządzać produktami, druga blogiem, a trzecia np. forum.

Jeśli chodzi o zarządzanie, Drupal ma też ogromną zaletę znaną choćby z Magento: otóż z poziomu jednego panelu administracyjnego można zarządzać kilkoma serwisami czy sklepami internetowymi.

Integracja zewnętrznych platform i systemów z Drupal Commerce

W Drupalu możesz liczyć nie tylko na łatwe zarządzanie i pozycjonowanie swojego e-sklepu, ale także na integrację wielu programów, przy pomocy których będziesz mógł analizować swoje działania marketingowe — takich jak Google Analytics czy Google Tag Manager.

Na marginesie, oprócz zewnętrznych systemów statystyk, Drupal ma też własne narzędzia analityczne. Zachęcamy, aby je również przetestować. Dzięki temu będziesz mógł mierzyć i następnie analizować swoje pomysły dotyczące działań sprzedażowych.

Drupal Commerce możesz zintegrować z wieloma zewnętrznymi platformami jak:

  • systemy magazynowe,
  • bazy klientów,
  • porównywarki cenowe,
  • portale aukcyjne – np. Allegro,
  • systemy księgowe,
  • wspomniane wyżej narzędzia analityczne,
  • i inne.

Drupal oferuje oczywiście integrację z mediami społecznościowymi, umożliwiająca np. rejestrację przez Facebooka. Wybór metod płatności (m.in. PayU, Przelewy24, PayPal) oraz dostawy również jest bardzo rozbudowany.

Skalowalność Drupal Commerce

Kolejną zaletą Drupala Commerce jest jego elastyczna architektura, dzięki której możesz rozbudowywać sklep wraz z rozwojem swojej działalności bez większych komplikacji. To CMS, na którym spokojnie możesz postawić witrynę małego, butikowego sklepu. A gdy słupki sprzedaży zaczną przerastać Twoje oczekiwania — korzystać z niego dalej, rozszerzając jedynie architekturę sklepu o nowe funkcje przy pomocy darmowych modułów i integracji z aplikacjami zewnętrznymi poprzez API.

Wśród nich znajdziesz sporo rozwiązań, które ułatwią dostosowanie Twojej platformy sprzedażowej do zwiększonego zainteresowania i ruchu. Od modułów odpowiadających za cache’owanie strony po narzędzia do optymalizacji baz danych MySQL.

Co ważne, Drupal jest bardzo dobrze przystosowany do obsługi większej liczby modułów jednocześnie. To pozwoli Ci uniknąć sytuacji, w której wdrożenie nowych, niezbędnych dla Twojego sklepu funkcji będzie wiązało się z pogorszeniem czasów ładowania czy płynności interakcji użytkownika.

Customer Experience w Drupal Commerce

Skoro mówimy o użytkowniku, twórcy najnowszych wersji Drupala położyli bardzo duży nacisk na to, aby do maksimum ułatwić obsługę platformy każdemu; także osobom bez wiedzy technicznej. Otrzymujemy więc do dyspozycji bardzo prosty, czytelny interfejs, który pomoże stworzyć… równie wygodny i przejrzysty sklep.

W ostatnich latach środowisko Drupala przywitało chociażby moduł Layout Builder, który pozwala bardzo łatwo i bez pomocy developera modyfikować układ treści, na przykład na stronach produktowych. Pojawił się również motyw The Claro, który upraszcza interfejs całego panelu administracyjnego oraz sporo nowych narzędzi do pracy nad stronami mobilnymi — tworzenia responsywnych motywów czy ogólnej optymalizacji witryn pod kątem smartfonów.

Wszystko po to, aby z jednej strony dać większą kontrolę nad witryną własnego sklepu, a z drugiej, ułatwić pracę web developerów oraz administratorów.

Oprogramowanie Open Source i społeczność

Cały ekosystem Drupala, włącznie z platformą Commerce, jest rozwijany w modelu open source. Dla właściciela sklepu oznacza to tyle, że… nie będzie musiał płacić za dostęp do platformy, na której stoi jego witryna — wciąż mając pod ręką wszystko, co niezbędne do rozwoju własnego biznesu. Głównym kosztem będzie więc wdrożenie platformy.

Od strony technicznej — jako otwarte oprogramowanie Drupal może być modyfikowany i rozwijany przez każdego, kto tylko pobierze kod źródłowy platformy. Daje to duże możliwości, aby dostosować system do potrzeb danego sklepu w trakcie jego wdrażania.

Z tego samego powodu wokół Drupala zgromadziła się bardzo duża społeczność web developerów rozwijających kod źródłowy i tworzących moduły. Testy nowych wersji platformy, raporty z wychwyconymi błędami i feedbackiem, cała dokumentacja Drupala — to też zasługa społeczności. O brak wsparcia i regularnych aktualizacji nie ma więc się co obawiać.

Headless Commerce

Projekty sklepów internetowych coraz częściej tworzone są według koncepcji headless commerce. Jest to podejście, w którym front-end sklepu (to, co widzi użytkownik) jest niezależny od back-endu (zaplecza po stronie serwera). Oczywiście współpracują one ze sobą, ale za pośrednictwem API. Na poziomie samego kodu stanowią dwie odrębne części.

Takie rozwiązanie pozwala niezależnie od siebie rozwijać i aktualizować interfejs oraz zaplecze sklepu, a także umożliwia korzystanie z dwóch zupełnie innych technologii. Developerzy mogą np. postawić back-end na wybranym CMS-ie, a interfejs — zbudować w React’cie czy Vue.

Dzięki temu front-end sklepu można potraktować nie jak zwykłą stronę internetową, a jak aplikację webową. Są one z zasady lżejsze i, co ważne, nie wymagają przeładowywania po każdej aktywności użytkownika. A to już przekłada się na znacznie szybsze działanie strony.

Zamiast więc tworzyć cały sklep na Drupalu, platformę można wykorzystać jedynie jako zaplecze, a samą witrynę zaprojektować jako quasi-aplikację webową. Dzięki bogatej bibliotece modułów i integracji Drupal Commerce odnajdzie się w takiej architekturze doskonale.

SEO friendly – bądź widoczny w wyszukiwarkach

Tworząc sklep internetowy, nie wystarczy dobry pomysł i świetnie zrealizowana strona. Potrzebny będzie również przemyślany marketing internetowy. A o wiele łatwiej będzie już na starcie tym, których sklep internetowy opiera się na przyjaznym w pozycjonowaniu CMS-ie, jakim Drupal CMS z pewnością jest.

Nawet jeśli nie da się czegoś skonfigurować w podstawowej wersji Drupala, do dyspozycji masz liczne moduły zwiększające jego możliwości w zakresie optymalizacji z myślą o robotach Google:

  • PathAuto — moduł rozszerza możliwości podstawowego modułu Path. Dzięki niemu utworzysz automatycznie adresy URL, według ustalonego wzoru, które będą przyjazne w pozycjonowaniu oraz czytelne dla użytkowników. Np. zamiast adresu URL – https://smartbees.pl/node/123, powstanie adres – https://smartbees.pl/strony-internetowe
  • XML Sitemap — mapa strony internetowej jest niezwykle istotna dla robotów wyszukiwarek. Poprzez moduł XML Sitemap automatycznie stworzysz mapę strony, która będzie dostępna dla wyszukiwarek internetowych
  • Metatag — moduł pozwala zautomatyzować dodawanie meta tagów do wszystkich podstron Twojego sklepu. Co ciekawe, uwzględnia on nie tylko tagi analizowane przez roboty Google, ale także te, z których korzystają algorytmy Facebooka, Instagrama czy X (dawnego Twittera) do konfiguracji wyświetlanych treści

Bezpieczeństwo = zaufanie

Drupal jest również jednym z najbezpieczniejszych systemów do zarządzania treścią. To niezwykle istotne w przypadku sklepów internetowych, które przecież muszą gromadzić dane klientów i obsługiwać transakcje. O bezpieczeństwie Drupala może świadczyć fakt, że swoje strony oparte na tym CMS-ie ma rząd Australii czy największe i najlepsze uniwersytety na świecie, takie jak Harvard czy Oxford.

Drupal CMS jest nieustannie nadzorowany i ulepszany przez programistów. Powstają specjalne moduły poprawiające bezpieczeństwo, a technologie, na których opiera się cały system, np. PHP czy Symfony, są regularnie aktualizowane. Wszystkie moduły znajdujące się na drupal.org poddawane są skrupulatnej analizie kodu, dzięki czemu nie musisz się martwić, że Drupal Commerce ma umieszczonego w kodzie backdoora.

  • Security Review — moduł sprawdza, czy Twoja witryna jest bezpieczna.
  • Flood Control — moduł, dzięki któremu określisz, jak Drupal ma reagować na próby złamania hasła do konta użytkownika. Pozwala skonfigurować, po ilu nieudanych próbach i po jakim czasie dany adres IP lub login ma zostać automatycznie zablokowany.
  • Two-factor Authentication — czyli moduł, który wprowadza standardowy dziś dla wielu stron system uwierzytelniania dwuskładnikowego (TFA/2FA). Logujący się do swojego sklepowego konta użytkownik, będzie musiał nie tylko podać login i hasło, ale także kod otrzymany na swój numer telefonu lub skrzynkę mailową. Jako Smartbees również stworzyliśmy moduł, który wspiera podwójne uwierzytelnianie - SMSAPI TFA.

Strona RWD, czyli dzisiejszy niezbędnik

Kiedy myślimy o potrzebach klientów, nie można zapomnieć o responsywności stron internetowych. Według Similarweb już niemal 70% całego ruchu w internecie pochodzi przecież z urządzeń mobilnych. Dlatego tworząc sklep internetowy, należy zadbać o to, aby był responsywny, czyli dopasowywał się do ekranów urządzeń mobilnych. Z Drupalem zaprojektowanie takiej strony nie stanowi większego problemu.

Podsumowanie

Drupal CMS wraz z modułem Drupal Commerce to narzędzie pełne możliwości, na którym warto postawić własny sklep internetowy. Rozbudowane funkcje CMS-a usprawniają nie tylko zarządzanie e-sklepem, ale również działania content marketingowe i SEO.

Zapisz się do darmowego newslettera

Zdobywaj wartościową wiedzę z obszaru technologii i marketingu

CAPTCHA
Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA