Przejdź do treści

Zwiększ sprzedaż, dzięki 27 pomysłom na promocje Black Friday.

Pobierz listę
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Najpierw cel, potem projektowanie strony - dlaczego warto je wyznaczać?

Kategoria: 
Opublikowane: 
Czas czytania
: 4 min

Strona internetowa prowadzona bez konkretnego celu prędzej czy później stanie się bezużyteczna. Zanim podejmiemy się projektowania, warto zastanowić się nad tym, czemu ma ona służyć oraz co chcemy za jej pomocą uzyskać.

projektowanie_stron

Dlaczego wyznaczenie celu jest ważne przy projektowaniu stron?

Każdy, kto w planach ma założenie własnej strony WWW musi odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim celu chce posiadać swoją witrynę internetową. Jasno określony cel pozwoli na sprecyzowanie działań niezbędnych do realizacji projektu. Na tym etapie należy także określić odbiorców strony oraz ich potencjalne oczekiwania. Pozwoli to na stworzenie treści, która będzie miała odpowiedni target. Mając ustalony cel jesteśmy w stanie zaprojektować stronę w taki sposób, by ta odniosła sukces.

Jak wygląda proces projektowania strony internetowej?

By całkowicie zdać sobie sprawę z tego, jak bardzo ważnym elementem jest wyznaczenie celu musimy zapoznać się z całym procesem projektowania strony internetowej.

Etap pierwszy – cel

Pierwszym krokiem w celu stworzenia dobrej strony internetowej jest określenie celu. To on pozwoli na określenie kierunku działań. Twórca musi wiedzieć po co tworzy witrynę WWW, w innym przypadku nie ma szans na to, by przejść do kolejnych etapów.

Etap drugi – projekt graficzny

Zależnie od branży oraz tematyki strony tworzymy projekt graficzny, czyli kolorystykę, układ poszczególnych elementów oraz ogólny wygląd.

proces projektowania stron

Etap trzeci – określenie funkcjonalności

Kolejnym krokiem jest ustalenie funkcjonalności strony. Musimy określić co ma się znajdować na naszej stronie oraz jakie funkcje ma ona oferować użytkownikom. Przykładem tego może być wyszukiwarka lub formularz kontaktowy.

Etap czwarty – wybór CMS

CMS pozwala webmasterowi na tworzenie, edytowanie oraz udostępnianie treści w prosty i wygodny sposób. Zależnie od preferencji wybrać należy konkretny CMS. Dla małych blogów świetnie nada się WordPress, a dla dużych sklepów internetowych – Magento oraz Drupal.

Etap piąty – kupno hostingu oraz domeny

By strona mogła w ogóle działać niezbędne jest zakupienie hostingu, na którym będzie działała witryna. Drugim elementem jest domena, czyli adres strony. Niezbędna jest do tego, by użytkownik mógł w prosty sposób znaleźć oraz wejść naszą stronę.

Przeczytaj, jak wybrać hosting dla sklepu internetowego na Magento.

Etap szósty – uruchomienie strony

Przed oficjalnym uruchomieniem witryny włącza się tryb testowy, w którym poddaje się próbie wszystkie funkcjonalności strony. W przypadku braku jakichkolwiek błędów serwis jest uruchamiany i udostępniany publicznie.

W jaki sposób wyznaczyć cele?

Cele wyznaczamy zależnie od projektu. To co chcemy osiągnąć może się różnić w zależności od specyfiki naszej strony.

Wizytówka

Jeżeli prowadzimy stacjonarną firmę i w internecie chcemy mieć tylko wirtualną wizytówkę to jedyne na czym powinno nam zależeć to przedstawienie aktualnej oferty, dane kontaktowe oraz adresowe. W tym przypadku cel jest bardzo prosty do określenia oraz zrealizowania.

Blog

Głównym założeniem bloga jest dzielenie się własną treścią z użytkownikami. Twórca w dowolnym formacie udostępnia materiały, które mają przyciągnąć czytelników. Zakładając własnego bloga musimy określić przede wszystkim grupę odbiorców. Jeżeli kochamy podróżować po świecie, to wiadome jest to, że nasze treści będą przyciągały osoby zainteresowane tym tematem. Drugim krokiem jest sprecyzowanie tego, co chcemy dostarczać czytelnikom. Mogą to być filmy pokazujące nasze przygody połączone własnym komentarzem, długie artykuły poradnikowe albo nawet krótkie notki przypominające wpisy w dzienniku.

Sklep internetowy

W tym przypadku określenie konkretnego, sprecyzowanego celu jest niezwykle istotne. Stworzenie, wdrożenie, utrzymanie oraz administracja sklepu internetowego wiąże się z wysokimi kosztami. Dlatego też nie można sobie pozwolić na bezcelowe działania. Zanim zaczniemy projektować stronę powinniśmy pomyśleć o wielu czynnikach – budżecie, ilości potencjalnych klientów, szacunkowej sprzedaży oraz zyskach. Należy ustalić co chcemy osiągnąć w ciągu określonego czasu, dzięki czemu bez problemu obierzemy dobrą oraz wydajną ścieżkę działań i będziemy wiedzieć na co należy przeznaczyć fundusze.

konwersja w sklepie internetowym

Podsumowanie

Określenie celu tworzenia strony internetowej jest koniecznie do tego, by móc podjąć jakiekolwiek działania, ponieważ stanowi to pierwszy krok na etapie projektowania witryny. Bez tego nie można przejść do kolejnych elementów, takich jak np. projekt graficzny czy wybór CMS-a. Wyznaczony cel pozwala więc na stworzenie strony internetowej oraz odniesienie sukcesu.

Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA