5 nowości, jakie dostarcza nam Commerce 2 w Drupal 8

Data dodania:

zamawianie-online
Tworzenie sklepów internetowych nie jest łatwe. Oczywiście istnieją takie rozwiązania jak Shopify, które potrafią nawet i w dużym stopniu zaspokoić potrzeby większości początkujących przedsiębiorców.

Jednak z czasem sprawy zaczynają się komplikować. Większe sklepy muszą przechowywać swoje towary w kilku magazynach albo sprzedawać je klientom z różnych krajów lub wprowadziło pewne unikalne rozwiązanie biznesowe, które chce rozwinąć.

W takich wypadkach gotowe rozwiązania nie wystarczą.

Z tego powodu warto sięgnąć po technologie, które pozwalają na bardziej spersonalizowane rozwiązania. Jednym z nich jest Drupal, a zwłaszcza przeznaczony dla niego framework Commerce.

Drupal Commerce – czym jest?

Drupal Commerce to oprogramowanie typu open-source, które uzupełnia system zarządzania treścią Drupala. Framework pozwala na tworzenie list produktów, przeprowadzanie klientów przez proces zakupowy, śledzi faktury, paragony, zamówienia i płatności, ułatwia wysyłkę oraz wykonuje inne funkcje potrzebne sprzedawcom internetowym.

Strony wykorzystujące ten framework mogą być tworzone zupełnie od nowa lub owe funkcje e-commerce mogą zostać dodane do już istniejącej witryny.

Drupal Commerce 2 to najnowsza wersja owego rozwiązania przeznaczona dla Drupala 8. Niesie ona ze sobą liczne ulepszenia odnośnie do administrowania platformą, integracji zewnętrznych rozwiązań i wiele więcej.

Istnieje także mnóstwo darmowych modułów do Drupala Commerce 2. Niemniej jednak podstawowa wersja i tak zawiera całe mnóstwo pożytecznych i nowych funkcji. Przyjrzyjmy się im bliżej.

1. Zarządzanie wariacjami produktów

Zespół odpowiedzialny za Commerce 2 korzystał z modułu Inline Entity Form. Pozwalał on na zarządzanie wieloma wariacjami produktu z jednej strony produktowej.

Moduł ten stał się popularny w przypadku Drupal 7. Choć początkowo rozwiązania z Inline Entity Form były przeniesione do Commerce 2, postanowiono wprowadzić lepsze funkcjonalności.

Od wersji 2.10 wariacjami produktów można zarządzać z poziomu dedykowanych im zakładek w formie strony produktowej.

Takie rozwiązanie pozwala na bardziej wygodne zarządzanie całością produktów. Umożliwia przykładowo dodawanie grupowych działań do wszystkich produktów jak choćby zwiększenie cen, zastąpienie zdjęć produktowych lub nawet utworzenie całego zestawu wariacji.

Posiadanie wariacji na osobnej zakładce byłoby trochę na wyrost w przypadku produktów, które zawsze mają tylko jedną wersję. Twórcy zadbali o to, aby w nowej wersji formularz ustawień każdego typu produktu zawierał opcję „pozwól, aby każdy produkt miał wiele wariantów", która po wyłączeniu powraca do wcześniejszego sposobu edycji w trybie dla produktów danego typu.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na główną różnicę między Drupal Commerce 2 (dla Drupal 8) a Drupal Commerce 1 (dla Drupal 7). W Commerce 2 mamy teraz takie wartości jak „Product” i „ProductVariation”. „Product” zastępuje „product display” z Commerce 1 (typ węzła, który jest połączony z produktami). „ProductVariation” jest odpowiednikiem „Commerce Product”.

W ten sposób, podobnie jak w Drupalu 7, możemy stworzyć wiele różnych wariacji produktu dla tej samej jednostki. Na przykład „sukienka” to produkt, który ma wiele wariantów (np. różne rozmiary i kolory). Rozmiar i kolor są atrybutami produktu. Zestaw atrybutów produktu definiuje jego odmianę.

2. Liczne wersje sklepów

Jedną ze świetnych funkcji Drupal Commerce 2 jest to, że zamiast posiadania jednego sklepu, możesz korzystać z ich wielu wersji. Każdy z nich może mieć swoje własne typy produktów, waluty, podatki, dane kontaktowe, koszyk, proces rozliczenia itp.

3. Wsparcie dla wielu walut

Drupal 8 pozwala na dodanie wielu walut z dostępnej listy, jak również zaimplementowanie tych niestandardowych poprzez podanie kodu waluty.

To tutaj przystosowanie Drupala 8 do licznych wersji językowych jest widoczne najlepiej. Drupal Commerce 2 uwzględnia nazwy każdej waluty w innych językach, ich formatowanie oraz inne ważne szczegóły.

4. Zarządzanie podatkami

Z Commerce 2 nie musisz się martwić o dostosowanie cen produktów względem różnych wartości podatków. Drupal 8 może je automatycznie obliczyć. Platforma posiada nie tylko predefiniowane podatki dla licznych krajów, ale pozwala również każdemu sprzedawcy dostosować je w dowolny sposób. System zna specyfikę opodatkowania na przykład różnicę w obliczaniu podatku VAT dla produktów fizycznych i cyfrowych w Unii Europejskiej.

5. Różne typy zamówień

Twój sklep internetowy na Drupal 8 może mieć nie tylko jedno, ale i wiele typów zamówień o specjalnej procedurze dla każdego z nich. Pozwala to na tworzenie precyzyjnie dostrojonych schematów zamówień dla różnych typów produktów. Przykładowo sprzedaż biletów będzie wyglądała inaczej niż sprzedaż koszulek. Emaile z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia można także swobodnie konfigurować.

Podsumowanie

Wersja Commerce 2 działa z powodzeniem i zawiera wiele przydatnych funkcjonalności. Warto się bliżej z nimi zapoznać, aby polepszyć funkcjonowanie swojego sklepu internetowego na Drupal 8.