Sitecore - co to jest?
Sitecore to duńska firma założona w 2001 roku. Zarządza ona 2 produktami:
- Sitecore Content Management System (Sitecore CMS);
- Sitecore Digital Marketing System (Sitecore DMS).
Oba rozwiązania są skierowane głównie do przedsiębiorstw.
Funkcjonalności Sitecore
W przypadku platformy Sitecore na uwagę zasługują liczne funkcje:
- spersonalizowane dane klientów;
- analityka zaangażowania klientów;
- łatwa geolokalizacja użytkowników;
- zintegrowane kampanie omnichannel;
- wsparcie wielu języków;
- wielowymiarowe testy A/B;
- automatyzacja marketingu;
- możliwość przeniesienia funkcji Sitecore na zewnętrzne strony korzystające z innych systemów (Sitecore Federated Experience Manager);
- możliwość konwersji contentu ze środowiska Sitecore na treści drukowane (Print Experience Manager);
- wsparcie zarządzania zasobami cyfrowymi (Platforma DAM Sitecore).
Sitecore CMS i Sitecore DMS – czym się różnią?
Sitecore Content Management System to platforma, która służy do tworzenia, zarządzania i publikowania treści na stronie lub grupie stron. Oficjalna nazwa tego produktu to Sitecore Web Experience Manager.
Sitecore Digital Marketing System to zestaw marketingowych funkcji, które wchodzą w skład Sitecore. Obejmują one personalizację, analitykę, testowanie i wiele więcej. Oficjalna nazwa tego produktu to Sitecore Experience Platform.
Zastosowanie Sitecore
Platforma Sitecore świetnie sprawdzi się w wielu wymagających branżach:
- ubezpieczenia,
- usługi finansowe,
- transport,
- rozrywka,
- sektor publiczny,
- oprogramowanie i usługi danych,
- opieka zdrowotna,
- nieruchomości,
- nowoczesne technologie,
- non-profit.
Oto przykładowe organizacje, które korzystają z rozwiązań Sitecore:
- Microsoft,
- Fujitsu,
- American Heart Association,
- L’Oréal,
- University of Alberta,
- US Xpress,
- Folketing (duński parlament),
- Brytyjski Czerwony Krzyż.
Sitecore daje ogromne możliwości wykorzystania unikalnych rozwiązań, jak Sitecore Content Hub, Digital Asset Management czy Custom Data Platform. Platforma sprawdzi się świetnie, jeśli:
- zarządzasz licznymi markami i stronami;
- chcesz zminimalizować dług technologiczny;
- obsługujesz klientów na różnych urządzeniach, którzy posługują się wieloma językami;
- publikowany content musi być zatwierdzony przez liczne osoby na różnych szczeblach.