5 narzędzi wspomagających marketing strony internetowej
Masz już własną stronę internetową i stawiasz pierwsze kroki w promocji swojego biznesu w sieci? Podpatrujesz konkurencję, czytasz nowinki w czasopismach i serwisach branżowych i zaczynasz rozumieć, że pozyskiwanie klientów z różnych źródeł ruchu to najlepsze rozwiązanie? Oto 5 absolutnie podstawowych narzędzi wspomagających marketing Twojego biznesu w sieci!
Google Analytics
Jeśli masz już stronę internetową, np. w systemie Drupal, ale nie słyszałeś o Google Analytics, jednym z najpopularniejszych narzędzi do monitorowania ruchu w witrynie, to szybko napraw ten błąd, implementując je u siebie! „GA” powie Ci nie tylko o tym, skąd przychodzą do Ciebie użytkownicy (ruch organiczny, z innych stron, bezpośredni, z serwisów społecznościowych), ale też jakie jest ich miejsce zamieszkania, język, którym się posługują, urządzenie mobilne, którego używają, czy wreszcie w jakim są wieku i co ich interesuje. Śledzenie ruchu na swojej stronie internetowej pozwoli Ci na lepsze zrozumienie potencjalnych klientów i bycie o kilka kroków przed konkurencją.
Brand 24
Nie ma chyba osoby w branży marketingu internetowego, która nie słyszałaby o Brand 24, narzędziu do monitorowania wzmianek o markach w sieci. Używają go najwięksi, powinieneś zacząć i Ty. Możesz ustalić dowolne słowa kluczowe (brandowe lub nie), które będą namierzane przez Brand24, niczym oko wprawnego snajpera. Pozwoli Ci to na szybką reakcję i bycie lepszym od konkurencji. Zaraz, zaraz, czy to nie brzmi znajomo?
Newsletter
Nie będziemy Cię przesadnie namawiać, że decyzja o jego stworzeniu to dobry krok, bo to jeden z lepszych, jakie możesz zrobić. Newsletter pozwala na budowanie doskonałych, długoterminowych relacji z jego odbiorcami. To na jego podstawie jesteś w stanie wywnioskować, czy prowadzona przez Ciebie kampania promocyjna obrała dobry kierunek, czy też trzeba go nieco skorygować. Implementacja newslettera jest prosta – możesz skorzystać z gotowych narzędzi, takich, jak np. Mailchimp, który świetnie integruje się z Drupalem lub wybrać inne, popularne rozwiązanie. Tak, czy inaczej, polecamy!
Blog firmowy
Kolejne z narzędzi, które stanowi solidne fundamenty promocji w sieci. Prowadzenie bloga firmowego to okazja na mniej formalną komunikację z klientami i to prawda. To też doskonałe miejsce na przekaz eksperckiej wiedzy, a przy tym zdobycie cennego ruchu z wyszukiwarek. Powinieneś go mieć, niezależnie od tego czy prowadzisz lokalny biznes, czy jesteś właścicielem znanego sklepu internetowego.
Infografika
Czy skrót TL;DR Ci coś mówi? Osobom korzystającym z sieci regularnie i w dużych dawkach jak najbardziej. „Too long, didn’t read” w wolnym tłumaczeniu znaczy „za długie, nie przeczytałem” i odnosi się do contentu w sieci. Odbiorcy wolą bardziej atrakcyjne formy treści niż tekst – video, memy, infografiki. I właśnie tymi ostatnimi powinieneś się zainteresować. Infografika to graficzne przedstawienie treści w atrakcyjny, wizualny sposób, które jest coraz częściej wykorzystywane w komunikacji na blogach firmowych czy w mediach społecznościowych. Stanowi doskonale uzupełnienie, a dla wielu użytkowników wręcz substytut tekstu. Proste infografiki możesz stworzyć sam, dzięki…narzędziom! Najpopularniejsza Canva, pozwala na tworzenie grafik w różnych formatach, dla różnych serwisów społecznościowych, natomiast Piktochart, to typowe narzędzie do infografik. Polecamy wypróbować oba.
Stworzenie strony internetowej to ważny krok w stronę bycia obecnym w sieci, ale pamiętaj, żeby w pełni wykorzystać potencjał witryny. Narzędzia, które wymieniliśmy wyżej na pewno się do tego przyczynią, dlatego nie czekaj – testuj, porównuj, monitoruj, twórz!