Logo Support Drupal

Usługa wsparcia serwisów na Drupalu w Smartbees

Czym tak naprawdę jest support strony? Wielu Klientów na samym początku nie zdaje sobie sprawy, że support to nie tylko pomoc w krytycznych sytuacjach. To ciągła praca m.in. nad rozwojem serwisu, monitorowaniem jego działania i utrzymaniem najwyższego poziomu zabezpieczeń.

Cel projektu Support
Element tła

Aktualizacje

Są podstawowym zadaniem w ramach usług supportowych. Nasz zespół przeprowadza cykliczne update’y bezpieczeństwa rdzenia Drupala, gdy tylko są dostępne, aby zapewnić stronie najwyższy poziom zabezpieczeń. Ponadto na bieżąco weryfikujemy pojawiające się aktualizacje wykorzystywanych na stronie modułów i wprowadzamy je po wcześniejszej weryfikacji na środowisku testowym. Dzięki temu mamy pewność, że nie pojawią się żadne problemy z brakiem kompatybilności modułów.

Naprawa błędów

Nawet na stronie z najwyższej jakości wsparciem IT mogą pojawiać się błędy. Dlatego support w Smartbees obejmuje naprawę bugów zgłaszanych przez Klientów, na które reagujemy zgodnie z ustaleniami w umowie. Każdorazowo Klient może określić priorytet błędu (krytyczny lub o niższym statusie). Zdarza się również, że błędy w systemie zgłasza nasz zespół podczas nadzoru strony. Pracę nad takimi zgłoszeniami rozpoczynamy dopiero po konsultacji i akceptacji ze strony Klienta.

Podstawą naszej pracy jest przejrzystość działań, dlatego przyczyny każdego błędu wyjaśniamy z Klientem, aby miał pełną wiedzę na temat funkcjonowania serwisu i wiedział, jak uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości.

Nadzór nad działaniem serwisu

Prace supportowe obejmują także stały proces monitorowania witryny pod kątem ciągłości działania i identyfikacji ewentualnych przestojów związanych np. z:

  • problemami serwerowymi,
  • brakiem dostępu do strony,
  • niepoprawnym ładowaniem zasobów.

W momencie wykrycia awarii, natychmiast informujemy o tym Klienta i podejmujemy odpowiednie środki naprawcze, aby jak najszybciej przywrócić witrynę do prawidłowego działania lub środki prewencyjne, które mają zapobiec eskalacji problemu.

Element tła

Rozwój funkcji

Mając na uwadze globalny rozwój projektu, w ramach usług supportowych proponujemy Klientom wdrożenie nowych rozwiązań, dzięki którym serwis będzie zwiększał swoje możliwości. Analizujemy i wyceniamy również realizację pomysłów Klienta, doradzając i zestawiając je z naszą wiedzą z obszarów web dev i UX. Do najczęstszych zadań rozwojowych realizowanych podczas supportu należą:

  • wdrożenia nowych paragrafów,
  • tworzenie landing pages,
  • zmiany szaty graficznej,
  • pisanie customowych modułów,
  • przeprowadzanie integracji z systemami zewnętrznymi.

Wsparcie 24/7

Dla najbardziej rozbudowanych serwisów wymagających nieprzerwanego nadzoru mamy coś specjalnego - całodobowy monitoring 7 dni w tygodniu. Dzięki temu masz pewność, że Twoja strona jest w bezpiecznych rękach bez względu na godzinę czy dzień tygodnia. Zapewniamy codzienne dyżury developerskie, podczas których nasi specjaliści czuwają nad działaniem serwisu i w razie problemów natychmiast przystępują do działań naprawczych.

Supportem stron na Drupalu zajmujemy się od ponad 10 lat. Wspieramy zarówno małe firmy, korporacje, jak i urzędy. Jak taka współpraca wygląda w praktyce? Sprawdź na przykładzie naszych działań dla poszczególnych Klientów.

logo Drupal
Szczegóły rozwiązania dla strony KGHM

KGHM

Stronę KGHM, postawioną na Drupalu 7, aktywnie supportowaliśmy od 2020 roku aż do wdrożenia nowej strony na D10 (byliśmy odpowiedzialni za jej development) w 2024. Od początku współpracy odpowiadamy za nadzór techniczny nad działaniem strony, reagując na wszystkie pojawiające się błędy, zgodnie z ustalonymi czasami reakcji.

Ponadto dbamy o regularne aktualizacje Drupala 10 i modułów, wykorzystywanych na stronie. Zapewniamy także wsparcie edytorskie przy publikacji treści, pomagając Klientowi w procesie zarządzania contentem w CMS, wdrażamy nowe podstrony i projekty graficzne.

Wyróżniki współpracy:

  • wsparcie 24/7 z określonym maksymalnym czasem reakcji serwisowej,
  • wdrożenia nowych projektów graficznych i landing pages (np. dla sekcji Relacji Inwestorskich),
  • rozwój integracji z systemem SAP Ariba,
  • praca na środowisku testowym Klienta,
  • prowadzenie analiz biznesowych w zakresie zmiany funkcji CMS, w tym przygotowanie koncepcji, projektów technicznych, dokumentacji i nadzorowanie wdrożenia.

Mirosław Jesionka

Dyrektor ds. Rozwoju i Utrzymania Systemów IT / KGHM Polska Miedź S.A.

KGHM Polska Miedź S.A. Centralny Ośrodek Przetwarzania Informacji poświadcza, że firma Smartbees Sp. z o.o. zgodnie z zawartą umową, świadczy usługi wsparcia w zakresie systemu zarządzania treścią CMS oraz wsparcia IT dla serwisu kghm.com. Współpraca z firmą Smartbees Sp. z o.o. przebiega bardzo dobrze, a wszystkie prace wykonywane są w sposób rzetelny i profesjonalny.

Szczegóły rozwiązania dla witryny WSB

Uniwersytet WSB Merito

Działania supportowe dla WSB Merito (dawniej Wyższych Szkół Bankowych) są kontynuacją współpracy nad serwisem. Nasz zespół odpowiadał bowiem za stworzenie stron na Drupalu 8 dla największej sieci uczelni wyższych w Polsce. Od tej pory dbamy o utrzymanie ciągłości działania wszystkich stron WSB Merito, które funkcjonują w ramach multiinstalacji Drupala.

Byliśmy partnerem IT również przez cały proces rebrandingowy marki - z WSB na WSB Merito.

Podczas wieloletniej współpracy supportowej stworzyliśmy nowe instancje multisite, zintegrowaliśmy system z narzędziami zewnętrznymi (np. Salesforce), wdrożyliśmy nowe funkcje czy paragrafy. Przeprowadzaliśmy także liczne aktualizacje m.in. z D8 na D9.

Wyróżniki współpracy:

  • wsparcie multiinstalacji Drupala złożonej z +20 instancji;
  • utrzymanie stron opartych na config splitach;
  • zapewnienie ciągłości działania serwisu, który doświadcza bardzo dużych, sezonowych skoków ruchu (np. podczas rekrutacji);
  • umożliwienie przenoszenia modułów z jednej instancji na drugą.

Ernest Rudziński

Dyrektor Działu Technologii Informacyjnych / Grupa WSB Merito

Z firmą Smartbees mamy przyjemność współpracować już od kilku lat. Zespół wykazał się bardzo dużą elastycznością podczas prac developerskich, jednocześnie dostarczając poszczególne części projektu na czas. Komunikacja ze Smartbees zawsze przebiegała bezproblemowo. Specjaliści zawsze służyli radą, odpowiadali na nasze pytania oraz szybko rozwiewali wątpliwości.

+ 5

lat współpracy

+ 20

stron w ramach multiinstalacji

+ 300

spotkań z Klientem

1

całkowity rebranding
Szczegóły rozwiązania dla projekty Velo

Velo

Dla firmy Velo od wielu lat prowadzimy działania supportowe kilku platform opartych o Drupal Commerce, które korzystają z jednego systemu zarządzania produktami i contentem. Jednocześnie aktualizujemy i zapewniamy nadzór nad funkcjonowaniem 7 systemów sprzedażowych zbudowanych na Drupalu 7 i 9. Znając projekt od podszewki, regularnie wdrażamy nowe rozwiązania, w tym customowe moduły i integracje, które pozwalają Klientowi skutecznie rozwijać zaawansowane systemy sprzedażowe.

Wyróżniki współpracy:

  • nadzór nad działaniem połączonych systemów e-commerce na kilku platformach,
  • wsparcie IT rozbudowanego systemu zarządzania produktami i treściami,
  • wdrażanie licznych integracji (m.in. z Comarch ERP czy SMS API),
  • napisanie customowej integracji z programem Baselinker.

Tomasz Radzki

Prezes Zarządu / VELO

Z firmą Smartbees współpracujemy od kilku lat. W trakcie całej współpracy mogliśmy liczyć na świetny kontakt ze strony zespołu. Zawsze służyli radą oraz szybko odpowiadali na nasze wiadomości oraz telefony. Ich wieloletnie doświadczenie w Drupalu spowodowało, że byliśmy pewni jakości stworzonych rozwiązań i korzystamy z usług firmy po dziś dzień.

Szczegóły rozwiązania dla strony Link4

LINK4

Podobnie jak w przypadku KGHM, strona korporacyjna LINK4 postawiona była na Drupalu 7. W trakcie naszej współpracy zaktualizowaliśmy ją i podnieśliśmy najpierw do D9, a następnie do D10. Od początku współpracy z Klientem odpowiadamy za kompleksowe wsparcie w zakresie monitoringu serwisu i poprawy zgłaszanych błędów całodobowo 7 dni w tygodniu.

Dbamy o regularne aktualizacje systemu oraz wdrażanie nowych modułów realizujących pożądane funkcje. Ważnym elementem prowadzonych prac supportowych jest również rozwój istniejących funkcji, które w większości są customowymi rozwiązaniami.

Wyróżniki współpracy:

  • wsparcie 24/7 z określonym maksymalnym czasem reakcji serwisowej (również po wdrożeniu D9, a następnie D10),
  • zapewnienie ciągłości działania strony z wysokim poziomem ruchu każdego dnia,
  • wdrażanie nowych landing pages w serwisie wraz z przygotowaną szatą graficzną,
  • wprowadzanie rozwiązań we współpracy z agencją SEO Klienta.

Bogumił Perzyna

Dyrektor Pionu Sprzedaży i Wsparcia Klienta Direct / LINK4

Zespół był proaktywny, wychodził z inicjatywą proponowanych rozwiązań, szybko reagował na nasze potrzeby a zadania były realizowane terminowo. Równolegle do wprowadzonych prac projektowych, Smartbees dbał o utrzymanie naszego obecnego serwisu. Naszą dotychczasową współpracę i efekt końcowy projektu oceniamy bardzo pozytywnie.

Chcesz powierzyć wsparcie swojej strony profesjonalistom?