Support Drupala

jak w praktyce wygląda usługa wsparcia serwisów na Drupalu w Smartbees?

Myślisz o przekazaniu nadzoru nad swoją stroną profesjonalistom? Zobacz, jak od kuchni działa support projektów drupalowych w naszej firmie.

1
Zakres supportu
Zobacz
2
Przebieg prac
Zobacz
3
Case studies
Zobacz

Zakres supportu

na jakie wsparcie możesz liczyć?

Czym tak naprawdę jest support strony? Wielu Klientów na samym początku nie zdaje sobie sprawy, że support to nie tylko pomoc w krytycznych sytuacjach. To ciągła praca m.in. nad rozwojem serwisu, monitorowaniem jego działania i utrzymaniem najwyższego poziomu zabezpieczeń.

Dowiedz się, jakie prace wchodzą w zakres usług wsparcia w Smartbees

Aktualizacje

Aktualizacje

Są podstawowym zadaniem w ramach usług supportowych. Nasz zespół przeprowadza cykliczne update’y bezpieczeństwa rdzenia Drupala, gdy tylko są dostępne, aby zapewnić stronie najwyższy poziom zabezpieczeń. Ponadto na bieżąco weryfikujemy pojawiające się aktualizacje wykorzystywanych na stronie modułów i wprowadzamy je po wcześniejszej weryfikacji na środowisku testowym. Dzięki temu mamy pewność, że nie pojawią się żadne problemy z brakiem kompatybilności modułów.

Naprawa błędów

Naprawa błędów

Nawet na stronie z najwyższej jakości wsparciem IT mogą pojawiać się błędy. Dlatego support w Smartbees obejmuje naprawę bugów zgłaszanych przez Klientów, które poprawiamy zgodnie z czasami reakcji ustalonymi w umowie. Każdorazowo Klient może określić priorytet błędu (czy jest on krytyczny, czy też ma niższy status). Zdarza się również, że błędy w systemie zgłasza nasz zespół podczas nadzoru strony. Pracę nad takimi zgłoszeniami rozpoczynamy dopiero po konsultacji i akceptacji ze strony Klienta.

Podstawą naszej pracy jest przejrzystość działań, dlatego przyczyny każdego błędu wyjaśniamy z Klientem, aby miał pełną wiedzę na temat funkcjonowania serwisu i wiedział, jak uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości.

Nadzór nad działaniem serwisu

Nadzór nad działaniem serwisu

Prace supportowe obejmują także stały proces monitorowania witryny pod kątem ciągłości działania i identyfikacji ewentualnych przestojów związanych np. z problemami serwerowymi, brakiem dostępu do strony czy niepoprawnym ładowaniem zasobów.

W momencie wykrycia awarii natychmiast informujemy o tym Klienta i podejmujemy odpowiednie środki naprawcze, aby jak najszybciej przywrócić witrynę do prawidłowego działania lub środki prewencyjne, które mają zapobiec eskalacji problemu.

Rozwój funkcjonalności

Rozwój funkcjonalności

Mając na uwadze globalny rozwój projektu, w ramach usług supportowych proponujemy Klientom wdrożenie nowych rozwiązań, dzięki którym serwis będzie zwiększał swoje możliwości. Z chęcią analizujemy i wyceniamy również realizację pomysłów Klienta, doradzając i zestawiając je z naszą wiedzą z obszarów web dev i UX. Do najczęstszych zadań rozwojowych realizowanych podczas supportu należą: wdrożenia nowych paragrafów, tworzenie landing pages, zmiany szaty graficznej, pisanie customowych modułów czy przeprowadzanie integracji z systemami zewnętrznymi.

Wsparcie 24/7

Wsparcie 24/7

Dla najbardziej rozbudowanych serwisów wymagających nieprzerwanego nadzoru mamy coś specjalnego - całodobowy monitoring 7 dni w tygodniu. Dzięki temu masz pewność, że Twoja strona jest w bezpiecznych rękach bez względu na godzinę czy dzień tygodnia. Zapewniamy codzienne dyżury developerskie, podczas których nasi specjaliści czuwają nad działaniem serwisu i w razie problemów natychmiast przystępują do działań naprawczych.

Przebieg prac

od zapytania po realne wsparcie serwisu
Zakres współpracy supportowej

1. Podpisanie umowy

W trakcie konsultacji z naszym działem sprzedaży proponujemy najkorzystniejszy zestaw usług supportowych, uwzględniający obecne funkcjonalności serwisu, ich zaawansowanie i występujące problemy. Bierzemy pod uwagę także poziom ruchu na stronie czy oczekiwane rezultaty prac developerskich.

Następnie określamy m.in. czas reakcji na błędy, liczbę dostępnych godzin na prace rozwojowe czy godziny dostępności zespołu w ramach usługi supportowej. Jeżeli warunki odpowiadają obu stronom, przechodzimy do podpisania NDA (umowy o zachowaniu poufności) oraz umowy.

W procesie podpisywania umowy prosimy także o niezbędne dane dostępowe oraz dokumentację projektową, aby w chwili rozpoczęcia prac mieć pełną wiedzę o serwisie zarówno z poziomu backendu, jak i frontendu.

2. Organizacja współpracy

Kluczem do udanej współpracy supportowej jest sprawna komunikacja na linii Zespół-Klient. Dlatego na samym początku przydzielamy indywidualnego Opiekuna Klienta (Project Managera), który odpowiada za prowadzenie komunikacji projektowej. Przepływem informacji zarządzamy w narzędziu Jira Service Desk, a konkretnie w specjalnym projekcie stworzonym na potrzeby danej współpracy.

W tym miejscu Klient może zgłaszać prace do wykonania (określając rodzaj zgłoszenia i nadając mu priorytet), dodawać komentarze i pytania, czy monitorować postęp prac poprzez wgląd w status realizacji zadania. Jest to skarbnica wiedzy o projekcie, która gwarantuje, że żadne informacje nie zostaną pominięte, a Klient będzie miał pełny ogląd sytuacji.

Podczas gdy Project Manager organizuje odpowiednie narzędzia komunikacji, zespół programistów przechodzi do tworzenia środowiska developerskiego, gdzie będą prowadzone prace programistyczne.

3. Planowanie prac

W zależności od ustaleń i aktualnego zapotrzebowania organizowane są cykliczne spotkania pomiędzy Project Managerem a Klientem. W ich trakcie ustalane są priorytety zadań, kolejność realizacji, a także omawiane są propozycje nowych rozwiązań.

Każda nowa funkcjonalność jest przekazywana do estymacji zespołowi programistów, aby Klient miał świadomość kosztów, jakie wiążą się z wdrożeniem nowego rozwiązania. Do realizacji planowane są jedynie te zadania, których szacowany czas realizacji został uprzednio zaakceptowany przez Klienta lub - w przypadku błędów - te zgłoszenia, które wyznaczył Klient. W zależności od ustaleń na etapie umowy, prace developerskie planowane są w cyklach miesięcznych, dwutygodniowych lub tygodniowych.

4. Regularne działania supportowe

Postęp realizacji prac supportowych jest na bieżąco przekazywany za pośrednictwem Jira Service Desk poprzez regularną zmianę statusów (zgłoszenie przyjęte, oczekiwanie na wsparcie, w trakcie realizacji, testy wewnętrzne, gotowe do live, oczekiwanie na Klienta, gotowe).

Zestawienie wykorzystanych godzin wraz z zakresem realizowanych zadań przekazywane jest w postaci comiesięcznego raportu wykonanych prac. Wysyła je Project Manager najpóźniej do 7. dnia następnego miesiąca.

Case studies

zobacz, jak wygląda usługa supportowa dla konkretnych Klientów

Supportem stron na Drupalu zajmujemy się od ponad 10 lat. Na swoim koncie mamy doświadczenie zarówno z małymi firmami, jak i korporacjami czy urzędami. Jak taka współpraca wygląda w praktyce? Sprawdź na przykładzie naszych działań dla poszczególnych Klientów.

KGHM

Stronę KGHM, postawioną na Drupalu 7, aktywnie supportujemy od 2020 roku. Od początku współpracy odpowiadamy za nadzór techniczny nad działaniem strony, reagując na wszystkie pojawiające się błędy zgodnie z ustalonymi czasami reakcji.

Ponadto dbamy o regularne aktualizację Drupala 7 i wykorzystywanych na stronie modułów. Zapewniamy także wsparcie edytorskie przy publikacji treści, pomagając Klientowi w procesie zarządzania contentem w CMS, wdrażamy nowe podstrony i projekty graficzne.

Wyróżniki współpracy:

  • wsparcie 24/7 z określonym maksymalnym czasem reakcji serwisowej,
  • wdrożenia nowych projektów graficznych i landing pages (np. dla sekcji Relacji Inwestorskich),
  • rozwój integracji z systemem SAP Ariba,
  • praca na środowisku testowym Klienta,
  • prowadzenie analiz biznesowych w zakresie zmiany funkcji CMS, w tym przygotowanie koncepcji, projektów technicznych, dokumentacji i nadzorowanie wdrożenia.
Support dla KGHM

Uniwersytet WSB MERITO

Działania supportowe dla WSB MERITO (Wyższych Szkół Bankowych) są kontynuacją współpracy nad serwisem, gdyż to nasz zespół odpowiadał za stworzenie stron na Drupalu 8 dla największej sieci uczelni wyższych w Polsce. Od tej pory dbamy o utrzymanie ciągłości działania wszystkich stron WSB MERITO, które funkcjonują w ramach multiinstalacji Drupala. Podczas wieloletniej współpracy supportowej tworzyliśmy nowe instancje multisite, zintegrowaliśmy system z narzędziami zewnętrznymi (np. Salesforce), wdrażaliśmy nowe funkcjonalności czy paragrafy. Przeprowadzaliśmy także liczne aktualizacje m.in. z D8 na D9.

Wyróżniki współpracy:

  • wsparcie multiinstalacji Drupala złożonej z +20 instancji,
  • utrzymanie stron opartych na config splitach,
  • zapewnienie ciągłości działania serwisu, który doświadcza bardzo dużych, sezonowych skoków ruchu (np. podczas rekrutacji),
  • umożliwienie przenoszenia modułów z jednej instancji na inną,
  • wsparcie IT w procesie rebrandingu marki.
+0

lat współpracy

+0

stron w ramach multiinstalacji

+0

spotkań z Klientem

0

całkowity rebranding

Strona WSB Merito

Velo

Dla firmy Velo od wielu lat prowadzimy działania supportowe kilku platform opartych o Drupal Commerce, które korzystają z jednego systemu zarządzania produktami i contentem.

Jednocześnie aktualizujemy i zapewniamy nadzór nad funkcjonowaniem 7 systemów sprzedażowych zbudowanych na Drupalu 7 i 9. Znając projekt od podszewki, regularnie wdrażamy nowe rozwiązania, w tym customowe moduły i integracje, które pozwalają Klientowi skutecznie rozwijać zaawansowane systemy sprzedażowe.

Wyróżniki współpracy:

  • nadzór nad działaniem połączonych systemów e-commerce na kilku platformach,
  • wsparcie IT rozbudowanego systemu zarządzania produktami i treściami,
  • wdrażanie licznych integracji (m.in. z Comarch ERP czy SMS API),
  • napisanie customowej integracji z programem Baselinker.
Support dla Velo

Link 4

Podobnie jak w przypadku KGHM, strona korporacyjna Link4 postawiona jest na Drupalu 7. Od początku współpracy z Klientem odpowiadamy za kompleksowe wsparcie w zakresie monitoringu serwisu i poprawy zgłaszanych błędów całodobowo 7 dni w tygodniu.

Dbamy o regularne aktualizacje systemu oraz wdrażanie nowych modułów realizujących pożądane funkcje. Ważnym elementem prowadzonych prac supportowych jest również rozwój istniejących funkcjonalności, które w większości są customowymi rozwiązaniami.

Wyróżniki współpracy:

  • wsparcie 24/7 z określonym maksymalnym czasem reakcji serwisowej,
  • zapewnienie ciągłości działania stronie doświadczającej wysokiego poziomu ruchu każdego dnia,
  • wdrażanie nowych landing pages w serwisie wraz z przygotowaną szatą graficzną,
  • wprowadzanie rozwiązań we współpracy z agencją SEO Klienta,
  • jednoczesna praca nad wdrożeniem nowej strony na Drupalu 9.

Opinie Klientów korzystających z supportu Drupala

dowiedz się, co o nas mówią
Łukasz Filut
Dyrektor IT / WSB

Nowe strony stworzone przez Smartbees zapewniły wzrost ruchu i prostszą nawigację dla użytkowników. Zespół zastosował bardzo szeroki stack technologiczny, tym samym dostarczając produkt wysokiej jakości. Pracowitość i szybkość reakcji zespołu spowodowała, że współpraca przebiegała bezproblemowo, a rozwiązanie zostało dostarczone na czas.

Mateusz Tomczak
Specjalista ds marketing / VELO

Smartbees wykonało świetną pracę budując, a następnie obsługując nasze strony na Drupalu, tym samym pomagając nam generować sprzedaż. Zespół radzi sobie z dużym obciążeniem zadań, łatwo można się z nim skontaktować, miło się z nimi współpracuje.

Tomasz Zbierski
Dyrektor IT / TAI

Smartbees wykazał się sporym doświadczeniem w zakresie systemu CMS Drupal i bardzo pomógł nam w modernizacji naszego serwisu przetargowego.

Chcesz powierzyć wsparcie swojej strony profesjonalistom?

Odezwj się do nas