Przejdź do treści

Nowe szaty pszczół! Dowiedz się więcej o rebrandingu naszej marki.

Pobierz e-book
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Google Sites – co to jest?

Opublikowane: 
Czas czytania
: 2 min

Google Sites – definicja

Google Sites (Witryny Google) to platforma do budowania stron internetowych od Google. Można ją porównać do takich rozwiązań jak WordPress czy Wix. W odróżnieniu od tych popularnych technologii edytor stron internetowych od Google został stworzony z myślą o potrzebach firm oraz zespołów, które współpracują ze sobą przez Internet.

Jak działa Google Sites?

Google Sites to aplikacja, która jest częścią Google Workspace, czyli grupy biznesowych rozwiązań, w której skład wchodzą m.in. Gmail, Kalendarz, Drive, Docs, Sheets czy Meet.

Z Google Sites można korzystać za darmo – wystarczy, że masz założone konto Google. Niektóre funkcje można ulepszyć dzięki płatnym planom:

Aplikacja Google Sites

Źródło: Google Workspace

Droższe abonamenty nie dodają jednak zbyt wielu nowych funkcjonalności do Witryn Google. Ulepszają za to inne (także przydatne) aspekty jak dostępne miejsce, zarządzanie większymi zespołami itp.

Witryna w Google Sites będzie znajdować się pod adresem: https://sites.google.com/view[nazwa strony], choć istnieje także możliwość zakupu oryginalnej domeny i powiązania jej ze stroną lub użycia tej, którą już wcześniej zarejestrowałeś.

Zalety i wady Google Sites

Oto najważniejsze zalety Google Sites:

  • przydatna funkcja dodawania plików z Google Drive bezpośrednio na stronę, która pomaga w gromadzeniu i zarządzaniu dokumentami, formularzami, wykresami itp.;
  • intuicyjna nawigacja i łatwa obsługa – menu pozwoli opanować narzędzie bardzo szybko;
  • liczne szablony przygotowane z myślą o różnych branżach i projektach;
  • strony przygotowane w Witrynach Google są automatycznie dostosowane do urządzeń mobilnych.

Oto najważniejsze wady Google Sites:

  • brak możliwości zbudowania bloga, formularzy lub dodania funkcji e-commerce;
  • bardziej zaawansowany support od Google (pomoc rozszerzona) - dostępny jest tylko za dodatkową opłatą w przypadku droższych pakietów;
  • pomoc premium dostępna jest tylko w pakiecie Enterprise (także za dodatkową opłatą);
  • proces zakupu i łączenia domeny z Google Sites jest skomplikowany.

Za pomocą Google Sites nie da się zaprojektować w pełni funkcjonalnej strony internetowej. Narzędzie to można jednak z powodzeniem wykorzystać do tworzenia projektów intranetowych, firmowych wiki czy chwilowych, prostych stron np. w krótkich kampaniach marketingowych.

Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA