Przejdź do treści

Zwiększ sprzedaż, dzięki 27 pomysłom na promocje Black Friday.

Pobierz listę
Podobają Ci się nasze treści?
Sięgnij po unikalną wiedzę prosto od developerów i marketingowców. Zapisz się do newslettera.
CAPTCHA
Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!
Aby otrzymywać najświeższe, branżowe informacje, potwierdź subskrypcję w mailu, który od nas dostałeś.
PS. Nawet tak ważne wiadomości lubią czasem pomylić folder, dlatego upewnij się, że mail nie trafił do SPAMU
Otwórz swoją skrzynkę e-mail

Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce- czy to działa?

Kategoria: 
Opublikowane: 
Czas czytania
: 4 min

Badania przewidują, że do 2020 roku przychody z rynku rozszerzonej rzeczywistości gwałtownie wzrosną do 120 miliardów USD. Czy wzrost popularności tej technologii wpłynie w jakiś sposób na e-commerce? Czy sprzedawcy internetowi mogą wykorzystać potencjał AR? Wspomniane wcześniej badanie także wskazuje, że około 40% konsumentów byłoby skłonnych wydać więcej na produkt, gdyby dało się wejść w nim w interakcję poprzez AR. Jakie są dokładne korzyści z wprowadzenia poszerzonej rzeczywistości w sprzedaży internetowej?

Rozszerzona rzeczywistość i jej zastosowanie w e-commerce

Dlaczego rozszerzona rzeczywistość zmienia handel elektroniczny?

Rzeczywistość rozszerzona odnosi się do problemu, którego nie udało się do tej pory rozwiązać przy zakupach internetowych – technologia ta „stawia” produkt bezpośrednio przed konsumentami. Bez względu na to, jak świetny jest sklep internetowy, konsumenci nie mogą wejść w interakcje z produktem. Technologie AR pozwalają konsumentom odczuć i ocenić produkt osobiście.

Przyjrzyjmy się konkretnym korzyściom, jakie daje AR:

1. Uproszczenie dokonywania wyborów i zmniejszenie ryzyka

Wybór niektórych produktów jest bardzo odpowiedzialny. Weźmy na przykład farby ścienne. Jakość produktu można ocenić w pełni tylko wtedy, gdy farba jest już nakładana na ściany. Wymaga to dużego zaangażowania od klienta. Aby temu zaradzić, tradycyjni sprzedawcy tworzą specjalne przestrzenie w swoich sklepach, gdzie klienci mogą zobaczyć i wypróbować, jak będzie prezentować się przykładowo dana farba lub wzór płytek.

Rozszerzona rzeczywistość pozwala usunąć tę barierę również w przypadku handlu elektronicznego. Dobrym przykładem jest aplikacja AR Tap Painter, która pozwala użytkownikom wybrać farby zastosowane do malowania. Użytkownik może od razu zobaczyć, jak ściany będą wyglądać po zastosowaniu konkretnych farb. W ten sposób można znacznie zredukować obawy przed odpowiedzialnym zakupem.

2. Czas trwania zakupów

Obecnie niektóre sklepy internetowe załączają filmy instruktażowe na temat swoich produktów, aby pomóc nabywcy je zrozumieć. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości klienci mogą nie tylko wchodzić w interakcję z produktem, ale także badać jego funkcje. Zwiększy to czas, jaki klient spędzi, dokonując decyzji zakupowej, co może zwiększyć szanse na ostateczne dokonanie zakupu.

3. Ciekawość

Kupujących bardzo ciekawią doświadczenia z AR. Dzięki ich zastosowaniu możesz przyciągnąć ich uwagę oraz znacznie wyróżnić się na rynku.

Przejdźmy teraz do dokładniejszego omówienia kilku przykładów zastosowania rozszerzonej rzeczywistości w sprzedaży internetowej:

Sephora

Sephora Virtual Artist jest prawdopodobnie najlepszym przykładem rzeczywistości rozszerzonej, z którego można się uczyć. Kupujący mogą przymierzyć różne rodzaje makijażu, zrobić zdjęcie stroju, który planuje się ubrać, aby dopasować go do odcienia, sprawdzić pełny wygląd twarzy i nauczyć się robić makijaż za pomocą wirtualnych samouczków.

Aplikacja dostarcza przyjemnego doświadczenia zakupowego dla kobiet, które lubią eksperymentować z różnym rodzajem makijażu, gdyż mogą to robić za pomocą kilku kliknięć. Klientki dodatkowo czują się pewniej w związku ze swoimi zakupami, bo miały okazję wypróbować szeroki wybór produktów. Takie rozwiązanie niewątpliwie zwiększa konwersje przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości zwrotów.

IKEA

IKEA jest kolejnym znanym sprzedawcą, który chętnie wykorzystuje AR w sprzedaży e-commerce. W 2017 roku stworzyli wersję katalogu w rzeczywistości rozszerzonej.

Wszystko, czego klient potrzebuje to smartfon lub tablet. Za pomocą aparatu fotograficznego aplikacja może umieszczać wybrane produkty z katalogu IKEA. Klient może dzięki temu zobaczyć, jak dany mebel będzie pasować, zanim go kupi. Pomaga to rozwiązać jedno z głównych zmartwień podczas dobierania mebli, czyli to, czy będą one pasować do siebie nawzajem oraz koloru pomieszczenia.

Instrukcja obsługi w AR

Instrukcja w wersji AR pokazuje proces zapoznawania się z obsługą urządzenia w interaktywny sposób krok po kroku. Użytkownicy mogą swobodnie korzystać ze swoich urządzeń elektronicznych, aby z łatwością zapoznawać się z działaniem i szczegółami produktu. Zmniejsza to czas potrzebny na pełne poznanie wszystkich funkcjonalności i jest na pewno bardziej angażujące niż czytanie samego tekstu i przeglądanie zdjęć.

Dzięki immersyjnemu doświadczeniu w 3D zintegrowanemu z technologią rozszerzonej rzeczywistości, podręcznik w formie AR pomaga w nauce. Po prostym zeskanowaniu urządzenia taka instrukcja wskazuje wszystkie przydatne funkcje oraz umiejscowienie ważnych elementów w wirtualny sposób.

Podsumowanie

Przyszłość zakupów online będzie się koncentrować na rzeczywistości rozszerzonej. Wymyślanie coraz lepszych opisów produktów i tworzenie zdjęć 360 jest oczywiście ważne, choć już nie wystarczy. Mobilni kupujący będą oczekiwać możliwości testowania produktów w domu przed dokonaniem zakupu dzięki wykorzystaniu AR. Robiąc pełny użytek z możliwości tej technologii, będziesz mógł znacznie wyróżnić się na tle konkurencji.

Oceń wpis
0

Dziękujemy za ocenę postu!

Mamy więcej darmowych treści. Nie rezygnuj z nich!
Technologie, SEO, marketing - newsletter z poradami, które od razu możesz wdrożyć! Prosto na Twoją skrzynkę. Za darmo i bez spam
CAPTCHA