System IDS dla dostawcy rowerów oraz części na terenie całej Polski
Rodzaj projektu
Nowy system administracyjny
Branża
Rowerowa
Technologie
Zakres prac
Software Development
Problem
- Wiekowy system, który uniemożliwiał sprawne modyfikacje i rozbudowywanie funkcji, a przez to przysparzał problemów pracownikom
- Brak ergonomii w używaniu oprogramowania - zarówno dla kontrahentów, jak i pracowników Velo
- Brak centralnego panelu informacyjnego, co z perspektywy użytkownika oznaczało logowanie się do kilku systemów, aby otrzymać istotne informacje o zamówieniu lub transakcji
O kliencie
Od ponad 25 lat Velo wraz z partnerami tworzy ogólnopolską sieć specjalistycznych sklepów „Dobre Sklepy Rowerowe''. Firma oferuje kilkadziesiąt różnych marek oraz tysiące produktów, które zaspokoją potrzeby każdego entuzjasty jazdy na rowerze.
Wyzwanie
Naszym zadaniem był redesign systemu, na którym pracowało Velo. Administracja back-endowa była uciążliwa i nieintuicyjna. Kłopotliwe logowanie do kilku systemów i ręczne przenoszenie danych przez pracowników to idealne środowisko do popełnienia przypadkowego błędu. Biorąc to pod uwagę i jednocześnie będąc w czołówce swojej branży, nasz Klient nie mógł pozwolić sobie na nieoptymalne środowisko obsługi procesów biznesowych.
Cel projektu
Zależało nam na maksymalnym uproszczeniu i zautomatyzowaniu systemu, bez skomplikowanych kroków i potrzeby wielu szkoleń dla pracowników. Dodatkowo chcieliśmy stworzyć intuicyjny system, za pośrednictwem którego administratorzy będą mogli przekazywać najważniejsze informacje kontrahentom.
Rozwiązanie
Biorąc pod uwagę naturę Drupala, zaprojektowaliśmy logicznie przemyślany, wielopoziomowy system dostępu do danych, ze zróżnicowanymi uprawnieniami w oparciu o umowy biznesowe. Takim sposobem, wybierając typ umowy, administrator automatycznie dodaje wszelkie uprawnienia wglądu do systemu dla użytkownika końcowego. Co więcej, używając systemu, rozwiązaliśmy problem kilku loginów do obsłużenia jednego procesu. Od momentu wdrożenia, jedna strona ma wszelkie informacje dotyczące danego klienta B2B.
Poza ujednoliceniem oprogramowania obsługującego procesy biznesowe, przeorganizowaliśmy i zaprojektowaliśmy od nowa sposób logowania i kluczowe funkcje. Po pierwsze, wdrożyliśmy system autologowania do panelu serwisowego, pozwalający na bezpieczne uwierzytelnienie użytkowników, którzy najczęściej korzystają z usługi. Po drugie, zaprojektowaliśmy kompleksowy system przekazywania informacji dla kontrahentów.
Bazując na naszej wiedzy i doświadczeniu w budowaniu customowego oprogramowania dla biznesu na otwartej technologii Drupal, wybraliśmy wówczas najnowszą wersję Drupala jako fundament projektu. Poza naszym doświadczeniem w tej technologii, powodów wyboru Drupala było wiele, m.in.:
- główna strona e-commerce Klienta została stworzona w tej technologii, co pozwala na bezpieczne i proste integracje oraz wymianę danych;
- rozwiązanie powinno działać na wielu przeglądarkach, aby uniknąć różnych wersji oprogramowania i manualnego instalowania na każdym systemie firmowym;
- oprogramowanie musi być dostępne dla pracowników z różnych działów firmy: od sprzedaży, przez księgowość, aż po logistykę;
- rozwiązanie powinno być łatwe w zarządzaniu i mieć odpowiednią hierarchię dostępu do poszczególnych informacji i etapów realizacji;
- bezpieczeństwo danych jest kluczowe, szczególnie w sytuacji, w której część systemu jest uzewnętrzniona i będą z niej korzystać użytkownicy z innych firm i podmiotów gospodarczych.
Jak można zauważyć, Drupal spełnia wszystkie wyżej wymienione wymagania projektowe. Ponadto, jako system CMS, jest prosty i intuicyjny w użyciu. Do wykonania tego projektu użyliśmy połączenia rozwiązań otwartych (open-source) oraz customowych integracji z istniejącą infrastrukturą Velo. Poza oparciem projektu o platformę Drupal, autorskim rozwiązaniem Smartbees była integracja z systemem CRM Comarch. Natomiast bazę danych oparliśmy na technologii MySQL.
Efekty pracy
Stworzyliśmy profesjonalne oprogramowanie obsługujące procesy biznesowe Velo
Nasze wdrożenie wyraźnie podniosło wydajność pracowników. W przypadku gdy procesy biznesowe są skomplikowane i powtarzane kilkadziesiąt (czasami nawet kilkaset) razy dziennie, optymalizacja i automatyzacja oznacza również konkretne korzyści finansowe. Jakie efekty uzyskaliśmy?
Dla użytkowników końcowych stworzyliśmy panel przeglądu dokumentów i aktualnie podpisanych umów promocyjnych, wraz z podglądem dodatkowych promocji, z których mogą skorzystać.
Wdrożyliśmy raporty sprzedaży oraz statystyki rozkładu rocznej sprzedaży z możliwością porównania z ubiegłymi latami.
W back-endzie dodaliśmy autorskie integracje z systemem Comarch, aby usprawnić bezpieczny przesył danych i rozwiązać problem manualnego przenoszenia informacji przez pracowników.
Statystyki realizacji
15
+ 1000
4
+ 30000
System administracyjny dopasowany do Twoich potrzeb