System IDS
Velo.pl to uznany dostawca rowerów oraz części na terenie całej PolskiOd ponad 25 lat Velo wraz z partnerami tworzy ogólnopolską sieć specjalistycznych sklepów rowerowych ,,Dobre Sklepy Rowerowe''.

Problem
Jako jeden z największych graczy w branży sprzedaży rowerów i akcesoriów rowerowych, Velo posiadał własny system obsługujący liczną ilość klientów biznesowych. Niestety, system posiadał swoje lata i bez możliwości modyfikacji i rozbudowywania funkcjonalności, stał się poważnym problemem uderzającym w wydajność pracowników.
Pierwszym problemem, który można było zauważyć, był brak ergonomii w używaniu oprogramowania. Problem dotyczył zarówno kontrahentów, jak i pracowników Velo. Brak centralnego panelu informacyjnego powodował rozproszenie informacji po odrębnych systemach. Z punktu widzenia użytkownika końcowego oznaczało to logowanie się do kilku systemów, aby otrzymać istotne informacje dotyczące zamówienia lub transakcji. Natomiast z punktu widzenia osób zarządzających, jeden proces biznesowy wymagał szkolenia i obsłużenia kilku systemów jednocześnie.

Nawiązując do w.w. problemu, istotnym powodem redesignu systemu była również uciążliwa, nieintuicyjna administracja back-endowa. Kłopotliwe logowanie do kilku systemów i ręczne przenoszenie danych przez pracowników, można określić jako idealne środowisko do popełnienia przypadkowego błędu. Biorąc to pod uwagę i jednocześnie będąc w czołówce swojej branży, nasz Klient nie mógł pozwolić sobie na nieoptymalne środowisko obsługi procesów biznesowych.
Nasze rozwiązanie
Biorąc pod uwagę naturę Drupala, zaprojektowaliśmy logicznie przemyślany, wielopoziomowy system dostępu do danych, ze zróżnicowanymi uprawnieniami dostępu w oparciu o umowy biznesowe. Takim sposobem, wybierając typ umowy, administrator automatycznie dodaje wszelkie odpowiednie uprawnienia wglądu do systemu dla użytkownika końcowego. Co więcej, używając system dostępu, rozwiązujemy problem kilku loginów do obsłużenia jednego procesu. Od momentu wdrożenia, jedna strona posiada wszelkie informacje dotyczące odpowiedniego Klienta B2B.
Poza ujednoliceniem oprogramowania obsługującego procesy biznesowe, sam sposób logowania i funkcjonalność została fundamentalnie przemyślana i zaprojektowana od nowa.
Po pierwsze, wdrożyliśmy system autologowania do panelu serwisowego, pozwalający na bezpieczne uwierzytelnienie użytkowników, którzy najczęściej korzystają z usługi.
Po drugie, zaprojektowaliśmy kompleksowy system przekazywania kluczowych informacji dla kontrahentów.
- Dla użytkowników końcowych stworzyliśmy panel przeglądu własnych dokumentów i aktualnie podpisanych umów promocyjnych, wraz z podglądem dodatkowych promocji, z których można skorzystać.
- Wdrożyliśmy raporty sprzedaży oraz statystyki rozkładu rocznej sprzedaży z możliwością porównania z ubiegłymi latami.
- W back-endzie dodaliśmy autorskie integracje z systemem Comarch, aby usprawnić bezpieczny przesył danych i rozwiązać problem manualnego przenoszenia informacji przez osoby pracujące.
Szczegóły rozwiązania

Bazując na naszej wiedzy i doświadczeniu w budowaniu dedykowanych rozwiązań software'owych dla biznesu na otwartej technologii Drupal, wybraliśmy najnowszą wersję Drupala (8) jako fundament projektu.
Poza naszym doświadczeniem w tej technologii, powodów wyboru Drupala było wiele m.in.:
- Główna strona e-commerce Klienta została stworzona w tej technologii, co pozwala na bezpieczne i proste integracje oraz wymianę danych.
- Rozwiązanie powinno być webowe i działać na wielu przeglądarkach jednocześnie, aby uniknąć różnych wersji oprogramowania i manualnego instalowania na każdym systemie firmowym.
- Oprogramowanie musi być dostępne dla pracowników z różnych działów firmy: od sprzedaży, po księgowość czy logistykę.
- Rozwiązanie powinno być łatwe w zarządzaniu i posiadać odpowiednią hierarchię dostępu do poszczególnych informacji i etapów realizacji.
- Bezpieczeństwo danych jest kluczowe, szczególnie w sytuacji, w której część systemu jest uzewnętrzniona i będą z niej korzystać użytkownicy z innych firm i podmiotów gospodarczych.
Jak można zauważyć, Drupal spełnia wszystkie wyżej wymienione wymagania projektowe. Ponadto jako system CMS,Drupal jest dość prosty i intuicyjny w użyciu.
Warto zauważyć, że do wykonania tego projektu użyliśmy połączenia rozwiązań otwartych (open-source) oraz autorskich rozwiązań w integracji z istniejącą infrastrukturą w Velo. Poza oparciem projektu o platformę CMS Drupal, autorskim rozwiązaniem Smartbees były integracje z systemem CRM Comarch. Natomiast bazę danych oparliśmy na technologii MSSQL.
Projekt w liczbach
15 dedykowanych modułów Drupala odpowiadających za funkcjonalności strony
Migracja około 1000 kont kontrahentów ze zróżnicowanymi dostępami
Integracje danych z 4 niezależnych źródeł: bazy danych, API, instancji Drupala, plików XML
Obsługę ponad 30 tysięcy różnych produktów w 200 magazynach

Efekty pracy
Profesjonalne oprogramowanie obsługujące procesy biznesowe automatycznie przynosi korzyści, choćby poprzez natychmiastowe podniesienie wydajności pracy pracowników. W przypadku naszego Klienta, gdzie procesy biznesowe są skomplikowane i powtarzanie kilkadziesiąt (czasami nawet kilkaset) razy dziennie, optymalizacja i automatyzacja przynosi nie tylko poprawę jakości obsługi klienta biznesowego, ale również konkretne korzyści finansowe.
Technologie
Nasi Klienci




