SeaChange
Strona kluczowego dostawcy usług telewizyjnych i streamingowych na świecie.Prosta strona korporacyjna na Drupalu? Właśnie taki projekt zrealizowaliśmy dla spółki notowanej na NASDAQ - SeaChange. Sprawdź szczegóły.

Problem
Rozpoczynając współpracę z SeaChange, mieliśmy jasno sprecyzowany cel - wdrożenie nowej strony internetowej spółki, która umożliwi łatwe wprowadzanie zmian w strukturze projektu i prostą edycję contentu.
Skąd takie założenia? Poprzednia strona Klienta została zbudowana na customowym CMS. Z czasem wdrożenia nowych funkcjonalności stały się problematyczne lub wręcz niewykonalne. Utrudniało to również pracę Content Managerów, którzy mieli problemy z wprowadzaniem nowych landing pages czy edycją opublikowanych treści.
Założenie było proste - Klient oczekiwał przejrzystej i skalowanej strony, która będzie atrakcyjnie prezentować ofertę firmy. Postawienie jej na Drupalu, pomimo prostoty projektu, okazało się strzałem w dziesiątkę!

Rozwiązanie
Aby nie powtórzyć sytuacji z przeszłości, nową stronę SeaChange postawiliśmy na open source’owym CMS Drupal w najnowszej wersji. Dzięki temu Klient ma pewność, że projekt można bez przeszkód rozwijać w najbliższych latach, a wprowadzanie zmian nie będzie problematyczne.
Kluczowym elementem realizacji było projektowanie graficzne. Członkowie naszego zespołu aktywnie uczestniczyli w procesie w roli konsultantów technicznych. Dzięki ścisłej współpracy między firmami, stworzony projekt graficzny spełniał wymagania każdej ze stron. Charakteryzuje go spójność z identyfikacją wizualną firmy, minimalizm i dostosowanie do aktualnych standardów w projektowaniu graficznym.
Jakie inne rozwiązania wyróżniają projekt?

Customowe menu
W projekcie zastosowaliśmy customowe menu oparte na zależności z sekcją produktów. W momencie, gdy w którymś z produktów wprowadzane są zmiany (np. w jego nazwie), automatycznie zaciągają się one również do menu. W przypadku dodawania na stronę nowego produktu, tworzona jest kotwica i odpowiednia pozycja w menu. Ponadto, z automatu tworzy się karta produktu oraz nowa pozycja w banerze produktowym na stronie głównej. Taka automatyzacja znacznie zmniejsza zaangażowanie edytora we wprowadzanie zmian w różnych miejscach na stronie przy aktualizacjach sekcji produktowej.
System formularzy
Na stronie wprowadziliśmy różne rodzaje formularzy - kontaktowy, rekrutacyjny czy umożliwiający umówienie prezentacji demo. Konfiguracja poszczególnych formularzy odbywa się z poziomu panelu administracyjnego i pozwala m.in. ustalić konkretne adresy e-mail, na które ma trafiać wypełniony formularz. Dzięki temu formularze trafiają bezpośrednio do odpowiedniego działu w firmie np. HR, Sprzedaży czy Obsługi Klienta.
Pomimo że strona jest bardzo prosta, spełnia wszystkie wymagania Klienta dotyczące transparentnej prezentacji oferty i łatwości zarządzania witryną. Nie zawsze konieczne jest wdrożenie dziesiątek interaktywnych elementów, aby osiągnąć świetny efekt. Właśnie z takiego założenia wyszliśmy przy tej realizacji.
Projekt w liczbach
Stworzyliśmy dwie wersje językowe strony - polską i angielską.
Zespół projektowy składał się z 3 osób: Project Managera, Frontend Developera i Backend Developera.
Wdrożyliśmy 11 projektów graficznych zgodnych z najnowszymi trendami UX/UI.
Podczas prac nad projektem stworzyliśmy ponad 90 000 linijek kodu.

Efekty pracy
- Nieograniczone możliwości rozwoju witryny o nowe funkcjonalności.
- Bezpieczny, prosty w aktualizacji CMS.
- Łatwe zarządzanie stroną, w tym dodawanie i edycję nowych landing pages.
- Uwolnienie się od customowego CMS, który znacznie ograniczał swobodną pracę w ramach strony.
